Vl
door Vlinder2019 Jan 5, 2019 om 18:28
Vrije tijd & tuin

Kan ik van een massief kunststof armband de binnenmaat vergroten?

Goedenavond,

Kan ik van een massief kunststof armband de binnen diameter vergroten? Kan ik dat zelf en zo ja hoe? Of kan een bepaald bedrijf dit? Het gaat om 3 mm.

Met vriendelijke groet.

1107 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2019 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Massief? Wat voor kunststof? Plastic?
Iets van de binnenkant af (laten) slijpen.
Zelf zou IK er niet aan beginnen. ;-)

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 5, 2019 om 18:44
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien komt u verder met deze link:
https://www.lucardi.nl/nl-nl/reparaties

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Jan 5, 2019 om 19:05
51 Antwoorden / Vragen

Misschien met een Dremmel. Hiermee maak ik mijn gebit ook passend.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2019 om 19:26
16838 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. neen. Kan niet. Andere band aanschaffen.

me
door mein33 - Jan 5, 2019 om 19:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Neem grofkorrelig schuurpapier en ga hiermee aan de slag.
Hou met de ene hand de armband vast en met de andere hand het schuurpapier.
Draai de armband rond over het schuurpapier dat u vasthoud en doe dat net zolang als nodig.
Pas op !! Het kan wel eens sneller gaan dan u denkt.
Is de gewenste maat bereikt, dan even afwerken met fijnkorrelig schuurpapier.
Let op !! Werk voorzichtig zodat u niet uitschiet en de armband voor goed onbruikbaar is.

Cookies
door Cookies Jan 5, 2019 om 20:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is het niet handiger om dat schuurpapier voor je pols te gebruiken? Dat is een stuk zachter om te schuren.;-))

aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2019 om 20:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is flink wat, 3 mm als dat al genoeg zal blijken.
Zelf zou ik er niet aan beginnen want mooi wordt het vast niet met schuren of polijsten o.i.d. Ook zal het niet eenvoudig zijn om dat gelijkmatig te doen zou het al lukken.
Of de armband dan niet veel te kwetsbaar wordt en breekt bij een keertje stoten is ook nog maar de vraag.
Geef het ding weg als het niet past en doe zo een ander er een plezier mee.

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2019 om 22:16
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Hangt er helemaal van af wat voor kunstof het is. Bepaalde kunststoffen kunt u door het warm te maken oprekken. U dient dan wel een "mal" te maken op de maat die u wenst en hem daar over te schuiven en af laten koelen. Is het een bewerkte band gaat dit niet op omdat dan mogelijk het werkje door de warmte vervormd. Bij gebruik van een multitool is het aan te raden een slijpsteentje te gebruiken en niet de schuurrol. Daarbij loopt u het risico dat deze, door zijn toerental, een golving aan de binnenzijde maakt. Doet u het met (hand)schuurpapier doe dit dan nat met waterbestendig schuurpapier.