diandra
door diandra Aug 6, 2020 om 14:31
Vrije tijd & tuin

Puppy toegezegd maar is nu weg

Hallo,  ik heb een vraag met betrekking tot de aanschaf van een puppy, Gisteren een deal gesloten met de eigenaar van onze "toekomstige"huisgenote.
Alles was al geregeld, we zouden morgen komen kijken en een aanbetaling doen, eind augustus zou ze de pup persoonlijk komen brengen. Ze was ons dus beloofd !!! Nu krijg ik vanmorgen een app met het bericht dat ze de pup aan haar vriendin geeft/verkoopt. Vind dit sowieso al een vreemd verhaal.
Helemaal verliefd en gek maken met filmpje en dan toch de pup weg doen aan een ander.
Ze was voor ons gereserveerd ! Kan ik hier nog wat mee ? (Nee het is geen broodfokker)
Alvast bedankt !!!

5453 13 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 6, 2020 om 14:40
2047 Antwoorden / Vragen

U kunt zeggen dat u dat niet netjes vindt en dat een deal een deal is. Ik neem toch aan dat u geen zin heeft hier een zaak van de maken?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 6, 2020 om 14:42
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer voor u dat het zo gelopen is maar u kunt hier niets mee, het vertrouwen is sowieso geschonden.
Wie weet wat voor boodschap u eind augustus te wachten staat als u er wel iets mee kunt.

gerbera
door gerbera - Aug 6, 2020 om 14:58
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Kan uw teleurstelling begrijpen maar met dergelijke mensen die zich niet aan afspraken houden zou ik geen zaken willen doen en helaas kunt u er niets mee.
Bedenk wel dat elke pup er lief en aandoenlijk uitziet maar dat wil niets zeggen. Belangrijk is het paspoort dat, verplicht, bij het dier hoort waarin o.a. de geboortedatum, geslacht, (eventueel) ras, de entingen en gezondheid van het dier vermeld is. Dus laat u niet verleiden door een lief smoeltje daar zijn al verschillende mensen mee de mist in gegaan.

mahadma
door mahadma - Aug 6, 2020 om 15:27
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Zonder papieren contracten begin je niks. Wacht af of  ga naar een dierenasiel, daar zitten ook veel hondjes/honden.

Iv
door Ivo W - Aug 6, 2020 om 15:55
729 Antwoorden / Vragen

U kunt natuurlijk via stappen proberen om nakomst van de mondelinge overeenkomst af te dwingen. Maar dat zal moeilijk gaan.
Zelfs als de overeenkomst reeds op schrift zou staan, zou u weinig kans hebben. Hoe vervelend het ook is, u zult op zoek gaan naar een ander (aanstaand) nestje.

me
door mein33 - Aug 6, 2020 om 16:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zou zeker geen 'stappen' o.i.d. adviseren.
Misschien maar goed dat deze pup aan u voorbijgaat, hoe vervelend en frustrerend dit ook mag zijn.
Neem contact op met de rasvereniging en ga via hen op zoek naar een erkende fokker voor een ' nieuwe ronde, nieuwe kansen' !

Magnum007
door Magnum007 - Aug 7, 2020 om 11:46
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diandra,

Doe geen zaken meer met deze onbetrouwbare persoon.

mo
door mof - Aug 7, 2020 om 11:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het een prive deal is dan heeft u niet veel rechten. Uiteindelijk is er dan formeel wel een afspraak, maar dat moet u kunnen aantonen. En dan nog, wordt daar bij prive deals toch wat minder streng naar gekeken dan bij zakelijke deals.  Was het een bedrijf, tja, dan zou u eventueel geleden schade kunnen verhalen.

ik denk: ga op zoek naar een andere pup. Veel leuker om daarin je energie te steken dan in je teleurstelling te blijven hangen ....

keessie1
door keessie1 - Aug 7, 2020 om 11:59
138 Antwoorden / 9 Vragen

Helaas wordt er door de Corona gekte 2x zoveel betaald voor puppy's als daar voor,  dat zal dan ook wel het probleem zijn in uw geval,
iemand bied gewoon meer. Ik heb dwerg Kees hondjes , die men vroeger gratis weg gaf , omdat ze zo kefte en er een overschot van was, nu op marktplaats zien staan als pomeriaantjes puppy's  (gewoon de zelfde Kees hondjes maar nu geborsteld) voor 3800 euro...?????? hoe ver gaan de mensen voor een pup.  ??

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2020 om 12:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat u niet sterk staat, u zou nl komen kijken. Als je komt kijken is de deal in principe nog niet rond, ook als koper kun je je dan nog bedenken.

ml
door mlvdpost - Aug 7, 2020 om 12:41
1 Antwoorden / Vragen

Een puppy wordt niet verkocht als een oude fiets.
Je gaat eerst langs om kennis te maken en als de Fokker denkt dat jij en de omstandigheden, goed zijn, hoeveel tijd is er voor het dier, staat het hele gezin achter de keuze enz., kan je op de wachtlijst worden geplaatst en dan is het aan de Fokker om de keuze te maken, waar het diertje het best op zijn plaats lijkt te zijn. Dat zij de voorkeur geeft aan haar vriendin, kan ik me voorstellen, je blijft dan veel contact houden met het dier.

Eusie
door Eusie - Aug 7, 2020 om 12:51
7 Antwoorden / 0 Vragen

En mogelijkheid is om de naam van de persoon kenbaar ter maken met aantekening dat deze onbetrouwbaar is. U heeft daar nu niet veel meer aan maar een waarschuwing voor de volgende!

gerbera
door gerbera Aug 8, 2020 om 09:11
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is op dezesite niet toegestaan.

Pe
door Peteri - Aug 7, 2020 om 14:15
1 Antwoorden / Vragen

Last je niet gek maken, Check goede asiel sites en voor ~ 400 heb je een pup met pass, en geholpen.....neem de tijd, een gezonde hond gaat 12-18 jaar je beste vriend zijn!