ju
door judithreuver Jun 29, 2020 om 07:50
Vrije tijd & tuin

Kustmarathon gaat niet door, maar geen geld terug

Dag. Zojuist hebben we te horen gekregen dat de kustmarathon in Zeeland voor 2020 is afgelast. De organisatie geeft aan dat de gekochte startbewijzen geldig zijn voor de 2021 editie, en dat ze geen geld terug geven als je op deze datum niet kan of wil. Mogen zij dit wel doen of mag ik eisen dat ik mijn geld terugkrijg?

3060 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 29, 2020 om 08:03
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JudithReuver ,

De Kustmarathon Zeeland 2020 gaat niet door. We hoopten lang dat we deze boodschap niet hoefden te communiceren. Helaas kunnen we niet anders.

De maatregelen die nu gelden, de onzekerheid c.q. het ontbreken van info en maatregelen die vanaf 1 september gelden, hebben ons genoodzaakt om volgend besluit te nemen.

We begrijpen dat dit besluit ingrijpend is. Voor de deelnemers, toeschouwers, vrijwilligers en sponsoren. Maar ook voor ons: al 17 jaar zorgen we voor een feestelijk marathon weekend waar plezier, vriendschap en verbinding, en prestaties op ieder niveau gevierd worden. Dat doen we samen!!

Dit besluit nemen we dan ook met veel pijn in ons hart. We hopen op jullie begrip!

Veelgestelde Vragen :

2020 gaat niet door , Ik wil of kan niet deelnemen op de nieuwe datum . Krijg ik mijn geld terug ?

Nee, er vindt geen restitutie plaats van inschrijfgeld. Je startbewijs blijft geldig voor de volgende editie. Mocht je in 2021 niet mee willen doen? Dan kun je je nummer te koop aanbieden op ons prikbord. Zie “startnummer overname” op de site.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.marathonzeeland.nl/deelnemers/veelgestelde-vragen

https://www.marathonzeeland.nl/deelnemers/startbewijs-overnemen

koekeloer
door koekeloer Jun 29, 2020 om 16:22
562 Antwoorden / 18 Vragen

En wat voeft dit toe voor Judith? Deze info heeft ze zelf toch ook al gekregen.

marita5
door marita5 Jun 29, 2020 om 16:58
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Mocht je in 2021 niet mee willen doen? Dan kun je je nummer te koop aanbieden op ons prikbord. Zie “startnummer overname” op de site. Dit vermeldt @judith niet . Wat is uw bijdrage voor Ts ?

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 29, 2020 om 08:05
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Edit

1paul
door 1paul - Jun 29, 2020 om 10:37
3103 Antwoorden / 0 Vragen

als ze afgeblazen hebben mag dit niet.... ze komen immers een overeenkomst afgesloten tussen hen en u niet na en dan heeft u recht op uw geld terug, u kunt hen vorderen om alsnog uw geld terug te storten binnen 14 dgn, doen ze dit niet heeft u een vordering op hen en kunt u een deurwaarder inschakelen....

rj
door rjw Jun 29, 2020 om 19:47
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon kapot maken die stichting. Hoeft TS volgend jaar ook niet meer te rennen.

mo
door mof - Jun 29, 2020 om 12:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft recht op een redelijk deel van het geld terug. Namelijk, alle kosten die ter voorbereiding zijn gemaakt mogen worden afgetrokken van het betaalde bedrag mits afdoende beargumenteerd. Het gaat hier niet om een theater voorstelling oid maar om deelname aan een sportevenement. Daarbij geeft u de organisatie opdracht om mede in uw naam dit evenement te organiseren, vandaar dat u niet het hele bedrag  kan terugkrijgen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 29, 2020 om 19:44
2011 Antwoorden / Vragen

Sinds wanneer is dat aftrekken van de kosten en in welke gevallen is dat van toepassing? Ik heb altijd begrepen dat al je niet krijgt waar je voor betaalt dat je recht hebt op restitutie.

1paul
door 1paul Jun 30, 2020 om 14:10
3103 Antwoorden / 0 Vragen

is ook onzin, vliegmaatschappij heeft kosten gemaakt om kamers te boeken, vliegtuigen te boeken, personeel te werven....

ik lees nergens dat ze die kosten af mogen trekken van een reissom!!!!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 30, 2020 om 14:15
2011 Antwoorden / Vragen

Dus mensen geven niet zozeer advies alswel hun mening en vergeten er "ik vind" voor te zetten?

redfloor
door redfloor - Jun 29, 2020 om 13:08
166 Antwoorden / 21 Vragen

Wat staat er in de voorwaarden? Bij bijna alle sportevenementen die ik ken (of organiseer) staat dat er geen restitutie is als het evenement niet doorgaat. Als er bijvoorbeeld noodweer die dag is kan het evenement niet doorgaan, maar zijn bijna alle kosten al wel gemaakt en zou de organisatie failliet gaan als ze iedereen moeten terugbetalen.

In dit geval zullen ze weliswaar in hun recht staan (het staat immers in de voorwaarden), maar is het niet echt schappelijk, want ik verwacht dat er heel veel kosten nog niet gemaakt zijn, daar er ongetwijfeld heel veel leveranciers nog niet gecontracteerd waren.

Logisch zou zijn om te kijken naar de kosten die al gemaakt zijn en bijvoorbeeld daarom een percentage in mindering te brengen. Zoals de Nijmeegse Vierdaagse die een gedeelte van het inschrijfgeld terugbetaalde. In andere gevallen (zoals bijvoorbeeld de Marathon Amersfoort) bleken de uitgaven uit andere bronnen gedekt te kunnen worden (subsidie) en konden de deelnemers het volledige bedrag terugkrijgen. Maar ik ken het financiële plaatje van de Kustmarathon niet. Als ik de site bekijkt lijkt het mij een organisatie met lage overheadkosten, dus zou (gedeeltelijke) restitutie naar mijn idee terecht zijn.

Aan de andere kant kan je er ook voor kiezen om er vertrouwen in te hebben dat ze het volgend jaar nóg mooier organiseren en dan heb je gelijk een mooi doel voor je trainingen het komend jaar.

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2020 om 15:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zijn de meeste kosten voor het evenement niet al gemaakt en het geld daarvoor uitgegeven?

redfloor
door redfloor Jun 29, 2020 om 15:40
166 Antwoorden / 21 Vragen

In dit geval lijkt me dat stug, daar het evenement begin oktober is en alles al een paar maanden stil staat... Een gedeelte ongetwijfeld, maar lang niet alles.

rj
door rjw Jun 29, 2020 om 19:46
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Als pas onlangs is besloten dat het niet door kan gaan, zijn er al wel uitgaven gedaan.

redfloor
door redfloor Jun 30, 2020 om 16:25
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag er toch vanuit gaan dat ze vanaf half maart wel 'met de rem erop' georganiseerd hebben? Dat ze opdrachten aan leveranciers onder voorbehoud hebben gegeven? Dat ze voorzichtig zijn geweest met het aangaan van grote financiële verplichtingen? Als ze dat niet hebben gedaan zou dat wel oerstom zijn! De evenementen waar ik bij betrokken ben (dat zijn er nogal wat) zouden allemaal dit voorjaar en deze zomer zijn en daarvoor zijn uiteindelijk slechts zeer beperkte kosten gemaakt.