jantje
door jantje Apr 4, 2012 om 12:12
Vrije tijd & tuin

Ongevraag abonnement

Een poosje geleden kon men via een computerspel extra punten behalen door een gratis exemplaar van de Readers Digest aan te vragen.
Om die nummer gratis te laten zijn moest men dan de nota terugsturen met vermelding van het woord annuleren.
Dat heb ik gedaan maar nu stuurt de Readers Digest mij andermaal een rekening met de dreiging erbij dat men 5 euro extra gaat rekenen.

Op hun eigen reactie-stie regent het soortgelijke klachten. Wat is hier nu aan / tegen te doen?

Groet van Moin.

522 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 4, 2012 om 12:25
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Dit heet de negatieve optie. De verkoper neemt aan dat je verder met ze wil, tenzy je een brief, email, telefoontje o.i.d. terug stuurd dat je géén abo wil.

Dit soort brieven die je terug stuurt, ik weet niet waarom, maar die raken heel veel zoek. Jouw brief is dus ook zoekgeraakt denk ik. Dit soort brieven moet je eigenlijk ALTIJD aangetekend verzenden.

Het enige wat je nu kunt doen is melden dat je de nota teruggestuurd hebt en dat je niet verder met ze wil. Maar of dat gaat werken met readers Digest .......

Off topic: er werd tegen mij ook ooit gezegd: "nee, hebben wij niet ontvangen" terwijl ik met het aangetekende recu in mijn handen zat. Bij melding hiervan was alles heel snel opgelost.

jantje
door jantje - Apr 4, 2012 om 12:28
123 Antwoorden / 12 Vragen

Op hun site heb ik laten weten hoe het inelkaar steekt, heb ze ook gevraagd om de "klantnummer" per ingaande te schrappen.
Betalen doe ik in ieder geval niet.
Mahadma, bedankt voor je antwoord.

Moin.

tdehond
door tdehond - Apr 4, 2012 om 12:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

consuwijzer is het niet eens met deze wijze van mensen een abonnement aan te smeren.
Bel de stichting consuwijzer voor advies.

jantje
door jantje - Apr 4, 2012 om 13:00
123 Antwoorden / 12 Vragen

tdehond,

Veel dank voor je antwoord, ik heb mijn kwestie aan ze voorgelegd. Zodra ik bericht terug heb zal ik het hier laten weten.

Gr. v. Moin.