ekiem
door ekiem Aug 5, 2018 om 09:50
Vrije tijd & tuin

Kat drinkt niet

Er is nu een logee in huis, een kat. Deze gedraagt zich niet anders dan thuis bij haar baasje ( tierig ) maar nu hier drinkt het niet. Ik zie het beestje in ieder geval niet drinken en eten ookal niet.
De logeerpartij begon op vrijdagavond en ik voel me toch verantwoordelijk. Wat zou ik kunnen doen, hou me aanbevolen voor tips. Heb al overal vers water neer gezet. Een waterborrelaar staat klaar en voor de rest weet ik het niet. Logeerpartij duurt tot Zondag.

Alvast bedankt, ekiem

1863 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 5, 2018 om 09:55
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ekiem ,

Misschien heeft u nog iets aan deze tips ,

https://howtocat.nl/kat-meer-laten-drinken/

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2018 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet eten is geen probleem. Maar als de kat niet drinkt, zou hij nu echt niet nog tierig zijn.

ik zou juist niet overal waterbakjes neerzetten, want dan hebt u er niet goed zicht op

Dus één bakje neerzetten, waar hij zeker te weten goed bijkan. En dan een bakje waarvan u goed kunt zien of er uit gedronken is, dus bijvoorbeeld met een randje er in. Vullen tot randje.

En verder afwachten.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 5, 2018 om 10:29
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Toen ik een poos voor een kat zorgde merkte ik dat er belangstelling was voor een druppelende kraan, kat op aanrecht dronk regelrecht uit de keukenkraan. U kunt om in deze tijd geen water te verspillen het waterbaje van de kat onder de kraan neerzetten.
Als buiten een bakje met water stond was het ook raak.

ekiem
door ekiem - Aug 5, 2018 om 10:49
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemorgen allemaal,

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ben gelijk ermee aan de slag gegaan. Had eerst overal hoge bakjes water staan en heb deze vervangen voor platte. Beestje is inderdaad nog tierig en had vanochtend 2 brokjes op. Is een Noorse Boskat en mega groot met veel haar, is ook een binnenkat. Zou het stress kunnen zijn, géén idee of dit bij katten zo zou kunnen .
Nu maar even afwachten.

Ekiem

marita5
door marita5 Aug 5, 2018 om 11:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@ekiem , lijkt mij dat de kat geen stress heeft , zie hier de kenmerken : Een kat met stress kan de volgende signalen laten zien:

‘rillingen’ of rimpelingen over de rug
zogenaamd slapen, met de ogen half open
een stress-lik: snel het bekje aflikken
een voorpootje optillen als de kat zit
veel wassen, likken of bijten. In hevige gevallen kunnen zelfs kale plekken ontstaan
sproeien in huis /a> is vrijwel altijd een teken van stress
wegkruipen. Het is niet normaal dat je kat een groot deel van de dag op zolder bivakkeert of alleen ‘s nachts op de bak durft.

gerbera
door gerbera - Aug 5, 2018 om 10:50
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ook de kat moet even aan de omgeving wennen, zoekt naar het baasje en de vaste (thuis)plek van water en voer, maar het komt goed, kan 1 of 2 dagen duren. Heb hetzelfde met de (logeer)hond van mijn dochter, zeer vertouwd met ons, moet ook ff wennen dat het baasje niet komt en huppeld na enkele dagen vanzelf naar zijn eten en drinken. Dit terwijl zij een goed voorbeeld heeft van mijn eigen hond die reeds een half uur voor etenstijd bij de voerbak zit.

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2018 om 11:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Water met injectiespuitje zacht achterin de bek spuiten. Dat hij nog niet eet is nog geen probleem.
Verder niet te veel "op zijn nek zitten", wsnt dst kan stress geven, en hem wat negeren als u niet met hem speelt. Laat hem lekker maar eerst de kat uit de boom kijken....

sc
door schippernaastmathilde - Aug 5, 2018 om 11:14
38 Antwoorden / Vragen

Toevallig dat ik dit hier nu lees Hahaha. Onze kat hebben wij al 18 jaar en heb 'm ook nooit zien drinken. Het is een bekent fenomeen onder de katten. Omdat onze kat nog speels genoeg is vind hij de druppelkraan geweldig. Als je roept poesje (zo heet ie) drinken wordt ie helemaal wild. Maakt u zich geen zorgen een kat zie je nooit drinken.

ekiem
door ekiem - Aug 5, 2018 om 11:34
676 Antwoorden / 100 Vragen

Kan me voorstellen dat de kat even moet wennen. Hadden een poosje terug een andere kat te logeren en dit was toen totaal anders. At alles wat "los en vast " zat. Deze is zo totaal anders vandaar die onzekerheid.
Ben nu wat minder ongerust en zal het aanzien.

Ekiem

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2018 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mensen zijn niet aan elkaar gelijk en katten ook niet. Geen zorgen maken.

gerbera
door gerbera Aug 5, 2018 om 11:53
7348 Antwoorden / 14 Vragen

gewoon ff de "kat" uit de boom kijken;-))

ekiem
door ekiem - Aug 8, 2018 om 19:24
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond allemaal,

Even een up-date over de kat.
Het heeft even geduurd maar het beestje eet ( vanaf maandag ) en drinkt momenteel redelijk goed. Ik denk , achteraf , dat heimwee en de hitte mischien de oorzaken zullen zijn geweest.

Ekiem

sjjoppy
door sjjoppy Aug 8, 2018 om 19:44
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Gelukkig een zorg minder en daardoor hoeft u niet naar de zondag uit te kijken maar nog even genieten van het diertje.

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2018 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zijn net mensen.:-))

sjjoppy
door sjjoppy Aug 8, 2018 om 19:57
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, alle zoogdieren kunnen met elkaar vergeleken worden. ;-))

gerbera
door gerbera Aug 8, 2018 om 21:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U blij, kat blij, wij ook allemaal blij met dit bericht;-))