priscillarijkers
door priscillarijkers Mar 22, 2018 om 16:11
Vrije tijd & tuin

Servicekosten bij annulering concert

Ik heb via Nationale Theaterkassa kaarten besteld voor Nick en Simon in World Forum Theater in Den Haag voor 13 april. Nu kwam er een e-mail binnen dat dit concert wordt afgelast in verband met verblijf in het buitenland van Nick en Simon. Wij kunnen uitwijken naar Carre in Amsterdam op maandag 9 april. Omdat dit voor ons een te grote afstand is, hebben wij aangegeven hier geen gebruik van te maken. Wij zouden het geld dan ook terug krijgen. Wij hebben in totaal € 87,95 betaald voor twee kaarten, dit is € 43,00 voor de kaarten, € 3,50 per kaart servicekosten en € 1,95 transactiekosten. Vandaag ontving ik dan ook het geld retour. Tot mijn grote verbazing was het bedrag dat ik retour kreeg maar € 79,00. Een verschil van bijna € 9,-. Ik heb dan ook contact gehad met de Nationale Theaterkassa, zij gaven aan dat de servicekosten niet worden teruggestort omdat zij er ook werk aan hebben gehad. Ik kan mij hier niet in vinden. Ik ben van mening dat het niet mijn probleem is dat het concert is geannulleerd maar dat ik nu wel voor € 9,- kosten heb. In mijn geval zijn het maar twee kaarten, maar er zijn ook mensen die tien kaarten bestellen. Die zouden dan voor € 33,- kosten hebben.

Ik gaf Nationale Theaterkassa aan dat wanneer zij een concert aanbieden in dezelfde regio wij hier wel gebruik van hadden willen maken. Maar het alternatief is een doordeweekse dag en in Amsterdam.

Graag verneem ik van u of dit zomaar kan.

3819 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2018 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die € 9,00 moet u bij N en S halen.

Maar lees ook hier. Niet dat u daar veel mee opschiet want een aangetekende brief kost ook bij a € 9,00.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/overig/concert-afgelast

Gr
door Grunn1 Mar 22, 2018 om 16:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat een flauwekul antwoord

Gr
door Grunn1 Mar 22, 2018 om 19:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Oh je hebt er nu wat bijgezet waar men wel wat aan heeft.
Mijn eerste antwoord had betrekking op wat er eerst alleen stond “Die € 9,00 moet u bij N en S halen” de rest is er later aan toegevoegd.

pino123
door pino123 - Mar 22, 2018 om 16:17
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat gebeurt er als een voorstelling wordt geannuleerd?

De Nationale Theaterkassa is faciliterend in de online en telefonische (voor)verkoop van toegangskaarten ten behoeve van en in opdracht van verschillende organisaties. Indien een voorstelling door de producent/organisator wordt geannuleerd wordt u direct geïnformeerd door de Nationale Theaterkassa waarin de procedure wordt toegelicht. Indien de organisator besluit tot restitutie van kaartgelden en de organisator hiervoor de Nationale Theaterkassa inschakelt, zal restitutie van kaartgelden die aantoonbaar aan de Nationale Theaterkassa zijn voldaan plaatsvinden via de Nationale Theaterkassa. In geval van annulering zal uitsluitend de kaartprijs worden gerestitueerd. De bespreek- en transactiekosten vallen hier buiten.

Het staat helaas dus ook in de voorwaarde waarmee u akkoord bent gegaan.

Beps
door Beps Mar 22, 2018 om 16:37
75 Antwoorden / Vragen

Toch vind in annulering van hun (Theaterkassa) uit anders dan als ze zelf hadden geannuleerd. In deze situatie vind het wel zo eerlijk als ze het hele bedrag terug hadden gekregen.

pe
door pebk Mar 30, 2018 om 14:39
579 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kunnen ze wel claimen, maar is in strijd met de regelgeving. Zie link naar de site van de consumentenbond.

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2018 om 23:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als de artiesten zelf afzeggen moet u daar zijn om uw geld terug te krijgen. Dat theaterbureau kan er niets aan doen, dat is "tussenpersoon" voor N en S.
Raar dat ze een concert plannen als ze in het buiteland zitten. En dat zitten ze veel dus heel onzorgvuldig van ze.

Gr
door Grunn1 Mar 22, 2018 om 23:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Of een nieuw verdien model.
10.000 kaarten verkopen waarvan je weet dat het concert niet doorgaat.
Vervolgens alles annuleren en de prijs van de kaarten terug betalen maar wel 10.000 keer 4.5 euro houden als zijnde administratie kosten. Alles geautomatiseerd laten uitvoeren en dan heb je een leuke winst.

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2018 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot. Inderdaad. Maar dat Ticketbureau heeft wel wel verzet. Dus waar moet je zijn ? Bij N en S. Heel simpel.

aurora1
door aurora1 Mar 23, 2018 om 11:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En die proberen nog steeds onverschrokken om in een of ander buitenland net zo wereldberoemd te worden als ze denken al in Nederland te zijn. Dat geldt ook voor hun "manager".

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2018 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, zijn wij misschien even van ze verschoond. :-))

pe
door pebk Mar 30, 2018 om 14:35
579 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger (00:11)
Dat is toch raar? In een ander draadje wordt gesproken over dat men voor de service van een Samsung TV men met de verkoper (MediaMarkt) te maken heeft, ondanks dat Samsung de TV van die TS gesloopt heeft, maar hier zegt men "De verkoper heeft ook kosten, dus ga maar naar N&S".

Lijkt een beetje meten met twee maten. In dit geval is Nationale Theaterkassa de MediaMarkt en zijn Nick en Samsung de Simon die de show 'slopen'.

tijger1
door tijger1 Mar 30, 2018 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pebk.

Maar dat ticketbureau verkoopt alleen de kaartjes en verzorgd de voorstelling niet.  In dit geval moet je voor het restant echt bij N en S zijn.

pe
door pebk Mar 30, 2018 om 15:01
579 Antwoorden / 0 Vragen

De TS koopt toch een kaartje, niet een voorstelling? Waarom geldt voor een kaartje iets anders dan voor een TV?

Ik koop bij mediamarkt iets. Mediamarkt is dan verkoper en als ik mijn geld terug wil of van de garantie gebruik wil maken, moet ik naar Mediamarkt. Analoog hieraan koop ik bij TheaterKassa iets. Dan is het toch logisch dat ik bij Theaterkassa mijn geld terug haal of van de garantie gebruik maak?

tijger1
door tijger1 Mar 30, 2018 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een theatervoorstelling is toch echt iets anders dan een tv of zo. En zou de voorstelling niet bevallen zijn, kunt u ook niet ruilen of terugsturen en geld terug.

Ma
door MariannekeV - Mar 30, 2018 om 07:47
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem en hetzelfde bezwaar. Dit heb ik voorgelegd bij Nick en Simon via Messenger. Daarbij staat vermeld dat er doorgaans binnen een uur gereageerd wordt. Ik heb binnen 48 uur zeker 10 berichten gestuurd. 3 x raden! Geen enkele reactie. Zeer teleurstellend.
Ik snap echt wel dat er soms iets geannuleerd moet worden. Ik begrijp alleen niet dat ik een annuleringsverzekering moet afsluiten en dat zij zomaar eenzijdig kunnen annuleren en mij daarmee ruim 13 euro lichter maken, terwijl ik niets krijg. Ja, hoofdpijn.

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2018 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overigens schrijft Consuwijzer dat het ticketbureau die administratiekosten terug moet betalen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/overig/concert-afgelast

D
us volg hun advies op.

marita5
door marita5 - Mar 30, 2018 om 15:43
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PriscillaRijkers ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/waar-heb-je-recht-op-als-een-evenement-wordt-afgelast/