Waarom mogen we niet ruilen bij Intertoys?
Dit schreef ik vandaag aan de klantenservice van Intertoys:
Gisteren kocht mijn echtgenote voor een kleinzoon op diens suggestie FIFA-punten.
Mijn echtgenote weet (uiteraard) niet hoe dat allemaal werkt, maar ze ging naar de Intertoys-zaak (Amersfoort, filiaal in de wijk Vathorst, Cruquius 43-45) en bestelde daar voor € 15 FIFA-punten. Zonder verder iets te vragen gaf het meisje haar die punten in de vorm van een bon (Voor de duidelijkheid: met daarop de code QDH5-****-****) .
Toen onze kleinzoon die punten kreeg meldde hij teleurgesteld dat dat punten voor Playstation waren, terwijl het om een X-Box ging. Dat wist mijn vrouw natuurlijk niet, haar was ook in de winkel niets gevraagd, dus ze ging welgemoed terug naar het filiaal, waar haar in alle toonaarden werd meegedeeld dat er niet geruild kon worden.
Dat begrijpen wij dus helemaal niet. Als ik een batterij ergens koop vraagt de verkoper toch eerst aan mij voor welk merk die is? Er was mijn vrouw niets gevraagd, dus aan haar kon de fout absoluut niet liggen.
Los van het feit dat wij voor de tweede keer dat cadeautje moesten geven vinden wij het ten principale zeer onjuist dat een in een winkel gemaakte fout domweg niet gecorrigeerd kan worden, resp. dat de wil daarvoor niet aanwezig is.
Hoe kunt u ons verder helpen?
En dit antwoord kreeg ik terug:
Bedankt voor uw e-mail.
Hoewel wij het ten zeerste betreuren dat uw echtgenote een verkeerde keuze heeft gemaakt bij de aankoop van de punten, gaan wij er als winkel wel vanuit dat de klant zelf weet wat hij of zij nodig heeft. Tegoedkaarten nemen wij inderdaad niet terug omdat deze speciaal voor u worden geactiveerd.
Wij wensen u nog een prettige dag.
Mijn vraag: hoe is het nu toch mogelijk dat we op deze manier het bos worden ingestuurd? Als er blijkbaar verschillende FIFA-punten zijn voor verschillende apparaten dan moet zo'n verkoopster toch vragen voor welk product de aankoop bedoeld wordt? Of zijn wij nu gek geworden?

Aan uw vrouw is niets gevraagd, dus aan haar kan de fout absoluut niet liggen? Wat een onzin.
En, als ik een batterij koop is mij nog nooit gevraagd voor welk merk deze is. Zou ook een absurd vreemde vraag zijn...
Het is fout van de winkel én van uw vrouw. Of van geen van beide, wat u wilt. Had uw vrouw overigens een antwoord gehad als de verkoopster had gevraagd voor Playstation of X-Box?
Uw laatste vraag beantwoord ik maar niet...

De winkel heeft volkomen gelijk, dat staat ook in hun voorwaarden. U of uw vrouw hadden eerst maar eens e.e.a. uit moeten zoeken en ook Kleinzoon nog wat vragen kunnen stellen. U wist "uiteraard" kennelijk ook niet hoe e.e.a. werkt. Eigen schuld dus als je blindelings iets koopt waarvan je geen idee hebt waarvoor het is. U kunt Kleinzoon overigens ook erop aanspreken dat hij voortaan meer informatie geeft en juiste informatie. U had helemaal geen ander cadeau hoeven (moeten) kopen, dat was uw eigen keuze.
Stond er ook geen informatie op de kassabon/voucher?
aurorai, ik kan me voorstellen dat met deze redeneertrant u van het soort bent dat winkelen inderdaad een hel maakt en van het soort van mensen dat op de klantenservice zit omdat ze te dom zijn om iets anders te kunnen dan zure berichtjes typen die nergens op slaan. want daarom krijg je dit soort vragen van een meneer die een punt heeft. als ik uw baas was, zou ik u meteen vervangen door een robot. dat is wel zo gezellig en de klanten worden vast ook gelukkiger als u er niet bent.

En wat is uw antwoord op de vraag? Dat meneer een punt heeft terwijl hij dat niet heeft?
U zou van zijn leven nooit mijn baas kunnen zijn. Sterker nog, ik héb niet eens een baas. U kennelijk wel en zult zelf nooit eentje worden tenzij als ZZP-er?
Mensen hebben er niets aan als hier hoop gegeven wordt en gelijk gegeven wordt als daar geen enkele reden voor is. Dat wordt ook weleens "zachte heelmeesters...." genoemd. Wordt vaak ook gedaan om aardig te lijken (maar is men dan in feite niet).
Kijk eens of hier iets voor u bij zit: https://www.youtube.com/channel/UCMAElW0vofD1ZudLqfDKuzg
@bertpisang, bent in ieder geval een kei in het commentaar leveren op anderen, maar u laat het grandioos afweten met zelf vragen beantwoorden.

gaan wij er als winkel wel vanuit dat de klant zelf weet wat hij of zij nodig heeft.
Inderdaad. Dat vrouwlief dit niet wist is begrijpelijk, maar de winkel valt niets te verwijten.
Eigen schuld... Als u van KPN prepaid belt, en u koopt per ongeluk prepaid kaart van Vodafone en activeert, ontdekt u verkeert provider, natuurlijk neemt de winkel die kaart niet terug...
als je naar de winkel gaat en je vraagt om bel tegoed vraagt zelf de grootste idioot voor welke provider het is, dat zou hier ook moeten gebeuren. dat is dis niet gebeurt als ik het verhaal van Jos goed begrijp. dat is nalatigheid van de winkel. en verwijtbaar!

Dus geeft die bon maar aan iemand met een X box.

De kleinzoon heeft zelf een X Box
dat punten voor Playstation waren, terwijl het om een X-Box ging.

Helemaal gelijk. Dan maar aan iemand met een Playstation.;-))

Ik ben het met u eens. Als er verschillende codes zijn voor verschillende apparaten, dan had de verkoper zeker moeten vragen voor welk apparaat het bedoeld is. Daar had de winkel zeker zijn excuses moeten aanbieden en eigenlijk ook de koop moeten annuleren.
Het probleem met de codes is dat als ze de winkel uit zijn, dan kunnen ze gebruikt worden. Het is niet te achterhalen of ze nog geldig zijn.
Dat verhaal over die batterij gaat nergens over. Je had als analogie dan beter motorolie of zo kunnen gebruiken.
Ruilen is geen recht maar een gunst. Het artikel is goed (alleen niet geschikt voor uw console) Daarbij kan Intertoys inderdaad niet controleren of de al niet door u is geactiveerd. Ze hebben dus helemaal gelijk.
De foute denkwijze die veel mensen is dat ruilen een wettelijk recht is, dat is gewoon niet zo. Veel winkels zijn hierin coulant maar dat maakt het nog steeds geen recht
nee hoor op de bon staat ruilen binnen zoveel dagen of ruilen met bon. daarmee is de winkel een verplichting aan gegaan. dat deze codes niet kunnen worden geruild zou zomaar eens niet kunnen zijn vermeld. en daarmee staat de koper in haar recht!
Kijk, zou er personeel lopen die meer verstand heeft dan een koe, dan zou je dit niet geburen.
Maar ja, winkels willen tegenwoordig voor een kwartje op de eerste rij zitten en kiezen liever voor kwantiteit dan kwaliteit.
Zeker nu er weer volop werk is lopen de slechte bedrijven leeg, die betalen slecht en zijn vaak onredelijk en onbeschoft tegen hun personeel .
Nou werk een NUL uren contract ook niet echt mee.
Maar je moet als consument natuurlijk wel zelf je huiswerk gemaakt hebben voor je tot koop overgaat, want ruilen is een gunst en geen verplichting van de winkelier, want de koop is nou eenmaal gesloten tenzij je anders ben overeen gekomen.
Ik zou als ik u was maar het verlies pakken en je kaart aanbieden op marktplaats tegen een kleine vergoeding zo maak je tenminste een ander kind weer gelukkig.

Fijn, nu nog even het personeel beledigen.
Inderdaad wat een laagdunkende reactie. Slaat kant nog wal
En hoe zou het nu komen dat er laagopgeleid en slechbetaald personeel staat. Precies omdat we steeds meer online kopen en alles voor de laagste prijs willen hebben. Service kost net als goed getraind personeel gewoon meer geld.
"Kijk, zou er personeel lopen die meer verstand heeft dan een koe, dan zou je dit niet geburen. "
Gelukkig zijn er nog mensen die het verstand van een kip hebben. Of beledig ik nu de kip.

@ernie “Of als een kip zonder kop” reageren op een forum.
Sorry, maar soms zitten er van die rare venijnige antwoorden in, alsof we de grootste fouten maken of redeneringen voorstaan die er zijn.
Even wat reacties: dat voorbeeld van die batterij is inderdaad stom, ik bedoelde meer een batterij voor een - pak weg - Canon-filmapparaat en ze geven zonder te vragen een heel ander merk mee. Maar het blijft een slecht voorbeeld, excuses.
En als mejuffrouw de Intertoys-verkoopster had gevraagd om welk apparaat het ging, een X-Box of een Playstation, dan had mijn vrouw natuurlijk gelijk gezegd dat ze dat dan eerst even ging vragen. En natuurlijk is het mijn eigen keus om opnieuw zo'n cadeautje te geven. Niet zo guur reageren, Aurora1!
Het gaat mij met deze vraag - hoe stom in sommige ogen - ook om vriendelijkheid en attentheid etc. van personeel, en een beetje behulpzaamheid. Nu probeer ik bij Intertoys ook een beetje een klantvriendelijker gezicht te bevorderen, maar zowel telefonisch als schriftelijk blijven ze gewoon keihard. Al bieden ze hun excuses alleen maar even aan, dan ben ik al dik tevreden geweest. Maar er zijn veel franchisehouders van deze zaak, waarop hoofdkantoren nauwelijks vat hebben, hoor ik ook.
En ik weet tenslotte dat ruilen vooral in deze zaak geen recht is. Ik blijf oplossingen in een milde vriendelijke en voor iedereen tevredenstellende vorm verrweg prefereren in plaats van het recht coute que coute trachten binnen te halen!

Dan zou u ook eens naar uw eigen toon moeten kijken, met name de stelling dat het absoluut niet aan uw vrouw ligt en daardoor dus even alle schuld richting Intertoys schuift.

Dat bedrijf hoeft helemaal geen excuses aan te bieden. U zou eens in ogenschouw moeten nemen wat uw vrouw heeft gekocht. Het gaat niet om een doosje Lego, wat eigenlijk Duplo had moeten zijn, maar het gaat om een code en die zou dus al gebruikt kunnen zijn.
U probeert dus uw niet-bestaande recht coûte que coûte binnen te halen.

Je kraamt een hoop gezwam en onzin uit .Het is heel simpel Koop = Koop . Het personeel de bijna schuld van een verkeerde aankoop is de omgekeerde wereld en is een wellis nietis verhaal.Een verkochte voucher is principe een waardeloos vodje papier voor een winkelier

Wat een toon heeft u over personeel en over uw vrouw. Buitengewoon respectloos, en wat een sukkelgedrag. Voortaan moet u maar de boodschappen doen als u het allemaal zo goed weet. Vreselijk die mensen die altijd op een forum een ander als dom doen voorkomen en zichzelf als iemand die alle wijsheid in pacht heeft. "Mijn vrouw, mijn vriendin.... etc." Een beetje fatsoenlijk of ridderlijk zou zijn om zichzelf de schuld te geven in plaats van de echtgenote of partner die dan zo dom zou zijn. Anders dan anderen vind ik helemaal niet "te begrijpen" dat u of uw vrouw niets weet van die punten. Dat is gewoon domheid en gemakzucht om niet iets uit te zoeken en vragen te stellen, vooral als je achteraf zoveel praatjes hebt. Kleinzoon: waarvoor zijn die punten, wat moet je ermee, waarvoor dienen die, wat kosten ze, wie heeft ze ook? Enz., enz. Heel simpel zou je denken, maar kennelijk komt dat niet in u op en geeft u - wel zo gemakkelijk - anderen de schuld.

Heel begrijpelijk dat uw echtgenote het fijne niet wist van die FIFA-punten. Maar de verkoopster kon ook niet weten dat uw echtgenote iets kocht waarvan zij niet wist wat het was. Het zou het beste zijn geweest wanneer uw vrouw tegen de verkoopster had gezegd dat ze geen idee had wat dat precies voor punten zijn met de vraag of ze de aankoop kon ruilen of tegen terugbetaling kon retourneren als ze een verkeerde keuze had gemaakt. Maar het is waar wat u zegt: vriendelijkheid is hier en daar ver te zoeken, hoewel ik de toon van het antwoord van Intertoys wel correct vind.

Ik vind daar niets begrijpelijks aan, alsof vrouwen domoren zijn, zoals TS het ook probeert te brengen. Meneer wijsneus TS had kleinzoon vragen kunnen stellen of dat oma dat had kunnen doen over FIFA-punten, waar die voor zijn, wat je ermee kunt of moet doen enz., enz. Ook had meneer TS met al zijn "wijsheid" achteraf zelf vragen kunnen stellen over die FIFA-punten en zelf er achteraan kunnen gaan.
Met een dergelijke toon vermoed ik dat Intertoys uiteindelijk ook geen geduld meer had.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cashback actie Stihl
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin en ik wilden een kantenmaaier kopen van het merk Stihl en we belden op naar een vestiging van een grote dealer met meerdere vestigingen in het Zuiden van Nederland. De vriendelijke medewerker aan de telefoon verwees ons naar de webshop, omdat dit makkelijker zou zijn vanwege de thuislevering met de post. Bovendien zagen wij toen we op hun
...
Lees meer
Vervelende bromtoon CV-ketel onderburen. Ervaringen of advies?
Hallo, Wij wonen in een jaren '30 appartement. Onder onze slaapkamer bevindt zich de keuken van onze onderburen. Sinds het voorjaar hebben zij een nieuwe CV-ketel (Type: Intergas Kombi Kompakt HRE). Sinds begin oktober ervaren wij in onze slaapkamer een vervelende bromtoon, vermoedelijk omdat pas vanaf toen de ketel voortdurend hard moet werken. Van hun vorige ketel of onze eigen ketel hebben ... Lees meer


Desktop computer probleem.
Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer