qu
door queen1976 May 21, 2006 om 11:44
Vrije tijd & tuin

Rijwielhandel de vos zwanenburg

Hallo

Ik ben benieuwd of iemand mij wat meer kan vertellen over een rijwielhandel in Zwanenburg namelijk De Vos. Ik ben daar geweest en heb daar een aantal mooie fietsen zien staan, wat me echter wel opviel was de prijs die hij voor die fietsen vraagt. Veelal zit hij de helft onder de normale vraagprijs. Hoe kan het dat hij zo goed koop is en hoe zit het met de GARANTIE die hij geeft op die fietsen. Moet ik er daar een kopen en me laten lijden door de prijs of niet.. Wie kan me helpen.

48938 5 Rapporteer

boer44
door boer44 - May 21, 2006 om 12:03
7 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet niet of je hier wat aan hebt,maar dit verhaal kwam ik net tegen toen ik in google over dit onderwerp iets zocht.Het is wel een oud verhaal(6 jaar),maar misschien kun je je voordeel ermee doen.   http://www.groene.nl/2000/0048/jb_fietsen.html    Ook zou je voor een goedkope merkfiets eens kunnen kijken op fietsenwinkel.nl  of op bikemotion.nl. Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2006 om 12:06
16840 Antwoorden / 202 Vragen

Als dit een handelaar is met een winkel, dan behoeft er geen probleem te zijn. Dan is sprake van een ondernemer die en/of op een goedkope wijze heeft ingekocht en/of niet te veel marge stelt etc.

Het kan mogelijk wel zo zijn dat de prijs in verhouding staat tot de kwaliteit of wel de prijs kan betekeken dat de kwaliteit "minder" is. Maar dat hoeft niet.

Bij aankoop van een fiets bij een winkelier is sprake van een consumentenkoop en gelden alle garantieregels incl. die betreffende duurzame producten. M..i. mag je n.l. aannemen dat een fiets duurzaam is. Dat gedldt hoe dan ook als ze als nieuw worden verkocht.

pi
door piedabbeljoe - Jul 7, 2006 om 10:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een paar maanden geleden een fiets gekocht en ben toch niet zo tevreden. De afmontage is niet zo goed:
De naafversnelling was verkeerd afgesteld. Dit kon nog maar net met de afstelknop en uiteindelijk moest de kabel opnieuw bevestigd worden.
De kettingkast zat niet goed bevestigd.
De trappers lopen niet soepel; als je ze een duw geeft staan ze na een omwenteling stil.
De standaard klemde bij het dichtklappen. Na twee keer smeren met WD40 gaat het wel.
De trapas kraakt en schokt bij warm weer. Voor deze klacht ga ik binnenkort terug.
Even langsgaan is er niet bij als je daar 25 km voor moet fietsen.
Vos wordt niet direct geleverd en krijg dus ook geen kwantumkortingen. Een deel van de prijsverlaging wordt dus gehaal door goedkopere en minder zorgvuldige afmontage.
Een voordeel is wel dat ze veel modellen hebben staan, dus er valt wat te kiezen.

Al met al valt te overwegen om bij een fietsenzaak in de buurt 10 procent korting te vragen.

je
door jeanh - May 31, 2007 om 12:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe ze aan de prijs komen weet ik niet. Wat ik wel weet is het volgende: afgelopen zaterdag ging ik bij "de Vos" voor een fiets. IK zag een "gazelle davos" (599 euro). Leek me goed maar heb ik niet direkt gekocht. Thuis gekomen ben ik gaan surfen op de site van gazelle en de kenmerken van de "davos" geprint (jaar 2007 en 2006). Maandag terug bij "de vos" (Zwanenburg). De fiets had geen verende voorvork, geen verende zadelpen, geen tasje. Heb toen een opmerking daarover gamaak. "Jij heb jouw huiswerk niet goed gedaan, het zijn modelen van 2006". Ik liet hem de kenmerken van 2006 leven. Werd gescheurd en ik werd naar de deur verwezen. Zo, als je iets bij "de vos" wilt kopen, kijk maar eerst goed op internet.

Jan

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2007 om 12:03
16840 Antwoorden / 202 Vragen

jeanh@ welkom op de site en als meer gebeurt, u heeft waarschijnlijk niet gezien dat de vraag al bijna van een jaar geleden dateert en de meesten hem wel zullen hebben afgeschakeld. Dit soort meldingen zijn m.i. ook meer geschikt voor het forum.