Prijs bij afrekenen anders dan aanbieding
Na een aantal jaren met plezier naar thermen Soesterberg geweest te zijn met mijn vriendin hebben we besloten na een mooie aanbieding per email dat we een 10+1 avond badenkaart wilden aanschaffen. Deze aanbieding voor 119,50 is een jaar geldig en tot eind september aan te vragen. Tijdens het aanvragen wat gebeurd door op de link naast het bedrag te klikken kwam ik op de site en zag dat de prijs 129,50 was. Natuurlijk heb ik de mail nog eens goed doorgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de aanbieding toch echt 119,50 is. Meteen even gebeld en gevraagd hoe dit kan. Met de persoon die ik aan de telefoon had kwam ik hier niet uit en heb naar haar baas gevraagd. Met hem ben ik hier ook niet uitgekomen en deze man bleef voet bij stuk houden dat de prijs ondanks de aanbieding van 119,50 hoger lag. Hier is nooit een rectificatie over verstuurd en zelfs na mijn telefoontje is hier niets aan gedaan. Nu is de vraag, kan dit en mag dit want ik heb altijd geleerd dat de prijs van een aanbieding de prijs is die je betaald. Uiteraard begrijp ik dat sommige prijzen te mooi zijn om waar te zijn maar dat geld voor dit verschil denk ik niet echt.
Wat kan ik hier aan doen want het moederbedrijf Busloo kan hier ook niets mee.
Tja, als Thermen Soesterberg voor dat ene tientje zijn poot strak blijft houden, zou zeggen: zoek een andere thermen. Of zet je over die (verkeerde) aanbieding heen en ga alsnog. Uiteindelijk hebben jullie al jaren veel plezier daar gehad. Maar begrijp best dat het een "flauwe streek"is: met een aanbieding reclame maken en er dan een tientje bovenop gooien.
Edit* Zie nergens op hun sites (meer) zo'n aanbieding, maar je hebt dit per mail gekregen. Is er geen overkoepelende organisatie van Thermen Soesterberg? Best wel raar hoor, dat tientje verschil. Niet dat het een onoverkomenlijk bedrag is, maar gewoon "lullig" is het wel.
Neem je verlies. Lijkt mij niet de moeite waard om hier drukte over te maken.
De eigenaar/ het bedrijf bepaalt de prijs.
Kennelijk is er een fout gemaakt en moet dat 'avond' 'ochtend' zijn.
Ook al omdat er staat dat deze kaart normaal €159 kost.
Zie https://www.thermensoesterberg.nl/nl/informatie/abonnementen/badenkaarten/badenkaartvoordeelweken/
Twee zielen, een gedachte.
Dat zou kunnen maar de prijs die ik in de screenshot heb meegestuurd is de prijs na een rectificatie op een eerdere mail waarin een 20+2 badenkaart werd gecorrigeerd. Deze was in de eerste mail voor de avond maar na rectificatie voor de gehele dag. De prijs van de avond badenkaart is zowel in de eerste mail als de tweede 119,50.
Het gaat mij niet om dat ene tientje maar ik ben niet de enige die deze mail gehad heeft, als 100 mensen denken wat kan mij dat ene tientje schelen dan zijn dat 100 tientjes en niemand corrigeerd iets. Persoonlijk vind ik dit een zeer kwalijke streek om mensen eerst enthousiast te maken en bij het afrekenen erop te gokken dat er gedacht wordt, laat dat tientje maar zitten want ik kom er immers met plezier en wil dit zou houden.
@marcelz1964
U zou ze een e-mail kunnen sturen en vragen of de aanbieding in hun mail correct is.
Telefonisch weet je nooit wie je werkelijk aan de lijn hebt.
Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat er een foutje is gemaakt? Dat de ochtend- en avondbadenkaart door elkaar gehaald zijn of dat de prijs van de ochtendkaart bij de avondkaart terecht is gekomen?
www.thermensoesterberg.nl/nl/informatie/abonnementen/badenkaarten/badenkaartvoordeelweken/
Ja, die kwam ik ook tegen, kan inderdaad foutje ochtend/avond zijn. Echter, de TS heeft een mail-aanbieding gehad. Misschien moet ze zelf even kijken of ze goed gelezen heeft: middag/avond.
In de mail staat van € 159,00 voor € 119,50 bij avondbadenkaart, dat is precies hetzelfde als wat er bij ochtendbadenkaart op de website staat. Lijkt mij gewoon een vergissing. Wel slordig dat er geen rectificatie volgt.
Dat is nou precies wat ik bedoel, geen rectificatie. Er was er wel een voor de 20+2 badenkaart maar dat ligt dan waarschijnlijk aan het feit dat die niet verkocht werd omdat het gunstiger was om twee maal die 10+1 te nemen.
U geeft aan dat u er niet uit kwam met de persoon aan de telefoon en dat u naar haar baas gevraagd heeft wat ook niets opleverde. Maar wat gaven zij dan aan als reden dat het niet zou kloppen?
Ergens is er een fout gemaakt, maar u wilt niet zeggen wat de uitleg is van deze fout. Het komt op mij nu een beetje over dat u wel weet wat de fout is, maar hier met een half verhaal probeerd uw gelijk te halen.
Er is geen reden gegeven, ik moest op de link klikken en dan zou ik de juiste prijs krijgen. Als je echter op de link klikt dan moet je een keuze maken en daar staat inderdaad deze prijs bij de ochtend badenkaart. Dit vind ik erg stiekem want als je even niet oplet en je kijkt naar de prijs en selecteerd deze dan betaal je voor een ochtend kaart terwijl je een avond kaart wil.
Let je wel op dan zie je dat je 10 euro meer moet betalen terwijl duidelijk is dat het een avond kaart betreft in de aanbieding.
Er is wel sorry gezegd maar daar hoort denk ik ook een rectificatie bij voor alle andere klanten die deze mail gehad hebben want het is natuurlijk niet zo netjes om een fout op deze manier een maand te laten doorlopen.
Er is wel sorry gezegd maar daar hoort denk ik ook een rectificatie bij voor alle andere klanten die deze mail gehad hebben want het is natuurlijk niet zo netjes om een fout op deze manier een maand te laten doorlopen.
Juist.
Voor zover ik de aanbiedingen in de getoonde links bekijk is de aanbieding op de site al aangepast en kost een 10+1 avondbaden kaart nu €.129,50. Maar toch als geen kaart heeft gekocht kunt u ook niet benadeeld zijn en niet eisen om u de kaart voor de geadverteerde prijs te verkopen. Het is wel jammer dat de site geen disclaimer heeft voor wat betreft de inhoud van de website maar in de algemene voorwaarden staat wel dat aanbiedingen kunnen wijzigen. Als u al een aantal jaren met veel plezier naar thermen Soesterberg gaat is dat tientje extra betalen geen reden om er een halszaak danwel principe kwestie van te maken want het gaat maar om één euro per bezoek. Ik persoonlijk vind het wat triest dat u er een topic over opent maar dat is mijn mening.
Stel u ziet in de supermarkt een mooie aanbieding van laten we zeggen 1 euro, eenmaal aangekomen bij de kassa moet u 2 euro betalen. Begrijpt u een beetje het gevoel? De aanpassing had net als een eerdere rectificatie gewoon even per mail aan de klanten gemeld moeten worden. Dat extra tientje daar maal ik niet om maar blijkbaar ligt dat bij Thermen Soesterberg toch anders. Zij maken deze fout en dienen deze recht te zetten maar in plaats daarvan hopen ze in mijn ogen dat de klant zich lekker laat maken met het bedrag in de mail en tijdens het afrekenen denken, ach het is maar een tientje. Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik erbij inschiet want dit bedrijf is al een aantal maal failliet verklaard en mijn spaarkaart die ik toen had moest ik dus ergens anders verzilveren maar ook daar is nooit mail over geweest dus 40 km met het idee gereden dat ik met mijn gespaarde puntjes een keer gratis mocht. Ondanks dat toch steeds trouw blijven gaan maar na het lezen van recensies van andere klanten en de daarbij behorende klachten herken ik een hoop van mijn eigen klacht en betreur de koers die dit eens zo mooie bedrijf nu vaart.
@marcelz1964: mee eens. ;-)
Ach, er is dus duidelijk een fout gemaakt in de aanbiedingsmail.
Op de site staat:
BADENKAARTEN ACTIETARIEVEN | |
10+1 badenkaart | €154,50 (normaal €259,-) |
10+1 ochtendbadenkaart | €119,50 (normaal €159,-) |
10+1 avondbadenkaart v.a. 17.00 uur | €129,50 (normaal €189,-) |
20+2 badenkaart | €284,50 (normaal €449,-) |
Het zou wat klantvriendelijker geweest zijn als ze de aanbieding voor € 119,50 door hadden laten gaan en/of een rectificatiemail gestuurd zouden hebben.
Komt nu knullig over.
Zou m'n klacht toch even schriftelijk kenbaar maken (Frits Koolhovenweg 8
3769 TR Soesterberg) en ook plaatsen op www.klachtenkompas.nl
Ga ik doen, bedankt voor de link.
In therorie heeft u gelijk voor die € 10,00. Maar om je hier nu zo druk over te maken ......... en je plezier te laten bederven ........ Maake je keuze.
Natuurlijk maak ik mij niet zo druk om die 10 euro maar eerder over de manier waarop ik ben behandeld / afgescheept aan de telefoon nadat ik netjes erop gewezen heb dat er iets niet juist was. Daar heeft dit bedrijf dus duidelijk niets mee gedaan en de originele aanbieding inclusief de halve rectificatie laten doorlopen zonder de klanten in te lichten.Dat is in mijn ogen de boel flessen en hopen op zoveel mogelijk klanten die hier intrappen. Zoals eerder geschreven, jammer van de huidige koers want dit bedrijf was in het verleden wel anders. Gelukkig zijn er genoeg andere sauna's waar de klant wel voorop staat.
Het valt niet mee, zo'n luxe probleem. Je zult er maar mee van doen krijgen.
Luxe probleem? Het gaat hier over een bedrijf dat geen enkele moeite doet om een door het bedrijf gemaakte fout te corrigeren of op een nette manier op te lossen. Geen luxe probleem maar een kwestie van klantvriendelijkheid en zeker na er telefonisch op gewezen te zijn en ik zal niet de enige geweest zijn die dat gedaan heeft. Het is gewoon een kwestie van een massamail met een rectificatie. Even op enter drukken en iedereen is weer op de hoogte.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Nationale energie beheer
Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer