remi
door remi Oct 25, 2011 om 12:41
Vrije tijd & tuin

Oordoppen

Ik ben op zoek naar oordoppen. Welke zijn de beste? Zijn ze wel zo goed? Hoor ik helemaal niets meer als ik ze in heb? Ik heb op internet gelezen dat er oordoppen bestaan die aangemeten worden en erg goed zijn, maar die zijn dan ook erg duur. Ik heb ze nodig tegen het snurken.

39697 43 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 25, 2011 om 12:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je kunt hier, klik eens kijken. Staan veel verschillende soorten op.

poltol
door poltol - Oct 25, 2011 om 14:53
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=remi schreef op dinsdag 25 okt 2011, 12:41]Ik ben op zoek naar oordoppen. Welke zijn de beste? Zijn ze wel zo goed? Hoor ik helemaal niets meer als ik ze in heb? Ik heb op internet gelezen dat er oordoppen bestaan die aangemeten worden en erg goed zijn, maar die zijn dan ook erg duur. Ik heb ze nodig tegen het snurken.

Beste Remi,

Als u zelf snurkt heeft u niets aan doppen. ;-)).

Ga eerst eens op onderzoek uit bij die ketens die u voortdurend op de TV ziet.
U weet wel waar altijd van die "bekende" nederlanders voorbij komen.

En probeer eerst eens de doppen van de prijsvechters Drogisterijen.
Daar ziijn hele goede bij.

Succes, poltol

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2011 om 15:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag remi,
Als je op internet intik: test oordoppen dan vind je o.a. een pdf met de uitkomsten van een test.
Ook vind je wel informatie als je intikt: snurken en oordoppen.
Ikzelf gebruik al vele jaren rubber oordopjes voor bij concerten. Kostten destijds (en nog steeds) weinig en kun je wassen. Ik zou niet direct dure en op maat kopen, maar beginnen met goedkope versies om te zien of het helpt.

vr.gr.

remi
door remi - Oct 25, 2011 om 15:12
317 Antwoorden / 84 Vragen

[quote=poltol schreef op dinsdag 25 okt 2011, 14:53][quote=remi schreef op dinsdag 25 okt 2011, 12:41]Ik ben op zoek naar oordoppen. Welke zijn de beste? Zijn ze wel zo goed? Hoor ik helemaal niets meer als ik ze in heb? Ik heb op internet gelezen dat er oordoppen bestaan die aangemeten worden en erg goed zijn, maar die zijn dan ook erg duur. Ik heb ze nodig tegen het snurken.

Beste Remi,

Als u zelf snurkt heeft u niets aan doppen. ;-)).

Ga eerst eens op onderzoek uit bij die ketens die u voortdurend op de TV ziet.
U weet wel waar altijd van die "bekende" nederlanders voorbij komen.

Dat als ikzelf snurk niks aan de doppen heb snap ik :)
Maar mij ging het gewoon om wat de beste doppen zijn, en of ze wel goed zijn.
Het moeten doppen zijn waar ik geen geluid meer door hoor.
Zelfs geen tikkende klok, en al helemaal geen persoon die snurkt.
En probeer eerst eens de doppen van de prijsvechters Drogisterijen.
Daar ziijn hele goede bij.

Succes, poltol

remi
door remi - Oct 25, 2011 om 15:14
317 Antwoorden / 84 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 25 okt 2011, 15:01]Dag remi,
Als je op internet intik: test oordoppen dan vind je o.a. een pdf met de uitkomsten van een test.
Ook vind je wel informatie als je intikt: snurken en oordoppen.
Ikzelf gebruik al vele jaren rubber oordopjes voor bij concerten. Kostten destijds (en nog steeds) weinig en kun je wassen. Ik zou niet direct dure en op maat kopen, maar beginnen met goedkope versies om te zien of het helpt.

vr.gr.

Daar had ik ook al naar gekeken, maar dan kwam ik op een site van de consumentenbond. En als je daar dan info over wilt, moet je lid zijn.

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2011 om 18:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij mij staat bovenaan als eerste een pdf. De test is van de site: test-aankoop.be.
Je zou ook op die site kunnen kijken en bovenaan in het zoekvakje oordoppen intikken dan komt dezelfde pdf tevoorschijn.

remi
door remi - Oct 26, 2011 om 00:20
317 Antwoorden / 84 Vragen

Ik heb de site via google kunnen vinden, daarin staat dat de VARIPHONE ER 25 (Audio Nova) erg goed is. Maar daar betaal je dan ook een dure prijs voor. (169 euro) Heb een mail naar dit bedrijf gestuurd voor meer info. Ben benieuwd wat ze voor me kunnen doen.

remi
door remi - Oct 26, 2011 om 02:54
317 Antwoorden / 84 Vragen

Daar zit wat in wat je schrijft. Ik ga het toch proberen bij de iets goedkopere oordoppen. Is er geen verschil, dan gaan we andere maatregelen nemen. Dan is t persoon van plan om naar de kno arts te gaan. Om naar de 2e slaapkamer te gaan, of op de bank te gaan slapen zie ik zelf ook niet zitten. Ik heb t persoon t probleem verteld, maar om zoveel kosten te gaan maken ziet t persoon ook niet zitten. Alleen ziet ze een operatie niet zitten, omdat daar ook nadelen aan zitten. Wie heeft er ervaring met operaties om snurken te vermijden?

aurora1
door aurora1 - Oct 26, 2011 om 13:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Verstandig om toch maar eerst goedkope oordoppen te proberen. Kruidvat heeft goedkope, en op Beslist.nl vind je een overzicht van wat er zoal te koop is en de prijzen ervan.
Als je bovenaan deze pagina in het zoekvakje snurken intikt vind je tips en adviezen over wat er misschien aan het snurken te doen is. Een operatie zou ik vooralsnog zeker niet aan beginnen of andere medische ingrepen. Het is vaak een lange onplezierige weg met teleurstellingen, maar het probleem aan de huisarts voorleggen zou dan het begin moeten zijn.

vr.gr.

remi
door remi - Oct 26, 2011 om 23:45
317 Antwoorden / 84 Vragen

Dit zal ik zeker doen, Ik heb nu de Alpine Sleepsoft besteld. En ik hoop dat dan het probleem wordt opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, dan heb ik iig mijn best gedaan. Mocht dit niet lukken, dan gaan we andere maatregelen nemen. Dan is t persoon van plan om naar de kno arts te gaan.

godefrieda
door godefrieda - Oct 27, 2011 om 06:40
195 Antwoorden / 12 Vragen

o.a. bij de Kruidvat.

Oordoppen zijn gemaakt op (wettelijke) normen en zijn in allerlei prijsklasses te koop.

remi
door remi - Oct 27, 2011 om 08:25
317 Antwoorden / 84 Vragen

klopt, maar of ze goed passen en of ze echt geen geluid doorlaten?

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 27, 2011 om 08:30
59 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn geen oordoppen die geen geluid meer doorlaten. Oordoppen dempen het geluid, en dat in verschillende gradaties.
Ik heb zelf speciaal aangemeten oordoppen die zoveel mogelijk decibellen dempen. Maar absolute stilte is hierbij niet mogelijk.
Dus Remi, als je op zoek bent naar doppen die "echt geen geluid doorlaten" dan moet ik je teleurstellen.

robert11
door robert11 - Oct 27, 2011 om 08:52
310 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Remi,
Oordoppen dempen alleen de geluiden en meer ook niet! Al koop u peperdure op maat gemaakt oordoppen, zult u door altijd iets horen, als is het maar uw eigen hartslag die dan meer oorbaar is!
Mijn op maat gemaakte oordoppen van het bedrijf, (kosten: iets meer dan 350€) leveren niet dat gene wat ik wil.
Nu koop ik simpele oordoppen van rubber bij bouwmarkt of drogisterij en ben heel tevreden hiermee. De ruis die men hoor en het hartslag zijn weliswaar hoorbaar, maar geloof u mij, u wennen op korte termijn eraan!
Geluid van buitenaf of van snurkende partner zijn nog hoorbaar maar niet meer storend. Kwestie van wennen zoals ik zei....
De tikkende klok zou ik in de prullenbak gooien :-))
Mijn tikkende hartklep prothese was een slaap/storingsfactor voor mijn vrouw die nu ook de oordoppen gebruik en nu tevreden en rustig kan doorslapen!

m.v.g. Robert

zoekster
door zoekster - Oct 28, 2011 om 12:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik gebruik altijd de wassen oordopjes van Ohropax, deze zitten het lekkerst. Ik maak ze eerst wat kleiner zodat ik ze niet te veel voel zitten. Heb ook eens de schuimrubberen geprobeerd, maar die irriteerden na een tijdje mijn oren. Het zijn geluidsdempers geen geluidwegnemers, Ik heb 3 x per week een zwaar ronkende vuilniswagen aan de achterkant van mijn huis. Ik hoor het nu nog wel, maar kan er doorheen slapen. Misschien is het goed om eerst eens met zoiets goedkoops te beginnen, want misschien lukt het door een vaag op de achtergrond gesnurk heen te gaan slapen. Bij mijn zus gaat het zo in ieder geval wel, zij wilde ook niet apart van haar man slapen..

O ja, ik ken iemand die zich heeft laten opereren aan het gesnurk, maar dat viel die persoon niet mee, een nare operatie. Sorry, maar daar moet ik toch eerlijk over zijn.

Veel succes met de nachtrust!

koekeloer
door koekeloer - Oct 28, 2011 om 12:11
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik gebruik oordoppenn van was. Deze bevallen goed . elke week maak in nieuwe. Eerst even proberen hoeveel je nodig hebt, voor mij is dat 1.5 wasstaafje.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Oct 28, 2011 om 12:16
84 Antwoorden / 1 Vragen

kant en klare oordopjes zoals lawaaistoppers bj de bouwmarkt kunnen erg gaan irriteren op de huid als ze langer dan 1 uur worden gedragen.
Verstandig is het om als u ze dagelijks gaat dragen een paar bij de audiciën te laten aanmeten. Heel goed is de Sleepfit van het merk Earphone. Deze zijn heel comfortabel in het dragen, zijn flexibel en irriteren niet. Ook zit er pasgarantie op en een verlies en diefstal verzekering( handig in de vakantie).
Dit type is een echte aanrader omdat het goed werkt op de frequentie van snurken. Een brandmelder en hoge kinderstemmetjes hoor je nog wel!

traporgel
door traporgel - Oct 28, 2011 om 12:56
191 Antwoorden / 4 Vragen

Vanaf mijn 7e jaar klant bij de KNO arts. Dus al meer dan 50 jaar. 23 operaties ondergaan. Dus u begrijpt, gedokter enz. En jawel hoor, eindelijk kon het, een gehoorapparaat. Binnen 4 weken als gevolg van de afsluiting van de gehoorgang gigantische ontstekingen. Inmiddels ben ik voorzien van een hoortoestel in de vorm van een BAHA ( Een schroef in je schedel en daar klik je het apparaat op). Dat was de aanloop. Ook bij gezonde oren en gehoorgangen, kan het dichtproppen van de gehoorgang negatieve gevolgen hebben. Iemand noemde de hartruis in je oren. Realiseert u zich dan ook dat vanwege de dichte prop, het trommelvlies écht wel 'op z'n donder' krijgt, immers de situatie van afsluiting is niet conform de normale biologische gang van zaken.

ALS u dan toch oordoppen meent te moeten hebben, vergeet dan 'goedkoop'. Want juist die "dure" zijn de doppen waar de gehoorgang niet dichtgemetseld is met een geluiddichte prop.

En als het geld dan toch de doorslaggevende reden is om uw oren (mogelijk) te verknallen, dan is er toch nog een goedkopere manier: Een kussen. Tienminuten stevig aanduwen. Nooit meer last van de snurker. ;-p

ed
door edwin1962 - Oct 28, 2011 om 13:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik de oordopjes van de Hema, je vind ze bij de reisbenodigdheden, en ze zijn niet duur.
Het snurken hoor je vrijwel niet meer, maar als de wekker afgaat hoor je die wel, ik heb verschillende andere geprobeerd maar deze vind ik persoonlijk wel de beste.
Succes ermee!

twins45
door twins45 - Oct 28, 2011 om 13:13
44 Antwoorden / 23 Vragen

Beste Remi,
Mijn vrouw gebruikt ak jaren oordopjes van Beter Horen. Die worden aangemeten.
Voor de prijs hoef je het niet te laten. Zij is er erg tevreden mee want zij slaapt erg licht. Niet dat ik erg snurk maar zij heeft FM.

krulstaart
door krulstaart - Oct 28, 2011 om 16:35
13 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Remi, Alpine softsleep helpt mij ten dele. Het ligt er n.l.aan af de snurkende persoon in het zelfde bed slaapt als jij of dat het gesnurk op afstand klinkt.Op afstand werkt het perfect, direct naast je minder. Het probleem met snurken naast je is dat het geluid zich als een soort trilling door het bed verplaatst. Wat wel heerlijk is van Alpine softsleep dat je niet je eigen hartslag hoort zoals bij andere oordoppen en ze erg zacht aanvoelen. Zelf heb ik een kleine gehoorgang maar ze passen prima en rollen er niet uit. Ik wens je veel sterkte en succes met je probleem.
groetjes, Krulstaart

ma
door marineke - Oct 28, 2011 om 16:45
5 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Remi,

Al jaren gebruik ik Ohropax classic, kun je in elke gewenste vorm kneden.
Ik verwarm een staafje in mijn hand, deel het in tweeën, rol er een bolletje van, in elk oor een duwen, lekker slapen, met sterk gedempte geluiden.

Als ik vind dat ze vervuild zijn, neem ik de volgende.
Wat ik uitgeef? in een jaar een doosje of drie, dus minder dan 10 euro.

Succes Marineke

br
door brandy1 - Oct 28, 2011 om 19:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag aan iemand,die in een fabriek werkt naar oordopjes.
Daar heb je gratis kneedbare schuimoordopjes (verplicht).
Ik loop er de hele dag mee rond,zonder dat ze me irriteren.
Aangepaste zijn wat harder en kun je voelen of ze gaan lekken en deze laten veel meer geluid (spraak) door.
Wel iemand vragen om je 's morgens wakker te maken.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 28, 2011 om 22:16
632 Antwoorden / 58 Vragen

@TS

Mijn man werd ook gek van mijn gesnurk (waarschijnlijk mede wegens mijn overgewicht) en had bij de bouwmarkt oordopjes gekocht, op zich hielpen die wel goed.
Ik ben een jaar geleden een maand opgenomen geweest in een revalidatiecentrum en daar hebben ze een slaaponderzoek gedaan.
Nu bleek ik in hoge mate last van slaapapneu te hebben.
Sinds die tijd slaap ik met een CPAP-apparaat met een neuskapje wat 's nachts lucht in mijn neus blaast en sindsdien snurk ik helemaal niet meer.
Wellicht zou dit voor uw partner een oplossing kunnen zijn? Dan hoeft hij/zij in elk geval niet geopereerd te worden.

Succes en sterkte!

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 28, 2011 om 22:19
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=traporgel schreef op vrijdag 28 okt 2011, 12:56]Vanaf mijn 7e jaar klant bij de KNO arts. Dus al meer dan 50 jaar. 23 operaties ondergaan. Dus u begrijpt, gedokter enz. En jawel hoor, eindelijk kon het, een gehoorapparaat. Binnen 4 weken als gevolg van de afsluiting van de gehoorgang gigantische ontstekingen. Inmiddels ben ik voorzien van een hoortoestel in de vorm van een BAHA ( Een schroef in je schedel en daar klik je het apparaat op). Dat was de aanloop. Ook bij gezonde oren en gehoorgangen, kan het dichtproppen van de gehoorgang negatieve gevolgen hebben. Iemand noemde de hartruis in je oren. Realiseert u zich dan ook dat vanwege de dichte prop, het trommelvlies écht wel 'op z'n donder' krijgt, immers de situatie van afsluiting is niet conform de normale biologische gang van zaken.

ALS u dan toch oordoppen meent te moeten hebben, vergeet dan 'goedkoop'. Want juist die "dure" zijn de doppen waar de gehoorgang niet dichtgemetseld is met een geluiddichte prop.

En als het geld dan toch de doorslaggevende reden is om uw oren (mogelijk) te verknallen, dan is er toch nog een goedkopere manier: Een kussen. Tienminuten stevig aanduwen. Nooit meer last van de snurker. ;-p

@traporgel

Ik ben toch wel blij dat mijn man niet voor uw "goedkope" oplossing heeft gekozen! :-)

pb
door pbarendse - Oct 28, 2011 om 22:49
406 Antwoorden / 1 Vragen

Veel motorrijders, waaronder ikzelf, rijden met otoplastieken. Dit zijn op maat gemaakte oordoppen. Er zijn verschillende fabrikanten die elkaar niet veel ontlopen qua kwaliteit. Vaak zijn op motorbeurzen leuke aanbiedingen, ter plaatse aanmeten en na een week of 5 tot 6 worden je doppen thuisgestuurd. Met maatgarantie nota bene! De mijne waren een euro of 70.

Eventueel kun je als alternatief nog Alpine dopjes proberen (wellicht zo'n beetje dezelfde als die sleepsoft, die ken ik niet), die heb ik ooit gekocht voor 20 euro om te kijken of het rijden met oordoppen beviel.

remi
door remi - Oct 28, 2011 om 23:42
317 Antwoorden / 84 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op vrijdag 28 okt 2011, 22:19][quote=traporgel schreef op vrijdag 28 okt 2011, 12:56]Vanaf mijn 7e jaar klant bij de KNO arts. Dus al meer dan 50 jaar. 23 operaties ondergaan. Dus u begrijpt, gedokter enz. En jawel hoor, eindelijk kon het, een gehoorapparaat. Binnen 4 weken als gevolg van de afsluiting van de gehoorgang gigantische ontstekingen. Inmiddels ben ik voorzien van een hoortoestel in de vorm van een BAHA ( Een schroef in je schedel en daar klik je het apparaat op). Dat was de aanloop. Ook bij gezonde oren en gehoorgangen, kan het dichtproppen van de gehoorgang negatieve gevolgen hebben. Iemand noemde de hartruis in je oren. Realiseert u zich dan ook dat vanwege de dichte prop, het trommelvlies écht wel 'op z'n donder' krijgt, immers de situatie van afsluiting is niet conform de normale biologische gang van zaken.

ALS u dan toch oordoppen meent te moeten hebben, vergeet dan 'goedkoop'. Want juist die "dure" zijn de doppen waar de gehoorgang niet dichtgemetseld is met een geluiddichte prop.

En als het geld dan toch de doorslaggevende reden is om uw oren (mogelijk) te verknallen, dan is er toch nog een goedkopere manier: Een kussen. Tienminuten stevig aanduwen. Nooit meer last van de snurker. ;-p

@traporgel

Ik ben toch wel blij dat mijn man niet voor uw "goedkope" oplossing heeft gekozen! :-)

De Alpine Sleepsoft zijn binnen en heb ik in gehad. Het geluid is wel minder, maar heb t nog niet echt geprobeerd. Dit weekend ga ik het uit proberen. En idd traporgel dit is voor mij ook niet de oplossing:) Ik wil mijn vriendin op zo`n manier niet kwijjt.

Mocht de Alpine Sleepsoft echt niet werken, dan probeer ik andere oordoppen die hier beschreven zijn uit. Niet allemaal, want dan wordt het wel een hele dure aangelegenheid.

abarth
door abarth - Oct 29, 2011 om 09:40
845 Antwoorden / 19 Vragen

In plaats van oordoppen zoeken kunt u beter direct de oorzaak aanpakken.
U gaat nu kosten maken voor iets wat het probleem niet wegneemt en misschien niet helpt.

Een MRA kan een oplossing zijn.
Ga via uw tandarts of huisarts op onderzoek uit.

kriekra
door kriekra - Oct 29, 2011 om 12:21
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik heb zelf op maat gemaakte oordoppen van de hoorwinkel. Deze zijn confortabel en bieden een goede geuidsdemping. Ze sluiten niet alle geluid af, de wekker hoor je bv nog wel. Ik heb deze laten aanmeten omdat ik toendertijd in een flat woonde waar ik wakker lag van het lawaai van de verwarmingsbuizen en luidruchtige bovenburen. Hiervoor had ik ook diverse merken wegwerpdoppen geprobeerd, maar die bieden een stuk minder confort, en dempen het geluid ook minder goed. Mijn advies zou dus op maat gemaakte doppen zijn. Ze zijn duurder in de aanschaf (de mijne waren ca 90,00 Euro) maar ze gaan een stuk langer mee (zeker wel 2 jaar) en bieden dus meer confort en geluidsdemping. Veel succes en nachtrust toegewenst.

remi
door remi - Oct 30, 2011 om 22:50
317 Antwoorden / 84 Vragen

Ik heb de Alpine Sleepsoft geprobeerd, maar heeft niets geholpen. Het snurkend geluid word minder, maar blijft hoorbaar. Het persoon gaat kijken naar een apparaatje wat de neusvleugels wijder maakt, zodat ze meer lucht krijgt.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 30, 2011 om 23:12
632 Antwoorden / 58 Vragen

@remi,

Misschien even een minder sympathieke vraag:

Heeft je partner last van overgewicht?

Zelf ben ik ook nogal stevig gebouwd en ik snurkte ook behoorlijk.

Ik heb ook zo'n apparaatje geprobeerd, maar het hielp niet echt goed.

Met de cpap slaap ik eindelijk weer lekker en, ook niet onbelangrijk, zowel ik als

mijn partner worden allebei uitgerust wakker.

remi
door remi - Oct 30, 2011 om 23:25
317 Antwoorden / 84 Vragen

Ik zou het niet weten, Ik vind zelf van niet. wat ik wel weet is dat ze veel rookt. Dat kan ook een oorzaak zijn van het snurken heb ik gelezen. Wat ze ook gaat doen is dat ze naar de huisarts gaan. Misschien kan hij haar ermee helpen of doorverwijzen.

krulstaart
door krulstaart - Oct 31, 2011 om 07:44
13 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer Remi dat de sleepsoft ook jou niet voldoende helpt.
Mijn partner is 8 jaar geleden gestopt met roken. Het was een stevige roker en.....plotseling was het gesnurk verwenen! Dat geluk heeft ruim 2 jaar geduurd maar helaas inmiddels weer begonnen. Ik behelp me nu dus weer met de sleepsoft en als het al te bont wordt "logeer" ik een nachtje op een andere kamer.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je een oplossing vindt. De bewuste neusverwijders zijn het geloof ik ook niet, misschien is er iemand die daar mer ervaring mee heeft. Groetjes!

remi
door remi - Oct 31, 2011 om 08:53
317 Antwoorden / 84 Vragen

Dankje. Ik hoop dat de neusverwijderaar wel wat is, maar goed dat is afwachten.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 31, 2011 om 11:02
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=remi schreef op maandag 31 okt 2011, 08:53]Dankje. Ik hoop dat de neusverwijderaar wel wat is, maar goed dat is afwachten.

Dat is wel heel drastisch, je neus verwijderen ;) maar ik neem aan dat je een neusverwijder bedoelt! Moest toch ff lachten.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 31, 2011 om 11:02
632 Antwoorden / 58 Vragen

lachten=lachen, zo zie je maar

remi
door remi - Oct 31, 2011 om 11:25
317 Antwoorden / 84 Vragen

hahahaha idd dat bedoelde ik ook, en idd het zou wel een oplossing zijn.

inekel1953
door inekel1953 - Oct 31, 2011 om 12:37
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Remi,

Oordoppen worden ook wel oorstukjes genoemd, zo zijn er verschillende oorstukjes, voor weer verschillende doeleinden. Hiermee bedoel ik dat ze voor een hoortoestel zijn, of andere functies.

Mijn advies, ga dan naar een audicien en laat daar een, op uw oor passend oorstukje maken. Vertel er wel bij waarvoor u het wilt gebruiken, zo zijn ze bv voor het zwemmen en douchen speciaal gemaakt om geen vocht door te laten. Dit indien u b.v. een gaatje of beschadigd trommelvlies heeft. Dit oorstukje werkt ook vrij goed tegen harde geluiden. Het wordt door middel van een pasta in uw oor gestopt en moet enkele minuten blijnven zitten, het oorstukje is dan precies passend voor uw oor gemaakt.

Om de kosten hoeft u het niet te laten, voor plusminus € 25,- bent u, voor jaren geholpen.

M.vr. gr. Ineke L

remi
door remi - Oct 31, 2011 om 16:29
317 Antwoorden / 84 Vragen

Ik denk dat dit niet zal helpen. met de eenvoudige rede dat zo`n oordopje niet alle geluid weg haalt Het geluid zal wel minder worden, maar nogmaals niet weg gaan. Ik irriteer me al aan het tikken van een klok. Dus het snurk geluid zal wel minder worden, maar niet weg gaan. Ik denk dat de oorzaak zelf aangepakt moet worden....de snurker zelf.

inekel1953
door inekel1953 - Oct 31, 2011 om 17:15
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Remi,

Er zit dan niets anders op dan een afspraak te maken met een KNO ( keel, neus, oor arts)

Als uw parnter naar nog geen patient is, wel eerst een verwijsbriefje halen bij de huisarts.

In deze periode dat er nog geen oplossing voor het snurken is, door b.v. in een andere kamer te gaan slapen, wens ik u veel sterkte.

M.vr.gr.,
Ineke L

macwouter
door macwouter - Nov 22, 2011 om 05:18
825 Antwoorden / 9 Vragen

Beste remi.
Bij snurken heb je niets aan oordopjes.Het klinkt misschien niet fijn als ik dit zeg maar bij snurken word ook een bepaalde lage toon geproduceerd. Zoals je weet dringen die overal door zoals via de huid rondom je oor. Al zou je de oren volstorten met beton je zal altijd een soort geronkel op de achtergrond horen.Ik spreek uit ervaring en ben veel geld kwijt geraakt ook door speciaal gemaakte oordopjes via Beter Horen. Toch maar verhuist naar de tweede slaapkamer en kan ik u vertellen dat het veel invloed heeft gehad op het dagelijkse leven.

remi
door remi - Nov 22, 2011 om 05:22
317 Antwoorden / 84 Vragen

Het probleem is verholpen...als ze op haar rug slaapt snurkt ze. Doet ze dit niet, en slaapt ze op haar zij is er niets aan de hand.

inekel1953
door inekel1953 - Nov 22, 2011 om 08:16
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Remi,

Dit is een goedkope en eenvoudige oplossing.
Bedankt voor het terug koppelen/

M.vr.gr.,
Ineke L.