door heremietkreeft Oct 21, 2019 om 14:12
Vrije tijd & tuin

Snoeien dwergappelboom

Al enkele jaren geleden heb ik antwoorden gekregen op een soortgelijke, eerder door mij gestelde vraag.
De toen verkregen tips, afgedrukt, kan i niet terugvinden en nu ook niet meer op de site.
Bij deze herhaal is de vraag: wat is een goede methode en ook goede tijd om een dwergappelboom terug te snoeien. Deze boom heeft dit jaar heel veel appels geproduceerd en zelfs zoveel dat takken gestut moesten worden om doorbuigen en afbreken te voorkomen.

Ik probeerde eerder een foto bij te voegen maar dat bestand blijkt te groot en verzenden blijkt dan niet te lukken.

2209 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2019 om 14:13
16845 Antwoorden / 202 Vragen

En nu blijkt verzenden wel te lukken.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 21, 2019 om 14:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De beste tijd is als de sapstromen stil staan en dat is vanaf november als het blad van de boom is en het niet vriest. Maar hier  leest u alles over snoeien. Grote snoeiwonden kunt u ook afsmeren met zonnebloemolie om infecties tegen te gaan. Let op het gaat hier over appel en perenboomen. Pruimen, kersen dienen direct na de oogst gesnoeid te worden.

simon55
door simon55 - Oct 21, 2019 om 14:18
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Google..... hoe snoei je dwerappelboom.

Of is t te moeilijk

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 21, 2019 om 14:24
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Heremietkreeft ,

Bekijk eens dit filmpje ,

https://www.youtube.com/watch?v=MGxrVi1ekx4

gerbera
door gerbera Oct 21, 2019 om 14:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Gelukkig heb ik wat beter gereedschap om te snoeien.☺

marita5
door marita5 Oct 21, 2019 om 14:43
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn voor u , ik heb geen appelboom hoef dus ook niet te snoeien ;-))

chris74
door chris74 - Oct 21, 2019 om 14:50
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dit is de enige vraag betreffende snoeien, maar dan over de druif.

je vraag betreffende druiven snoeien

gerbera
door gerbera Oct 22, 2019 om 09:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas is de snoei van een druivenstruik in de verste verte niet te vergelijken met een appel of perenboom.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2019 om 14:57
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Voor degenen die al hebben geantwoord: hier is sprake van iets zeer merkwaardigs dat ik ook aan de redactie van kassa-online heb gemeld.

De laatste drie dagen ontvang ik via e-mail geen meldingen meer dat er een reactie is op door mij gegeven reacties. Nu blijkt dat de melding dat er antwoorden zijnn gegeven ook uitblijven en zelf de vraag die ik heb gesteld niet bij mij is binnengekomen.

Na al een reactie van de redactie op mijn melding m.b.t. het niet ontvangen van meldingen in de tweede zin genoemd heb ik mijn profiel gecontroleerd en daar is alles goed aangeviunkt. Ik had ook niets gewijzigd. Ik meld het hier met als achtergrond de vraag of er meer van jullie zijn die worden geconfronteerd met dit fenomeen? Zo ja, meld dat dan niet aan mij maar aan kassa-online@bnnvara.nl

En dank voor de gegeven reacties.

(Hoe druiveplanten en pruimenbomen te snoeien en wanneer was bekend bij mij).

tenormin
door tenormin Oct 21, 2019 om 15:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, dat probleem heb ik ook aan de redactie gemeld en ook antwoord gekregen hoe het (misschien) op te lossen.

marita5
door marita5 Oct 21, 2019 om 15:06
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem , vandaag gemeld aan de redactie . Wel e- mail melding van vragen , maar niet van reacties . Ook heb ik alles aangevinkt . De reacties zie ik later pas op het envelopje .

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2019 om 15:16
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb bovenstaande twee reacties doorgemeld aan de redactie waarmee ik vanmiddag uitgebreid mee communiceer via e-mail. Als gemeld, mijn eigen vraag is ook niet via e-mail gemeld en mogelijk is het een idee dat jullie ook een vraag stellen en afwachten en aan de redactie melden wat er dan gebeurt. Laten we dat verder maar niet via de site doen (is mijn idee).

Redacteur
door Redacteur Oct 21, 2019 om 15:25
1054 Antwoorden / 62 Vragen

goed idee Heremietkreeft, we hebben de issues met de notificaties van reacties en antwoorden inmiddels gerapporteerd. Het is bekend en genoteerd! Dank voor het rapporteren.

Topantwoord