st
door stork1998 Sep 1, 2019 om 18:02
Vrije tijd & tuin

Klacht giant

Mijn klacht is dat Giant fiets onderdelen monteert die na 2 a 3 jaar compleet versleten zijn, betreft in dit geval namelijk de voorvork met vering, genoemd monoshock, fietsmodel ebike Giant Prime E2 Rb Gts.


Reparatie kost honderden euros daarom wordt een coulance regeling steeds afgewezen, terwijl dit product zeker niet voldoet aan de kwaliteitseisen en duurzaamheid. (2 a 3 jaar, garantie is voorbij)
Er is met deze fiets echt niet meer te rijden, deze klappert constant, ik heb de druk van mijn voorband al fors vermindert, waardoor de band fors slijt.

Giant wil dit probleem absoluut niet oplossen en doet helemaal NIETS, mensen koop nooit geen GIANT ebike, je krijgt echte heel veel spijt!

5738 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2019 om 18:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Hier worden toch geen klachten behandeld? Daarvoor moet u bij de verkoper zijn, (niet bij de fabrikant).

panter22
door panter22 Sep 1, 2019 om 18:50
6599 Antwoorden / Vragen

Dat meldt Giant ook, maar ts  wil hier niets van weten en blijft klagen:
Contact met Giant is in principe niet mogelijk, je krijgt altijd een niet zeggend antwoordt met een standaardbrief, neem contact op met je eigen dealer (einde discussie)
https://www.klacht.nl/giant/klacht/voorvork-totaal-versleten-monoshock-ebike-giant-prime-e2-rb-gts/

aurora1
door aurora1 Sep 1, 2019 om 22:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan wil klager zeker van Giant, waar hij niet moet zijn, een bosje bloemen en een gebakje? Lijkt bijna drammerigheid....

panter22
door panter22 - Sep 1, 2019 om 18:44
6599 Antwoorden / Vragen
0

Hoeveel km heb je wel niet op die e-bike gereden?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 2, 2019 om 09:47
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als al gemeld: voor klachten dient u zich te richten tot de verkoper. De site van Giant verwijst ook duidelijk naar dealers/verkopers in deze.

Ik ga er bij deze reactie van uit dat u zich met uw klacht tot de fabrikant heeft gericht. 
Hoe dan ook geef ik nu enkele verwijzingen naar de wettelijke consumentenbescherming waarin is geregeld dat de verkoper aansprakelijk is voor het leveren van een goed product maar waar in ieder geval de bwijslast bij u ligt.

Kijk eerst even bij: https://kassa.bnnvara.nl/pagina/discussie-problemen-met-de-giant-twist-elektrische-fiets en dan nu de wetgeving:

www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel ook

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer

Ro
Rob Vera - Mar 9, 2024 om 18:14
Computers & telefonie

Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?

Beste Kassa,

nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.  Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden. 
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).  In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer