roos01
door roos01 Feb 4, 2010 om 09:23
Vrije tijd & tuin

Sudoku sun/spec incasso

Hallo,

Begin december hebben zij mij gebeld voor een pakket ter waarde van 20-, gratis waar ik alleen 3,95 verzendkosten voor hoeft te betalen, vond het goed 2 weken later heb ik het pakket gekregen ik vond het helemaal niks dus heb ik het aangetekend teruggestuurd met een brief erbij dat ik dit soort dingen niet meer wil ontvangen. Het pakket was binnen gekomen van( lecturama) Daar heb ik het ook naar terug gestuurd. Dus ik heb helemaal geen contact gehad met sudoku sun. Afgelopen dinsdag krijg ik een mail van spec incasso dat ik €64,80 moet betalen + de extra kosten kom ik op €102,66 uit. Heb direct een mail teruggestuurd dat ik binnen 2 werkdagen een brief wil van sudoku sun en van spec incasso met de factuur, herinneringen, aanmaningen waarvoor ik die 64,80 moet betalen, ik heb helemaal niks besteld, geen factuur gehad, geen herinneringen of aanmaningen gehad opeens een mail van de incassobureu, (niet te geloven) en gisteren kreeg ik de brief van specincasso waarop staat dat ik 102,66 moet betalen, ik heb ze zo vaak gebeld elke keer in gesprek. Via de contactpagina van hun heb ik mijn mail ook verstuurd.

Ik bedoel wat is dit, ik heb ook een bedrijf zo ga je toch niet met mensen om!

1450 18 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 09:54
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als u zeker weet dat hetgene wat u naar Lecturama heeft terug gestuurd niets te maken heeft met Soduku Sun, stuur dan een email met het verzoek om u schriftelijk bewijs te sturen van het sluiten van een overeenkomst met Soduku Sun.

Vermeldt in dit geval niet uw adres e.d.

Ik ga er vanuit dat als ik met een bedrijf een overeenkomst sluit mijn adresgegevens daar bekend zijn.

Wacht hun reactie af.

Sudoku lijkt een onvriendelijk manier van omgaan met klanten te hebben ontwikkeld zie andere threads in deze.

Meldt hier a.u.b. hoe e.a. zich ontwikkelt.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 09:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Aanvulling

Verstuur deze email met een cc naar Spec

roos01
door roos01 - Feb 4, 2010 om 09:59
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 4 feb 2010, 09:54]Als u zeker weet dat hetgene wat u naar Lecturama heeft terug gestuurd niets te maken heeft met Soduku Sun, stuur dan een email met het verzoek om u schriftelijk bewijs te sturen van het sluiten van een overeenkomst met Soduku Sun.

Vermeldt in dit geval niet uw adres e.d.

Ik ga er vanuit dat als ik met een bedrijf een overeenkomst sluit mijn adresgegevens daar bekend zijn.

Wacht hun reactie af.

Sudoku lijkt een onvriendelijk manier van omgaan met klanten te hebben ontwikkeld zie andere threads in deze.

Meldt hier a.u.b. hoe e.a. zich ontwikkelt.

Hoi,

In het pakket van lecturama zat er een boekje van sudoku sun in...
Maar ik zal dit even proberen. Bedankt..

Wanneer ik antwoord krijg geef ik het hier door

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 4, 2010 om 10:05
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ongelooflijk dat mensen nog steeds in die telefonische verkoop blijven trappen, maar goed, dat terzijde.

Toen je ze aan de telefoon had, heb je toen ook gevraagd wat je moest doen als je geen verdere zendingen meer wilt ontvangen.
Wat hebben zij hierover gezegd.

Aangetekend terug zenden kost meer dan dat het pakket kostte, en was mss geen manier om er vanaf te komen.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 10:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 4 feb 2010, 10:05]
Aangetekend terug zenden kost meer dan dat het pakket kostte, en was mss geen manier om er vanaf te komen.

Aangetekend terug zenden geeft wel bewijs van terugzenden en is dus m.i. destijds een goed, maar duur besluit geweest. Het werkt wel zo prettig als rechtsgeldig bewijs van terug zenden overlegd kan worden, nu er problemen zijn!
Maar die discussie hebben we al een keer gevoerd.

roos01
door roos01 - Feb 4, 2010 om 10:12
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 4 feb 2010, 10:05]Ongelooflijk dat mensen nog steeds in die telefonische verkoop blijven trappen, maar goed, dat terzijde.

Toen je ze aan de telefoon had, heb je toen ook gevraagd wat je moest doen als je geen verdere zendingen meer wilt ontvangen.
Wat hebben zij hierover gezegd.

Aangetekend terug zenden kost meer dan dat het pakket kostte, en was mss geen manier om er vanaf te komen.

Eerder had ik ook een pakket gekregen van lecturama daar was ik blij mee, dus dit keer dacht ik nou is goed.

Toen ik het pakket kreeg vond ik het niks en teruggestuurd.

Als ik geen verdere zendingen wil ontvangen moest ik dat telefonisch doorgeven. (ja hoor dat ken ik wel)

En nu heb ik ook bewijs dat ik die 3,95 verzendkosten al had betaald en dit pakket terug had verstuurd, Mogen zij mij vertellen wat die 64,80 is.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 10:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Quote t.s.
Hoi,

In het pakket van lecturama zat er een boekje van sudoku sun in...
Maar ik zal dit even proberen. Bedankt..

Wanneer ik antwoord krijg geef ik het hier door

Dat is wel een heel lelijke instinker van Soduku. U hoeft daar m.i. geen genoegen mee te nemen.
Op deze manier wordt m.i. de wet ter bescherming van de consument met voeten getreden.

Als u als reactie krijgt dat er in het pakket van Lecturama een boekje van Soduku zat en dus....
Kunt u aangeven dat u hier niet om verzocht heeft, bewijs van terugzenden naar Lectura heeft. Voeg een kopie van bewijs verzenden bij.

Verwijs ze naar de Wet Oneerlijke Handelspraktijken

U heeft geen overeenkomst gesloten met Soduku en eis dat u een email toegestuurd krijgt, die u als brief mag gebruiken waarin excuses wordt aangeboden en dit abonnement kostenloos ontbonden wordt omdat de wet Oneerlijke Handelpraktijken hier overtreden is!

Stuur deze mail naar Soduku en cc naar Spec.

Schande, schande schande!

Nogmaals geen adres gegevens van u verstrekken!

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 10:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Aanvulling

Telefonisch is Soduku niet bereikbaar, dus dat is wel een erg vreemde voorwaarde van dit bedrijf. Maar dit terzijde.

Zowel Read, als ik hebben uitgebreid geprobeerd een telefoonnummer van S. op te hoesten zonder resultaat.

roos01
door roos01 - Feb 4, 2010 om 10:34
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 4 feb 2010, 10:29]Aanvulling

Telefonisch is Soduku niet bereikbaar, dus dat is wel een erg vreemde voorwaarde van dit bedrijf. Maar dit terzijde.

Zowel Read, als ik hebben uitgebreid geprobeerd een telefoonnummer van S. op te hoesten zonder resultaat.

Jah Specincasso is ook al 2 dagen lang niet bereikbaar.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 10:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=roos01 schreef op donderdag 4 feb 2010, 10:34][quote=tdehond schreef op donderdag 4 feb 2010, 10:29]Aanvulling

Telefonisch is Soduku niet bereikbaar, dus dat is wel een erg vreemde voorwaarde van dit bedrijf. Maar dit terzijde.

Zowel Read, als ik hebben uitgebreid geprobeerd een telefoonnummer van S. op te hoesten zonder resultaat.

Jah Specincasso is ook al 2 dagen lang niet bereikbaar.

Ze zijn via een contact formulier op hun site bereikbaar. Zonde van uw geld om zo'n duur 0900 nummer te bellen!

contact formulier hier

roos01
door roos01 - Feb 4, 2010 om 10:45
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 4 feb 2010, 10:40][quote=roos01 schreef op donderdag 4 feb 2010, 10:34][quote=tdehond schreef op donderdag 4 feb 2010, 10:29]Aanvulling

Telefonisch is Soduku niet bereikbaar, dus dat is wel een erg vreemde voorwaarde van dit bedrijf. Maar dit terzijde.

Zowel Read, als ik hebben uitgebreid geprobeerd een telefoonnummer van S. op te hoesten zonder resultaat.

Jah Specincasso is ook al 2 dagen lang niet bereikbaar.

Ze zijn via een contact formulier op hun site bereikbaar. Zonde van uw geld om zo'n duur 0900 nummer te bellen!

contact formulier hier

Heb ik ook gedaan, de mail heb ik naar hun mail adres verstuurd geen gehoor, dezelfde mail via de contactpagina verstuurd, geen gehoor, 5 keer gevraagd of ze me willen bellen via de contactpagina, nog geen gehoord

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 10:54
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Maak een logboek met data van verzenden mails,
niet bereikbaar telefonisch ( niet meer bellen, belachelijk duur!)
negeren emails en of invullen contact formulier.

Doe het in b.v. een word document wat u dan gemakkelijk kunt afdrukken bij een gerechtelijke incassoprocedure wat u dan naar de rechtbank kunt toesturen als bijlage bij een bezwaarschrift.

Wat van belang is dat u gereageerd heeft. Maak overal afdrukken van en doe in volgorde in dossier Onterechte Incasssoprocedure!
Dan heeft u alles overzichtelijk bij de hand.

U kunt t.z.t. bewijzen dat u gereageerd heeft en bewijzen dat u door Spec genegeerd bent ( hoezo Keurmerk?)

Laat u niet intimideren!!!!!!!!!

HIER
kunt u lezen hoe een incassoprocedure gaat en hoe u dan handelt.

Nogmaals niet erheen bellen. Uitsluitend via email reageren en geen adres gegevens bekend maken.

Ze maken u het leven zuur, dus laat ze maar werken voor hun geld.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 11:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toevoeging

Als er gevraagd wordt naar uw adres, dan reageert u b.v. als volgt:

[ M.i. is bij een bedrijf waarmee ik een overeenkomst sluit mijn adres gegevens bekend. Ik voel mij dan ook niet verplicht tot het verstrekken van deze gegevens inzake een m.i. onterechte incassoprocedure.

Ik heb met Soduku geen overeenkomst gesloten.
Scant u bewijs van het tegendeel, de overeenkomst met bewijs van dat ik hierin heb toegestemd, in en stuurt u deze naar mijn email adres. Ik zie dit bewijsmateriaal met belangstelling tegemoet binnen uiterlijk 30 dagen.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 11:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Nog even een tip

Stop met uw pogingen om hen te bereiken. U heeft gereageerd en u kunt dat bewijzen.
Zij zijn nu aan zet.
Het is hun probleem als zij niet op u reageren.

Door herhaaldelijk te proberen geeft u aan dat hun poging tot intimidatie werkt.

Laat niet merken dat u nerveus ervan wordt maar wacht af op hun volgende actie.

Strategie

Na elke actie 1 x reageren en dit vervolgens vastleggen voor uw nageslacht.

Als u overleg hier nodig heeft, meldt het dan hier, dan help ik of een andere vrijwillige hulpverlener u verder.

Ga indien nodig naar juridisch loket als u van een deskundige hulp nodig heeft.

op
door opinio - Feb 6, 2010 om 19:24
19 Antwoorden / 1 Vragen

Gelet op mijn eigen ervaringen met Sudoku Sun en Spec Incasso, Almere, geloof ik niet dat Sudoku Sun een onvriendelijk manier van omgaan met klanten lijkt te hebben ontwikkeld, maar dat deze gang van zaken gewoon vooropgezet is. Want wie gaat er nu puzzelblaadjes verzenden als de boekhandel je voor een paar euro al dood gooit met soortgelijke boekjes en blaadjes?
Roos01 schrijft "Ik bedoel: wat is dit, ik heb ook een bedrijf, zo ga je toch niet met mensen om!" en dat is natuurlijk ook zo, althans vooropgesteld dat je een fatsoenlijk mens bent. Het punt is niet dat er criminelen zijn die geen fatsoensregels hebben, het punt is dat de wet in dit opzicht volkomen te kort schiet. De grote vraag is natuurlijk hoe ver Spec Incasso, Almere, deze zaakjes doordrijft. Komt er dan tenslotte een kantonrechter aan te pas of zijn die intussen allemaal opgeheven? Of moet ik aannemen dat Sudoku Sun, Oberegg, Zwitserland de gaten in onze wetgeving zo goed kent dat je vroeg of laat moet betalen? Zelf heb ik een klacht geplaatst op ConsuWijzer en ik heb ook gevraagd aan Kassa om dit item extra aandacht te geven. Overigens, op advies van de Consumentenbond heb ik getracht een aangetekende brief naar Sudoku Sun, Rotterdam te zenden, maar TNT kon de brief niet kwijt bleek bij het intoetsen en volgens Spec Incasso, Almere, zit de opdrachtgever in Zwitserland. Dus nogmaals, beste Roos01, het antwoord op je vraag "Wat is dit?" luidt het antwoord: "Zwendel!"

tdehond
door tdehond - Feb 6, 2010 om 19:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Klik HIER voor contact gegevens.

Aangetekende brieven dienen gezonden te worden naar de klantenservice van dit bedrijf, Postbusnummer te Rotterdam.

Er staat ook een email adres, maar daar ben ik geen voorstander van omdat ik persoonlijk graag rechtsgeldig bewijs van verzenden en aankomen heb.

mi
door miral1988 - Feb 12, 2010 om 18:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies het zelfde probleem echt vervelend.
ik heb vandaag 17 keer gebelt naar spec incasso en 17x na 8 min. werd de verbinding verbroken.
ik kreeg ploteseling een incasso van hun terwijl ik van sudocu sun geen enkele rekening heb gekregen ????
wat kan ik doen

tdehond
door tdehond - Feb 12, 2010 om 18:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=miral1988 schreef op vrijdag 12 feb 2010, 18:02]Ik heb precies het zelfde probleem echt vervelend.
ik heb vandaag 17 keer gebelt naar spec incasso en 17x na 8 min. werd de verbinding verbroken.
ik kreeg ploteseling een incasso van hun terwijl ik van sudocu sun geen enkele rekening heb gekregen ????
wat kan ik doen

Leest u mee op de hoofddraad m.b.t. Sudokusun en Sudokuspec.

Even knippen en plakken in adresbalk van uw browser.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/sudoku-sun/?vHash=c749c73j&cHash=21a270b36e

Leest u vanaf ongeveer blz 10.

M.n. de verbeterde versie van Hoofdlijnen t.a.v. Bewijslast sudsun t.a.v. gedupeerden zal u aardig op weg helpen.

Misschien kunt u uw probleem daar nog eens voorleggen om te streven naar 1 hoofddraad in deze.