simon55
door simon55 Apr 28, 2020 om 16:52
Vrije tijd & tuin

Opzeggen account lotto

Ik heb tot één jaar terug meegespeeld met de Lotto. Nu wil ik het account opzeggen,  en vraagt Lotto een copie van ID bewijs of van paspoort. Anders zeggen zij , kan het account NIET verwijderd worden .Wat is dit voor achterlijke instelling ?

2852 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 28, 2020 om 17:28
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien op deze manier?
De in te vullen gegevens zullen bij hen bekend zijn dus gaat het om de controle ervan.

https://mijn-lotto.nederlandseloterij.nl/cspublish/Satellite?c=Page&childpagename=Lotto/Page/LTL&cid=1242282182103&pagename=LTW

simon55
door simon55 May 1, 2020 om 22:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Gaat niet over abbonement opzeggen,  maar account opheffen

sjjoppy
door sjjoppy May 2, 2020 om 07:47
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Als het abonnement is opgezegd zal het account dan na bepaalde tijd niet opgeheven worden?
Die volgorde lijkt mij logisch.

aurora1
door aurora1 - Apr 28, 2020 om 19:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Leest u dan voorwaarden op een website? En kost dit abonnement u geld, heeft u er last van?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/ben-ik-verplicht-om-een-kopie-van-mijn-identiteitsbewijs-te-geven-aan-een-bedrijf

[
edit redactie ivm onvriendelijke toon]

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - May 1, 2020 om 21:12
29 Antwoorden / Vragen

Dit is niet toegestaan. Advies om te melden bij de AP (niet echt heel zinvol, maar als niemand het doet..).

Veel bedrijven maken misbruik van de AVG om nog meer persoonsgegevens te verzamelen, zonder enig doel.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Jun 15, 2020 om 15:18
34 Antwoorden / 51 Vragen

ha Simon, zelfde aan de hand, maar kwam deze link tegen voor verwijderen account:

https://www.nederlandseloterij.nl/persoonsgegevens

Van wie kreeg je te horen dat je een kopie id-bewijs moet doorsturen??