em
door emma1808 Jun 14, 2006 om 12:21
Vrije tijd & tuin

Verkeerde maat screen/zonnescherm

Mijn schoonouders hebben op het balkon een screen laten plaatsen, dit is gebeurt door een erkend zonneschermspecialist. Hij is zelf op komen meten en zei tegen hun dat het allemaal wel goed zou komen binnen 14 dagen. Nou 5 weken later hebben ze het scherm opgehangen, maar nu blijkt dat het scherm 20 cm te smal is. Ik heb zelf gebeld naar de persoon die het heeft opgemeten, en gezegt dat ie verkeerd heeft gemeten, maar hij zegt dat het zo besproken is met mijn schoonouders (resp. 85 & 74 jaar!! en geen verstand van dat soort zaken). Ze hebben helaas wel getekent voor ontvangst en betaald.


Mijn vraag is dus: Kan ik hier nog onderuit komen?


 

1158 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 14, 2006 om 12:39
16957 Antwoorden / 202 Vragen
0

Of wel is hier sprake van een dienstverlening welke niet aan de gestelde verwachting voldoet,  nu de leverancier stelt dat hij fout heeft gemeten, wanprestatie te verwijten of wel kunt u vorderen dat alsnog een wel met juiste afmetingen scherm wordt geplaatst. Ik sluit niet uit dat het koipen van een zonnescherm ook kan worden gezien als een consumentenkoop en dan zijn de regels nog sterker. Kijk allereert eens bij www.staiksterk.nl en u ziet veel meer verwijzingen die mijn advies ondersteunen.


 


Komt u er mondeling niet uit, dan de leverancier per aangetekend schrijven, door uw ouders te ondertekeken in gebreke stellen en vervanging vorderen. Vraag gelijktijdig naar de procedure van zijn branchevereniging nu u stelt dat hij erkend is.


 


Succes

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 14, 2006 om 12:43
16957 Antwoorden / 202 Vragen
0

ps onder meer art 6:74, art 75 (boek 6 Burgerlijk Wetboek) art 7:17 en art 18 met name lid 3 5Boek 7 BW)

hutch
door hutch - Jun 14, 2006 om 15:27
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Emma,


wat is er dan precies besproken? Indien niet met uw schoonouders is besproken dat de screen (om wat voor een reden dan ook) 20 cm smaller zou worden gemaakt, dan is deze 'specialist' volledig verantwoordelijk. Uw schoonouders hebben getekend en betaald, daarmee hebben zij volledig aan hun verplichtingen voldaan.


Nu nog de wettelijke verplichting van die 'specialist' en die bestaat uit het (opmeten) en leveren van de juiste screen.


Gr. Hutch

tonnieboy
door tonnieboy - Jun 15, 2006 om 08:15
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Reactie van de leverancier slaat helaas nergens op en dat zou ieder weldenkend mens ook moeten kunnen begrijpen. Een screen wordt geplaatst om de zon te weren en een niet passend screen voldoet dus niet aan de gestelde verwachting. Zij hebben het hem zelf laten opmeten en dus is hij toerekenbaar tekort geschoten. Nieuwe screen laten leveren en als hij niet wil meewerken de zaak voorleggen aan een gerechtsdeurwaarder die in een simpele kantonrechterprocedure tegen geringe kosten de zaak kan beklinken.


em
door emma1808 - Jun 19, 2006 om 08:39
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

We hebben een e-mail gestuurd (is wel gelezen, maar geen reaktie op gehad). Maar een familielid die voor z'n pensioen ook in de zonwering heeft gezeten, heeft gebeld naar de installateur en die heeft z'n woordje gedaan, en nu komen ze het probleem verhelpen deze week. Dus we zijn benieuwd.


44
door 4409 - Jul 14, 2006 om 20:14
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

als uw ouders een scherm van bijv. 4 mtr.breed hebben gekocht dan moet hij ook 4 mtr.zijn. Dus niet de breedte van het doek, maar de breedt van het hele scherm. dus incl. de zijkanten. zoniet, dan heb je een te smal scherm en dus niet gekregen waarvoor u getekend heeft. marco

zo
door zonwering - Mar 3, 2009 om 17:17
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

ze hebben recht op een nieuwe  t bedrijf moet ook t risico van t vak pakken zeer laf

vladja
door vladja - Mar 3, 2009 om 17:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Deze vraag is 2,5 jaar oud


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer