westhoekje
door westhoekje Jan 2, 2011 om 07:22
Vrije tijd & tuin

Reclame

Vindt u dat nou ook zo ergerlijk? dat zo nu en dan zo`n idioot bord danwel rechtsonderin dan wel boven in beeld verschijnt?

Om de haverklap worden wij als kleine kinderen er aan herinnert dat de zoon van omroepbaas John de Mol alweer een nieuwe show heeft.

En dan het tijdstip en de datum er nog bij ook!

Hebben ze op sommige zenders mooie misdaadseries durft zo een omroeper te sugeren dat ze de mooiste moorden in huis hebben.
Vlak voor de ontknopping van deze fictieve verhalen gooit men er ook nog maar een blok reclame tegen aan.

Wel wetend dat men de laatste twee minuten hoe dan ook wil zien en zo langzamerhand de reclame maar voor lief neemt.

Allemaal van te voren uitgedacht om er maar voor te zorgen dat de kijker levensloos op de bank blijft zitten.

En zich daarna als een voorgeprogrameerde consument inkopen doet bij de super of zoiets als de mediamarkt.
Die laatste gebruikt zelfs de kreet "ik ben toch niet gek!"

Wordt hier niet de suggestie gewekt dat we dat wel zijn als we naar een andere winkel gaan?
Valt zoiets niet onder de noemer van misleidende reglame?
Het huidige omroepbestel betalen wij daar nog aan mee?
Of wordt dit enkel en alleen betaald uit reclame opbrengsten?
Die wij als consumenten vervolgens via de aangeschafte producten zelf weer betalen, het is uiteraard bij de prijs inbegrepen.

U zult wel zeggen er zit ook nog zoiets als een knop op de tv.
Jazeker meerdere zelfs, maar ga maar eens zappen de reclames vinden allemaal plaats op hetzelfde tijdstip.

Stelling: Het is verstrooing wat de mens zoekt, doch het aangebodene leidt tot ergernis.

1195 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 2, 2011 om 10:08
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ben het met de stelling van TS eens. Deze commerciele zenders zijn gratis te zien. En dan moet je bepaalde irrotaties voor lief nemen. Ik kan mij nog herinneren het verleden met Nederland 1, 2 en 3 en we hadden "omroep bijdragen". Toen had je nog een programma aanbod waar je voor thuis bleef, met een omroepster/per en aan één stuk. Oké, dat was vroeger en de tijden zijn veranderd. Nu is het kijken gratis. Maar i.p.v. omroep bijdragen moet wij nu al of niet verplicht naar BN ers kijken die ons aanpraten: "ik zeg doen!" of voetbalvrouwen die zogenaamd per helicopter hun boodschappen bij de buurtsuper doen. Ik zap niet naar andere zenders, want daar is dezelfde reclame gaande (en als er nog 10 zenders bijkomen zitten die ook vol reclame), ik kijk even teletekst, of ga iets te drinken maken, even naar het kleinste kamertje (tijd zat......) en als het dan nog niet afgelopen is druk ik de "mute" knop in. Dit beperkt het ergernis nivo aanzienlijk. Of je neemt de programma's op en zodra er weer een BN er zegt wat wij moeten doen, versneld doorspoelen tot dat het programma weer begint.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 2, 2011 om 12:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als er dus die zaken gebeuren kijk ik gewoon niet meer naar zender.
Zoek gewoon wat anders of draai een opgenomen film z0onder reclame die op zenders worden gegeven. Zoals belgie en ned 1 2 en 3
Groet VVJ

de motormuis
door de motormuis - Jan 2, 2011 om 13:02
598 Antwoorden / 13 Vragen

Westhoekje.

Wij kunnen ons met z'n allen inderdaad wel (blijven) ergeren aan die reclames,
maar er is weinig aan te doen.Of zoals mahadma zegt; even drinken maken/halen,
even naar toilet en evt, geluid even uit en tt kijken.En anders zou er weer omroepbijdrage betaald moeten gaan worden om op die manier de reclames eraf te krijgen.Maar daar zijn natuurlijk ook weer mensen op tegen.En ofdat de bedrijven/winkels zelf hiermee willen stoppen ??
En voor valerius-2, dan houd je maar weinig zenders over om te kijken.En op een gegeven moment zul je al je opgenomen films toch ook wel gezien hebben.
Dus we zullen er helaas gewoon mee moeten leven denk ik.
Groeten.

erik008
door erik008 - Jan 2, 2011 om 13:30
1401 Antwoorden / 25 Vragen

De irritatie van de reclame loopt soms zo hoog op, dat ik besluit om niet meer verder te kijken.
Ook koop ik bewust producten waarvoor veel reclame gemaakt wordt of waar ik me aan geërgerd heb niet meer.
Series download ik tegenwoordig..geen reclame..heel rustgevend.

mhofman
door mhofman - Jan 2, 2011 om 13:52
530 Antwoorden / 93 Vragen

Ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.En die balken rechts in het beeld ook.Vroeger was er iets aan de hand nu gillen ze voor aandacht voor een nieuw spel/programma.En die reclame van de mediamarkt ik kocht er al niet,maar is precies zoals de reclame veel geschreeuw en lawaai en verder niets.Ik ben inderdaad niet gek.

birgit67
door birgit67 - Jan 17, 2011 om 14:52
83 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind reclames alleen irritant bij Net5.
Ik kijk altijd naar Criminal Intent en heb het gevoel dat er na elke 10 minuten een reclameblok van 7 minuten komt.
Zo vaak hoef ik nou ook weer niet naar het toilet.

mahadma
door mahadma - Jan 17, 2011 om 15:24
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Afgelopen zondagavond op nederland 1 een aflevering van Law and Order gezien, aan één stuk, wat een verademing. Op SBS was er bij Wegmisbruikers een willekeurig gemeten reclameblok 7 minuten.

Anderzijds, stel wij leven in Utopia. Er is geen reclame op de tv voor (bijvoorbeeld) alle grootgrutters die allemaal beweren voor heel veel euro's dat ZIJ de goedkoopste zijn. Zouden de levensmiddelen dan niet veel goedkoper zijn? Er zijn dan geen reclamespotjes uitgaven. Het zijn niet alleen de uitzendkosten, maar ook opnamekosten en de mensen daarachter.

En dan als je ziet dat er in deze maatschappij waar wij het zo slecht hebben reclame gemaakt moet worden voor (bijvoorbeeld) luxe honden/kattenvoer, noodzakelijke hygienische artikelen, armlastige voetbalvrouwen die hun trouwen niet kunnen betalen die met hun helicopter boodschappen doen en dan toch zo gewoon blijven doen, vraag ik mij af hoe Nederland eruit zou zien als de tv reclame er niet meer zou zijn?

miss_mohjo
door miss_mohjo - Jan 30, 2011 om 21:46
6 Antwoorden / 0 Vragen

mee eens, reclames zijn zeeeeeeeer storend! Zowel op tv als in de brievenbus, wordt er zo stapel dol van dat het niet eens meer doordringt. De hele intentie van de reclames, namelijk de aandacht krijgen voor een product, gaat zijn doel voorbij.
Ik google wel op internet als ik een aanbieding zoek!

birgit67
door birgit67 - Jan 30, 2011 om 22:17
83 Antwoorden / 14 Vragen

Bij net 5 is er nu al een paar dagen linksboven een enorm irritant logo te zien met de boodschap dat over ongeveer 2 weken een nieuw programma begint.
Dat logo is dus continu in beeld.
Ik kijk voorlopig geen Criminal Intent en Special Victims Unit meer op net 5.
Kijk wel naar 13th street ,is nog zonder reclame ook.

nb
door nbw - Jan 31, 2011 om 03:46
521 Antwoorden / 24 Vragen

Al jullie frustraties van reclameblokken is zinloos. Bekijk het eens anders. Waarom betaald een onderneming zoveel geld in een reclameblok te mogen verschijnen. En waarom heeft zappen geen zin opdat reclameblokken op alle zenders gelijk lopen. Daar wordt commercieel gezien heel hard en succesvol over nagedacht en uitgezocht. Neem nou de familie Saunders. Massaal bekeken en massaal gestemd. Vooral dat laatste financieerd het spektakel en de gecreerde hype. Onder 16 stemmen heb je toestemming nodig maar niemand die zoiets controleerd.

erik008
door erik008 - Jan 31, 2011 om 12:14
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Reclame gaat op veel zenders ook synchroon om te zorgen dat je tijdens het zappen reclame blijft zien.
Tot mijn verbazing zag ik laatst onder een uitzending i.p.v. reclame voor een ander programma reclame voor een product.
Dus niet alleen reclame voor en na de uitzending, maar ook tijdens de uitzending.

Dan vond ik de oplossing van reclame in Baantjer minder irritant.
Die serie zat namelijk bom vol, met verborgen reclame.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 2, 2011 om 19:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=birgit67 schreef op maandag 17 jan 2011, 14:52]Ik vind reclames alleen irritant bij Net5.
Ik kijk altijd naar Criminal Intent en heb het gevoel dat er na elke 10 minuten een reclameblok van 7 minuten komt.
Zo vaak hoef ik nou ook weer niet naar het toilet.

Als je de zender 13e street kan ontvangen heb je 1 onderbreking ongeveer in het midden. Krijg daar practisch elke dag law en order, alle 3 de versie's Ik heb ze bijnaallemaal opgenomen en zit dan ook op mijn gemak te kijken wanneer ik wil. En dat is inderdaad een verademing.
Andere zoals JAG brengen hun ook neem ik ook op gaan 8 afleveringen op een DVD en als dus de mededelingen komen van vardere programma'die ze uizenden gewoon even op de doorspoelknop en dan verder kijken. Heerlijk stoppen wanneer je wilt, en kijken wanneer jewilt kan het van harte aanbevelen.

birgit67
door birgit67 - Apr 2, 2011 om 15:43
83 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 2 feb 2011, 19:19.

Als je de zender 13e street kan ontvangen heb je 1 onderbreking ongeveer in het midden. Krijg daar practisch elke dag law en order, alle 3 de versie's Ik heb ze bijnaallemaal opgenomen en zit dan ook op mijn gemak te kijken wanneer ik wil. En dat is inderdaad een verademing.
Andere zoals JAG brengen hun ook neem ik ook op gaan 8 afleveringen op een DVD en als dus de mededelingen komen van vardere programma'die ze uizenden gewoon even op de doorspoelknop en dan verder kijken. Heerlijk stoppen wanneer je wilt, en kijken wanneer jewilt kan het van harte aanbevelen.

Klopt 13th Street heeft maar 1x een korte onderbreking maar lopen wel een paar seizoenen achter met Criminal Intent.
Maar het is inderdaad een hele verademing om daarna te kijken ipv net5.

tdehond
door tdehond - Apr 2, 2011 om 15:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk dat als kijkers massaal besluiten om niet meer te kijken naar programma's die telkens opnieuw zo worden aangekondigd dat het gauw afgelopen is met deze methode.
Dan dalen de kijkcijfers en dat hebben deze omroepen liever niet. :)

birgit67
door birgit67 - Apr 2, 2011 om 16:08
83 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 2 apr 2011, 15:49]Ik denk dat als kijkers massaal besluiten om niet meer te kijken naar programma's die telkens opnieuw zo worden aangekondigd dat het gauw afgelopen is met deze methode.
Dan dalen de kijkcijfers en dat hebben deze omroepen liever niet. :)

Klopt en dit zie je al bij SBS en Net5.

edrick3
door edrick3 - Apr 2, 2011 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Tja, die reclames zijn inderdaad zéér irritant.
Maar .... daar moeten de zenders wel hun inkomsten van hebben.
Of willen jullie allemaal (meer) gaan betalen?
Als ik toevallig iets wil zien en er komt een reclameblok dan gaat meteen het geluid uit.
Of, zoals Valerius-2 ook al aangeeft, ik neem het op en spoel de reclameblokken door.

Met vr.gr.

empyria
door empyria - Apr 3, 2011 om 17:48
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben ermee gestopt om me te ergeren aan de reclames.
Zodra er reclame begint, geluid op mute, puzzelboekje erbij, ff een beetje puzzelen, tot het programma wat ik aan het kijken ben weer begint.
Geen reclamegezien of gehoord. ;-)