wa
door wasknijper Apr 29, 2005 om 15:41
Vrije tijd & tuin

Mieren overlast

Wij hebben momenteel op veel verschillende plekken rondom het huis vele mierenhopen. Nu overgiet ik deze hopen wel eens met kokend water, maar dat is opzich niet afdoende. Nu vroeg ik mij af of iemand misschien tips heeft om er iets aan te doen of een goed anti-mierenmiddel?. Het maakt mij niet uit dat de mieren in de grond zitten rondom het terras, maar tussen de terras tegels vindt ik wel erg storend. Alvast mijn hartelijke dank.

50229 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar de drogist,wij gebruikte (toen we nog een tuin hadden) mierenlokdozen het merk ben ik vergeten maar het systeem is dat de eerste mieren op het spul afgaan ,het o.a. aan de pootjes mee terug nemen naar het nest en daar gaat de rest dan aan ten onder, ik ben het daar nooit mee eens geweest,maar mijn vrouw vond mieren maar niks.fred

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ga naar een dieren speciaal zaak en haal daar een potje met mierengif (Het merk begint met een A)

Perfect spul,ik heb geen last meer van de mieren

Succes!!

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn ervaring werken de poeders die je over de mierenpaden uitstrooit het best. Alle mieren lopen eroverheen en het probleem is zo verholpen. Lokdoosjes moet je echt midden in hun pad zetten voor het beste efect.

Mijn tip: Er is veel bestrijdingsmiddel in de handel van het merk Ecostyle. Hoewel goed voor het milieu, hebben de meeste insecten (mieren, bladluis, spint, spuugbeestjes, etc) in mijn tuin ernstig sch**t aan dit merk. Geen aanrader als echt ervan af wilt.

Brynnar

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste,

zelf ben ik niet zo'n voorstander van de chemische tour. heel makkelijk, effectief en ook niet duur is het volgende: pak je portomonai en zoek daar muntjes van 1, 2 of 5 euro cent uit. mieren houden absoluut niet van koper. leg deze muntjes op de "snelwegen" en de mieren zullen er niet meer langs gaan. als je het nest gevonden hebt kun je daar ook een muntje op de ingang leggen. de mieren zullen er niet meer langs lopen en een andere weg zoeken. als je dit vol blijft houden, kun je ze op deze manier goedkoop en zonder chemische middelen van je terras af jagen! veel succes.

RJ

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mierenpoeder van Bayer.Is echt geweldig spul.

Harry

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

komen ze dan bij die vervelende buren die altijd geen geld in huis hebben.??fred

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat u pas geleden 26 jaar bent geworden .Van harte gefeliciteerd Fred

ve
door verwijderd - Apr 29, 2005 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

in het kader van de bezuinigingen. Mieren kunnen niet tegen koffieprut.
Door een beetje koffieprut langs de rand van je terras te strooien hou
je je terras dus miervrij.

Als je koffie zet met een senseo, kun je ook een beetje oploskoffie
bevochtigen met water. Hoe goedkoper, hoe beter is mijn ervaring. dus
die potten van 1,50 gaan prima.

succes

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog vergeten te melden (nakomertje): ik ben zelf ooit van een mierenplaag afgekomen door een paar scheutjes spiritus in de nesten te gieten. Zonder meer de goedkoopste oplossing.

Brynnar

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij is het nog veel erger ik heb MIEREN in huis en heb lokdoosjes van Kruidvat 4 stuks staan er nu al 1 week maar heb nog steeds mieren, ook in de keuken en op de aanrecht loppen ze soms,  ik wordt er gek van onderhand, wat kan ik er tegen doen ik weet het mietren nest niet te vinden, ik woon in een 1 gezinswoning.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand die RJ heet heeft het al gezegt, het beste en zeer goedkoopste middel zijn de 1 2 en 5 euro centen. daar heb ik het beste ervaring mee. Heb vele middelen uit geprobeerd maar het koper doet het toch het beste.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste dompvloed,

hartelijk dank voor de felicitaties!

RJ

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

amoniak, het liefst als de zon er op staat. Het middel gaat dan namelijk vergassen. De dieren stikken ( verbranden ) letterlijk en de populatie wordt behoorlijk dunner.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snap het probleen niet van mieren in de tuin. Zolang de mieren je huis niet bevolken....

2 oplossingen:

1) Neem een flat op 10 hoog

2) Plant Afrikaantjes

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had ook mieren in huis. Met groene kunststof lokdoosjes moesten die verdwijnen, maar helaas... het werden steeds meer mieren. Daarna bij de Etos Roxasect mierenlokdoosjes aangeschaft en in de looproute gezet. Binnen een dag geen mier meer gezien.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had ook mieren in huis. Met groene kunststof lokdoosjes moesten die verdwijnen, maar helaas... het werden steeds meer mieren. Daarna bij de Etos Roxasect mierenlokdoosjes aangeschaft en in de looproute gezet. Binnen een dag geen mier meer gezien.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf strooi ik al jaren babypoeder, het goedkoopste navulzakje, in de gaten en bij de deuren. Talkpoeder kan ook.Het is vet en blijft op ze plakken en de mieren verspreiden het dan in hun nest. Daarvan gaan ze dood. Wel herhalen als het geregend heeft en ze nog niet weg zijn.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat ook goed werkt en vooral binnenshuis is een halve pot stroop open in de mieren route te zetten de mieren kruipen op de stroop en zakken dan naar de bodem. dus op korte termijn heb je zo een heel nest in je pot stroop zitten

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel rigoreus: de tegels lichten, daaronder liggen de nesten met de eieren, kokend water er over heen. gegarandeerd een paar maanden van alles af. wij herhaalden dat ieder voorjaar met de tegels vlakbij het huis. ook heel mooi om te zien al die gangen, het is even afzien, maar wel simpel! succes er mee.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

  • Borax of natriumperboraat is dodelijk voor mieren. Gezien het voor de beestjes geen smakelijk product is moet het met een gelijke hoeveelheid poedersuiker worden gemengd. Zet een bordje met het mengsel naast een nest of strooi het uit op de grond. Let wel goed op bij dit product dat het niet in de buurt komt van kinderen of dieren, want ook voor hen is het goedje giftig.
  • Je kan ook lokdozen met giftig lokmiddel kopen die speciaal bestemd zijn voor gebruik binnenshuis. Deze lokdozen behoren na gebruik bij het Klein Chemisch Afval.
  • ve
    door verwijderd - May 2, 2005 om 23:47
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Borax of natriumperboraat is dodelijk voor mieren. Gezien het voor de beestjes geen smakelijk product is moet het met een gelijke hoeveelheid poedersuiker worden gemengd. Zet een bordje met het mengsel naast een nest of strooi het uit op de grond. Let wel goed op bij dit product of dat het niet in de buurt komt van kinderen of dieren, want ook voor hen is het goedje giftig.

    Je kan ook lokdozen met giftig lokmiddel kopen die speciaal bestemd zijn voor gebruik binnenshuis. Deze lokdozen behoren na gebruik bij het Klein Chemisch Afval.

    ve
    door verwijderd - May 2, 2005 om 23:49
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Borax of natriumperboraat is dodelijk voor mieren. Gezien het voor de beestjes geen smakelijk product is moet het met een gelijke hoeveelheid poedersuiker worden gemengd. Zet een bordje met het mengsel naast een nest of strooi het uit op de grond. Let wel goed op bij dit product dat het niet in de buurt komt van kinderen of dieren, want ook voor hen is het goedje giftig.
    Je kan ook lokdozen met giftig lokmiddel kopen die speciaal bestemd zijn voor gebruik binnenshuis. Deze lokdozen behoren na gebruik bij het Klein Chemisch Afval.

    ve
    door verwijderd - May 3, 2005 om 00:29
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Al woon je in een flat dan kan je ook nog mieren krijgen.

    Mijn dochter woon in een flat op zeven hoog en heb ook last van mieren

    ve
    door verwijderd - May 3, 2005 om 09:01
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    wij hadden vorig jaar ook zo'n last van mieren bij de voor en achterdeur.

    Ik strooi waspoeder langs de drempel, en ze bleven weg. Dit doe ik ook altijd langs mijn caravan-pootjes. Geen mier meer in de buurt gezien.

    ve
    door verwijderd - May 5, 2005 om 16:58
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    mieren doder van de welkoop werkt perfect

    ve
    door verwijderd - May 5, 2005 om 19:01
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Mieren kan men ook bestrijden door  gist te mengen met appelstroop en dit op de looppaadjes van de mieren te leggen.Het best kan men dit mengsel op enkele kroonkurken op diverse plaatsen in huis leggen.De mieren eten hier van en slepen het ook mee het nest in.De gist doet dan de rest.Het is niet giftig en dus ongevaarlijk voor huisdieren en kinderen die er van willen proeven.

    ve
    door verwijderd - May 5, 2005 om 19:43
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    koop 1-2-3 wespenvangers, giet er wat zoets in, siroop of zo,  zet ze strategisch neer, alle mieren zullen een eindeloos bad komen nemen. wel af en toe vernieuwen natuurlijk. de mieren sterven een zoete dood en jij hebt ze nergens anders meer

    ve
    door verwijderd - May 8, 2005 om 14:44
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Dragon werkt ook, gewoon een tak van dit verse kruid voor de ingang van je huis of op de paden leggen

    Ik woon op een appartement met balkon en heb eens een zeer grote plaag in huis gehad toen ik terug kwam van 2 dagen zeilen met 30 graden. NIET LEUK zeker niet op zaterdagavond

    Mierenlokdoosjes werken

    Het blijft een probleem van slecht ecosysteem en het blijft wreed dat we zoveel gif aanraden om ervan af te komen

    ve
    door verwijderd - May 9, 2005 om 11:22
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Gdm,

    Persoonlijk heb ik de beste ervaring met HG X poeder tegen mieren,  strooi dit in een hoge druk spuit (beiden te verkrijgen bij lokale doe het zelf) en vervolgens water toevoegen. Dit dan in en nabij mieren nesten spuiten.