tr
door treko Mar 3, 2021 om 12:15
Vrije tijd & tuin

Loopband

Een loopband bestelt bij Betersport, via AH, bij bezorgen werd er beneden gezegt dat hij in de hal staat,
wij wonen 9hoog, waarop ik zei breng hem maar boven. Die man zei nee tot aan de drempel, ik zei die hebben we boven bij de voordeur
ze hebben hem weer meegenomen, wat een slechte service.

3511 13 Rapporteer

tr
door treko - Mar 3, 2021 om 12:16
3 Antwoorden / 2 Vragen

wij zijn allebei boven de 70jaar, en we gaan niet met zo,n apperaat lopen slepen.

tr
door treko - Mar 3, 2021 om 12:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

wij zijn allebei boven de 70jaar, en gaan niet slepen met die loopband.

rj
door rjw Mar 3, 2021 om 18:03
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Gelukkig hebben we in Nederland een arbowet waardoor werknemers beschermd zijn tegen onverantwoordelijk zwaar werk. Maar kennelijk is dat voor u niet zo belangrijk. Oh ja, boomers. Verklaart weer een hoop.

Topantwoord

pino123
door pino123 - Mar 3, 2021 om 12:19
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien toch even moeten kijken bij de voorwaarden rondom bezorgen, daar staat het toch duidelijk aangegeven:

Algemene bezorginformatie

  • Etagelevering

Standaard worden de bestellingen geleverd door DPD, Red je Pakketje of All Road. Zij leveren tot aan de eerste drempel van het gebouw. In een enkel geval zal de chauffeur genegen zijn het product met jou naar binnen te dragen, maar let op: vanwege de Arbowetgeving is de chauffeur dit niet verplicht! Pakketten worden - ongeacht het gewicht - niet naar de desgewenste etage gebracht.

Bij zware apparaten streven we er ook naar om deze tot de voordeur te leveren. In veel gevallen worden zware apparaten op een pallet aangeboden, de vervoerder kan in dit geval leveren tot het punt waar ze met de palletwagen kunnen komen.

mahadma
door mahadma - Mar 3, 2021 om 12:22
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Uw leeftijd doet weinig terzake in deze. (Lood)Zware artikelen worden tot aan de eerste drempel van het pand geleverd. Wasmachines en soortgelijke artikelen worden ook niet tot op de zolder gebracht. Er wordt niet voor niets (vaak/meestal) gevraagd op welke etage het artikel moet komen OF gezegd dat ze niet hoger als x etages bezorgen. Ik vrees dat u in de flat een paar sterke mannen / of potige vrouwen zal moet scoren om uw artikel in huis te krijgen als de band de volgende keer komt.. Het kan ook door de arbowet kunnen komen  dat er geen grotere gewichten als xx kilo mensmatig getild mogen worden.

@Pino, je was me net voor.

tr
door treko Mar 3, 2021 om 15:49
3 Antwoorden / 2 Vragen

Nou de wasmachine en de vriezer zijn wel boven gebracht hoor, dus waar hebben we het over, service dat is heel hard nodig.

mahadma
door mahadma Mar 3, 2021 om 18:52
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Die wasmachine en vriezer zijn A: een stuk lichter en B: mogelijk bij een lokale winkelier gekocht ipv een webshop.

john devries
door john devries - Mar 3, 2021 om 12:25
216 Antwoorden / Vragen

De bezorger houdt zich waarschijnlijk netjes aan zijn instructie en dat betekend mede ivm met Corona bezorgen tot de lift.

pe
door peentjes Mar 3, 2021 om 18:27
421 Antwoorden / 0 Vragen

Corona heeft hier mi niets mee te maken.

mahadma
door mahadma Mar 3, 2021 om 18:53
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Bij ons in deflat wèl, we hebben een lift voor max 4, 5 personen. Beslist geen 1,5 meter norm.

john devries
door john devries Mar 7, 2021 om 13:14
216 Antwoorden / Vragen

@PEENTJES
Een lift is een ideale plek om Corona op te lopen.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2021 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat er een lift in dat gebouw is?

tr
door treko Mar 3, 2021 om 15:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja hoor.

sira
door sira - Mar 3, 2021 om 13:14
2331 Antwoorden / 24 Vragen

U had de loopband ook kunnen laten afhalen door een transportbedrijf (of een verhuizer) en uitdrukkelijk moeten aangeven dat de loopband bij u in huis moest worden geleverd. Weliswaar betaalt u voor die service, maar dan hebt u wel iets! De loopband staat dan wel bij u in huis.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, is er vandaag de dag niet meer bij.

tr
door treko Mar 3, 2021 om 15:51
3 Antwoorden / 2 Vragen

Maar dat stond niet in de voorwaarde.

mahadma
door mahadma Mar 3, 2021 om 18:54
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Verder lezen bij flatwoningen of hogere etages hoort er ook bij.

aurora1
door aurora1 - Mar 3, 2021 om 13:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is er dan geen lift in het gebouw?
Sommige 70-jarigen zijn fitter en sterker dan menig jongeling; leeftijd doet dus niet ter zake.

U had vooraf eea kunnen lezen over bezorgen e.d.
Dan maar een paar sterke jongelingen huren die het ding in de lift zetten en boven het apparaat bij u plaatsen?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 3, 2021 om 13:27
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Is er een Lift...?
Ik ga ook niet voor flut bedrag 9 hoog lopen!

Maar als je daar gaat wonen,  niet elke bezorger   kreeg zelfde voorwaarden.
Een plaatselijke  Witgoed winkel wel, maar geen online bestelling tot 1e voordeur.

Verder is leeftijd geen  probleem.
Mijn schoonmoeder van 93 kan alles nog prima.....
Als je aanbied  €5,- en  ze lopen dan wel via Lift naar boven....
Gratis hoeft niet,   zo hebben vele  bedrijven zoals Media Markt keuze tot voordeur gratis,  in huis beetje meer,  Wasmachine boven extra, net als aansluiten.. dus  je kreeg waarvoor je betaalde....    in de hal  accepteren en iemand zoeken voor  laatste stukje... er wonen toch meerdere?

Je loopt nu   de kans dat je  bij een Afhaalpunt deze mag ophalen...   of daar naartoe moet voor retour sturen....

tr
door treko Mar 3, 2021 om 15:52
3 Antwoorden / 2 Vragen

Nou flut bedrag, heb je enig idee hoe duur een loopband kost.
De wasmachine en de vriezer hebben ze ook boven gebracht.

mahadma
door mahadma Mar 3, 2021 om 18:56
11540 Antwoorden / 51 Vragen

De prijs wordt berekend door het minst kostende. Niet op bezorgen op de negende etage, dàt kost gewoon meer tijd = geld.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 3, 2021 om 21:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je via de winkel dit rekende  moeten de bezorgers dat doen... iets hogere vergoeding of meer tijd voor.

Maar  €5,- fooi voor boven bezorgen contant,   en als ze weigeren €10,- bieden,
nu zijn ze weg en te laat...

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 3, 2021 om 13:42
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Treko ,

Aanvulling op @pino123 ,

Veelgestelde vragen , klik op de rode regel .

Wil je het product toch graag op etage geleverd hebben? Neem dan even contact op met onze klantenservice voor verdere informatie.

https://www.betersport.nl/faq

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 3, 2021 om 14:04
2048 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: totaal off-topic]

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 3, 2021 om 18:29
2048 Antwoorden / Vragen

Ik weet dat ik niet moet reageren maar het is niet "totaal" off topic, als de chauffeur niet gehouden is het ding omhoog te sjouwen was het ooit heel normaal iemand wat toe te stoppen voor een dienst. Iets als ik geef je €15 als je hem even boven brengt was echt niet raar. Maar het zal wel afhankelijk zijn of je probleem- of oplossingsgericht bent.

ne
door neodutchio - Mar 3, 2021 om 18:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het is weer te merken dat TS alleen maar meepraters wil hebben en de eigen zin wil doordrijven. Des noods ten koste van anderen. Het is heel simpel, aan elke verkoop hangen voorwaarden. En die zijn al neergezet hier. Bezorging tot de eerste drempel in het gebouw. Dan mag u de loopband duur vinden, maar dat staat los van de bezorging. Dat andere bedrijven aanbieden om wel boven te leveren tegen een x bedrag wil niet zeggen dat alle bezorgers dit moeten doen.

U kunt de Aldi binnen lopen en klagen dat ze geen kaviaar hebben. Oftewel, elke winkel heeft zijn eigen service. Wilt u een andere service dan aangeboden, dan zal u dus ergens anders moeten gaan kopen. Achteraf gaan klagen dat de verkoper precies doet wat overeengekomen is is niet netjes te noemen.

mahadma
door mahadma - Mar 3, 2021 om 19:02
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Ter vergelijk een hier gekeken: KLIK HIER

Daar moet je € 19,95 betalen voor hogere bezorgadressen.