pi
door piet01 Aug 20, 2018 om 20:36
Vrije tijd & tuin

Trap verven

Hallo,

We hebben een woning met 3 etage en 2 trappen (elk 13 treden).

begane grond is 3,20 meter hoog. 1e etage is 2,60 hoog. We willen graag de trappen verven, maar de onderkant van

de 2e trap (van 1e etage naar 2e etage) is vrij hoog. Wat kunnen we het beste doen om de onderkant te verven van deze 2e trap.

Ik zit er aan te denken om een trap te gebruiken, deze op een trede van de 1e trap zetten. maar denk dat dit niet gaat lukken.

Iemand die alternatieven weet, hoe je dit het beste kan aanpakken.

4446 7 Rapporteer

vu2615
door vu2615 - Aug 20, 2018 om 21:19
81 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien een rolletje op een stok? Maar hoe wil je de onderkant even licht opschuren, zijn het open trappen of niet, rechte trappen? Schuifladdertje gebruiken. Eigenlijk ook wat weinig info om mee te denken

jo
door jorisw - Aug 20, 2018 om 21:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb wel eens ladders gezien met verschillende delen waarbij je de trap op ongelijke ondergronden kunt zetten. Dus 1 "poot" op een lage trede en 1 op een hogere. Als je de trap door iemand laat vasthouden moet het lukken op zo'n manier. Weet alleen niet hoe je zo'n trap noemt.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 20, 2018 om 22:06
641 Antwoorden / 77 Vragen

Doe voorzichtig! Kijk vooral dat de ladder nergens naar toe kan. Ik heb hier hetzelfde probleem, maar dan met een 180 gr draaiende trap. Ik denk dat ik een houten steun zal moeten maken waar ik de ladder op kan zetten. Een klein foutje en je hebt de trap nooit meer nodig.....

Gr
door Grunn1 Aug 21, 2018 om 01:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een klein foutje en je hebt de trap nooit meer nodig.....

Maar dan hoef je hem ook niet meer te verven.

tenormin
door tenormin - Aug 20, 2018 om 22:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee of u antwoord krijgt maar vraag het eens aan het klusteam van Eigen huis en tuin. Programma van RTL4. Misschien? Alleen: u bent geen BN'er. helaas. Anders werd uw probleem gratis opgelost. ;-)

marita5
door marita5 - Aug 20, 2018 om 22:59
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo piet01,

Misschien heeft u iets aan deze gegeven antwoorden .

https://www.klusidee.nl/Forum/vraag-hoe-onderkant-trap-te-bereiken-voor-schilderen-t84507.html

me
door mein33 - Aug 21, 2018 om 10:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zorg er wel voor dat u en uw medeklussers geen "budget" zorgverzekering hebben en laat een ieder ook even kijken of zijn/haar zorgverzekeraar wel een contract heeft met alle ziekenhuizen in de buurt.
Controleer ook of iedereen die meeklust een goede aansprakelijkheidsverzekering heeft.
Een ongelukje ligt nl. op elke trede, van welke trap dan ook, op de loer en "je weet maar nooit".  ;-))

Maar even serieus, hoe is een goed advies te geven als men geen enkel inzicht heeft in de situatie ter plekke.
Het zal echt aan uw eigen inventiviteit liggen om dit klusje tot een goed einde te brengen.
Anders toch maar een vakman inhuren, het kost wat, maar dan heb je ook wat en zelf blijft je mogelijk onheil bespaard.
En nee, ik ga die vakman niet voor u betalen. ;-))

marita5
door marita5 - Aug 23, 2018 om 08:32
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@piet01 ,

Kijk eens op Google voor het huren van een kamersteiger .

me
door mein33 Aug 23, 2018 om 09:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een kamersteiger in het trappenhuis ?   ;-))

marita5
door marita5 Aug 23, 2018 om 10:56
11494 Antwoorden / 15 Vragen

We weten toch niet , hoe het trappenhuis eruit ziet . bij boels zijn ook ladders .