kl
door kleinekaart Apr 9, 2015 om 13:32
Vrije tijd & tuin

Volkskrant digitaal niet te lezen op laptop

Ik heb een digitaal abonnement op de Volkskrant. Dit zou een alternatief moeten zijn voor de papieren krant. Maar op mijn windows-laptop kan ik de krant alleen lezen zolang ik on-line ben, en niet opslaan voor gebruik onderweg in de trein of voor in de volkstuin. Waarom kan dat niet? Ik heb de krant toch betaald?

n.b: Op een tablet kan het wel! Vanwaar dan het verschil?

12598 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 9, 2015 om 13:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat was het antwoord van de Volkskrant op je vraag/klacht?

kl
door kleinekaart - Apr 9, 2015 om 13:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb uitgebreid bij de telefonische helpdesk van de Volkskrant nagevraagd hoe ik de krant kon downloaden. Twee medewerkers zeiden me dat de methode op de website van de Volkskrant beschreven stond. Niet dus. De derde medewerker zei me na navraag dat het inderdaad onmogelijk was de krant op te slaan op een pc, anders dan op een tablet. Hij wist niet waarom, en beaamde dat het erg vreemd was. Hij zou het bij zijn meerderen aankaarten...

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2015 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kleinekaart,

Van de site van de Volkskrant:

De digitale krant is te lezen via de pc en te downloaden op tablet of smartphone via de app. Voor Apple heet deze app 'de Volkskrant HD', voor Android en Windows heet deze app eenvoudig 'de Volkskrant'.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2015 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....de telefonische helpdesk van de Volkskrant....
Weten dus blijkbaar zelf niet waar ze het over hebben. ;-)

kl
door kleinekaart - Apr 9, 2015 om 14:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, edrick3.

En de ene medewerker wist ook niet waarover de andere het had.

Ik had die frasering op de website gezien, en vroeg of 'lezen op de pc' betekende dat ik niet kon opslaan. De eerste twee medewerkers zeiden dat ik wel kon opslaan, de derde zei me dus van niet...

th
door thomas46 - Apr 10, 2015 om 12:44
43 Antwoorden / 6 Vragen

Als je de volkskrant pagina opent op de laptop, en de letters zijn te klein, druk dan eens op de CTRL toets, en draai dan tegelijk met het wieltje op de muis naar boven of naar beneden, de pagina wordt dan vergroot
veel succes

koekeloer
door koekeloer - Apr 10, 2015 om 12:48
562 Antwoorden / 18 Vragen

Bij mijn krant, Haarlems Dagblad, maken ze het ook bont. Geregeld wordt de papieren krant niet bezorgd. Bij klachten over de bezorging krijg je dan voor die dag de electronische versie. Deze is helemaal niet te lezen op mijn PC (ik heb geen tablet). Nabezorgen doen ze niet niet meer.

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2015 om 12:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Nabezorgen doen ze niet niet meer.........

Dat doet geen enkel dagblad nog.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 13:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=thomas46 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 12:44]Als je de volkskrant pagina opent op de laptop, en de letters zijn te klein, druk dan eens op de CTRL toets, en draai dan tegelijk met het wieltje op de muis naar boven of naar beneden, de pagina wordt dan vergroot
veel succes

Ja, en? Wat heeft dit met de vraag te maken?

reflecs
door reflecs - Apr 10, 2015 om 13:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u op de website "digitale krant" aanklikt en daar vervolgens een dag opent staan daar geen icoontjes bij?
Misschien anders even mailen met de (web)redactie? Die moeten toch echt wel weten hoe het in elkaar zit.

reflecs
door reflecs - Apr 10, 2015 om 14:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Algemene informatie van een uitgever:
http://epaper.wegenerweb.nl/faq/e-paper-online#t1493n2195
.. Hoe kan ik een pdf van een pagina maken?

Klik op het pdf icoon in de menubalk bovenin de E-paper. Het pagina-overzicht opent waar u de pagina(’s) selecteert om een pdf van te maken. Van 1 pagina een pdf maken: vink de pagina aan waar u de pdf van wilt maken en klik vervolgens op het pdf icoon naast het aanvinkvakje. De pdf wordt gegenereerd. Van meerdere pagina’s een pdf maken: vink de pagina’s aan waar u een pdf van wilt maken en klik vervolgens op de pdf button die naast de voorpagina is weergegeven in het overzicht. De pdf wordt gegenereerd. Van de hele krant een pdf maken: klik bovenaan het pagina-overzicht op ‘Selecteer katern’ en klik vervolgens op ‘Download katern’. De pdf wordt gegenereerd....

kl
door kleinekaart - Apr 10, 2015 om 16:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, bij Wegener-kranten lukt dat dan kennelijk wel. Bij NRC-Handelsblad heb ik er ook geen problemen mee: alles kan als .pdf of .epub gedownload worden. Maar het gaat nu om de Volkskrant en daarbij kan het echt niet. Ook niet volgens de web-redactie, helpdesk, enz.
En mijn vraag was, of iemand misschien weet waarom dat niet kan...
Waarom krijgt een digitale lezer van de Volkakrant via de pc of laptop minder waar voor zijn geld dan de tablet-gebruiker?

ar
door aram - Apr 10, 2015 om 17:23
136 Antwoorden / 1 Vragen

Onder Windows heb je administrator en beperkte rechten.
Dat verschijnsel heb je ook bij andere besturingen voor pc en laptop.
Een aantal handelingen kun je niet onder beperkte rechten uitvoeren of bekijken
tot je toestemming ervoor hebt.
Kan zijn dat je met de digitale Volkskrant daardoor last mee hebt en met de andere kranten niet.

ja
door janobc - Apr 10, 2015 om 17:34
20 Antwoorden / 5 Vragen

Ik lees zowel de Volkskrant als de NRC op tablet (iPad) en laptop. Voor de tablet geldt: beide kranten zijn op een tablet helemaal te downloaden en dan ook offline prima te lezen. Wat me overigens wel verbaast, is dat een Volkskrant vaak 3x zoveel ruimte vergt dan een vergelijkbare (in omvang) NRC.

Voor een laptop (of pc) is het verhaal heel anders. De hele NRC kun je op de laptop downloaden en opslaan als een, groot pdf. Dus die kun je bewaren en later nog lezen. Ook losse artikelen zijn te downloaden.

De mogelijkheden van de Volkskrant op de laptop zijn veel beperkter, daarvan kun je alleen losse artikelen downloaden, en dan alleen nog maar de tekstversie. Conclusie: de NRC is de beste krant om digitaal te lezen.

(Terzijde: ik probeer ook Dagblad de Limburger digitaal te lezen, maar dat is een langdurige ramp. Deze krant kunt je namelijk niet als een bestand downloaden, dus je bent gedwongen telkens een losse pagina op te halen. Dat is een hoop gedoe en kost tijd, en zonder internetverbinding kun je die krant dus niet lezen. Ook kun je de krant niet bewaren. Het is dan wel weer mogelijk om losse artikelen als pdf te downloaden en op te slaan.)

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 10, 2015 om 21:46
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb nergens gelezen welk besturingssysteem wordt gebruikt, en of u de app uit de windowssstore gedownload heeft, of sla ik de plank mis.Ik neem aan dat u op de laptop dan geen Windows 8,1 heeft. Vergeef me als ik het verkeerd zie

ja
door janobc - Apr 10, 2015 om 23:20
20 Antwoorden / 5 Vragen

Tolsma, ik weet niet aan wie uw vraag is gericht. Maar in mijn geval: ik lees de kranten op een laptop met Windows 8.1 en eentje met Windows Vista. Het lezen en downloaden van de kranten gaat gewoon via hun eigen websites, dus ik denk dat het niets uitmaakt welke Windowsversie je gebruikt.

door 1953 - Apr 11, 2015 om 03:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Sneu, dat u van een kouwe kermis thuiskomt met de online van uw krant.

Niet goed over nagedacht, dat bij een xx inch scherm met een resolutie van ... de tekst eventueel moeilijk leesbaar is.

U had bij het aangaan van de digitale versie van uw krant blijkbaar niet de voorwaarden gelezen, dan had u kunnen weten dat auteursrechtelijk beschermd materiaal niet mag worden opgeslagen zonder toestemming van de rechthebbende auteur, intellectueel eigendom.