ac
door acerc Oct 14, 2011 om 13:44
Vrije tijd & tuin

Leukste shopstad van Nederland??

Ik wil deze vakantie gaan winkelen, maar weet niet welke stad nou het leukst is. Dus: wat is de leukste stad om te winkelen? (misschien Utrecht of Amsterdam?)

PS. In welke stad kan je een outlet voor schoenen vinden? Met luxe merken voor een klein prijsje?

101393 21 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 14, 2011 om 13:45
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga voor Amsterdam.

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 14, 2011 om 13:49
842 Antwoorden / 1 Vragen

Als de opties Utrecht of Amsterdam zijn, dan zou ik ook voor Amsterdam gaan, maar heb zelf ook leuke herinneringen aan Haarlem en Alkmaar.

ps. Bataviastad (Lelystad) is zo'n outlet, maar echt kleine prijsjes vind je daar alleen voor kleine productjes ;-).

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 14:11
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, daar komen de smaakverschillen. Ik ga voor Haarlem (en dan niet de
Blokker, Marskramer, Intertoys straat) maar het oude gedeelte met zijn talloze diversiteits winkeltjes. En Maastricht natuurlijk. En Antwerpen.

birdies
door birdies - Oct 14, 2011 om 14:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Utrecht en Maastricht.

poltol
door poltol - Oct 14, 2011 om 14:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ga naar Roermond.
Outlet aanwezig met gezellige route naar binnenstad, of andersom.
Heel goed met de trein te doen.

Succes, poltol

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 14, 2011 om 14:43
842 Antwoorden / 1 Vragen

Is inderdaad vrij subjectief allemaal, maar kijk ook eens op http://www.debestebinnenstad.nl/ (en dan vooral bij "winnaars".

Winnaars in de grote steden zijn achtereenvolgens: Den Bosch, Groningen, Arnhem, Breda en Eindhoven. Dit lijken me dus goede opties om eens een dagje te bezoeken.

Als je liever voor een middelgrote stad gaat, dan zijn de winnaars achtereenvolgens: Zutphen, Bergen op Zoom, Roermond en Hoogeveen.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 14:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op vrijdag 14 okt 2011, 14:43]Is inderdaad vrij subjectief allemaal, maar kijk ook eens op http://www.debestebinnenstad.nl/ (en dan vooral bij "winnaars".

Winnaars in de grote steden zijn achtereenvolgens: Den Bosch, Groningen, Arnhem, Breda en Eindhoven. Dit lijken me dus goede opties om eens een dagje te bezoeken.

Als je liever voor een middelgrote stad gaat, dan zijn de winnaars achtereenvolgens: Zutphen, Bergen op Zoom, Roermond en Hoogeveen.

Ja, daar heeft u gelijk in om deze doorverwijzing te geven, maar het gaat dan over de vernieuwing die bovengenoemde steden hebben uitgevoerd zodat het mooier overkomt dan in de staat waarin ze destijds waren. Een soort "renovatie" van bestaande winkelcentra. Deze steden zijn dus niet uitgeroepen tot leukste steden waar TS naar vraagt, ze zijn veiliger en toegankelijker gemaakt. Heb er een heel artikel in de krant over gelezen.

picone
door picone - Oct 14, 2011 om 15:02
55 Antwoorden / 4 Vragen

Eindhoven heeft de laatste jaren zeer veel geinvesteerd in haar binnenstad, een terechte winnaar!

Verder zijn in Nederland o.a. Alkmaar, Amsterdam, Haarlem, Leiden, Maastricht zeer aantrekkelijke winkelsteden.

In Duitsland staat met kop en schouders KEULEN boven aan!

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 15:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Gaan we helemaal de grens over: Milaan, Barcelona, Praag, London, Paris!
En dan vergeet ik er nog een heleboel....

loreleigil
door loreleigil - Oct 16, 2011 om 18:08
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op vrijdag 14 okt 2011, 13:49]
ps. Bataviastad (Lelystad) is zo'n outlet, maar echt kleine prijsjes vind je daar alleen voor kleine productjes ;-). En zo leuk en groot is Bataviastad niet. Vrij eentonig aanbod en inderdaad niet heel goedkoop. Dan ga ik liever naar A'dam. Meer keuze, uo to date en niet heel veel duurder. ;-)

jantom
door jantom - Oct 17, 2011 om 12:36
377 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is leuk? Dat is al een discussie...

Probeer Haarlem (dé stad om te winkelen in Nederland) en Dordrecht (met de langste winkelstraat in Nederland).

Het zijn tevens -naar mijn mening- ook de mooiste steden (van niet zo grote omvang).

reacteur
door reacteur - Oct 17, 2011 om 12:49
39 Antwoorden / 5 Vragen

Blijf gewoon in eigen stad.
Als je in een andere stad iets koopt en je moet beroep doen op garantie of reparatie moet je steeds naar die stad reizen om je verhaal te doen.

Maar.... als je het doet voor de gezelligheid beveel ik Maastricht, Middelburg, Veenendaal, Bergen op Zoom etc.

elisya
door elisya - Oct 17, 2011 om 13:31
11 Antwoorden / 2 Vragen

Amsterdam is dan leukr maar Haarlem(oude gedeelte) en Antwerpen zijn ook heel leuk en je shopt er echt leuk en lekker

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 13:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

acerc, laat je nog eens horen wat je uiteindelijke keuze is geweest als je weer "terug" bent? Lijkt me leuk.

lijnvb
door lijnvb - Oct 17, 2011 om 15:56
27 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zelf 34 jaar in Amsterdam gewoond. Woon nu in Haarlem en vind de oude een supergezellige (winkel)stad. In Haarlem zitten alle soorten winkels bij elkaar en je hebt dus niet zoals in Amsterdam dure en goedkopere winkelstraten en een eenheidsworst aan winkels bij elkaar. Haarlem is trouwens ooit uitgeroepen tot leukste winkelstad van Nederland. Veel plezier!

mickie
door mickie - Oct 17, 2011 om 16:29
111 Antwoorden / 33 Vragen

Grappig, zowat alle grote steden komen voorbij bij deze vraag. Haha, voorlopig ben je iig onder de pannen wat winkelen betreft!

ma
door majrim_1 - Oct 17, 2011 om 17:17
11 Antwoorden / 0 Vragen

Alkmaar, Amersfoort, Amsterdam, Utrecht, Maastricht (errug gezelliiiig).

Bataviastad: ligt er net aan wat ze hebben, de ene keer geluk en de andere keer niet. Wijzelf zijn de laatste keer zeer goed geslaagd.
En natuurlijk wat zoek je zelf aan kleding, kijk anders even op de website wat voor winkels er zijn.

Is het echt slecht weer, dan is Centro bij Oberhausen in Duitsland een optie. iedere avond tot 20.00 uur geopend. Heeft een foodcourt waar je goed kan eten, maar aan de buitenkant zitten ook heel goede restaurants.

iig heel veel shopplezier!

ja
door jank - Oct 17, 2011 om 17:37
168 Antwoorden / 8 Vragen

Zoveel mensen zoveel smaken.
Den Haag en Zutphen vind ik leuk.
Maar het voorgestelde Oberhausen is een hele goede optie, Keulen is ook goed te doen. Er zijn voordelige dagtickets voor de trein te koop in Duitsland.

toon59
door toon59 - Oct 18, 2011 om 08:20
40 Antwoorden / 7 Vragen

Er is maar een stad en dat is ROERMOND.Gezellige binnenstad met groot outletcentrum.
Alles is perfect te lopen.
Niet geslaagd, dan naar MAASTRICHT of MAASMECHELEN te Belgie.

er
door erky - Oct 18, 2011 om 20:04
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Acerc,

Wil je een dag je shoppen of wel een weekje weg (en in een hotelletje)?

Mijn mooiste shopsteden zijn Haarlem, Maastricht en Zutphen. Daar kun je een hele dag zoet zijn met winkel in, winkel uit en een leuk terrasje pakken.

Wil je een tamelijk op Outlet gerichte dat, dan is Maasmechelen de grootste, je zit dan wel net over de grens in België. Kom je uit Limburg dan is het niet ver!

Maar ik zou als ik jou was dat outlet idee laten varen en in de vakantie de kleien oude plaatsen in Nederland bezoeken. Als je Elburg niet kent . . . is erg leuk, knus en wat een ander ook al zei: Alkmaar, je zult er geen Outlet vinden, maar veel winkels met een erg andere mode dan bij jou thuis (tenzij je juist uit Alkmaar komt). Wat van ver komt is toch leuker.

$uCCe$,

Erky

ac
door acerc - Oct 18, 2011 om 20:21
3 Antwoorden / 6 Vragen

Hee..

ik heb uiteindelijk toch maar gekozen om te gaan shoppen in Utrecht!
Ga morgen heen hoop dat het wat wordt.

Heel erg bedankt voor de reacties.