anna54
door anna54 Jun 10, 2011 om 11:16
Vrije tijd & tuin

Staatsloterij

Ik doe sinds december weer mee met de staatsloterij automatisch en ik win ook elke maand de helft van mijn inleg terug 7,50 euro en dat vind ik het gekke ervan elke maand hetzelfde bedrag winnen ligt dit aan mij want de ene maand kan je helemaal niets winnen maar dit is al 6 maanden hetzelfde kan iemand hier op een zinnig antwoord geven of moet ik er maar gewoon mee ophouden.

Annelies

27888 103 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jun 10, 2011 om 11:31
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp de vraag van geen kant... U kan toch zelf de nummers controleren? U ziet dan of u wel of niet iets heeft gewonnen.

Wees blij dat u iets wint en niet 6 maanden met lege handen staat.....

edrick3
door edrick3 - Jun 10, 2011 om 11:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anna54,

Dan heb je al 6x geluk gehad, al is het dan maar 7,50
Dat is gewoon toeval.
En zoals pino al aangeeft: dat kan je toch aan de nummers zien!

Met vr.gr.

wolfenjong
door wolfenjong - Jun 11, 2011 om 11:39
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

U moet maar zo bedenken de meeste mensen winnen ooit een beetje, en een enkeling meer of veel, en als je nergens aan mee doet, win je ook nooit iets, maar u weet zeker dat het geld wat u niet uitgeeft aan een loterij, dat dan ook niet verloren bent, dus dan heb je iedere maand gewonnen.

Succes met u keus verder.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 11, 2011 om 13:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dan heb je gewoon al die maanden een goed eindcijfer geloot, mar troostje daar komt echt een eind aan.

tenormin
door tenormin - Jun 12, 2011 om 14:11
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Of koop je een straat vijfjes? Hoewel, dan is het minimaal een tientje, dus dat kan ook niet. Ik vind eigenkijk dat je geluk hebt al die 6 maanden op één lot er toch nog 7,50 uit weet te slepen. Natuurlijk speelt iedereen mee om te winnen, wie hoopt dat nu niet. Als je het te weinig vind is stoppen met de staatsloterij toch de beste optie. Weet je zeker dat niet geschoten altijd mis is!

an
door ankhor - Jun 15, 2011 om 13:05
122 Antwoorden / 0 Vragen

Zo vreemd is dat niet, vroeger had ik bijna altijd eigen geldje, en had ik die niet
dan won ik 50 gulden de maand erna, vond ik best leuk, ik won verder niets eigenlijk maar ik verloor ook niets, maar nu heb je ook kleinere prijzen dan je inleg en nu werkt dat voor mij dus niet meer, helaas.

su
door suurtje - Jun 15, 2011 om 13:08
12 Antwoorden / 3 Vragen

geef je lotnummer even door dan kunnen we controleren of je niet uit je nek l.....

fr
door fransvd - Jun 15, 2011 om 13:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik speel mee met een straatje vijfjes en win trouw elke keer een tientje. Laatst kreeg ik een lot cadeau en daar viel wel vijf en twintig Euri op. Ik vind het wel raar, want ieder die ik spreek en automatisch meespeelt wint nooit een fatsoenlijke prijs. Ik heb ook het idee, dat die alleen op de loten vallen die in vrije verkoop zijn.

MVG,

FRans

druifje01
door druifje01 - Jun 15, 2011 om 13:23
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Omdat je er geen zicht op hebt wordt je eerder wantrouwend. Nergens voor nodig. Je hebt het een aantal malen relatief getroffen. Dat is misschien opmerkelijk maar dan ook niet meer dan dat.

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2011 om 13:32
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=fransvd schreef op woensdag 15 jun 2011, 13:17]Hoi,

Ik speel mee met een straatje vijfjes en win trouw elke keer een tientje. Laatst kreeg ik een lot cadeau en daar viel wel vijf en twintig Euri op. Ik vind het wel raar, want ieder die ik spreek en automatisch meespeelt wint nooit een fatsoenlijke prijs. Ik heb ook het idee, dat die alleen op de loten vallen die in vrije verkoop zijn.

MVG,

FRans

Ja, dat gevoel had ik ook met automatisch meespelen. Alleen een tientje. Nu doe ik weer gewoon de losse verkoop. Resultaat: een tientje op een straatje 5-jes. Zal wel tussen onze oren liggen, toch? Nou ja, gewoon blijven hopen. Even of topic: mijn vader speelde met twee broers in 1943 en ze wonnen 100.000 gulden!! Een vermogen in die tijd. Heeft huis van 11.000 gulden gekocht. Bracht, toen hij overleed € 590.000 op!

ti
door tinievriens - Jun 15, 2011 om 13:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dan bof jij. Ik heb ook al maanden geen prijs, dat is nog veel erger. Ik doe ook al 10 jaar mee, maar mij lukt het alleen maar geen prijzen te ontvangen, er wordt niets automatisch bijgeschreven.

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2011 om 13:38
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tinievriens schreef op woensdag 15 jun 2011, 13:33]Dan bof jij. Ik heb ook al maanden geen prijs, dat is nog veel erger. Ik doe ook al 10 jaar mee, maar mij lukt het alleen maar geen prijzen te ontvangen, er wordt niets automatisch bijgeschreven.

Maat toch wel automatisch afgeschreven?

po
door postil - Jun 15, 2011 om 13:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Anna, ik doe al jaren mee met een straatje van vijfjes en het miniumbedrag wat je wint is €10. Soms méér, dit is je lot! Ik moest wachten op iemand, stond bij een sigarenboer, verveelde mij en kocht een oudejaarslot en won €10.000. Doorgaan met dromen Anna!

sunsun
door sunsun - Jun 15, 2011 om 13:56
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ik win ook elke maand hetzelfde.......niets dus!
Veel geluk en wees er blij mee.

te
door teduur - Jun 15, 2011 om 14:02
6 Antwoorden / 9 Vragen

Hoewel de Staatsloterij anders vermelt hebt u niet elke trekking 7,50 euro gewonnen, maar elke keer 7,50 euro verloren.
Ik zelf heb ooit eens een jaar meegedaan aan deze legale volksverlakkerij en omdat ik na die 12 trekkingen nog geen dubbeltje 'gewonnen' had, ben ik er maar mee gestopt.
Het zou naar mijn mening een goede zaak zijn als al die loterijen verplicht waren te vermelden hoe groot de kans is dat je de hoofdprijs wint - 1 op een miljoen, 1 op een miljard of nog minder? en hoe groot de kans is dat je je eigen geld terug kunt winnen zodat de consument een béétje inzicht heeft waar hij eigenlijk mee bezig is.
Vermelden dat je een grote kans hebt dat je prijs hebt - en per saldo toch verliest - laat m.i. te wensen over.

Mijn advies: stoppen!

te
door teduur - Jun 15, 2011 om 14:02
6 Antwoorden / 9 Vragen

Hoewel de Staatsloterij anders vermeldt hebt u niet elke trekking 7,50 euro gewonnen, maar elke keer 7,50 euro verloren.
Ik zelf heb ooit eens een jaar meegedaan aan deze legale volksverlakkerij en omdat ik na die 12 trekkingen nog geen dubbeltje 'gewonnen' had, ben ik er maar mee gestopt.
Het zou naar mijn mening een goede zaak zijn als al die loterijen verplicht waren te vermelden hoe groot de kans is dat je de hoofdprijs wint - 1 op een miljoen, 1 op een miljard of nog minder? en hoe groot de kans is dat je je eigen geld terug kunt winnen zodat de consument een béétje inzicht heeft waar hij eigenlijk mee bezig is.
Vermelden dat je een grote kans hebt dat je prijs hebt - en per saldo toch verliest - laat m.i. te wensen over.

Mijn advies: stoppen!

merlijn2005
door merlijn2005 - Jun 15, 2011 om 14:03
47 Antwoorden / 43 Vragen

Anna 54, je bent een gelukkig mens!

Ik doe al jaren automatisch mee en heb ook al jaren automatisch een grote NIET!

ju
door jules1948 - Jun 15, 2011 om 14:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ben jij een pechvogel Anna, ik heb jaren helemaal niets gewonnen.
Een troost heb je wel, het stopt vanzelf.
Jules

eclipse
door eclipse - Jun 15, 2011 om 14:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=anna54 schreef op vrijdag 10 jun 2011, 11:16]Ik doe sinds december weer mee met de staatsloterij automatisch en ik win ook elke maand de helft van mijn inleg terug 7,50 euro en dat vind ik het gekke ervan elke maand hetzelfde bedrag winnen ligt dit aan mij want de ene maand kan je helemaal niets winnen maar dit is al 6 maanden hetzelfde kan iemand hier op een zinnig antwoord geven of moet ik er maar gewoon mee ophouden.

Annelies

kijk dan ook op de uitslagen pagina, weet U het 100% zeker

wimmi20
door wimmi20 - Jun 15, 2011 om 14:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

En ja hoor,
er zijn weer een aantal deskundigen die hun levensverhaal zo nodig kwijt moeten.
Maar de vraag beantwoorden : ho maar.
De vraag is n.l. NIET te beantwoorden.
Het is een kansspel met toevalstreffers.
Zo hoor je ook vaak het kletsverhaal dat bij de postcodeloterij de prijs bijna altijd in een dorpje valt.
Als het verhaal maar vaak genoeg wordt doorgezwamd dan gaan de mensen het geloven.
En dat gebeurt ook bij de staatsloterij.
Er zijn mensen die denken dat ze in de losse verkoop meer kans hebben.
Het lot wordt getrokken door een computer, en die is niet te be-invloeden, er staat een notaris bij.
Je gelooft toch niet dat de computer zo is geprogrammeerd dat hij herkent welk lot automatisch is betaald ?

raydep
door raydep - Jun 15, 2011 om 14:13
100 Antwoorden / 1 Vragen

U bent een buitengewoon positief mens. De staatsloterij kost u al 6 maanden geld maar u praat toch over terugwinnen.

eclipse
door eclipse - Jun 15, 2011 om 14:14
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Wat ik zó ontzettend idioot vindt is dat je alleen automatisch mee kunt spelen met `jackpot`
dat bepaal ik zelf liever, aangezien je al een gat in de lucht springt bij 7,50 euro
En Anna gewoon txt checken, je hebt al 3 x gratiz meegedaan, leuk toch.... maar ik koop ze los als ik het niet vergeet.. en zonder jackpot
wens ieder het geluk dat hij-zij verdient...±/'

mostertpot
door mostertpot - Jun 15, 2011 om 14:15
162 Antwoorden / 13 Vragen

Ik speel nog maar 43 jaar mee. Ik ben altijd blij met een eigen geldje, maar meestal is het wat minder, soms wat meer. Mijn hoogste prijs lag tegen de €500. Ook wel een een paar maanden achter elkaar fl.25.- gewonnen in de gulden tijd, gewoon toeval. Geniet van die kleine prijsjes, zoek er niets achter. Uiteindelijk betalen we allemaal voor de fantasie om iets groots te winnen. Het geeft je steeds weer voeding om te fantaseren wat je met die miljoenen zou gaan doen, dat alleen al geeft een goed gevoel en daar betaal je dan voor. Als je verwachtingen hoger liggen, is het misschien wijs om met voeten op aarde te komen en te stoppen. Maar geeft het fantaseren over die grote bedragen een lekker gevoel? Dan lekker doorgaan.

eclipse
door eclipse - Jun 15, 2011 om 14:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=raydep schreef op woensdag 15 jun 2011, 14:13]U bent een buitengewoon positief mens. De staatsloterij kost u al 6 maanden geld maar u praat toch over terugwinnen.
mevr wint elke maand de helft terug, dus speelt 3 maanden gratiz, ook mooi... er komt een dag waarop ze met weemoed aan die 7,50 terugdenkt, die goeie oude tijd ±/'

eclipse
door eclipse - Jun 15, 2011 om 14:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 15 jun 2011, 14:13]En ja hoor,
er zijn weer een aantal deskundigen die hun levensverhaal zo nodig kwijt moeten.
Maar de vraag beantwoorden : ho maar.
De vraag is n.l. NIET te beantwoorden.
Het is een kansspel met toevalstreffers.
Zo hoor je ook vaak het kletsverhaal dat bij de postcodeloterij de prijs bijna altijd in een dorpje valt.
Als het verhaal maar vaak genoeg wordt doorgezwamd dan gaan de mensen het geloven.
En dat gebeurt ook bij de staatsloterij.
Er zijn mensen die denken dat ze in de losse verkoop meer kans hebben.
Het lot wordt getrokken door een computer, en die is niet te be-invloeden, er staat een notaris bij.
Je gelooft toch niet dat de computer zo is geprogrammeerd dat hij herkent welk lot automatisch is betaald ?
hoorde zo n beetje 2 maanden terug dat er een zooitje corruptte notarissen rondloopt...en je onderschat nu toch écht de software...maar ik geloof er niet in , los of vast , geluk moet je hebben..

jo
door joanna1956 - Jun 15, 2011 om 14:23
17 Antwoorden / 8 Vragen

Zoals al vaker gebleken: de Staatsloterij is niet transparant en vooral via abonnementen spelen ze "vals".

ge
door gerrit11 - Jun 15, 2011 om 14:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

wees blij dat je wat wint, wanneer ik mee speel win ik nooit wat.
ra ra hoe kan dat?
Iedere maand verschijnt er een lijst met de gewonnen nummers het is mij
nog nooit opgevallen dat het de zelfde eindnummers zijn.
Volgens mij kan dat ook niet, wie weet heeft hij een lot die steeds een andere
eindgetal heeft?

ja
door jannigje_1 - Jun 15, 2011 om 14:41
17 Antwoorden / 5 Vragen

ik heb 27 jaar mee gespeelt en ben nog nooit hoger gekomen dan 70 gulden ben er maar mee gestopt nu speel ik mee met de postcodeloterij en win ook bijna niks als heel af en toe n paar euro daar speel ik ook al 17 jaar mee mee om dat het steeds op de zelfde platsen valt weinig in n dorp waar ik woon

Pr
door Proctorian - Jun 15, 2011 om 14:47
12 Antwoorden / 9 Vragen

Ik krijg al 6 maanden lang een lot met een nul op het eind.
Maar wel 6 keer prijs.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jun 15, 2011 om 14:49
84 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is echt toeval, en een aardige nog wel. Ik speel al 10 jaar automatisch mee en heb in totaal 5x iets gewonnen, varierend van 10-20 euro, is dus veel minder he.

th
door thilly_1 - Jun 15, 2011 om 15:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb elke maand eigen geld terug

dat lukte me niet toen ik speelde
dus
Ik speel niet meer

ka
door katja54 - Jun 15, 2011 om 15:23
54 Antwoorden / 8 Vragen

Ik speel ook automatisch mee , ik rijg elke maand een mailtje met mijn lotnummer.
De ene maand heb ik niets en de andere maand 10 of 25 euro.
Je hebt dus elke maand een beetje mazzel gehas dat je de helft van je inzet hebt terug gekregen.

gerrieroozeboom
door gerrieroozeboom - Jun 15, 2011 om 15:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wees blij dat u steeds iets terugkrijgt van uw inleggeld, want het merendeel krijgt helemaal niets.

te
door teo - Jun 15, 2011 om 16:21
82 Antwoorden / 30 Vragen

met de trekking van 10 juli kon je met 1/5 met 4 cijfers (1 op 10.000!!!) hooguit
59€ winnen. Voor max 203€ 1 op 1.000.000.
In vergelijking met de spaanse loteria nacional is de staatsloterij minstens ca 5x zo duur.
Een van de oorzaken is een nauwelijks te winnen hoge jackpot waardoor veel mensen eurotekens naar de dichtbijzijnde sigarenzaak snellen.
Men maakt gebruik van domme gulzigheid. Koop voortaan n appeltaart en stel geen domme zeikvragen aub.

te
door teo - Jun 15, 2011 om 16:24
82 Antwoorden / 30 Vragen

Met andere woorden: wil je geld winnen:
DOE DAN NIET MEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ma
door manveen - Jun 15, 2011 om 16:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik vraag me ook af hoe het komt dat ik al ruim 25 jaar met een straatje van 5 jes nooit meer dan 5 euro wint

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 15, 2011 om 16:44
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo,
leuk, al die klaagzangen.
Maar ....
Als je elke maand wederom een vette prijs had gewonnen,
had je je waarschijnlijk gedeisd gehouden en zeker niet deze vraag gesteld !
Sterkte met de loterij !
MJ.

si
door sinuhe09 - Jun 15, 2011 om 16:47
7 Antwoorden / 12 Vragen

ik speelde eerst met 1 straatje van 1/5 loten,dan heb je altijd
minstens 10 euro,toen gespeeld met 10 straatjes van 1/5 loten,dan heb je natuurlijk minstens 100 euro,toch heb ik het
gevoel dat prijskansen zodanig gemanipuleerd worden,dat je
met 100 stuks niet veel meer kans heb,uiteindelijk is tegenwoordig met de computer heel veel mogelijk,
Ik zeg dus niet dat er gesjoemeld wordt,maar worden de
prijskansen zodanig gemanipuleerd,dat je met meerdere
loten (b.v. 100)ook niet veel meer kans heb

ri
door ringeling - Jun 15, 2011 om 16:47
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wees blij dat je wat wint!
Zelf win ik vaak niets.

ma
door manveen - Jun 15, 2011 om 16:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

sorry ik klaag niet ik vraag het gewoon [ en het moet geen 5 maar 10 euro zijn]

ef
door efmuller - Jun 15, 2011 om 17:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik speel mee voor de kik: van 2004 tm 2008 speelde ik mee met Dayers en had een BATIG SALDOvan totaal e.969,36, dankzij een gewonnen prijs van e.1564,86 in 2006.
Van 2005 tm 2009 speelde ik met in de winkel gekochte twee of drie 1/5 straatjes met JP en had een NEGATIEF SALDO van totaal e.270,75
Dit jaar speel ik automatisch met één 1/5 straatje mee en heb tot nu toe een NEGATIEF SALDO van e.119,-,
De enige echte winnaar van een loterij is de loterij zelf, een troost is het dat u door mee te doen in elk geval de staat een beetje helpt tegen omvallen,,,,,,,

besseldekker
door besseldekker - Jun 15, 2011 om 17:40
123 Antwoorden / 0 Vragen

Er hoeft toch helemaal geen kwestie van manipulatie te zijn? De Staatsloterij is een inkomstenbron voor de Staat der Nederlanden, zoals iedereen toch wel weet. Dat betekent dus dat er meer aan loten betaald wordt dan er aan prijzengeld wordt uitgekeerd; véél meer in werkelijkheid. Uw kans om te winnen is aanwezig, maar valt in het niet bij uw kans om te verliezen. De meeste, leerzame, verhalen hier onderstrepen dat nog eens.

Als u wilt meeloten, dan kunt u dat mijns inziens het beste als een hobby zien. En hobby's kosten nu eenmaal geld; u krijgt er de spanning voor terug, en soms nog enkele euro's ook. Staar u niet blind op de winstkans, die verwaarloosbaar klein is. Het is al zo vaak gezegd: de kans om bij het oversteken onder een auto te komen, of bij het wandelen een dakpan op het hoofd te krijgen, is ook erg klein... en daar maakt niemand zich erg druk om.

De meeste mensen zullen in de meeste gevallen gewoon geld verliezen. Alleen heel weinig winnaars profiteren; en de Staat. Dat is onvermijdelijk.

m.
door m.postma - Jun 15, 2011 om 18:00
8 Antwoorden / 0 Vragen

Je doet toch niet mee om een prijs te winnen?Ik doe mee om de staat te steunen,die heeft het al zo moeilijk.Is dit goede doel ook aftrekbaar voor de inkomstenbelasting?

jo
door jo-an - Jun 15, 2011 om 18:29
11 Antwoorden / 0 Vragen

die hele staatsloterij is alleen een lekkermakertje,op mijn werk hebben we meer dan 2 jaar meegespeeld met elke maand een straatje , het meeste wat we hebben gewonnen in die 2 jaar met (10 loten maar liefst ) is 85 euro (die we dan ook nog door 10 moesten delen )ik zou zeggen mee ophouden dit is alleen om de staatskas te spekken , voor mij nooit geen staatsloterij meer !!! de kans dat je door een vliegtuig wordt geraakt is vele vele malen groter !

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2011 om 18:47
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Toch gaat deze oude taart nog even terug naar "die goeie ouwe tijd". Echt waar, vroeger won ik vaak een eigen geldje, of 200, 300 of 500 gulden en dan kon ik weer een tijdje "gratis" spelen. Maar 't lijkt wel of (ik heb altijd een straatje 5-jes) het niet meer goed komt met alleen maar een tientje. Ik snap er niks van. Maar ermee stoppen, nee, dat niet. Want psychologisch helpt het mij in slaap te komen (nou niet lachen). Dan lig ik te denken: als ik.....en dan geef ik iedereen een stapel geld en blij allemaal en oeps, dan val ik tevreden in slaap.

kr
door krieno - Jun 15, 2011 om 19:05
60 Antwoorden / 1 Vragen

De enige manier om te winnen is niet meedoen, hou je het geld iedere maand in je zak.

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2011 om 19:23
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=krieno schreef op woensdag 15 jun 2011, 19:05]De enige manier om te winnen is niet meedoen, hou je het geld iedere maand in je zak.

En daar ben ik het dan echt niet mee eens, want dat geld hou je niet in je zak maar geef je aan iets anders uit. Je zou wel de stelling kunnen poneren: het geld dat ik "uitgaf voor de loterij" die stop je in een pot. Pas dan heb je het echt, want die € 3 {1/5 lot} zijn zo weg aan een pak koekjes (ik noem maar een boom in het bos).

kr
door krieno - Jun 15, 2011 om 19:27
60 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan wet je in ieder geval dat je er wat voor terug krijgt wat je kan gebruiken, anders ben je het kwijt zonder er iets voor terug te krijgen, vind dat toch iets beter.
en ja iedereen hoopt natuurlijk op de groet prijs, blijf dromen, zeg ik, ik koop er liever iets voor dan weet ik waar ik het aan uit gegeven heb tenminste

mostertpot
door mostertpot - Jun 15, 2011 om 19:27
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=jo-an schreef op woensdag 15 jun 2011, 18:29]die hele staatsloterij is alleen een lekkermakertje,op mijn werk hebben we meer dan 2 jaar meegespeeld met elke maand een straatje , het meeste wat we hebben gewonnen in die 2 jaar met (10 loten maar liefst ) is 85 euro (die we dan ook nog door 10 moesten delen )ik zou zeggen mee ophouden dit is alleen om de staatskas te spekken , voor mij nooit geen staatsloterij meer !!! de kans dat je door een vliegtuig wordt geraakt is vele vele malen groter ![quote=jo-an schreef op woensdag 15 jun 2011, 18:29]die hele staatsloterij is alleen een lekkermakertje,op mijn werk hebben we meer dan 2 jaar meegespeeld met elke maand een straatje , het meeste wat we hebben gewonnen in die 2 jaar met (10 loten maar liefst ) is 85 euro (die we dan ook nog door 10 moesten delen )ik zou zeggen mee ophouden dit is alleen om de staatskas te spekken , voor mij nooit geen staatsloterij meer !!! de kans dat je door een vliegtuig wordt geraakt is vele vele malen groter !
Toch raar hoor dat je in die tijd geen 27.000.000 heb gevangen, ja, wel gedeeld door 10, maar toch. Er klopt vast iets niet. Want in die tijd is de 27 miljoen wel gevallen. ... Een ander die in die tijd meespeelde met de kosten voor een lot was een ander 15 per keer kwijt, jij slechts 10, dus je speelde goedkoper dan de gemiddelde speler en toch heb je het zo slecht getroffen, het is niet eerlijk.

be
door beter weten - Jun 15, 2011 om 19:58
8 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij WIN je niet elke maand €7,50 maar verlies je elke maand €7,50

cj
door cj2011 - Jun 15, 2011 om 20:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij spelen al jaren vast mee met een Straatje. Het bedrag wordt automatisch afgeschreven. Sinds vorig jaar zomer krijgen wij altijd € 10.- uitgekeerd. Daarvoor was het een wisselend bedrag. Soms koop ik een extra Straatje in de winkel. Ook dat levert altijd € 10.-. Volgens mij worden wij gewoon bedrogen. Omdat dit altijd een vast bedrag is, moeten de cijfers/loten gemanipuleerd worden. Dat kan toch niet anders
De vraag is dan natuurlijk aanwezig, welke loten tellen dan mee voor de grote prijzen?
Ik vind dat dit staatsbedrijf maar eens totaal doorgelicht moeten worden. De overheid dient een betrouwbare partner te zijn. Maar net als met de banken, zij hebben er geen verstand van en laten het gewoon gewoon aan de boeven over.

ac
door acadabrajamm - Jun 15, 2011 om 20:29
27 Antwoorden / 1 Vragen

Een vriendenclub oprichten of een grote familie van 100 leden met maandelijks
1 lot, met de gecontracteerde verplichting dat eenieder eventuele winst/en
worden gedeeld. 99x meer kans OOIT eens iets te winnen.

Ik ben al lang definitief mee gestopt, mede in de wetenschap dat de bedrijfsvoerders een exceptioneel salaris er uit weten te slepen.

Goede doelen, het is alles niet zo'n goed doel in de kern van de zaak.
Wees blij met wat je hebt, en geef wat je kunt missen, in zichtbaar, direct.

ja
door jacriet1932 - Jun 15, 2011 om 20:46
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik koop altijd 2 straatjes (vijfjes) en heb dan steeds 2x eindcijfer van 0 t/m 9. maar wel met andere cijfers erbij. Hoe is het mogelijk dat ik deze keer 6x 2 dezelfde volledige cijfer + lettercombinatie kreeg. Omdat ik 2 straatjes heb gekocht kwam deze vorm van oplichting? te voorschijn. Hoe vaak wordt er het zelfde nummer verkocht? Het wil er bij mij niet in dat IK de enige ben en het bij toeval ontdekte. Voor mij geen staatsloterij meer.
Isabelle

den dries
door den dries - Jun 15, 2011 om 22:12
62 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je " wint " moet je op jaarbasis bekijken en wanneer ik dat bij mij doe dan blijkt dat ik al vele jaren gemiddeld 50 á 75 euro per jaar aan deze loterij spendeer.
Daarmee heb ik de kans " op ". Dit doe ik liever dan het geld naar de kroeg brengen waarmee de kroegbaas zijn dikke auto betaald.
Bovendien zijn alle prijzen belastingvrij dit in tegenstelling tot de Postcodeloterij waar tv-kijkers lekker worden gemaakt en zij niet tonen dat er 29% kansspelbelasting afgaat.
Blijf lekker in de Staatsloterij spelen, die 15 euro per maand gaan toch wel op en ach eens worden je dromen wellicht waarheid.

en
door enghertje - Jun 15, 2011 om 22:26
10 Antwoorden / 10 Vragen

Wat mij opvalt is dat er niemand iets zegt over de hoofdprijs die steeds niet eruit gaat ! Volgns de regels moet elk verkocht lot meedoen met de trekking ,maar de hoofdprijs is niet gevallen zeggen ze dan ??? M.a.w er wordt nog steeds getrokken met onverkochte loten,en dat is oplichterij ! En wat acadabrajam of zoiets schrijf is waar . De persoon die alleen maar hoeft te bedenken hoe er reclame gedaan wordt krijgt gewoon maandelijks € 10.000 gestort,en daar betalen wij aan mee. Maar ook voor mij de laatste x ,en hoop dat er velen zullen volgen waarmee ze laten blijken niet aan oplichting mee te willen werken . Ben trouwens wel benieuwd of er mensen zijn die hier willen schrijven dat zij meer dan b.v een ton hebben gewonnen !!

sa
door sanne1958 - Jun 15, 2011 om 22:36
6 Antwoorden / 4 Vragen

Waar praten jullie over. Het is je reinste oplichterij, alle loterijen trouwens. De mensen die als winnaar worden gepresenteerd zijn ook niet echt.
Na 20 jaar postcodeloterij en 18 jaar staats en het nodige onderzoek, krijgen ze mij zo gek niet meer. Wees wijs en zet het op een spaarrekening, hou je tenminste je geld en krijg je nog een KLEIN beetje rente.

sa
door sanne1958 - Jun 15, 2011 om 22:40
6 Antwoorden / 4 Vragen

En voor DEN DRIES, je kunt het ook direct aan een goed doel schenken, blijft tenminste niet de helft aan de strijkstok van de postcode hangen. Heb je hun jaarcijfers al eens bekeken. Schande Minimaal 5x de Balkenende norm, weet je hoeveel mensen dan eerst mee moeten doen om de kosten van die DIKKE NEKKEN TE BETALEN.

ac
door acadabrajamm - Jun 15, 2011 om 22:46
27 Antwoorden / 1 Vragen

STOP met gokken, of KLAAG NIET! Het is je eigen KEUZE!

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2011 om 23:06
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Er wordt hier door iemand gesteld dat het geld van de Staatsloterij naar goede doelen zou gaan. Dat, als het waar is, heb ik nooit geweten aangezien het de Staatsloterij heet gaat het mijns inziens naar de Staat der Nederlanden. Of te wel: het Kabinet om alle ministers rijkelijk te belonen. De Postcode loterij, ja, daar krijgen goede doelen een beetje maar de rest gaat toch echt naar de organisatoren, geloof maar echt niet al die "zielige" filmpjes om meer geld te innen worden gemaakt door de BN 'rs. Daar ben ik mee gestopt. Dan maar geen straatprijs. Die reizen er lustig op los op kosten van...de gemeenschap. (Behalve Erik de Vogel en Caroline de Bruijn).

ge
door gelske - Jun 15, 2011 om 23:10
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ja,ookik doe al jaren automatisch mee, en ben al blij met een eigen geldje.
Maar ik blijf ,hoe dan ook, optimistisch:"Ëenmaal komt er een grote prijs,dan geef ik een feestje."
De moed erin houden,daar is het een loterij voor.
Jekunt ook iedere maand dat geld voor een lotein een potje stoppen, weet je zeker dat je na een jaar een mooi potje hebt met een befragje erin.Maar het is niet zo spannend.
Moed houden,doe ik al minstens 10 jaar,als ik het had opgespaard was het rrn mooie prijs geweest,nou jammer dan.
Wie weet...........
Els

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2011 om 23:15
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gelske schreef op woensdag 15 jun 2011, 23:10]Ja,ookik doe al jaren automatisch mee, en ben al blij met een eigen geldje.
Maar ik blijf ,hoe dan ook, optimistisch:"Ëenmaal komt er een grote prijs,dan geef ik een feestje."
De moed erin houden,daar is het een loterij voor.
Jekunt ook iedere maand dat geld voor een lotein een potje stoppen, weet je zeker dat je na een jaar een mooi potje hebt met een befragje erin.Maar het is niet zo spannend.
Moed houden,doe ik al minstens 10 jaar,als ik het had opgespaard was het rrn mooie prijs geweest,nou jammer dan.
Wie weet...........
Els

Ja, helemaal gelijk en daar is het spreekwoord: "Hoop doet leven".

li
door lizmol - Jun 15, 2011 om 23:17
61 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vraag mij nog steeds af waarom mensen zich zo laten belazeren door de Staatsloterij. Wat jij wint is een soort zoethoudertje.
Jaren geleden is het al uitgemeten op tv en in de kranten, over hoeveell miljoen loten niet verkocht worden, en dat daar dan altijd de grote prijzen op vallen.
Want ook de onverkochte loten doen mee met de trekking.
Voor mij dus mooi geen staatsloterij loten, stelletje oplichters.

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2011 om 23:23
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lizmol schreef op woensdag 15 jun 2011, 23:17]Ik vraag mij nog steeds af waarom mensen zich zo laten belazeren door de Staatsloterij. Wat jij wint is een soort zoethoudertje.
Jaren geleden is het al uitgemeten op tv en in de kranten, over hoeveell miljoen loten niet verkocht worden, en dat daar dan altijd de grote prijzen op vallen.
Want ook de onverkochte loten doen mee met de trekking.
Voor mij dus mooi geen staatsloterij loten, stelletje oplichters.

Sinds Januari 2011 worden niet verkochte loten NIET meer gebruikt in de uitslag. Ze doen dus niet meer mee.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 16, 2011 om 00:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Geweldig hoeveel antwoorden door duskundigen worden gegeven.
Op een vraag waarop geen antwoord mogelijk is.
1 deskundige gaf zelfs 11 maal een deskundig antwoord (tot nu toe)
Dat noem ik nog eens deskundig.
Want het is tenslotte een vraag waarop geen deskundig antwoord mogelijk is.
Er zullen vast nog wel weldoordachte antwoorden hierna komen.

snah
door snah - Jun 16, 2011 om 00:20
654 Antwoorden / 61 Vragen

Info van de staatsloterij :

Prijzen
Bij elke trekking worden alle prijzen getrokken uit de loten, die voor die trekking zijn verkocht. Álle prijzen vallen dus gegarandeerd, elke trekking opnieuw. De enige uitzondering hierop vormt de Jackpot.
Jackpot
De Jackpot is de enige prijs van de Staatsloterij die niet bij elke trekking gegarandeerd valt. Juist daarom kan de Jackpot groeien naar een bedrag van vele miljoenen. De Jackpot wordt getrokken uit alle beschikbare lotnummers; dat zijn er 18 miljoen. Valt de Jackpot niet, dan schuift het hele bedrag door naar de eerstvolgende trekking. Afhankelijk van het aantal spelers dat de volgende trekking ook meespeelt met de Jackpot, groeit de Jackpot ook nog eens. Zo kan de Jackpot oplopen tot een bedrag van maximaal 27,5 miljoen euro. Als de Jackpot na zes trekkingen niet is gevallen, dan valt deze de daaropvolgende trekking gegarandeerd. Ook als de Jackpot de maximale stand van 27,5 miljoen euro heeft bereikt, dan valt deze gegarandeerd. De Jackpot wordt in beide gevallen getrokken uit loten die ook daadwerkelijk verkocht zijn en waarvoor de extra Jackpotinleg is betaald. Als de Jackpot op een 1/5e lot valt, kan de Jackpot uitgekeerd worden aan vijf winnaars met een 1/5e lot.

Hoogste winkans
De kans dat er een prijs op een Staatslot valt, is groot. Eén op de twee personen wint wel iets. Er zijn iedere maand veel winnaars. Per trekking vallen ruim 4,3 miljoen prijzen.

Uitkeringspercentage
De wet schrijft ons voor dat tenminste 60% van de inleg van de deelnemers naar de prijzenpot gaat. Het College van Toezicht op de Kansspelen houdt dit scherp in de gaten. Wij hebben in 2009 69,5% van de inkomsten uitgekeerd in prijzengeld.

---

Ooit eens een medewerker van deze loterij gesproken , in de tijd dat er nog een liveshow op de tv was van de trekking en zij gaf mij de winnende loten 3 dagen voor de show "live "werd uitgezonden , zij zei mij ook dat de kans op een winnend lot groter was bij de losse verkooploten en dus niet bij de automatische loten .
Of dit zo is weet ik niet , maar zou graag hier meer over willen weten .
Ook hierin is de staatsloterij niet transparant

Hans

ac
door acadabrajamm - Jun 16, 2011 om 08:50
27 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=brigden schreef op woensdag 15 jun 2011, 23:15][quote=gelske schreef op woensdag 15 jun 2011, 23:10]Ja,ookik doe al jaren automatisch mee, en ben al blij met een eigen geldje.
Maar ik blijf ,hoe dan ook, optimistisch:"Ëenmaal komt er een grote prijs,dan geef ik een feestje."
De moed erin houden,daar is het een loterij voor.
Jekunt ook iedere maand dat geld voor een lotein een potje stoppen, weet je zeker dat je na een jaar een mooi potje hebt met een befragje erin.Maar het is niet zo spannend.
Moed houden,doe ik al minstens 10 jaar,als ik het had opgespaard was het rrn mooie prijs geweest,nou jammer dan.
Wie weet...........
Els

Ja, helemaal gelijk en daar is het spreekwoord: "Hoop doet leven".

Ja, dat is absoluut waar: "Hoop doet leven", maar voor 'n beetje "spannend" je
financieel uit te laten plukken voor verslavingen ? creatief denken en vooral gezond blijven, wat moet je met al dat geld als je
niet gezond bent?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 16, 2011 om 09:40
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Anna,

Je speelt nog niet lang mee. Beter is om helemaal niet mee te spelen. Gewoon het geld dat je nu aan de loterij uitgeeft, sparen. Dan heb je altijd prijs en éénmaal in de zoveel tijd een grote prijs. Dat moment kun je zelf bepalen.

Sta liever met de beide benen op de grond dan hoog te vliegen op een denkbeeldige grote prijs die je, naar alle waarschijnlijkheid én statistisch gezien, toch nooit wint. Zo lang leeft en mens niet.

Zo speel ik, met uitzondering van één moment van verstandsverbijstering waar ik met eigen geld weer uitkwam, m'n hele leven (bijna 70 jaar) NIET in de staatsloterij. Van de "winst" hebben we 22 jaar geleden een aardig geschakeld huis met 4 verdiepingen kunnen bouwen op een mooi punt. Daar kunnen we tot ons levenseinde blijven wonen.

Hardware ERror MAN.

mostertpot
door mostertpot - Jun 16, 2011 om 10:12
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op donderdag 16 jun 2011, 09:40]Dag Anna,

Zo speel ik, met uitzondering van één moment van verstandsverbijstering waar ik met eigen geld weer uitkwam, m'n hele leven (bijna 70 jaar) NIET in de staatsloterij. Van de "winst" hebben we 22 jaar geleden een aardig geschakeld huis met 4 verdiepingen kunnen bouwen op een mooi punt. Daar kunnen we tot ons levenseinde blijven wonen.

Hardware ERror MAN.
Dus, als ik het goed begrijp heb je in 27 jaar, van je 20st tot je 47st (bijna 70=69-22) je kasteel gebouwd voor €13(jackpot was er niet) x 12(maanden, extra loten waren er nog niet) x 27(jaar)= €4212.-? Prima dat je iemand wil demotiveren om te genieten van een droom, maar droom dan zelf ook niet. Of was het een software eror, man?

tenormin
door tenormin - Jun 16, 2011 om 10:31
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=acadabrajamm schreef op donderdag 16 jun 2011, 0805

Ja, dat is absoluut waar: "Hoop doet leven", maar voor 'n beetje "spannend" je
financieel uit te laten plukken voor verslavingen ? creatief denken en vooral gezond blijven, wat moet je met al dat geld als je
niet gezond bent?

Wie schrijft dat ik gezond ben? Maar ik beantwoord de al eerder dat , als je meespeelt je wel iedere maand "kan dagdromen". Natuurlijk zijn het maar een paar mensen die winnen, maar zoals ik eerder stelde: wat is nu heerlijker dan, als je wint, geld weg te geven aan mensen waar je van houd of mensen die het héél hard nodig hebben. Als ik niet meespeel valt er ook niets te dromen, dan is de zekerheid daar dat ik nooit iets win. Toch MIJN eigen keuze?

tenormin
door tenormin - Jun 16, 2011 om 11:00
16817 Antwoorden / 108 Vragen

hrdwerrorman,

Dit geloof je toch niet. Ik was en ben niet zo goed in rekenen en jammergenoeg laat redactie KASSA dit niet toe, maar wat zou ik graag uw berekeningen willen zien met uw uitkomst: DAAR hebben wij een huis van kunnen kopen door NIET mee te spelen. Dit is, naar mijn idee dan, om met een ander programme te spreken: koude douche van de week. Dit kan toch niet werkelijk waar zijn dat u zo denkt?

ac
door acadabrajamm - Jun 16, 2011 om 11:03
27 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op donderdag 16 jun 2011, 10:31][quote=acadabrajamm schreef op donderdag 16 jun 2011, 0805

Ja, dat is absoluut waar: "Hoop doet leven", maar voor 'n beetje "spannend" je
financieel uit te laten plukken voor verslavingen ? creatief denken en vooral gezond blijven, wat moet je met al dat geld als je
niet gezond bent?

Wie schrijft dat ik gezond ben? Maar ik beantwoord de al eerder dat , als je meespeelt je wel iedere maand "kan dagdromen". Natuurlijk zijn het maar een paar mensen die winnen, maar zoals ik eerder stelde: wat is nu heerlijker dan, als je wint, geld weg te geven aan mensen waar je van houd of mensen die het héél hard nodig hebben. Als ik niet meespeel valt er ook niets te dromen, dan is de zekerheid daar dat ik nooit iets win. Toch MIJN eigen keuze?

Zeker - een Goede KEUZE uw keuze. Ik wens je een goede gezondheid! en
fijn dagdromen toe. vr.groet.

tenormin
door tenormin - Jun 16, 2011 om 11:21
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=efmuller schreef op woensdag 15 jun 2011, 17:35]Ik speel mee voor de kik: van 2004 tm 2008 speelde ik mee met Dayers en had een BATIG SALDOvan totaal e.969,36, dankzij een gewonnen prijs van e.1564,86 in 2006.
Van 2005 tm 2009 speelde ik met in de winkel gekochte twee of drie 1/5 straatjes met JP en had een NEGATIEF SALDO van totaal e.270,75
Dit jaar speel ik automatisch met één 1/5 straatje mee en heb tot nu toe een NEGATIEF SALDO van e.119,-,
De enige echte winnaar van een loterij is de loterij zelf, een troost is het dat u door mee te doen in elk geval de staat een beetje helpt tegen omvallen,,,,,,,

Wat zou er nieuw zijn aan uw stelling dat de Staatsloterij de enige winnaar zou zijn? Dat is toch algemeen bekend, daarom heet het ook STAATSloterij!! Het is n.l. geen filantropische instelling maar een gewoon bedrijf dat winst moet (en kan) maken.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 16, 2011 om 11:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ mosterd(Dijon?)pot en Engelandvaarder:

Waar schreef ik dat ik dat ene moment van verstandsverbijstering één lot kocht?
Rekenen kan ik zelf ook wel, anders was ik niet zo ver gekomen. Aan aannames heb je niets. Dagdromen en hoogvliegen ook niet. Met de beide benen op de grond bevalt mij het beste.

Maar van mij mogen jullie verder dromen en hoogvliegen. Maakt mij niet uit. Gaf alleen als nuchtere Tukker een tip aan Anna!

H.

ac
door acadabrajamm - Jun 16, 2011 om 11:56
27 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op donderdag 16 jun 2011, 11:21][quote=efmuller schreef op woensdag 15 jun 2011, 17:35]Ik speel mee voor de kik: van 2004 tm 2008 speelde ik mee met Dayers en had een BATIG SALDOvan totaal e.969,36, dankzij een gewonnen prijs van e.1564,86 in 2006.
Van 2005 tm 2009 speelde ik met in de winkel gekochte twee of drie 1/5 straatjes met JP en had een NEGATIEF SALDO van totaal e.270,75
Dit jaar speel ik automatisch met één 1/5 straatje mee en heb tot nu toe een NEGATIEF SALDO van e.119,-,
De enige echte winnaar van een loterij is de loterij zelf, een troost is het dat u door mee te doen in elk geval de staat een beetje helpt tegen omvallen,,,,,,,

Wat zou er nieuw zijn aan uw stelling dat de Staatsloterij de enige winnaar zou zijn? Dat is toch algemeen bekend, daarom heet het ook STAATSloterij!! Het is n.l. geen filantropische instelling maar een gewoon bedrijf dat winst moet (en kan) maken.

Okay.Het is zoals u zegt: De STAATSloterij moet (en kan) winst maken, en de burger-donateur voor goede doelen moet de staat behoeden voor omvallen...(!)
-----omvallen..... :
steeds valt het weer òp, dat de moneymakers eerst zichzelf r u i m hebben ingedekt alvorens de door hen beheerde gelden op de bestemde plaatsen terecht komen. Wie gaan er omvallen?.... De dromers.
Maar dat is en blijft een KEUZE.

mostertpot
door mostertpot - Jun 16, 2011 om 12:26
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op donderdag 16 jun 2011, 11:35]@ mosterd(Dijon?)pot en Engelandvaarder:

Waar schreef ik dat ik dat ene moment van verstandsverbijstering één lot kocht?
Rekenen kan ik zelf ook wel, anders was ik niet zo ver gekomen. Aan aannames heb je niets. Dagdromen en hoogvliegen ook niet. Met de beide benen op de grond bevalt mij het beste.

Maar van mij mogen jullie verder dromen en hoogvliegen. Maakt mij niet uit. Gaf alleen als nuchtere Tukker een tip aan Anna!

H.
Hoe kom je erbij dat ik refereer naar dat lot of loten die je wel kocht? In mijn berekening had ik dat zelfs buiten beschouwing gelaten, anders was het bedrag nog lager geweest. Maar al had je een straat gekocht in die jaren, dan nog had je voor dat huis niet verder gekomen dan de prijs van de grond met een schuurtje er op. Zelf begin je met aan te nemen dat een ander een huis kan overhouden in een aantal jaren door niet mee te spelen. Als je iemand wil motiveren of demotiveren is dat prima, maar doe het dan met waarheid en niet met een fantasie verhaal, waarmee je aangeeft zelf geen hoogvlieger te zijn en ook niet met twee benen op de grond te staan, een zwever dus.
Er is niets mis met dagdromen, daaruit ontstaat rust en er zijn veel creatieve oplossingen voor zaken bedacht tijdens dagdromen: dus aan dagdromen is niets verkeerd. Kom met feiten en wellicht kan je me overtuigen. Overigens reageer ik hierna niet meer in deze discussie, want we vallen in herhalingen. Anna zal nog steeds niets helder hebben, maar de PR mensen van de Staatsloterij kunnen gaan werken aan een betere beeldvorming en een aantal mensen heeft al weer plezier beleefd in het reageren of juist in de reacties. Goed weekeinde allen, nog maar één nachtje slapen en een paar uurtjes werken, als je niet van je pensioen zit te genieten.

he
door heinokaal - Jun 16, 2011 om 15:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mij opvalt in deze discussie is dat er niemand zegt dat als nu eens niemand meer een staatslot koopt en hun automatische lot afzegt, dan pas luisteren de mensen bij de staatsloterij naar ons mensen. Ik heb ooit eens een brief naar hun gestuurd met de vraag waarom zo'n waanzinnig hoge jackpot, het antwoord was simpel, de mensen willen een worst voor gehouden worden en er word op de hebzucht gerekend van de mensen.
Wat betreft de software; ik kan die zo schrijven dat er op de juiste nummers een prijs komt te staan, dat is niet zo moeilijk en ik ben niet eens een gehaaide programmeur, hoe dacht u dat er anders een hoge jackpot is te creëren..?
Mensen denk na, niemand meer loten kopen, net als de benzine prijs, 1 week niet meer tanken of rijden...!!!!!
Als jullie eens wisten hoe machtig wij allen samen zijn, maar de meeste mensen hebben niets over voor een ander en zitten liever te slapen dan iets te doen....
Welterusten meneer de president..., het lied van Boudewijn de Groot, die had het door....

tenormin
door tenormin - Jun 16, 2011 om 15:31
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=heinokaal schreef op donderdag 16 jun 2011, 15:14]Wat mij opvalt in deze discussie is dat er niemand zegt dat als nu eens niemand meer een staatslot koopt en hun automatische lot afzegt, dan pas luisteren de mensen bij de staatsloterij naar ons mensen. Ik heb ooit eens een brief naar hun gestuurd met de vraag waarom zo'n waanzinnig hoge jackpot, het antwoord was simpel, de mensen willen een worst voor gehouden worden en er word op de hebzucht gerekend van de mensen.
Wat betreft de software; ik kan die zo schrijven dat er op de juiste nummers een prijs komt te staan, dat is niet zo moeilijk en ik ben niet eens een gehaaide programmeur, hoe dacht u dat er anders een hoge jackpot is te creëren..?
Mensen denk na, niemand meer loten kopen, net als de benzine prijs, 1 week niet meer tanken of rijden...!!!!!
Als jullie eens wisten hoe machtig wij allen samen zijn, maar de meeste mensen hebben niets over voor een ander en zitten liever te slapen dan iets te doen....
Welterusten meneer de president..., het lied van Boudewijn de Groot, die had het door....

En dát is nu juist het hele eieren eten, heinokaal, wij HEBBEN die saamhorigheid niet meer, wij zijn nooit meer één. We hadden onlangs immers ook een discussie over de benzineprijzen en natuurlijk werd het voorstel gedaan om 1 week NIET de auto te gebruiken, maar krijg mensen maar eens zover. Dus 1x een maand niet aan de staatsloterij meedoen; 1 week geen auto rijden, 1 maand niet roken (accijns) 1 maand geen alcohol (accijns), maar dat lukt niet. Weet u wanneer dat wel zou lukken? En wat ik dan niet hoop: dan moet er eerst oorlog uitbreken, dan is de saamhorigheid er wel. Het is nu veelal ikke, ikke en de rest kan stikke. Utopie wat U wenst.

ac
door acadabrajamm - Jun 16, 2011 om 16:30
27 Antwoorden / 1 Vragen

Gelijk heeft u, die SAMENHORIGHEID is er niet meer, en hoe komt dat denkt u?
Als die Bo- ..bo.. bo.. Bobo's (ik begin er bijna van te stotteren) nou eens die
SAMENHORIGHEID zouden gaan manifesteren in hun gigantische BONUSSEN
inleveren ! dan zouden de hoogoplopende gemoederen in de burgerij bedaren en in ommekeer zich in hun denkwijze gaan aanpassen....
en dàt gaat dan ECHTE macht worden.

al
door albjut - Jun 16, 2011 om 20:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik speel in 2012 zestig jaar mee in de staatsloterij
in 1952 koste een lot,die kon je kopen bij een
collectrice van de staatsloterij op bestelling
80 gulden en speelde met een twintigje dus
4 gulden ook nooit een behoorlijke prijs gewonnen
niet meer dan een ëigen geldje

methanol
door methanol - Jun 16, 2011 om 20:23
12 Antwoorden / 3 Vragen

gewoon mee stoppen en een lot in belgie of duitsland kopen ik koop mijn lot euro Millions per rij 2euro je ken ook 6rijtjes doen kost 12 euro

toolboy
door toolboy - Jun 16, 2011 om 20:24
965 Antwoorden / 40 Vragen

Saamhorigheid kweek je met z`n allen ..... of juist niet.
Aangezien we in dit land mediagek zijn is dit een moeilijke kwestie geworden.
Staatsloterij maakt mega gebruik van al die naieve kopende hollanders.
Als je de mega jackpot eens zou delen met/door 100/1000 andere deelnemende lotenbeziters.,Dan zijn er heel veel gelukkige gezichten.
NEE dat doen wij niet volgens de staatsloterij, Mensen willen alleen meedoen als er een giga prijs/bedrag tegen over staat.

T

wimmi20
door wimmi20 - Jun 16, 2011 om 21:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen

79 antwoorden en meningen op een vraag die niet te beantwoorden is.
Er is gelukkig veel kennis en deskundigheid onder de mensen.
O ja, mijn eigen 2 bijdragen heb ik er vanaf getrokken.
U begrijpt wel waarom.

ac
door acadabrajamm - Jun 16, 2011 om 21:27
27 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=methanol schreef op donderdag 16 jun 2011, 20:23]gewoon mee stoppen en een lot in belgie of duitsland kopen ik koop mijn lot euro Millions per rij 2euro je ken ook 6rijtjes doen kost 12 euro

Hoe zo in België of Duitsland? Is toch hetzelfde laken een pak, gedoe! Zoals u zelf zegt: "gewoon mee stoppen"!.

tenormin
door tenormin - Jun 16, 2011 om 22:32
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=albjut schreef op donderdag 16 jun 2011, 20:10]Ik speel in 2012 zestig jaar mee in de staatsloterij
in 1952 koste een lot,die kon je kopen bij een
collectrice van de staatsloterij op bestelling
80 gulden en speelde met een twintigje dus
4 gulden ook nooit een behoorlijke prijs gewonnen
niet meer dan een ëigen geldje

Een lot van 80 gulden in 1952??? Misschien ben u de oudste inwoner van Nederland en bedoelt 1852!!! IK betaalde toen 10 gulden in 1952, en dat liep jaren zo door die prijs.

toolboy
door toolboy - Jun 17, 2011 om 19:04
965 Antwoorden / 40 Vragen

Gewoon blijven meedoen.
Maar wel een protest indienen dat de hoofdprijzen verlaagd/verdeeld moeten worden.
Zo maken wij allen meer kans op een prijs.
bv op 1 lot 27 miljoen of op 1000 loten 27.000.!

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 21:54
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Alle reacties nu te hebben gelezen moet ik tot mijn spijt constateren dat er weer eens iemand is die geen commentaar geeft maar mij met allemaal neerwaardse duimen geeft. Op zich niet erg, maar zo te lezen reageer ik niet dommer dan gemiddeld. Dus hartelijk dank. Anna54, je hebt tot nu toe meer dan een gemiddelde speler ontvangen dus wees blij of speel niet meer mee.

ac
door acadabrajamm - Jun 17, 2011 om 22:21
27 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Engelandvaarder,

Die 2 neerwaardse duimen
-ik heb ze niet gemarkeerd hoor- zijn waarschijnlijk
gegeven vanwege uw 'neerwaardse' bemerking :
" Misschien bent u de oudste inwoner van Nederland en bedoelt 1852".
Het is namelijk niet leuk als een oude sukkel gekenmerkt te worden. Waarvan akte! ;) >

Leuk weekend!

Per saldo: Besteed je geld goed, en geniet er zelf van i.p.v. door de op te grote voet levende bobo's of schenk het direct zelf aan misdeelden.

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 22:37
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Acadabrajamm,

Ik ben van dezelfde lichting, ja zo oud, als Albjut en het is absoluut onmogelijk dat hij 80 gulden moest betalen voor een lot. Tenzij hij toen al schatrijk was en zich een heleboel loten kon veroorloven. Gebruik uw rekenverstand en bedenk wat iemand (een gewone man) 60 jaar geleden per week verdiende, geld wat je nog in een bruin zakje van je baas kreeg. Vandaar mijn opmerking.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 18, 2011 om 00:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat zitten jullie nou te zeuren over weggegooid geld bij de Staatsloterij.
Die lieden die slap zitten te kletsen over een keer per maand een lot van 15 euro gooien aan de andere kant hun geld misschien wel over de balk.
Willen jullie voorbeelden die op jullie slaan ?
Jullie kopen voor een verjaardag kratten Heineken bier omdat dat goedkopere bier zo goedkoop overkomt bij de visite.
Jullie kopen het echte Cola suikerwater terwijl je het eigen merk voor 1/3 van de Cola prijs kunt kopen.
Want dat staat beter bij de visite.
Jullie hebben mogelijk een dure smartphone, want je wilt er bij horen.
Misschien wel een nieuwe dure plattelevisie.
En maar slap kletsen dat een staatslot weggegooid geld is.
Je koopt helemaal geen staatslot.
Je koopt een illusie.
Het is net als dat je die knapperd in de kroeg een duur drankje aanbiedt.
Die knapperd gaat helemaal niet met jou mee naar huis.
Je hebt een illusie gekocht.
Weg geld, nix jackpot.
En zo is het ook met een staatslot.
Hoop doet vrolijk leven.
En hou eens op met dat oeverloos gezwam.

den dries
door den dries - Jun 18, 2011 om 02:05
62 Antwoorden / 1 Vragen

Meespelen met de Staatsloterij is voor mij geen weggegooid geld, integendeel die 15 euro per maand heb ik vrij gemaakt op mijn andere uitgaven:
Ik rijd geen dure auto maar een gebruikt karretje,ik doe mijn boodschappen bij de Aldi en heb lak aan de A-merken. Ik heb een gewone tv en een mobieltje uit het jaar prik. Ik ben zuinig met energie en betaal maar 30 euro per maand aan gas en licht. Ik ben geen kroegtijger en drink mijn aldibiertje thuis dus meedoen aan de Staatsloterij is voor mij geen belasting. Alle negatieve personen geef ik het advies eens te kijken naar die andere uitgaven, wellicht kunnen jullie daar de winst uithalen die je zoekt. Hoop maakt bij een ieder een deel uit van het leven en de Staatsloterij belichaamd die hoop. Jaarlijks worden velen rijk door de Staatsloterij dus waarom kan het mij en jullie niet overkomen ? Hoop doet leven en NIET meespelen zal never nooit een prijs geven.

nb
door nbw - Jun 18, 2011 om 03:05
521 Antwoorden / 24 Vragen

Kijk als je geld hebt te spenderen voor staatsloten koop ze en hou je bezig met allerlei hogere machten die een loterij met zich mee brengt. En spreek je mensen met staatsloten iedereen houdt er geld aan over en iedereen wint. Besef je wel dat vrienden en bekenden of familie gewoon liegen en goedpraten wat niet kan.

En de reclame is slim en zeer effectief. Koop loten.Doe je dat niet dan hoor je er helemaal niet meer bij en mis je haast zekere kansen op fantastische rijkdom.

En gezien het succes van deze loterij is iedereen gevoelig voor deze prikkel.

Cijfermatig is heel simpel aan te tonen dat staatsloten kopen voor maar 1 lot op de 10.000 winst opleverd van 50 euro Een winkel in Zwolle verkocht staatsloten en juist daar verkocht vielen de megakanjers een paar keer. En hoe triest wil je het hebben. Deze winkel krijgt staatslotenkopers uit alle uiteinden van ons land en zelfs daarbuiten op bezoek enkel daar hetzelfde geluk proberen te kopen.

En al deze mensen hebben stemrecht en lijken verder heel normaal.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 18, 2011 om 03:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat wordt het volgende stomme onderwerp ?
Ik heb er 1.
Waarom gaan mensen naar Lourdes ?
Het antwoord is : hoop doet leven.
Een staatslot werkt ook zo.
En met een staatslot hoef je helemaal niet naar Lourdes.
Je hoeft alleen maar een lot te kopen.
En weet je wat zo lollig is als je de vorige slappe antwoorden tegenspreekt : dan krijg je een rode duim.
Dat soort figuren krijgen van mij de vinger.
Ik heb medelijden met hun lot.
Want het is altijd een niet.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 18, 2011 om 10:03
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ nbw:

"En gezien het succes van deze loterij is iedereen gevoelig voor deze prikkel."

Daarom zap ik de S.T.E.R. ook gelijk weg of loop de kamer uit en ga wat nuttigs doen.

Het succes, waar jij het over hebt, zal van die ene keer dat ik zeer lang geleden in een vlaag van vertandsverbijstering meespeelde niet van mij afhangen. Bij de één komt het verstand eerder dan bij de ander.

Ik prijs me daarom gelukkig dat ik in jouw visie niet iedereen ben. Het leven is voor mij elke dag spannend genoeg: daar heb ik geen loterij voor nodig!

H.

..
door ... - Jun 18, 2011 om 11:38
104 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank voor het mee spelen want met de winst steunde U het
geweldige Gedoog Kabinet Wilders.

Ik doe wat Marc en Maxime zeggen, ik bezuinig en stopte dus met deze onzin van geld rondpompen waar veel bij de staat bleef liggen.

Groeten van een Socialist.

ac
door acadabrajamm - Jun 18, 2011 om 14:07
27 Antwoorden / 1 Vragen

"Hoop doet vrolijk leven" , citaat Wimmi20.

De hele mensheid bestaat uit ILLUSIES. Menigeen weet illusies te VERKOPEN
en wordt dan wel of niet een BOBO! -een grote of kleinere...

IS DIT 'gezwam'?
en niet generaliseren, wie zijn die 'jullie'? het zijn jouw persoonlijke ervaringen
die je dat doen zeggen.

p/s Ik HOOP dat eenieder een prettige zomer zal hebben hoe dan ook.

bonnetje
door bonnetje - Jun 22, 2011 om 11:54
7 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn man heeft ruim een jaar meegespeeld met de Staatsloterij en sinds 1 juli as stopt hij ermee, omdat hij nog niets eens zijn inleg terugwonnen heeft en grote bedragen, waar tenslotte iedereen voor meespeelt, heeft hij al helemaal nog nooit gewonnen. Maar ook hij heeft ruim een half jaar lang elke maand € 15,00
gewonnen en dat is dus de helft van zijn inleg. Dus dat noem ik niet winnen, hij heeft gewoon 15 euro verloren. Maar ook bij hem dus, ruim een half jaar lang, iedere maand exact hetzelfde bedrag winnen. Ik vind dat ook heel erg vreemd hoor.

empyria
door empyria - Jun 22, 2011 om 12:41
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 18 jun 2011, 03:33]Ik heb medelijden met hun lot.
Want het is altijd een niet.

Deze vind ik leuk!!! :-)))

ti
door tippelaar1 - Jun 25, 2011 om 21:58
10 Antwoorden / 0 Vragen

Meedoen met de staatsloterij is zonde van het geld. De kans dat je in de staatsloterij een fatsoenlijke prijs wint is net zo groot als dat je zonder raket op de maan komt. Meedoeners zijn hebzuchtige lieden die dagdromen. Sta met beide pootjes op de grond en geef geen geld uit aan illusies die door anderen voor jou worden gewekt.

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2011 om 23:03
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tippelaar1 schreef op zaterdag 25 jun 2011, 21:58]Meedoen met de staatsloterij is zonde van het geld. De kans dat je in de staatsloterij een fatsoenlijke prijs wint is net zo groot als dat je zonder raket op de maan komt. Meedoeners zijn hebzuchtige lieden die dagdromen. Sta met beide pootjes op de grond en geef geen geld uit aan illusies die door anderen voor jou worden gewekt.

Wat is er in hemelsnaam verkeerd om te dagdromen? Gelukkig mag iedereen doen wat hij/zij zelf wil en als je het je kunt veroorloven om een lot te kopen moet je dat lekker zelf weten. Alleen een idioot denk dat er gelijk een prijs valt (wat trouwens ook wel is voorgekomen). "Meedoeners zijn hebzuchtige lieden"; wat een arrogantie om te denken dat één persoon zijn gedachtegoed op zo'n manier wil overbrengen. Gelukkig hebben wij nog de vrijheid om dat te doen wat we willen. En sommige mensen kopen een lot in de staatsloterij!

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2011 om 23:18
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sanne1958 schreef op woensdag 15 jun 2011, 22:40]En voor DEN DRIES, je kunt het ook direct aan een goed doel schenken, blijft tenminste niet de helft aan de strijkstok van de postcode hangen. Heb je hun jaarcijfers al eens bekeken. Schande Minimaal 5x de Balkenende norm, weet je hoeveel mensen dan eerst mee moeten doen om de kosten van die DIKKE NEKKEN TE BETALEN.

We hebben het hier over de Staatsloterij dus als je denkt dat het aan de "dikke nekken strijkstok" blijft hangen bedoel je eigenlijk dat de Staat het geld opstrijkt. En dat doen ze ook, vandaar de naam STAATSLOTERIJ. De legaal gemaakte strijkstok!!

ac
door acadabrajamm - Jun 30, 2011 om 15:30
27 Antwoorden / 1 Vragen

NEEM NOG MAAR EEN LOOTJE

Het grootste winnende lot zit in in " leef en laat leven",

maar niet op mijn kosten.

justforfun
door justforfun - Aug 8, 2012 om 22:38
16 Antwoorden / 13 Vragen

en wat dan met de aanbieding die ze nu rondsturen ?
ieder kwartier zou er in oktober 100000 euro vallen alleen mogen diegene die al een abonnement op een staatslot hebben nog een nieuw kopen want voor zover ik gelezen heb mag je oude lot niet meedoen .
er staat *U speelt nog niet automatisch mee met de trekking , als trouwe speler krijgt u als eerste de mogelijkheid om geluksloten te bestellen*
dat is de dank voor trouwe staatsloterijspelers , je*mag* een nieuw lot gaan kopen wil je een kansje maken

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 8, 2012 om 22:59
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=sunsun schreef op woensdag 15 jun 2011, 13:56]Ik win ook elke maand hetzelfde.......niets dus!
Veel geluk en wees er blij mee.

winnen doe je niet in de staats per giro maar bij een sigare boer , daar haal ik ieder maand een prijs en dat in combinatie met de vette glimlach van de vrouw van de sigare boer. en ook soms nog een straatje geld maw het geluk ligt op straat vaak. geluk ligt zomaar in een klein hoekje.