An
door Annemarie brouwers Feb 28, 2020 om 15:38
Vrije tijd & tuin

Kaarten via topticker

Beste meneer, mevrouw

Mijn vriending heeft kaartjes gekocht voor de voorstelling van VOF de kunst op 20 maart in theater Tiliander in Oisterwijk. Op internet komt topticketshop als eerste link en zij vragen twee keer de prijs, dus 52 euro. Hoe is dat mogelijk? dat zijn woekerprijzen. Op de theatersite kun je voor 27,50 of 24 50 een kaartje kopen. Zijn jullie op de hoogte van deze woekerprijzen en hoe is dat mogelijk?

Groetjes Annemarie

1255 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 28, 2020 om 15:43
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Opvallend, helaas, dat u dan niet al eerdere meldingen in de media heeft gevolgd waarin duidelijk wordt gewaarschuwd voor het kopen van tickets bij toptickets. De waarschuwingen betreffen niet alleen de woekerprijzen maar ook het gegeven dat de tickets soms ook waardeloos zijn als ze niet op naam staan van degene die ze wik benutten. Jammer, helaas, wij als forumleden zijn al langer op de hoogte en als u bij 'gestelde'vargen zoekt zult u er ook reacties zijdens ons forum zien.Het is een bekend probleem als er meteen op de aanbieder wordt geklikt die bij een zoekmachine zoals google bovenaan staat.
Zie bijv.deze en u ziet nog meer met zoeknaam 'klacht toptickers' via Google.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/toptickets.nl/

gerbera
door gerbera - Feb 28, 2020 om 15:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Haal de persoonlijke gegevens weg anders krijgt u straks nog veel meer aanbiedingen.
En een tip. klik nooit op de eerste aanbieder op internet, deze plek wordt gekocht om bovenaan te staan zodat onwetende er in trappen. En op uw vraag, er wordt zo vaak voor gewaarschuwd niet op dergelijke sites te bestellen.

marita5
door marita5 - Feb 28, 2020 om 15:53
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Annemarie Brouwers ,

U bent op een openbaar forum , verwijder uw privegegevens , klik op het potloodje , dit moet u doen binnen 1 uur .

Betreft uw vraag , dit is algemeen bekend , u loopt achter de feiten aan , dus niks nieuws onder de horizon .

Waarom zijn de kaartjes bij TopTicketshop.nl soms duurder?

TopTicketshop.nl is een wederverkoper, onze prijzen zijn gebaseerd op vraag en aanbod. Wanneer een evenement bijvoorbeeld is uitverkocht worden de prijzen automatisch wat hoger. Ook als de vraag groot is bij topticketshop naar een bepaald evenement dan zal de prijs vanzelf hoger worden, het evenement hoeft dus niet per definitie uitverkocht te zijn bij het oorspronkelijke verkooppunt. Soms zijn er een groter aantal kaartjes beschikbaar en kunnen de prijzen lager zijn dan de originele ticketprijs. In de vliegticket business staat dit bekend als dynamic pricing en is het volkomen normaal en geaccepteerd dat consumenten niet allemaal dezelfde prijs betalen.

Veel klanten zijn bij ons vaste klant omdat ze het prettig vinden dat wij hun de zorg uit handen nemen van het vinden van een kaartje voor hun favoriete artiest/musical. Ook is het zo dat onze klanten de voorverkoopdata niet meer in de gaten hoeven te houden en ze hoeven niet uit te zoeken op welke website de artiest/musical wordt verkocht of dat er misschien een speciale presale is waar u lid voor moet worden. Kortom TopTicketshop.nl maakt het mogelijk om op het laatste moment nog te beslissen naar een uitverkocht concert te gaan en maakt het bestellen van kaartjes voor de digibeet zo makkelijk mogelijk! En dat allemaal zonder wachtrijen.

Staat ook in de voorwaarden ,

2.Er is sprake van wederverkoop. De gehanteerde prijs is doorgaans hoger dan de nominale prijs op het ticket en daarin zijn alle kosten inbegrepen met uitzondering van de verzend- en servicekosten

Lees hier waar u wel / en geen tickets moet kopen , klik op de rode regels .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/

tenormin
door tenormin - Feb 28, 2020 om 15:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zowel Kassa, Radar en andere consumentenprogramma's hebben er veel aandacht aan gewijd. Het verbaasd mij dat u daar ook niet van op de hoogte bent. Ook is het erg onverstandig om al uw privé gegevens hier te schrijven, dat blijft voor eeuwig rondwaren op internet. U kunt tot 16:38 uur uw gegevens weghalen. Ga naar uw vraag, druk op bewerk en deleted dit alles en druk op opslaan.

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2020 om 17:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Groetjes terug, Annemarie.

Maar heeft iedereen dan geslapen de afgelopen 30-40 jaar terwijl er veel aandacht aan gegeven werd op radio, tv, internet?
Voortaan dus eerst maar kijken en uitzoeken voordat er gekocht wordt?
Kijk eens bij "Weet waar je koopt".
http://www.weetwaarjekoopt.nl/

ne
door neodutchio - Feb 28, 2020 om 17:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een link met ADV er voor en de eerste regel op hun site is: U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde.
Twee rode lampen om al niet te willen bestellen daar. Sorry dat ik het zeg, maar diegene die na zoveel media aandacht, televisieprogramma's en waarschuwingen van theaters nog bij doorverkoopsites blijft bestellen is het online bestellen niet waard. Klanten staan huilend bij failliete winkelketens, want o wat is het erg dat ze weg zijn, maar de bedrijven waar het hardst over geklaagd wordt blijft maar bestaan. Het gaat nog steeds te goed in Nederland dat mensen eerst doen en daarna pas kijken

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2020 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog nooit van gehoord, maar mag Topticker niets verdienen dan?

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2020 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Neem dus maar even aan dat vriendin de kaartjes bij die Topticketshop gekocht heeft. Zonde geld.
Blond? Er is toch vaak genoeg voor gewaarschuwd. Koop alleen bij de officiële verkopers.
Toch een fijne avond gewenst.

justmeagain
door justmeagain - Feb 28, 2020 om 23:10
623 Antwoorden / 8 Vragen

Zijn jullie op de hoogte van deze woekerprijzen en hoe is dat mogelijk?

Ja wij zijn op de hoogte. Het is mogelijk omdat u wellicht de laatste jaren geen tv heeft gekeken danwel nooit heeft begrepen hoe Google werkt.

Ka
door Kassagebruiker - Feb 29, 2020 om 00:53
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, dat weet bijna iedereen in NL. En omdat dit soort bedrijfjes er zijn komt er een naam van de koper op te staan, De koper/bezoeker dient zich te legitimeren bij het optreden. Althans dat is de bedoeling. Dit soort bedrijfjes verdient soms meer als de artiesten door woekerwinsten.