Waarom vullen de forumdeelnemers hun profiel niet in?
@allemaal ...
Onlangs heb ik mijn account weer geactiveerd na een korte eerdere pause en kwam langs de mogelijkheid om een profiel in te vullen.
Nadat ik hiervan gebruik had gemaakt, kwam ik erachter, dat op het ene streepje van @Edrick na, hier géén gebruik van gemaakt wordt. Tenminste onder de maatgevende eerste tientallen niet.
Is daar, uit het verleden, misschien een reden voor?
Of is het na de site ombouw een nieuwe/onbekende tool? Dan kijk eens via uw avantar en/of vul uw profiel over uzelf of uw deelname-motivatie eens in. We zijn toch geen los-zand-team? Heeft u een reden om niet deel te nemen, gebruik dan a.u.b. deze topic voor een commentaar.
Bedankt.
Dat profiel staat er al van begin af aan, dus niets nieuws.
Afgezien daarvan is het geen consumentenkwestie, dus uw topic is off topic.
En mijn motivatie gaat u niets aan.
Bedankt.
Als dit de manier is om de toon op een topic te zetten ... reageer ik hier maar even niet op! Maar ... ieder vogeltje zingt van nature zoals het gebekt is. Ook een Tijger1, die een collega-deelnemer klaarblijkelijk geen ruimte laat (wil geven) en mogelijk moet rapporteren.
Denk dat niet iedereen het belangrijk vindt.
Maar er zijn ook gebruikers van dit forum die wél iets ingevuld hebben.
Kijk bv. maar eens bij gsm
Bedankt voor uw vriendelijke tip ... ik ga op zoek! Maar vraag me dan af of bijna iedereen het dan ON-belangrijk vindt.
U bent zolang ik meedoen een steeds 'zakelijk' antwoordende deelnemer. Een deelnemer met 'een streepje'.
Volgens mij begint u weer op de oude toer.
Ik moet herhalen ...
Als dit uw manier is om de toon op een nieuwe topic te zetten ... reageer ik hier maar even niet op!
Ieder vogeltje zingt van nature zoals het gebekt is. Ook een Tijger1, die een collega-deelnemer klaarblijkelijk geen ruimte laat (wil geven) en mogelijk moet rapporteren.
@hansje klein
U doet maar.
Ik sta volledig achter de mening van Tijger1 Het is m.i. niet de bedoeling dat forumleden de spelregels bepalen.Dat is aan de beheerder(s)
Na een tijdje Kassa vraag & Beantwoord gevolgd te hebben besloot ik mee te doen, motivatie: steeds meer te weten komen, er zijn hier zoveel Kanjers actief.
Bedankt.
Met de toenemende complexiteit in onze maatschappij komen er ook steeds meer vragen los die om antwoorden vragen.
Omdat ik vaststelde dat hier een grote vaste kern actief is met het beantwoorden, wilde ik ook eens meer ervaren over die deelnemers en kwam bijna uitsluitend 'lege' profiels tegen. Vandaar de vraag of dit profielaanbod onbekend of onbemind is.
Ik denk niet dat de vraag zó off-topic is dat hij tegen de reglementen verstoot. Ook een redactie wil tenslotte weten waarom het aanbod van het kunnen plaatsen van een profiel niet breedt wordt aangenomen ... en ik geloof niet, dat hier alleen maar individualisten actief zijn.
In tegendeel!
@Hänschen Klein,
Er is hier geen sprake van team, maar van individueel opererende deelnemers die vragen van Topicstarters beantwoorden, soms aangevuld of gecorrigeerd door een andere deelnemer.
Als ik u een goede bedoelde raad mag geven, beperk u tot het geven van inhoudelijke reacties op gestelde vragen, maar open geen topic's die direct te maken hebben met het wel een wee van deze site of het doen en laten van de overige deelnemers.
We proberen, ieder op zijn/haar wijze, om iedereen zoveel als mogelijk van advies te dienen, maar daar moet het dan ook bij stoppen.
Vr.gr. mein33
Bedankt voor uw raad.
Mogelijkerwijze kom ik uiteindelijk ook tot uw welgemeende conclussie. Ik schat juist ú niet in als 'individualist'. Maar dat terzijde ...
Mijn idee is, dat een antwoord vaak genoeg is voor een topicstarter om iets van zijn/haar gading te kunnen vinden.
Sommige vragen lokken echter een dóór-vragen uit of een ná-vragen. In de actuele topic over de HEMA zijn meerdere mogelijkheden aangeboden, maar tot nu toe zwijgt de HEMA als het graf. Het aanbod wordt weliswaar van de markt genomen, maar consumenten met een betaalt ticket blijven met de strop zitten. Ik neig tot sámen naar een oplossing te zoeken en zou graag op een profiel willen kunnen nakijken wat de motivatie van de vaste forum-ploeg precies is. Helaas heeft dit forum geen tool om een privé-mail te sturen naar de betroffene/betrokkene.
U bedoelt waar over mij staat? Dan vult u toch in wat u over uzelf kwijt wilt. Daar zijn we allen vrij in om te doen (ik laten) wat we willen?
Maar goed, heb toch weer iets beantwoord wat non-consument is. Dom van me.
@Tenormin ...
Mij leek het principe hier te zijn, dat er géén domme vragen en géén domme antwoorden kunnen zijn.
Ook het invullen van het profiel is vrijwillig en ik vroeg waarom hier zo weinig gebruik van gemaakt wordt.
Ik hoef niet bij mijn eigen profiel te kijken. Verder moet iedereen zelf weten of hij/zij het profiel nader invult, de motivering daarvan gaat niemand iets aan.
Hoezo team? Waar haalt u dat nu weer vandaan? Hier is sprake van individuen die op individuele vragen reageren
U bent zoals altijd weer volledig off-topic.
Begint u nu weer met gedoe zoals voorheen, tot irritatie van velen, met al die pogingen tot discussies, aandacht zoeken en steeds off-topic dan wel flut"vragen" verzinnen?
Nee, antwoordt svp niet.
Lees svp de reacties van o.a. @mein33 en @tijger1 en doe daar uw voordeel mee.
Ook u bedankt voor uw reactie.
Met het voorbeeld van de HEMA zou deze topicstarter beter geholpen kunnen worden door een samenwerkend team dat in overleg de HEMA het vuur aan de schenen zou kunnen leggen.
Mijn topic gaat nu daarover, of je aan de profielen kunt zien of er een kans is beter te gaan samenwerken om het resultaat te optimeren. Daarbij stelde ik vast dat de profielen doorgaans leeg zijn. Wanneer hiervoor geen animo bestaat houdt het gewoon op ...
en daarmee ook mijn 'gezeur'! Zo eenvoudig is dat uiteindelijk.
De radactie heeft mij nog nooit gevraagd waarom ik niets bij mijn profiel ingevuld heb. Zouden ze dat doen, dan antwoord ik hen.
En gelukkig kunnen hier geen prive-mails gestuurd worden.
Dan kijk eens via uw avantar en/of vul uw profiel over uzelf of uw deelname-motivatie eens in.
Mijn motivatie is;
"ik wil wel eens lachen en dat kan geregeld op deze site" Ook nu weer met uw topic.
Uit uw profiel; Op een hoogwaardig forum is het niet wenselijk dat er éénmalige frustraties gedumpt worden.
De bedoeling is dat je wat over je zelf schrijft, denk niet dat anderen geïnteresseerd zijn in mijn levensverhaal.
@Gerbera ... ik heb niet om uw levensverhaal gevraagd, maar om de motivatie (ik had mijn profiel dus zojuist ingevuld)
Het verheugd me wèl, dat ik u af en toe tot een greins heb kunnen brengen ... maar uiteindelijk gaat het over de kwaliteit van een forum, waarop diverse consumenten kunnen bouwen en naast individuele antwoorden ook een bredere behandeling van hun vraag kunnen verwachten.
U gaf bij de HEMA-topic aan om een vasthoudend contact te maken/houden, maar dit heeft (nog) geen resultaten geboekt, tenzij ...
- De HEMA dit niet wil laten weten
- TS géén feedback had bedacht
- Eén van de andere voorstellen nog niet is afgehandeld
Ik vind het in ieder geval NIET genoeg, om de boel nu te laten versloffen.
Hoezo Topic ? Gezeur van ee zeurkous zal je bedoelen.
Ik heb de Ts het advies gegeven de Hema te confronteren met het verstrekken van onjuiste informatie. Een reden om het geld terug te kunnen eisen. Overige (goede) tips zijn van andere forumleden gekomen en heeft de Ts goed geholpen. En daar gaat het toch om.
U heeft blijkbaar de reactie van de Ts nog niet gelezen.
Hallo allemaal,
Dank voor de vele helpvolle reacties. Ik heb o.a. contact gezocht met het ACM en Klacht.nl. Daarnaast ben ik momenteel in contact met KASSA over verdere oplossingen.
Er kan iedergeval gezegd worden dat de 'Tapas & Sushi voor Twee' pas vol met onjuiste informatie zit dus ik hoop dat dit niet alleen voor mijzelf, maar voor iedereen die problemen ervaart met de pas opgelost kan worden.
Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen en/of wanneer HEMA persoonlijk contact met mij zoekt.
@ HK,
ik heb de Ts het advies gegeven de Hema te confronteren met het verstrekken van onjuiste informatie. Een reden om het geld terug te kunnen eisen. Overige goede tips zijn van andere forumleden gekomen en heeft de Ts goed geholpen. En daar gaat het toch om.
Gezien uw reactie bij andere forumleden heeft U blijkbaar de reactie van de Ts nog niet gelezen.
Hallo allemaal,
Dank voor de vele helpvolle reacties. Ik heb o.a. contact gezocht met het ACM en Klacht.nl. Daarnaast ben ik momenteel in contact met KASSA over verdere oplossingen.
Er kan iedergeval gezegd worden dat de 'Tapas & Sushi voor Twee' pas vol met onjuiste informatie zit dus ik hoop dat dit niet alleen voor mijzelf, maar voor iedereen die problemen ervaart met de pas opgelost kan worden.
Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen en/of wanneer HEMA persoonlijk contact met mij zoekt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer