co
door coelho May 5, 2017 om 13:10
Vrije tijd & tuin

Puzzelbrein

Zijn er meer mensen die te maken hebben (gehad( met de uiterst agressieve verkoopmethoden van Puzzelbrein? Ze bellen met het verhaal dat je als prijs van iets een exemplaar van het puzzelblad Puzzelbrein hebt gewonnen en dat je binnen 1 maand na ontvangst van dat ene exemplaar kunt meedelen of
je een abonnement wilt nemen. Ze hebben al je gegevens al, gekocht nemen we aan.
Dan komt dat ene nummer en dan moet je hel en hemel bewegen om geen abonnement te krijgen. Feitelijk heb je nergens de mogelijkheid het verkooppraatje te stoppen en wonderlijk genoeg nemen ze een laatste stukje van het telefoongesprek op, waarin je 'ja' zegt om hun vraag of je ze goed begrepen hebt. Dat kregen we toen we mijn broer, die advocaat is, erbij haalden. De voorwaarden om van een abonnement af te komen bedragen 6 pagina's.
We zijn uiteindelijk uiteraard geen abonnee geworden, maar zowel de eerste aanbieding is dus pure misleiding en om er niet in te stappen moet je goed je best doen. Het stukje van het telefoongesprek waarin je op iets anders 'ja' zegt, wordt door Puzzelbrein bewaard. Ook weer pure misleiding!

27713 23 Rapporteer

hutch
door hutch - May 5, 2017 om 13:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Coelho,

U bent er toch zelf bij? Elke colporteur, aan de deur, aan de telefoon of gewoon op straat (winkelstraten) zullen een potentiële klant NOOIT de volle waarheid vertellen. M.a.w. zij liegen per definitie. Als zij eerlijk zijn, verdienen zij véél minder. Dan krijgen zij veel minder provisie of bonussen.

U neemt de telefoon op, u hoort het gesprek een aantal seconden aan en zo gauw u in de gaten heeft dat die persoon aan u wil 'verdienen', zegt u gewoon 'nee', waarna u vervolgens de verbinding verbreekt....... Hoe moeilijk kan dat zijn ......??

En een aangegaan abonnement opzeggen (mocht u er toch ingetrapt zijn),  een mailtje sturen binnen de gestelde tijd of een telefoontje en daarna..... ?
Niets meer!! Maar u moet wel enig lef hebben om van al die malafide 'bedrijfjes' af te komen.

Succes verder.

sjjoppy
door sjjoppy - May 5, 2017 om 13:29
7156 Antwoorden / 3 Vragen

De eerste keer dat  iemand met die verkooppraatjes wordt geconfronteerd is natuurlijk de goedgelovigheid die men nog heeft.
 Gelukkig hebt u geen abonnement afgesloten en bent u op uw hoede de volgende keer.

edrick3
door edrick3 - May 5, 2017 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Goh, wel eens gehoord dat je nee kunt zeggen en dat er op de telefoon zo'n rood knopje zit om het gesprek te beëindigen? Maar ja, 'gratis' en 'prijs gewonnen' en wie wil dat nu niet?! ;-)

hansje klein
door hansje klein - May 5, 2017 om 13:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zolang er mensen zijn zonder kennis hoe dit te handlen, mensen die om welke reden dan ook te goedgelovig zijn en mensen die géén advocaat in de familie hebben, zullen oplichters blijven proberen aan andermans geld te komen.

We zullen er mee moeten leven ... zèlfs het JA-zeggen tijdens een gesprek via de telefoon is al levensgevaarlijk, daar dit in iedere geformuleerde zin achteraf geplakt kan worden.

jo
door jorisw May 5, 2017 om 14:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Uitkijken met het woord oplichters....

hansje klein
door hansje klein May 5, 2017 om 15:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... ik bedoelde wel degelijk criminele oplichters waarvoor je moet uitkijken ...

en wanneer u bedoelt, dat ik een advocaat achter m'n broek zou kunnen krijgen, ik heb bewust helemaal geen bedrijven genoemd!  ;-o

tijger1
door tijger1 - May 5, 2017 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja. PRIJS  gewonnen hè.

marita5
door marita5 - May 5, 2017 om 14:22
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Coelho ,

Feitelijk heb je nergens de mogelijkheid het verkooppraatje te stoppen .

Nog nooit gehoord van het gesprek verbreken ? daar heeft u geen advocaat voor nodig , maar wel assertiviteit .

Lees hier , nee bedankt script voor telemarketing , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/checklist-infoblad/nee-bedankt-script-voor-telemarketing

simon55
door simon55 - May 5, 2017 om 14:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U weet toch dat Nederlanders dol zijn op graties en voor noppes.......en dan ook nog winnen...............jippie

fa
door familyman - May 5, 2017 om 14:55
888 Antwoorden / 1 Vragen

Gisteren ging de deurbel: "U heeft een prijs gewonnen". Ja natuurlijk, dacht ik. Maar inderdaad, de naam van het suffertje werd genoemd,en het klopte. Alles via de huistelefoon. Ooit een puzzel uit het lokale suffertje ingestuurd. En ja, een heerlijke taart gewonnen. Dit is de zeldzame uitzondering bij de woorden: "U heeft een prijs gewonnen".

edrick3
door edrick3 May 5, 2017 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit; afbeelding gaat hier niet.

boppe1943
door boppe1943 - May 5, 2017 om 15:02
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nee, ik heb nooit te maken gehad met Puzzelbrein. Want dat was de vraag immers? Niettemin, zo'n waarschuwing zal menigeen (als ik soortgelijke topics zie) wel kunnen gebruiken, dus bedankt.

zoekster1
door zoekster1 - May 5, 2017 om 15:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik adviseer u deze misleidende handelspraktijk te melden bij consuwijzer. Hoe meer klachten er over dit bedrijf binnen komen, hoe eerder er iets aan wordt gedaan.

klik HIER om u te melden.

Trekt u zich maar niets aan van die opmerkingen dat u meteen had moeten ophangen, iedereen maakt wel eens een fout (behalve die foutloze forumleden hier dan).

costnix
door costnix May 5, 2017 om 18:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wij, forumleden, zijn door de wol geverfd ;-)

ne
door neodutchio - May 5, 2017 om 16:04
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U wordt dus gebeld met de vraag om 1 maand gratis mee te spelen en als u het niet wilt binnen die maand op te zeggen? Dat is zo'n beetje de methode die alle bedrijven aan gaan om nieuwe abonnee's te verkrijgen.

Wilt u dit niet, kunt u gewoon de meneer of mevrouw aan de telefoon onderbreken door te zeggen dat u Geen behoefte heeft daar aan. Niets moeilijks aan hoor.

panter22
door panter22 - May 5, 2017 om 16:45
6599 Antwoorden / Vragen

Binnen 1 maand medelen of je een abonnement wilt nemen?

Als ik een abonnement met een cadeau-exemplaar heb, hoe gaat dat dan in zijn werk?

Als uw abonnement begint met een gratis cadeau-exemplaar dan krijgt u dus eerst uw gratis PuzzelBrein. U kunt dan rustig kijken of het helemaal naar uw wens is. Als dat zo is hoeft u niets te doen. Vier weken na ontvangst van het cadeau-exemplaar krijgt –netjes volgens afspraak- u uw volgende PuzzelBrein. Daarbij zit dan ook de factuur voor het abonnement.

Voor ontvangst van uw cadeau-exemplaar ontvangt u een bevestigingsmail of brief. Daarin staat aangegeven op welke datum uw cadeau-exemplaar zou moeten aankomen. Daarin staat ook tot welke datum u de tijd heeft om de rest van het abonnement te ontbinden. Dat is altijd 14 dagen na de geplande ontvangstdatum van het cadeau-exemplaar. Dat ontbinden kan op verschillende manieren (ontbindingsformulier, telefoon, e-mail, post), maar het makkelijkste gaat dat via deze website. U kunt dan ook meteen een bevestiging van uw ontbinding ontvangen, zodat daar nooit onduidelijkheid over kan bestaan

Je krijgt niet zomaar een puzzelblad kado. Dat mag toch duidelijk zijn.  Je kunt ook op de website een abonnement nemen onder dezelfde voorwaarden.
Als bovenstaande correct wordt uitgevoerd, wat is hier dan voor miscleiding aan?

tijger1
door tijger1 May 5, 2017 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als je zelf een abonnement afsluit, heb je natuurlijk geen "prijs" gewonnen.

panter22
door panter22 May 5, 2017 om 17:35
6599 Antwoorden / Vragen

Verkooppraatje

tijger1
door tijger1 May 5, 2017 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee toch?

costnix
door costnix May 6, 2017 om 07:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Werkelijk?????

aurora1
door aurora1 - May 5, 2017 om 19:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, niet mee te maken gehad. Ik heb een ouderwetse telefoonbeantwoorder en zulke mensen hangen direct op zodra ze dat horen.

ha
door halex - May 5, 2017 om 19:15
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En wat zegt uw broer over uw beschuldiging dat het misleiding is? Kan me niet voorstellen dat hij uw mening deelt.

je
door jean-paul doruijter - Jun 15, 2017 om 13:29
1 Antwoorden / Vragen

Heb zojuist 2e editie ontvangen terwijl ik aangeven had dat niet te willen. Waarop ik gebeld heb en mij te kennen werd gegeven dat ik een abbo heb!!!!!!

panter22
door panter22 Jun 15, 2017 om 14:02
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je bewijs dat je binnen 14 dagen hebt opgezegd?

Mailtje of als je gebeld hebt een rekening van je provider met daarop de telefoonnummers.

ma
door mangal - Sep 5, 2017 om 20:26
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook gebeld door een bureau om lid te worden. Ik heb toen ook ja gezegd, maar na de eerste zending en een mail zou ik kunnen afmelden. Die eerste zending en die mail heb ik nooit gekregen, maar wel de tweede zending met betaling. Deze heb ik terug gestuurd want ik wist niet dat ik al lid was. Na het gesproken bandje wat ze hadden opgenomen, ben ik mee eens geworden en heb gezegd dat ik voor een halfjaar wel lid worden, maar wel de eerste en de tweede zending wil. Dit kan volgens hun niet meer. Ik vind dit gewoon bestelen van geld, volgens mij zijn ze gewoon dieven,

Na
door Nathalie48 - Sep 18, 2017 om 08:30
1 Antwoorden / Vragen

Sterker nog, mijn dochter van 10 jaar, zou een abonnement hebben afgesloten bij het verkrijgen van gratis proefexemplaar...en dat zonder betaalgegevens in te vullen want dat heeft ze niet..
Gebeld .. voicemail of technisch probleem..
Gemaild maar nog geen antwoord,,
Volgens juridisch adviseur heb ik zowiezo twee weken herroepingsrecht..
Ben benieuwd!

marita5
door marita5 Sep 18, 2017 om 08:37
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nathalie48 , wanneer ze niet reageren , stuur dan een brief , lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-dienst-afgesloten-door-minderjarig-kind

Ni
door Nienke1962 - Oct 17, 2017 om 11:47
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben net gebeld door iemand van puzzelbrein, en idd met hetzelfde verhaal als hierboven. Je krijgt niet een kans om er tussen te komen, en heb uiteindelijk gezegd dat ik mij niet kan herinneren dat ik hieraan mee heb gedaan, maar ze weten alles van je, toen begon ze over het gratis puzzelboek en daarna automatisch abonnee zou zijn tenzij ik binnen een bepaalde tijd doorgaf hier niet van gediend te zijn, heb maar even grofweg gezegd dat ze kunnen ploffen en ze mij niets toe hoeven te sturen, en de verbinding verbroken. Dus wacht het af, niet best dit

jb
door jboukens@quicknet.nl - Nov 7, 2017 om 15:23
1 Antwoorden / Vragen

Ja ben vandaag weer benaderd Door puzzelbrein maar had gezegd dat ik geen interesse had. Dat is het enige wat werkt bij zulke mensen. zelf ook met een beetje agressie reageren.

he
door hendrikgeerling - Nov 8, 2017 om 17:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Na een enthousiast telefoontje van Puzzelbrein kreeg ik een gratis blad. Na ruim een maand kreeg ik weer een puzzelbrein, echter met factuur. Het bleek namelijk dat het accepteren van het blad tevens een abonnement was afgesloten. Hevig geschrokken heeft mijn vrouw contact opgenomen met het resultaat dat het abonnement heel keurig door puzzelbrein is ontbonden.

tijger1
door tijger1 Nov 8, 2017 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar heeft u uw vrouw voor nodig? Om te bellen?;-))

panter22
door panter22 Nov 8, 2017 om 19:08
6599 Antwoorden / Vragen

Emancipatie tijger1,

kootje1
door kootje1 - Dec 14, 2017 om 16:50
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik krijg nu een aanmaning terwijl ik nooit iets van puzzelbrein heb besteld of gezien zelfs. Hoe kom ik hiervan af?

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2017 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Negeren.

ju
door juliomariner - Dec 19, 2017 om 19:23
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Voicelog mogen ze bewaren maar hebben ze niets aan. Bij telefonische verkoop moet de klant een opdrachtbevestiging ondertekenen anders is het niet geldig.