du
door duaine Dec 21, 2005 om 15:27
Vrije tijd & tuin

Naaktslakken

Ik heb de laatste tijd heel veel last van naaktslakken in de tuin. Tegen de avond komen ze tevoorschijn en kruipen tegen de bloembakken omhoog.

Wat kan ik hiertegen doen.

1401 15 Rapporteer

du
door duaine - Dec 21, 2005 om 15:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit ga ik vanavond meteen uitproberen. Ik hoop dat het niet zonde van het bier is.

bitbyter
door bitbyter - Dec 21, 2005 om 15:42
114 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap eigenlijk niet dat je er nu nog last van hebt met deze buitentemperatuur?

drevil
door drevil - Dec 21, 2005 om 16:03
222 Antwoorden / 14 Vragen

Nou maar hopen dat de stichting domonio mus deze site niet bezoekt...

drevil
door drevil - Dec 21, 2005 om 16:03
222 Antwoorden / 14 Vragen

sorry domino bedoel ik natuurlijk ;-)

du
door duaine - Dec 21, 2005 om 16:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nou meteen geprobeerd. Als het een beetje schemerig wordt komen ze. Inderdaad lusten ze graag bier. Het schjnt te werken. Okay dan drink maar een flesje minder per dag.

Bedankt bytbyter

bitbyter
door bitbyter - Dec 21, 2005 om 16:37
114 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede remedie die ik wel eens gehoord heb is een paar bakjes met bier in de tuin plaatsen. Het schijnt dat die beestjes de bierluchterg aangenaam vinden en met z'n allen in de bakjes kruipen om zich zat te zuipen. Met hun zatte kop vallen ze dan in de bak en verdrinken.

Proost!!!!

adrie2
door adrie2 - Dec 23, 2005 om 13:11
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind de naaktslak een zegen. Ik pak ze op en doe ze in de groencontainer. Het resultaat is dat ze de wanden van de container schoon eten. Daardoor heb ik in de zomer veel minder last van stank.

be
door bergamot - Dec 23, 2005 om 13:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er is vogens mij een goede manier. Ikzelf heb daar veel probaat bij gehad. Vul een bakje van plus minus 10 - 20 cm hoog en vul dat met gewoon ordinar bier. Resultaat ziet u vanzelf.

to
door toyah - Dec 23, 2005 om 15:08
17 Antwoorden / 6 Vragen

Nou Adrie2 dan zou ik zeggen kom eens bij mij langs. Je mag ze allemaal hebben ! Kijk dat er wat in de tuin zitten okee maar hier lopen ze ,gelukkig meestal alleen 's nachts, door de keuken en huiskamer. met een beetje licht erop zie je dus allemaal van de lekkere plaksporen. ook leuk op mijn granolmuur want daar wordt het bruin en dat kan je er niet meer afvegen.

heeft er iemand aub een oplossing ? bakjes bier is leuk maar dan moet ik onder de grond en het helpt ook maar even omdat de slakken toch blijven komen.

ko
door kokin - Dec 24, 2005 om 11:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Of gewoon wat keukenzout in en rond het huis daar waar de sporren vandaan komen kan ook binnen of in de kelder of kruipruimte, veel geluk.

do
door donverlem - Dec 24, 2005 om 13:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

In de tuincentra'"s is een uitstekend middel te koop dat uistekend helpt tegen alle slakken zonder giftig te zijn voor dieren en vogels.

do
door donverlem - Dec 24, 2005 om 13:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er is in de tuincentra op biologische basis een uitstekend middel te koop, dat bovendien niet giftig is voor zoogdieren en vogels en alle soorten slakken bestrijdt. Het heet Escar-Go merk ECOstyle.

Verdere info. op www.ecostyle.nl

du
door duaine - Jan 5, 2006 om 15:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi allemaal,

Ik heb het nu een tijdje uitgeprobeerd en met een paar bakjes bier vang je een heleboel slakken. En het is goedkoper en milieubewuster (ahum) dan bestrijdingsmiddelen.

Bitbyter bedankt

stemanski
door stemanski - Feb 13, 2006 om 19:56
15 Antwoorden / 17 Vragen

Gewoon de bovenste rand van de pot insmeren met vaseline. Wat ook help is een bultje groenafval er naast lggn, want slakken zijn opruimers en doen liever geen moeite als het niet hoeft.

Succes, Cisca

jf
door jfrederiks - May 14, 2006 om 20:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben niet zo tevreden over escar-go het middel van eco stylre tegen naaktslakken. het schijnt dat de korrels die onder een doek zijn niet opgegeten worden door de slakken, watje toch mag verwachten aangezien het daar vochtig is. en buiten het doek zijn ze iedere dag verdwenen. ik vraag me af of de escargo korrels misschien zijn opgegeten door vogels. mijn advies is dus voorlopig geen escargo korrels.