Dmeijer
door Dmeijer May 31, 2018 om 18:57
Vrije tijd & tuin
Kikkeroverlast!

Naast onze woning is gemeentegrond wat dicht zit met hekken en is een vijver ontstaan. Echter zijn daar veel kikkers geboren en zitten ze allemaal op onze grond meer dan 100 kikkers. We kunnen niet naar buiten omdat me dochter van 1.5 jaar ze op kan pakken en opeten. Zo wil je toch geen zomer doorkomen? Binnenzitten. De gemeente bellen we al 1.5 jaar lang om de vijver wat ontstaan is te verwijderen en om de kikkers te bestrijden hier doen ze niks op uit,want de kikkers zijn nou eenmal op onze grond dit is nu de 4 x deze week dat we 100 kikkers als het er niet meer zijn op moeten ruimen willen wij in de tuin kunnen zitten of onder de overkapping. Dierenambulance kan en wil ook niks betekeken. Wie weet wat we nog verder kunnen doen???

14105 19 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 31, 2018 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kikkers bestrijden? Het moet niet gekker worden. Pas een bezem en veeg ze weg.

Overigens zijn kikkers een beschermde diersoort, dus u mag ze ook niet doodmaken, mocht u dat soms overwegen.

Dmeijer
door Dmeijer May 31, 2018 om 20:56
Antwoorden / 1 Vragen

Nee we maken ze niet dood we doen ze in een bakje en brengen ze weg. Maar om dit 4 x per dag te moeten doen en zelf moet werken en me deuren niet eens open kunnen staan is toch geen optie. Dadelijk heb ik honderen kikkers binnen. En met een bezem heeft geen nut ze zijn binnen 10 min weer op ons terrein

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 31, 2018 om 19:15
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Kunt u misschien de vijver over een paar weken verdeeld dichtmaken?
Of staat er in deze link het een en ander waar u iets aan heeft:
https://dier-en-natuur.infonu.nl/diversen/80907-overlast-of-angst-voor-kikkers-en-padden-wat-te-doen.html

Dmeijer
door Dmeijer May 31, 2018 om 20:58
Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan niet omdat we er zelf niet bij kunnen staan grote hekken voor. Bedankt voor de link en reactie!

Grunnen.
door Grunnen. - May 31, 2018 om 19:15
509 Antwoorden / Vragen

Jammer dat kikkers niet kunnen schrijven ,vanders hadden we hier ook eens een klacht van een kikker over overlast van zeurende mensen.

tenormin
door tenormin May 31, 2018 om 19:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb je de foto wel bekeken, daar praat je niet over een kikker, maar werkelijk zichtbare overlast.

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pak een zachte bezem, klaar.

Dmeijer
door Dmeijer May 31, 2018 om 20:59
Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat je zelf de kikkers niet in jou tuin zijn! Beetje jammer voor je reactie. En bedankt voor de mensen die er al op gereageert hebben. Nee een bezem helpt niet omdat ze er dan binnen no time weer zijn. Ook al geprobeert we doen ze nu in een bakje en brengen ze weg.

Grunnen.
door Grunnen. Jun 1, 2018 om 16:46
509 Antwoorden / Vragen

@dmeier,

Je snapt toch zelf wel dat er niets anders opzit dan die kikkers te verjagen voor die korte periode. Dat doe je toch ook met met ongedierte zoals muggen,kakkerlakken en wespen etc.Op die onduidelijke foto is niet te zien wat die zwarte puntjes zijn.Haal volgen jaar de kikkerdril uit de vijver

Grunnen.
door Grunnen. Jun 1, 2018 om 17:15
509 Antwoorden / Vragen

@ternormin

Ik heb de foto opgeslagen op mijn PC .De heb ik foto in een van fotoprogramma's geopend . Ik heb de foto verbeterd en vescherpt en plaatselijk vergroot etc. Maar ik kan met de beste wil niet zien dat het kikkers zijn. Waarschijnlijk zijn het zeer jonge kikkertjes waar je weekje last van hebt. Het zal weinig moeite kosten om ze met een hordeur oid buiten deur te houden.

tenormin
door tenormin - May 31, 2018 om 19:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zijn dat kikkers? Klimkikkers, nog nooit gezien. Helpt u niet, U zit ermee. Misschien kunt u dit artikel van Wiki eens doorlezen, misschien is een idee bij, optie? Veel sterkte met deze overlast, want dat is het duidelijk.
https://nl.wikihow.com/Kikkers-verjagen

Gerry1969
door Gerry1969 - May 31, 2018 om 21:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kan ik kikkerbilletjes bestellen ?

tenormin
door tenormin - May 31, 2018 om 21:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zit nog eens over uw Topic te denken. De (spontaan ?) ontstane vijver. Ik had dan wel een aangelegde vijver waar het barste van de, eerst dril, daarna de visjes maar.... die overleefden het niet omdat de vissen ze opvraten. (Vissen weten niet dat kikkertjes beschermd zijn ;-) ). Is het geen optie om wat vissen in de 'vijver' te plaatsen?

brainless
door brainless - Jun 1, 2018 om 00:16
324 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdens de padden/kikkertrek worden er 15/20 cm hoge afscheidingen geplaatst.
Hierover springen de (kleinere) kikkers niet.
Wij wonen tegen een waterrijk natuurgebied en hebben rondom ons huis een brede sloot; dus ook veel kikkers.
Om onze tuin (ri slootzijde) hebben wij een breedere plank geplaatst en daardoor veel minder/geen last van kikkers/padden/slangen.

En hier is zoveel in de mond te stoppen (kikkers/slakken/kevers enz) door kinderen dat ik mij daar geeneens meer zorgen om maak.

Ge
door Genee - Jun 1, 2018 om 08:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bent u met uw klacht al bij de gemeente geweest?

tenormin
door tenormin Jun 1, 2018 om 09:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

"de Gemeente bellen we al 1.5 jaar lang". @ nvdp

Ge
door Genee Jun 1, 2018 om 10:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Niet bellen, heeft geen zin, blijkt wel, naar afdeling plantsoendienst en ongediertebestrijding gaan.
Wanneer daar een vijver ontstaan is moet de gemeente de grond egaliseren zodat er geen vijver kan ontstaan. Anders een boze brief naar het gemeentebestuur. De TS zet zijn/haar verhaal met foto hier neer, stuur het naar de gemeente.

ze
door zeiler - Jun 1, 2018 om 14:33
19 Antwoorden / 21 Vragen

Er is niks engs of verkeerds aan om een kikker op te tillen. En een kikker opeten zal een kind echt niet doen.  Dus niet zo bang of paniekerig doen .En niet zo overdrijven graag. want voor 100 kikkers heb je een hele grote vijver en grond nodig.  Maar vooruit ik zal 2 oplossingen geven:
Zet een laag hekje om de tuin waar de kikkers niet overheen kunnen springen en het probleem is opgelost.
Andere oplossing is:
kikkers willen alleen zoet water, dus een klein handje zout in de vijver strooien en ze verdwijnen vanzelf.

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2018 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gatverdarie, dat ziet er toch niet prettig uit.
Kan me goed voorstellen dat je vindt dat je daar (over)last van hebt.
En dat is niet iets om een kind van 1 1/2 jaar tussendoor te laten kruipen.
Je zult dus moeten proberen om die overlast te voorkomen. Steeds rapen in een bakje en 'weg doen' kun je ook niet mee aan de gang blijven.
Zou in ieder geval eens bij de Gemeente langs gaan.
Huurwoning? Dan de woningbouw inlichten.
(Lage) afrastering om je tuin plaatsen?

audb
door audb - Jun 1, 2018 om 14:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Weet u wel wat er gevraagd wordt voor kikkerbilletjes?

Maar een stuk fijn doek bv antiworteldoek 1,5 meter hoog bij 8 meter lang  van de Action voor het hek spannen of met wat latten vast zetten dan bent u er vanaf.

Ik dacht dat het zo €3.50 koste dus duur hoeft het ook niet te zijn.

autoootje777
door autoootje777 - Jun 1, 2018 om 15:32
7 Antwoorden / 5 Vragen

hier ook zoveel kikkers,me hond gaat er niet achteraan ,ben alleen bang dat ik er op trap, zielig ze komen ook via de keukendeur binnen ,bij droog weer zie je ze amper

christin
door christin - Jun 1, 2018 om 15:40
105 Antwoorden / 4 Vragen

Las het verkeerd, uw dochter is 1,5 jaar. Ik dacht 15 !!! Griezelig hoor al die kikkers.

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2018 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens naar de punt tussen de 1 en de 5.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 1, 2018 om 15:42
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Naast uw woning is gemeentegrond dat is afgesloetn met hekken.
Hoe is daar een vijver onstaan is mijn eerste vraag, spontaan of aangelegd bijv. als retentie plek? Wat geeft het bestemmingsplan aan?

Hoe dan ook is het een bescherme diersoort en zie de link wat u dan kunt doen:

re
door red1 - Jun 1, 2018 om 17:30
329 Antwoorden / 1 Vragen

koop een kikker lok doosje

ik
door ikrubj - Jun 2, 2018 om 08:03
2 Antwoorden / Vragen

Kikkertjes laten groeien en een kikkerbillen restaurant beginnen!!

karcsi-bacsi
door karcsi-bacsi - Jun 3, 2018 om 14:15
30 Antwoorden / Vragen

Ook al zijn ze beschermd in je EIGEN tuin mag je ze doden als je het goed motiveert. Maar lees ik goed, dat je dochter van 15 ze op kan eten? Bij ons komt er een reiger 1x per week langs, jammer dat ik haar niet naar jou kan sturen.
Succes, Karel

edrick3
door edrick3 Jun 3, 2018 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar lees ik goed, dat je dochter van 15 ze op kan eten?

Nee, dat lees je niet goed. Dochter is 1 1/2 (1.5 jaar) ;-)

tijger1
door tijger1 Jun 3, 2018 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En ook in je eigen tuin mag je ze niet doden. Met wat voor motivatie dan ook.

ze
door zeiler - Jun 15, 2018 om 13:52
19 Antwoorden / 21 Vragen

zijn het wel kikkers zijn het geen padden ?
tegen padden helpt alleen een laag hekje om de tuin

gerbera
door gerbera - Jun 15, 2018 om 16:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Of het nu kikkers of padden zijn, het is een hinderlijk geval. Alleen een bladblazer kan hierbij helpen door ze terug te blazen naar de vijver en dan de boel afschermen zoals eerder vermeld.