Re
door Reinke Apr 12, 2019 om 00:02
Vrije tijd & tuin

Reservering zaal voor groot feest wordt abrupt eenzijdig opgezegd!

In februari 2019 hebben we eerst een optie geplaatst en daarna een 'definitieve' reservering gemaakt voor een groot feest eind mei bij "Croy De Goffertboerderij" van https://www.desmaakvancroy.nl/ in Nijmegen. (NB. Croy exploiteert vijf restaurants/zalen in Brabant en Gelderland.) Daar zijn meerdere e-mails aan gewijd en twee persoonlijke afspraken ter plaatse, dus we hadden een heel duidelijke afspraak die nu opeens in rook is opgegaan...

Vandaag (11 april 2019) werden we gebeld (door aanstaande ex-medewerkers) dat het feest helaas niet door kon gaan omdat genoemde locatie wordt overgenomen door een andere uitbater. Van 27 april t/m 1 augustus is de zaak gesloten voor de verbouwing. Op 9 april hadden we nog e-mailcontact gehad en het personeel had het ook vanochtend (11/4) pas te horen gekregen.
Pech voor de feestvarkens, dus...
Maar, uiteraard kan het niet zo zijn dat we de enigen zijn!! Er worden daar veel feesten en bruiloften gegeven waardoor er dus tientallen gedupeerden moeten zijn!!

In ons geval is het heel jammer dat uitnodigingen al verstuurd zijn, andere locaties inmiddels niet meer beschikbaar zijn en er een hoop werk gemoeid is met het zoeken van een nieuwe locatie en het benaderen van de genode gasten en sturen van nieuwe uitnodigingen om een nieuwe feestlocatie door te geven! Emotioneel heeft het ons ook flink geraakt!!

Een reservering is een reservering en het is niet chique en niet okay om je als uitbater daar zo maar aan te onttrekken. We voelen ons niet serieus genomen en behoorlijk beetgenomen!!

Ben benieuwd naar de juridische status van een dergelijke reservering en hoe Croy zou kunnen (moeten!) bijdragen aan de geleden schade van ons en alle andere gedupeerden...

5991 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2019 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag aannemen dat u een contract hebt? Lees eens na wat daar over is geregeld.

Gr
door Grunn1 - Apr 12, 2019 om 00:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als het bedrijf failliet zou zijn en daarna overgenomen dan is het jammer maar helaas.
Als het bedrijf gewoon overgenomen is dan lijkt mij dat lopende afspraken / reserveringen gewoon doorgaan aar de exacte juridische voorwaarden ken ik niet.

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2019 om 00:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Is, inderdaad, voor jullie erg frustrerend, maar is Croy failliet gegaan of wat. Wat @epcot zegt lijkt wel onderbouwd: overgenomen moet men jullie reservering gewoon handhaven, maar zoals @reinke, jij, het schrijft: mij lijkt het me een faillisement en ja: dan ben je kennelijk de sigaar.

Re
door Reinke - Apr 12, 2019 om 00:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat de medewerkers me hebben laten weten is dat enkel de vestiging in Nijmegen is verkocht en dat Croy met de vier overige restaurants verder gaat.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 12, 2019 om 07:14
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag eens aan de medewerkers hoe het precies zit want er kan nog steeds gereserveerd worden op de Nijmeegse vestiging, voor meerdere personen en later telefonisch.
https://www.desmaakvancroy.nl/restaurants/croy-de-goffertboerderij/reserveren/
Anders voor nadere inlichting een contactformulier insturen door rechtsboven op contact te klikken

panter22
door panter22 Apr 12, 2019 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt in de periode dat ze aan het verbouwen zijn, geen tijdstip aanklikken. Hokjes zijn rood.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 12, 2019 om 09:30
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn een aantal groene hokjes. Dacht dat die te gebruiken zijn. Overdag verbouwen en s’avonds feesten kan natuurlijk niet. De overdracht is denk ik nog niet rond.

panter22
door panter22 - Apr 12, 2019 om 09:20
6599 Antwoorden / Vragen

Eerst maar eens kijken wat er in het contract staat over het annuleren van de reservering door Croy.Je zult zelf de kleine lettertjes moeten lezen.
Er is nu nog maar een telefonisch bericht. Vraag een schriftelijke bevestiging van de annulering.
De overeenkomst kan niet worden nagekomen. Het lijkt er op dat er geen sprake is van overmacht en Croy een schadevergoeding zal moeten betalen. Neem contact op met het juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/

aurora1
door aurora1 - Apr 12, 2019 om 14:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u geen mail of brief daarover ontvangen van eigenaren o.i.d.?
Heeft u een aanbetaling gedaan?
wat is volgens u uw schade uitgedrukt in geld?
Voor wanneer is dat feest gepland?
En, wat staat in het contract over dergelijke zaken?

1paul
door 1paul - Apr 12, 2019 om 14:22
3101 Antwoorden / 0 Vragen

horeca heeft voorwaarden en daarin staat dat dit soort van afspraken afgezegd kunnen worden zolang de datum maar binnen een bepaalde tijd valt...

wimmi20
door wimmi20 - Apr 12, 2019 om 14:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De nieuwe eigenaar zal zich beroepen op overmacht.
Wegens de verbouwing.
Voor een evt schadeclaim moet u bij de oude eigenaar zijn.

Pi
door PimJoris Apr 13, 2019 om 02:22
78 Antwoorden / Vragen

Een verbouwing wordt gepland. Dat is geen overmacht!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 12, 2019 om 16:33
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Een boeiende kwestie want ik kan na enig zoekwerk beslist niets vinden m.b.t. een eventueel faillissenment en lijkt het erg veel op wat in de populaire zin wanprestatie wordt genoemd en wettelijk als het in gebreke blijven van het naleven van een overeenkomst.
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakkkel die dan in of neem kontakt op met het juridisch loket.

Ik geef u eerst een link waaruit is af te leiden dat op de website niets te vinden is m.b.t het niet kunnen reserveren in de periode die u noemt/ https://www.desmaakvancroy.nl/restaurants/croy-de-goffertboerderij/reserveren/

Inschakelen van uw rechtsbijstandsverzekeraar of benaderen van het juridisch loket /https://www.juridischloket.nl/ is zinvol als u relevante schade ondervind van deze kwestie en ik geef u ook een link naar de wettekst die daar betrekking op heeft: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  (schade bij niet nakomen)

PerCeptie
door PerCeptie - Apr 15, 2019 om 08:52
26 Antwoorden / 2 Vragen

Zeer lastige zaak!