doetinchem
door doetinchem Jul 23, 2006 om 11:34
Vrije tijd & tuin

Kunstgras

Met deze temperaturen en vergeeld gras wordt het tijd voor kunstgras.Op internet zijn verschillende aanbieders te vinden. Wie heeft er ervaring mee? Is b.v. zelf leggen mogelijk, valt het erg op dat het kunstgras is en hoe zijn de prijzen?

Bij voorbaat dank, Doetinchem

8257 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 23, 2006 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat u thuis hockey spelen? Helaas heb ik geen ervaring met kunstgras.

Omdat het zo droog is, waardoor het gras nu is vergeeld,  wilt u het vervangen voor kunstgras. Ik ken uw oppervlakte van het gras niet.

Of kunstgras idealer is dan natuurlijk gras? Het heeft wel een voordeel kunstgras: u hoeft nooit meer te maaien; u hoeft het nooit meer te bemesten.

Natuurlijk gras heeft m.i. meer voordeel t.o.v. kunstgras: het ruikt lekker, vooral als het gemaaid is; allerlei (on)gediertes leven er van; voelt prettiger aan.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2006 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet uit eigen ervaring maar uit veel lezen weet ik dat er veel verschillende soorten kunstgras zijn en pas sinds de laatste tijd kwaliteiten die bij vallen en/of daarover doorglijden er géén brandwonden ontstaan en dat was dus in het verleden wel zo waardoor sportvelden pas zijn overgegaan op kunstgras toen dat probleem verholpen was.

Het verschil is er dus in kwaliteit en in de vraag hoe groot het oppervlakte is van uw tuin, of er kinderen op gaan spelen, of u daarop gaat barbequen, enz.

Voor een klein stukje is vallen en ver doorglijden niet aan de orde dus kunt u voor een minder dure kwaliteit kiezen.  Voor grotere stukken zou ik wel datgene hierboven vermeld in het oog houden.

Overigens, uiteraard moet het oppervlak waarop u kunstgras gaat leggen vlak en stevig zijn.     Tegels kunnen maar als die niet echt vlak en niet  goed aaneengesloten liggen dan zult u de omtrek van die tegels door het kunstgrastapijt gaan zien.     Prijzen noemen?  Geen idee!  Ik denk dat deze ver uit elkaar liggen, niet alleen qua kwaliteit maar ook sterk verschillend per leverancier. Tenslotte: De kwaliteiten kunnen zo goed zijn tegenwoordig dat het verschil tussen gras en kunstgras nauwelijks meer zichtbaar hoeft te zijn.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2006 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Hornbach erg goedkoop, maar er zijn wel erg veel soorten...

Naden zijn moeilijk weg te werken, maar  is afhankelijk van poolhoogte hoe zichtbaar dit is...

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Kunstgras is ideaal. Ik wou dat wij het jaren eerder hadden gedaan. Het staat erg mooi en is perfect voor de kinderen om op te spelen. Kijk anders even op: www.gardengrass.nl  De prijs is vanaf €25,- per m².

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

prima idee en er is nog veel meer te koop van plastic. een plastic wereld met plastic people (Frank Zappa) lijkt me ook wel wat.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb jarenlang kunstgras gehad in de achtertuin. Maar wel op stenen ondergrond.Gewoon straatstenen!.Ongeveer 4 meter lang en 6 meter breed.Tegen de achterkant huis. Grote zonneluifel erboven.Ideaal. Gewoon in de winkel per meter kopen en aaneen leggen. Werkt perfect. Vaak zijn er restanten in vloerbedekkingzaken voor een prikkie te koop.

Succes.
Louise

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er lig sinds 1 week een prachtig kunstgrasveld bij agovv ziet er mooi groen uit en het is redlijk lang niet zo kort als bij hockey

ve
door verwijderd - Jul 24, 2006 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

O ja, dat was ik nog vergeten. Heb je jezelf wel eens afgevraagd hoe 'deze temperaturen en vergeeld gras' en vele andere klimaatstoringen ontstaan? Of groeit 'kunstgras' (ik snap niet wat daar kunst aan is) soms gewoon in de tuin van de producent. BEDEKKEN DIE VIEZE LASTIGE AARDE met zoveel mogelijk lappen plastic, beton en asfalt en plastic bomen in het bos (worden de kinderen ook niet zo vies).

ve
door verwijderd - Jul 25, 2006 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunstgras. In de lucht een kunstvogel. Op de kunstbloem een kunstvlinder. Op het gras een kunstkind. In de lucht een kunstzon.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2006 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks dat het (kunst)gras duurzaam is heeft dit echter ook nog een ander groot nadeel, verkleuren!!

Kunstgras wordt namelijk gemaakt van materiaalsoorten die niet geheel uv bestendig zijn en zullen na enkele jaren dus verkleuren.

Het zal een stuk lichter worden van kleur door de zon.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2006 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ha winterstorm, ik voelde me bijna een eenling tussen al die 'progressieve, kritische VARA' consumenten. Misschien moet je wel plasic hersenen hebben om een geplastificcerde wereld mooi te vinden. Dus dit soort verhalen zal ik binnenkort niet meer kunnen schrijven. Een notitie van de vorige maand:

Ergens in de Pyreneeën een plekje gevonden bij een beek. Ideale plek voor een kampvuur en een jerrycan (5ltr) wijn die we net gekocht hadden. Het vuur was loeiend heet, de wijn lekker en ons gebrabbel tussen de natuurgeluiden door ook wel het wederzijds aanhoren waard. Ik had vlakbij een oude plastic tuinstoel zonder leuning gevonden en zat bij het vuur als een koning op zijn troon. Zo werd het steeds donkerder tot er een enorme flits door de lucht vloog gevolgd door een donderende klap. Als een bijna echte ouwe hippie riep ik 'wauw' en rende naar de auto. Een enorme stortbui begon en aan alle kanten flitste en donderde het. Net daarvoor hadden we een oude paraplu gevonden en er ligt ook altijd zo'n opvouwbaar ding klaar voor noodgevallen. Onder voor die situatie totaal niet berekende paraplu's werden we steeds natter. Op een moment keek ik naar mijn voeten en zag dat ik in een woest stromende modderstroom zat. Het vuur was al zo heet dat het gewoon bleef branden omdat het 'toevallig' op een heuveltje gemaakt was en we hadden weer even het gevoel dat dit bedoeld wordt met de zin van het leven. We hebben nog uren zitten genieten in deze 'uiterst gevaarlijke' situatie van hoogspanning boven je kop en met je voeten in het water, maar misschien gaf dat nou juist wel dat gevoel van kosmische eenheid ;-)

Meer reisverhalen? www.koyaanisqatsi.tk klik op boeken.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2006 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

 moet  zeggen dat het alleen maar voordelen heeft.

er zijn vele soorten kunstgras, voor een juist aanbod , moet je eens kijken op marktplaatst, daar staat het 1 en ander te koop .

zelf leggen is mogelijk, maar het verschilt in wat je kiest .

al naar gelang het soort, zie je het of het kunst of echt is.

werk zelf bij een kunstgras fabriek in genemuiden

ve
door verwijderd - Jul 26, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben sinds enkele maanden ook kunstgras in de achtertuin liggen. Het bevalt ons en de hond uitstekend. Het enige nadeel wat we toe nu toe ervaren hebben is dat kunstgras veel warmte opneemt. Echt gras is koeler. Wij hebben het gewoon op zwarte grond liggen. Hierdoor komt er af en toe wel een stukje onkruid erdoorheen maar dat maakt het ook echter. Dat onkruid is heel gemakkelijk te verwijderen. Je hebt gras in vele soorten en prijzen. Dat van ons kost E12.50 per vierkante meter. het ziet er heel goed uit. Als je ongeveer het dubbele neertelt heb je gras wat niet van echt te onderscheiden is. Als je goed snijd en een lijmband gebruikt zie je helemaal niets van de naden. Of het over een langere periode verkleurd weet ik nog niet maar dat zal me een zorg zijn. Echt gras heeft ook niet het eeuwige leven. Wij hebben het gekocht bij Van Orsouw in Oss. Die levert veel gras voor sportvelden en ook regelmatig aan de omroep. En van de synische reacties dat je met nep werkt en niet met echt moet je jezelf niet te veel aantrekken. Die worden vaak gegeven door mensen die alcoholvrij bier drinken of cola light. Wat is dan het verschil?? Dat is ook niet van echt te onderscheiden maar toch nep. Kies zorgvuldig en als geld geen rol speelt kun je een fantastische tuin hebben. Wij nemen een bandje op met grasmaaimachine geluid en draaien dat regelmatig op zaterdagochtend voor de buren. Hebben die ook eens wat.(Ha ha)

Groetjes, PeRi

ve
door verwijderd - Aug 1, 2006 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Doetinchem

kunstgras is te verkrijgen in vele soorten en verschillende prijzen.

Van belang is wat wil je er mee doen? Hoe groot moet het worden? Alleen een veredeld terras? Of een speel- en recreatieveld? Ga je er op sporten?

Over het algemeen niet erg moeilijk aan te leggen - op zich al best kwalitatief redelijk kunstgras te krijgen voor circa Euro 12 - 14 per m2. Voor een relatief klein gazon voor speel- en recreatief gebruik zou mij voorkuer toch uit blijven gan naar echt gras.

Succes en groet

Pegeo