va
door vanettro Nov 12, 2017 om 12:50
Vrije tijd & tuin

Stadswachten

Afgelopen donderdag loop ik met de hond te wandelen en die gaat een heel ondoorgrondelijk stukje struikgebied in vol met klimop en begroeiing, wel aan de riem, ook zie ik achter een aantal bosjes wel een man en een vrouw staan opgesteld naar wat ik dacht dat het een echtpaar was, maar toen, in een achteloos moment, gaat mijn hond daar zijn behoefte doen, omdat ik die bosjes niet in wil/ga, door alle rommel en wat er meer achtergelaten is door zwervers en wat er verder in nacht en ontij daar allemaal gaat zitten.
Komen de man en vrouw achter de bosjes vandaan en zie ik dat het stadswachten zijn, die daar stiekem opgesteld stonden.
Nu ruimen wij altijd alles van de hond op, maar nu, omdat dit zo een ondoorgrondelijk stukje struikgewas is, niet.
Dus een bekeuring van 149 euro was het resultaat.
De twee stadswachten waren niet empatisch of voor reden ontvankelijk, ook niet toen ik aangaf dat ik de rommel zelf wel zou opruimen.

Nu mijn vraag, is het verdekt opstellen van de stadswacht niet een vorm van uitlokken en is dit wel toegestaan??

2496 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2017 om 12:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee dat is geen vorm van uitlokking en ja dat is wel toegestaan, daarbij zag u ze kennelijk staan dus zo verdekt stond ze niet opgesteld.

ti
door tilpend - Nov 12, 2017 om 12:58
132 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zouden ze dan uitgelokt moeten hebben? U besloot toch zelf om uw hond daar uit te laten? Vervolgens besloot uw hond besloot zelf om zijn behoefte daar te doen en u besloot zelf om het niet op te ruimen?

Gewoon betalen dus en niet proberen het af te schuiven op "uitlokking" of andere onzin.

Cookies
door Cookies - Nov 12, 2017 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo te lezen, is de hond dus de baas en niet jullie. Bekeuring is terecht en van uitlokken is geen sprake.

en die gaat een heel ondoorgrondelijk stukje struikgebied in vol met klimop en begroeiing, wel aan de riem

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2017 om 13:12
16828 Antwoorden / 108 Vragen

U zag het echtpaar toch? En u denkt dat u op een ondoorgrondelijk stukje struikgewas wel de poep van de hond mag laten liggen? Laat ik nu ook niet geloven dat u normaal wel de poep opruimt. Zo ja, dan had u de hond niet de bosjes in moeten laten gaan, want u wist dat ie moest poepen. Uiteindelijk bepaald u waar de hond poept en dat is op een voor u  bereikbare plaats om het op te ruimen.

simon55
door simon55 - Nov 12, 2017 om 13:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

M n buurman kreeg laatst n bekeuring omdat ie te snel reed. Maar wat schetse zijn verbazing ???  Ze reden in n onopvallende politie auto , is dat ook uitlokking volgens u ????

Gaarne u antwoord , dank u

ltmvz
door ltmvz - Nov 12, 2017 om 13:31
949 Antwoorden / 18 Vragen

In tegenstelling tot alle andere "reageerders" tot nu toe, vind ik het gedrag van de "stadswachten" wèl belachelijk.

Het is niet verstandig om een dergelijk probleem te posten op dit forum, want hier valt men traditiegetrouw over de vraagsteller heen.

diumenge
door diumenge Nov 12, 2017 om 13:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus de stadswachten hebben die hond uitgelokt zijn/haar behoefte in de bosjes te doen en de TS om het niet op te ruimen?

tenormin
door tenormin Nov 12, 2017 om 15:31
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@LTMVZ, het gedrag van de stadswachten is niet belachelijk: ze worden ervoor ingehuurd en betaald. Ik heb mijn hond nooit in de bosjes laten poepen, simpel om het feit dat ik er geen zin in had de struiken in te moeten duiken om het te zoeken. En de vraagsteller weet, als het goed is, dat, als er gepoept wordt, waar dan ook, hij/zij het moet opruimen.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 12, 2017 om 22:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@lltmvz, wat doet u hier dan nog als het u niet aanstaat?

panter22
door panter22 Nov 13, 2017 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom is het gedrag van de stadwachten belachelijk?
TS schrijft dat het een bende op dat stukje grond is. Stadwachten kunnen worden ingezet om te kijken wie er een bende van maakt. TS is betrapt. Het maakt niet uit dat het de eerste keer is.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2017 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u ruimt juist niet altijd alles op.

costnix
door costnix - Nov 12, 2017 om 14:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Shit happens ;-)

AWYeah28
door AWYeah28 - Nov 12, 2017 om 15:01
355 Antwoorden / Vragen

Beste Vanettro,

Uitlokken houdt in dat u als het ware wordt verleid tot het verrichten van een daad, waarbij het discutabel is of u ook tot die daad over zou zijn gegaan als u daartoe niet werd verleid. In dit geval hebben de stadswachten uw hond niet 'verleid' tot het doen van zijn/haar behoeften, u bent niet overgehaald om de hond toe te staan de bosjes in te lopen en ook hebt u er zelf voor gekozen de poep niet op te ruimen. Van uitlokken is dus op geen enkele manier sprake.

Hoewel ik persoonlijk vind dat het bedrag van de boete niet in verhouding staat tot de overtreding, hebt u geen grond voor bezwaar en zult u de boete moeten betalen.

ou
door oudewouter - Nov 12, 2017 om 15:13
52 Antwoorden / Vragen

LTMVZ
Typische reactie. Ik had er eigenlijk wel meer verwacht. Meestal valt het gros van de reageerders hier over de toezichthouders of politieagenten heen.  "Ze hebben zelf nog nooit iets fout gedaan! " .
Kennelijk zijn er toch meer mensen die zich rotergeren aan die eeuwige hondenpoep!

jo
door jorisw - Nov 12, 2017 om 15:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Uitlokking zou zijn als ze hadden aangemoedigd om je hond daar z'n behoefte te laten doen.

gerbera
door gerbera - Nov 12, 2017 om 16:33
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag ik mij af hoe ondoorgrondelijk de struiken wel waren dat de stadswachten hebben kunnen zien dat de hond zijn behoefte had gedaan. U had de hond ook terug kunnen trekken voor dat deze ging poe...., zie je meestal wel aankomen. Doen stadswachten waarvoor ze zijn ingehuurd, is het weer niet goed. Och misschien was het ook wel een echtpaar maar dan nog... En de definitie van verdekt opstellen is... zich zodanig opstellen dat men door anderen niet gezien kan worden maar zelf overal zicht op hebben, en dat is niet verboden.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2017 om 17:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, uitlokking. U zag het echtpaar immers staan en zien wapperen met vlees en een lekker bot aan een stok uit de struiken om de hond te lokken?
U ruimt dus helemaal niet altijd alles van de hond op.

panter22
door panter22 - Nov 12, 2017 om 17:09
6599 Antwoorden / Vragen

Had je een zakje bij je?

newmikey
door newmikey - Nov 12, 2017 om 17:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal klopt van geen kanten. Hond zat aan riem en ging in bosjes zijn behoefte doen terwijl u daar niet in wilde vanwege de rommel en het struikgewas? U heeft de hond dus losgelaten en laten ***'en waar het niet mag. Geheel terecht dus dat u beboet bent.

ne
door neodutchio - Nov 12, 2017 om 19:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus poep in een bosje stinkt minder erg dan op een grasveld? Het struikgewas is zo dichtbegroeid dat er wel zwervers en andere onverlaten in kunnen. U heeft zelf bepaald dat uw hond daar mocht poepen, dan bent u zelf ook verantwoordelijk voor de gevolgen.
En in tegenstelling tot anderen hier, groot gelijk van het boetebedrag. Er kan geen 'onderschijt' gemaakt wanneer poep meer of minder overlast geeft. Poep geeft altijd overlast.

lo
door lovewinnie - Nov 12, 2017 om 20:43
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Terecht. Jij laat je hond poepen in zo'n gebied maar dat wil niet zeggen dat je dan geen opruim plicht hebt
Als je hond aan de riem zit kun u hem toch ook naar u toe trekken /lokken waardoor hij de behoefte zou doen op een plek waar u wel bij kunt.

ficus
door ficus - Nov 12, 2017 om 21:42
147 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is er uitlokken aan. Uw hond deed er zijn behoefte en u besloot het niet op te ruimen.  Ik ga er vanuit dat de stadwachten uw hond geen laxeermiddel hebben toegediend.