be
door betty de ridder Oct 4, 2018 om 17:58
Vrije tijd & tuin

Mijn e-bike van 2,5 jaar valt uit elkaar

Mijn e-bike van het merk Vogue valt uit elkaar. Te beginnen met de standaard met het frame. De bagageslee heb ik al met schroeven vast moeten zetten.

2133 7 Rapporteer

me
door mein33 - Oct 4, 2018 om 18:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@betty de ridder,

Inderdaad, een heel probleem met de standaard en het frame om van de loszittende bagageslee nog maar te zwijgen.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat u dit een heel kwalijke zaak vind, maar gelukkig heeft u zelf al een oplossing voor het probleem met de bagageslee gevonden.
Nou maar hopen dat de echt belangrijke zaken aan uw e.bike wel vast blijven zitten, anders zou u nog wel eens flink ten val kunnen komen.
Ga eens naar een echte fietsenmaker en laat uw fiest eens helemaal van balhoofd tot achterlicht en van pedaal tot zadel/zadelpen controleren en waar nodig herstellen, misschien kunt er dan weer veilig en zonder ergernis gebruik van maken.

Succes  ;-))

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2018 om 18:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je wel de reguliere servicebeurten uit laten voeren?
Terug naar de leverancier geweest?

ne
door neodutchio - Oct 4, 2018 om 19:28
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft de fiets de normale onderhoudsbeurten gehad en bent u bij de verkoper terug geweest met de klachten? Met uw relaas hier kunnen we niet zo veel.

newmikey
door newmikey - Oct 4, 2018 om 20:55
830 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf toevallig een Vogue Infinity, 3.5 jaar geleden aangeschaft bij de plaatselijke fietsenmaker. Deze zomer via internet een alternatieve accu met meer capaciteit aangeschaft omdat de capaciteit van de originele accu na zo'n 4000km wat aan het teruglopen was.

Mijn enige probleem met de fiets was het (kop)lampje voor wat al snel verroestte en niet meer werkte maar €7.95 bij de HEMA loste dat probleem snel op. De fiets gaat elk jaar rond de aanschafdatum even voor een zomerbeurt naar de fietsenmaker waar alles weer even wordt nagelopen.

Electronisch heb ik géén vergelijkingsmateriaal aangezien dit mijn allereerste e-bike ooit was maar mechanisch ben ik redelijk tevreden over remmen, versnelling en lak. Er kan uiteraard altijd per exemplaar wat misgaan en een zomerbeurt kost rond de €30-€40 maar dat heb ik tot nu toe een goede investering gevonden.

Uw fietsenwinkel kan u vast goed helpen...

Lsk520
door Lsk520 - Oct 4, 2018 om 23:37
827 Antwoorden / 2 Vragen

Vervelend....

gerbera
door gerbera - Oct 5, 2018 om 16:48
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u de servicebeurt laten uitvoeren. Hierbij worden normaal alle bouten moeren en schroefjes nagelopen, remwerk gecontroleerd, pedalen nagelopen, spaken gecontroleerd, bandenspanning en verlichting nagekeken enz, enz.. Als u de accuslee met schroeven vast heeft moeten zetten betekend dit dat er een paar boutjes en moertjes verdwenen zijn. Zo ook met de standaard die normaal gewoon vastgedraaid kan worden. Is de servicebeurt uitgevoerd zou ik maar terug gaan naar de zaak die deze heeft uitgevoerd, dan hebben ze daar blijkbaar alleen op afstand naar de fiets gekeken.

jo
door jorisw - Oct 6, 2018 om 09:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Schroeven regelmatig aandraaien moet je bij alle fietsen doen. Een fiets heeft nogal wat te lijden.