an
door anpo Nov 29, 2022 om 11:01
Vrije tijd & tuin

Ondanks toezeggingen stort het bedrijf mijn aanbetaling niet terug, wat te doen?

Er zou een schutting geplaatst worden maar de afspraak daartoe werd tot 4x toe afgezegd, om allerlei redenen. Ondertussen waren we zo,n 5 mnd verder. Wij waren het zat en hebben de schutting afgezegd. De aanbetaling zou teruggestort worden maar dat is tot op heden niet gebeurd. Wat raad u mij aan te doen?
Alvast bedankt,
Ans Poort

3016 9 Rapporteer

sira
door sira - Nov 29, 2022 om 11:11
2291 Antwoorden / 24 Vragen

Wat zijn de redenen dat zij steeds afzeggen? Heeft het iets met problemen rondom leveringen te maken?
Heeft u het bedrijf schriftelijk ingebreke gesteld en/of een termijn gesteld waarbinnen de schutting uiterlijk geplaatst moet worden?

atlas1302
door atlas1302 - Nov 29, 2022 om 13:18
341 Antwoorden / 13 Vragen

De aanbetaling, is dat een percentage van het gehele faktuurbedrag? Welke redenen waren er dan voor 4x afzegging?

Wat denkt u hier zelf aan te doen Mevr. Ans?

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2022 om 13:43
11522 Antwoorden / 51 Vragen

U zal vast wel "iets" op papier hebben staan, dus stel ze nog één keer in de gelegenheid om om binnen 14 dagen het werk te doen. Weigeren ze dat moeten ze binnen 1 week daarna het betaalde terugstorten en zoniet "de vordering uit handen geven" voor hun kosten. bezorg deze brief persoonlijk bij het bedrijf/aangetekend per post met een gelijke email.

Ja
door JannyBoe - Nov 29, 2022 om 14:07
503 Antwoorden / Vragen

Hallo Ans, na 5 maanden en 4 keer afzeggen is het wel klaar.
Het hoe en wat doet niet meer ter zake, men heeft immers beloofd de aanbetaling terug te storten.
Inderdaad ingebreke stellen, zie hier voor info van het Juridisch Loket.
Succes!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 29, 2022 om 14:32
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste, ga na of er mogelijk insolventie problemen zijn bij dit bedrijf https://www.rechtspraak.nl/Registers/Paginas/Insolventieregister.aspx en zo ja, dan is het een kwestie van benaderen van de curator zodra er sprake is van een faillissement.
 https://www.rechtspraak.nl/Registers/Paginas/Insolventieregister.aspx en zo niet, zie dan https://www.wetrecht.nl/geleend-geld-terugvorderen/ dat gaat weliswaar over geleend geld maar de procedure is hetzelfde en is dit te benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

mo
door mof - Nov 30, 2022 om 11:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Geschillencommissie en/of rechter.

agapon1951
door agapon1951 - Nov 30, 2022 om 15:24
166 Antwoorden / Vragen

Indien aanwezig leg dan de vraag bij een rechts en bijstandverzekering neer.
Formulering is niet helemaal goed, u bedoeld dat het bedrijf dit tot vier maal heeft gecanceld om allerhande redenen.
Indien bedrijf aangesloten is bij een geschillencomissie kan deze ook ingeschakeld worden.
Jerudisch loket eventueel voor de te volgen weg.
Berijf in gebreke stellen middels een aangetekend schrijven. Hierin vermelden dat er binnen een tijdsbestek van b.v. 14 dagen na dagtekening bedrag dient te worden terug gestort, indien niet minder rpettige stappen gaat ondernemen. Beroep U zich op een geleverde wanprestatie. Op grond daarvan is de overeenkomst reeds rechtsongeldig.

1paul
door 1paul - Dec 1, 2022 om 14:11
3103 Antwoorden / 0 Vragen

als zij toegezegd hebben de aanbetaling te storten en men doet dit niet dan stuur ze een herinnering dat u binnen 15 dagen geld op uw rekening wilt hebben en als ze dit niet doen u een deurwaarder erop zet.

He
door Helen 66 - Dec 2, 2022 om 15:21
119 Antwoorden / Vragen

Dat heet voorschotfraude. Heb dat zelf meegemaakt met een schildersbedrijf. Politie doet niets, ondanks aangifte, want is civiel recht en geen strafrecht. Incassoburo doet ook niets. Juridisch bureau kon evenmin helpen. Toen naar de media gestapt. 2 hele pagina's in regionale krant die onderzoek had gedaan naar het bedrijf en ook andere slachtofffers had gesproken. Maar bedrijf laat zich elk jaar failliet verklaren en start opnieuw onder een andere naam via de Kamer van Koophandel. Kortom: je geld ben je kwijt. Tenzij je zelf ernaar toegaat met een knokploeg misschien.