an
door angele Apr 9, 2017 om 23:27
Geldzaken & recht

Puzzeblad WIN vraagt 0,75€ voor online de oplossingen

Sinds korte tijd vraagt de redactie van het puzzelmagazine WIN aan de online-deelnemers een bedrag van 0,75€.  de deelnemers die per brief de oplossingen insturen moeten een postzegel moeten plakken en de redactie vond het billijk? om aan de online-deelnemers ook een bijdrage te vragen.   Het geld gaat naar het goede doel: de wensstichting "oppepper4all en die zijn daar natuurlijk heel blij mee.
Maar ik vraag me af waarom deze wijziging??  Er staat zo mooi in het voorwoord dat doneren geheel vrijwillig is, maar dit noem ik niet vijwillig daar helemaal van af zelfs.  Wil je de oplossing doorgeven zul je eerst 0,75€ bij iedere uitgave (en dit zijn er 17 op jaarbasis) moeten doneren aleer je de oplossingen kunt doorgeven, niet doneren betekent dat je niet in het scherm komt om de oplossingen door te geven.  Ik vind dit echt absurd, de omgedraaide wereld, je werkt mee aan een groener milieu, je maakt het hun een stuk gemakkelijker om digitaal de oplossingen door te sturen en daarvoor moet je betalen.
Ik weet niet wat u onder vrijwillig verstaat:  dat is toch nog steeds: je eigen keuze maken of niet?
Dit betekent voor alle online-deelnemers bovenop het abonnements geld van 68,00€ 17 x 0,75€ extra op jaarbasis.

Kunnen ze dit zomaar wijzigen of verlangen van elke onlinedeelnemer?  Ik heb hun een mail gestuurd, waarin ze zich vrij gemakkelijk ervan afmaken en via de facebook-site reageren ze niet eens op alle opmerkingen en klachten van hun abonnees.

5932 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2017 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zou u de oplossing van de puzzel willen doorgeven? U kunt hem toch ook gewoon maken.

fa
door familyman - Apr 9, 2017 om 23:46
888 Antwoorden / 1 Vragen

Door een kans op een prijs puzzelt u de oplossing klaar, die € 0,75 gaat naar het goede doel, zo u zelf al schrijft. Als u 'het goede doel' niet wilt steunen, kunt u kiezen, of wel oplossen en puzzel plezier hebben, of niet oplossen. Simpel toch? Het blad heeft de voorwaarden en beslist, niet u. Vroeger was het postzegels bijplakken, nu is iedereen gelijk, via de digitale weg die velen volgen wordt er dus ook gedoneerd, wel zo eerlijk. Die 369 leden van de besloten groep die voor buitenstaanders niet zichtbaar is zal dus ook weining effect hebben.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2017 om 00:02
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik los alle puzzels op, alleen: ben wat moe over gulheid. En de prijzen die men kan winnen: voor mij niet interessant; zo ja, invullen en €0,75 spenderen... Big deal.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 10, 2017 om 00:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Goed, dan mag u gratis online insturen maar gaat het abonnement naar € 85 per jaar. Opgelost!

tenormin
door tenormin Apr 10, 2017 om 00:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

??? @diewilik

an
door angele - Apr 10, 2017 om 00:03
2 Antwoorden / 2 Vragen

Iedereen die per post instuurt is vrijwillig erin of ze postzegels plakken of niet!!!!!  Ik lees nu al dat iedereen hier anders over denkt maar om bij elk nummer 0,75€ te vragen om je oplossing door te geven vind ik schandalig.  Het puzzelblad wijzigt de voorwaarden en gaat met de eer strijken naar het  goede doel toe over de rug van de abonnees, zo zie ik en niet anders.

Po
door Pontiac Apr 10, 2017 om 09:50
131 Antwoorden / 5 Vragen

gaat effe lekker zeuren en klagen op uw geliefde facbook !

ha
door halex - Apr 10, 2017 om 00:25
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Onder een andere naam had u die vraag al gesteld: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/verplicht-doneren-bij-het-invullen-van-de-oplossingen-van-een-puzzelblad-via-de-website?id=589584.
(of u hebt niet eerst de moeite genomen om via de zoekfunctie te controleren of deze vraag hier al stond)

ha
door halex - Apr 10, 2017 om 00:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie dat u het andere topic inmiddels gevonden hebt. Maar u beklaagt zich over de antwoorden. Als u alleen gewenste antwoorden wilt, moet u een praatgroep oprichten of een therapeut zoeken. Hier geeft men in de regel antwoord vanuit kunde en met gezond verstand.
In uw geval is getracht om vriendelijk te zeggen dat u niet zo ontzettend moet zeuren. Niemand verplicht u om de oplossing in te zenden, dus niemand verplicht u om te betalen. Een ieder die probeert om online onder de gift voor het goede doel uit te komen, komt sinds kort bedrogen uit. Want ook zij betalen nu de bijdrage voor het goede doel. Als u vrijwillig ervoor kiest om uw oplossing in te sturen, dan hoort daar een bijdrage voor het goede doel bij. Als u vrijwillig kiest om niets in te sturen, hoeft u ook de bijdrage niet te betalen. Hoe vrijwillig wilt u het hebben?

fa
door familyman Apr 10, 2017 om 00:51
888 Antwoorden / 1 Vragen

Deze vraagsteller zal als de sigaretten of benzine duurder worden waarschijnlijk niets zeggen, denk ik.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2017 om 01:23
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Voor mij mag deze 'consumentenvraag' wel verwijderd worden. Madam @Angele begrijpt absoluut niet hoe puzzels kennelijk in elkaar zitten. Voor mij verspilde moeite iets uit te leggen. Iedere week staat er n.l. ook een ; win' puzzel in het plaatselijk 'suffertje'; als men wil meedoen, tuurlijk kan dan: een 0900 bellen. Men heeft toch, neem ik aan, een brein om al dan jiet mee te doen?

marita5
door marita5 - Apr 10, 2017 om 01:03
11504 Antwoorden / 15 Vragen

@Angele ,

Ik zie bij uw profiel FB onder favorieten staan " mensen die met veel liefde iets weten te bereiken " .
Daar is in dit geval bij u geen sprake van , liefde voor uw medemens ( chronisch zieken ) is bij u ver te zoeken .
Gezien uw reacties hier en in het andere topic , blaast u hoog van de toren , de wereld draait niet alleen om u en een puzzel .

Po
door Pontiac Apr 10, 2017 om 09:52
131 Antwoorden / 5 Vragen

maar de wereld is wel een puzzel die nog niet af is (even over na denken in de schaft).

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 09:57
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Maar daar krijg je geen Ipad voor .

Wi
door Wil_H - Apr 10, 2017 om 02:41
270 Antwoorden / Vragen

Ja, het is inderdaad hemelschreiend dat ze zomaar 75 eurocent durven te vragen als bijdrage aan een goed doel.
Je vult immers zo'n puzzle niet in om anderen te helpen, maar om die die prijs binnen te harken.
Ik zou ze voor de rechter trekken.

panter22
door panter22 - Apr 10, 2017 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt al een klacht ingediend, maar bent niet tevreden met het antwoord.
Waar wijst Denksport op, het volgende artikel in de spelvoorwaarden?
Zo ja, dan mag dat, als het er maar bij staat:
3. Eventuele kosten voor deelname worden vermeld bij de aankondiging van de actie.
https://www.denksport.nl/spelvoorwaarden

Po
door Pontiac - Apr 10, 2017 om 09:48
131 Antwoorden / 5 Vragen

doorgaan met klagen op facebook, dat helpt.

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 09:59
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Of dit helpt is maar de vraag , er zijn 2 personen die geklaagd hebben o.a. Ts , dus zo`n loop heeft het ook niet .

fa
door familyman Apr 10, 2017 om 10:08
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dus al een hele groep.

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 10:18
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , voor € 1,50