toon59
door toon59 Feb 26, 2008 om 14:57
Vrije tijd & tuin

Jacuzzi/Spa/Tuin Wirlpool

Wie heeft er ervaring met een Jacuzzi ? Onze buren hebben er een geplaatst. Iedere 20 minuten slaat de pomp aan en na 20 minuten hebben wij weer 20 minuten rust. Dit gaat dag en nacht, 24 uur door. Onze woonkamer is naast de jacuzzi, ook onze slaapkamer is aan die kant van ons huis. Wij worden gek van het gebrom. Volgens de buurman kan er geen tijdschakelaar tussen, dit levert schade op aan de pomp en leidingen. De temperatuur moet constant blijven op 38 graden.Wij hebben echt aardige buren en wij willen beslist geen ruzie ! Hoe losen wij dit op ?

Volgens de bvuurman

16409 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 27, 2008 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is allemaal gebeurd en tijdelijk staat de jacuzzi uit, wegens het opnieuw vullen van water en tegelijk wordt de pomp behandeld en eventueel gerepareerd. De medewerking van de buurman is beslist aanwezig. Mijn vraag blijft : Moet die jacuzzi 24 uur per dag. 7 dagen in de week etc. aanstaan. De verkoper in ons dorp zegt: de jacuzzi slaat misschien een keer per dag aan ongeveer 10 minuten. (Wij zouden willen dat dit waar is!) Maar wat een rust deze dagen.

l

ve
door verwijderd - Feb 27, 2008 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Toon

Misschien even vragen wat voor merk en hiermee even op de site, van de betreffende Fa. kijken.  Ik heb even via > Google <  >gebruik jacuzzi < gekeken en kom er wel wat info tegen maar misschien moet u zelf even kijken.

Groet Wil. R

ve
door verwijderd - Feb 27, 2008 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een buitenspa. Inderdaad moet de spa de hele dag in gebruik blijven en slaat de pomp dus regelmatig even aan.

Probleem wellicht bij jullie buren dat ze de spa 'koud' tegen een muur hebben gezet waardoor het geluid van de pomp doorresoneert.

Misschien helpt een stuk tempex o.i.d tussen wand en muur.

Bij ons is het probleem niet aan de orde, hij staat vrij in onze [grote] tuin en ver van buren.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2008 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ongeveer " jaar een Jacuzi gehad en via het programma kon aangegeven worden wanneer de pomp gedurende ca. 2 uur zijn filterwerk ging doen. Ook was er een spaarstand aanwezig om tussen het baden door de temperatuur te laten zakken tot ca. 32 graden. Een half uur voor het gebruik werd de stand van 38 graden ingetoetst. Gevolg: alleen dan aanslaan van de pomp wanneer de electriciteit het goedkoopst was! Uiteindelijk hebben we de Jacuzi via Ebay verkocht, het op peil houden van de kwaliteit van het water (belangrijk bij zo'n temperatuur) ontnam ons het plezier van het bubbelen.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2008 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Toon 59, U had beter hier kunnen plaatsen dat het opgelost was!

ve
door verwijderd - Mar 2, 2008 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerste de aardige buren uitnodigen om bij u thuis even het probleem aan te horen , daarna in goed overleg een plan van aanpak maken, waarbij ik denk als eerste in overleg te gaan met de firma die dit heeft geleverd. Bijv. is de pomp wel goed, daarna evt. DB  meten er zijn normen voor ,Een isolatie plan voorstellen. Zodat u van de geluidsoverlast af bent , en nog steeds goede buren blijft.

Succes met uw missie Groet Wil. R