hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 14:36
Vrije tijd & tuin

Waarom vullen de forumdeelnemers hun profiel niet in?

@allemaal ...

Onlangs heb ik mijn account weer geactiveerd na een korte eerdere pause en kwam langs de mogelijkheid om een profiel in te vullen.

Nadat ik hiervan gebruik had gemaakt, kwam ik erachter, dat op het ene streepje van @Edrick na, hier géén gebruik van gemaakt wordt. Tenminste onder de maatgevende eerste tientallen niet.

Is daar, uit het verleden, misschien een reden voor?

Of is het na de site ombouw een nieuwe/onbekende tool? Dan kijk eens via uw avantar en/of vul uw profiel over uzelf of uw deelname-motivatie eens in. We zijn toch geen los-zand-team? Heeft u een reden om niet deel te nemen, gebruik dan a.u.b. deze topic voor een commentaar.

Bedankt.

1771 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2018 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat profiel staat er al van begin af aan, dus niets nieuws.

Afgezien daarvan is het geen consumentenkwestie, dus uw topic is off topic.

En mijn motivatie gaat u niets aan.

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 14:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt.

Als dit de manier is om de toon op een topic te zetten ... reageer ik hier maar even niet op! Maar ... ieder vogeltje zingt van nature zoals het gebekt is. Ook een Tijger1, die een collega-deelnemer klaarblijkelijk geen ruimte laat (wil geven) en mogelijk moet rapporteren.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2018 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Denk dat niet iedereen het belangrijk vindt.
Maar er zijn ook gebruikers van dit forum die wél iets ingevuld hebben.
Kijk bv. maar eens bij gsm

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 15:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor uw vriendelijke tip ... ik ga op zoek! Maar vraag me dan af of bijna iedereen het dan ON-belangrijk vindt.

U bent zolang ik meedoen een steeds 'zakelijk' antwoordende deelnemer. Een deelnemer met 'een streepje'.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2018 om 15:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij begint u weer op de oude toer.

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 15:20
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik moet herhalen ...

Als dit uw manier is om de toon op een nieuwe topic te zetten ... reageer ik hier maar even niet op!

Ieder vogeltje zingt van nature zoals het gebekt is. Ook een Tijger1, die een collega-deelnemer klaarblijkelijk geen ruimte laat (wil geven) en mogelijk moet rapporteren.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2018 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje klein

U doet maar.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 21, 2018 om 15:51
509 Antwoorden / Vragen

Ik sta volledig achter de mening  van Tijger1 Het is m.i. niet de bedoeling dat forumleden de spelregels bepalen.Dat is aan de beheerder(s)

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 21, 2018 om 15:19
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Na een tijdje Kassa vraag & Beantwoord gevolgd te hebben besloot ik mee te doen, motivatie: steeds meer te weten komen, er zijn hier zoveel Kanjers actief.

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 15:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt.

Met de toenemende complexiteit in onze maatschappij komen er ook steeds meer vragen los die om antwoorden vragen.

Omdat ik vaststelde dat hier een grote vaste kern actief is met het beantwoorden, wilde ik ook eens meer ervaren over die deelnemers en kwam bijna uitsluitend 'lege' profiels tegen. Vandaar de vraag of dit profielaanbod onbekend of onbemind is.

Ik denk niet dat de vraag zó off-topic is dat hij tegen de reglementen verstoot. Ook een redactie wil tenslotte weten waarom het aanbod van het kunnen plaatsen van een profiel niet breedt wordt aangenomen ... en ik geloof niet, dat hier alleen maar individualisten actief zijn.

In tegendeel!

me
door mein33 - Jan 21, 2018 om 15:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Hänschen Klein,

Er is hier geen sprake van team, maar van individueel opererende deelnemers die vragen van Topicstarters beantwoorden, soms aangevuld of gecorrigeerd door een andere deelnemer.

Als ik u een goede bedoelde raad mag geven, beperk u tot het geven van inhoudelijke reacties op gestelde vragen, maar open geen topic's die direct te maken hebben met het wel een wee van deze site of het doen en laten van de overige deelnemers.
We proberen, ieder op zijn/haar wijze, om iedereen zoveel als mogelijk van advies te dienen, maar daar moet het dan ook bij stoppen.

Vr.gr.  mein33

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 15:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor uw raad.

Mogelijkerwijze kom ik uiteindelijk ook tot uw welgemeende conclussie. Ik schat juist ú niet in als 'individualist'. Maar dat terzijde ...

Mijn idee is, dat een antwoord vaak genoeg is voor een topicstarter om iets van zijn/haar gading te kunnen vinden.

Sommige vragen lokken echter een dóór-vragen uit of een ná-vragen. In de actuele topic over de HEMA zijn meerdere mogelijkheden  aangeboden, maar tot nu toe zwijgt de HEMA als het graf. Het aanbod wordt weliswaar van de markt genomen, maar consumenten met een betaalt ticket blijven met de strop zitten. Ik neig tot sámen naar een oplossing te zoeken en zou graag op een profiel willen kunnen nakijken wat de motivatie van de vaste forum-ploeg precies is. Helaas heeft dit forum geen tool om een privé-mail te sturen naar de betroffene/betrokkene.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2018 om 15:26
16823 Antwoorden / 108 Vragen

U bedoelt waar over mij staat? Dan vult u toch in wat u over uzelf kwijt wilt. Daar zijn we allen vrij in om te doen (ik laten) wat we willen?
Maar goed, heb toch weer iets beantwoord wat non-consument is. Dom van me.

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 15:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tenormin ...

Mij leek het principe hier te zijn, dat er géén domme vragen en géén domme antwoorden kunnen zijn.

Ook het invullen van  het profiel is vrijwillig en ik vroeg waarom hier zo weinig gebruik van gemaakt wordt.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2018 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik hoef niet bij mijn eigen profiel te kijken. Verder moet iedereen zelf weten of hij/zij het profiel nader invult, de motivering daarvan gaat niemand iets aan.
Hoezo team? Waar haalt u dat nu weer vandaan? Hier is sprake van individuen die op individuele vragen reageren
U bent zoals altijd weer volledig off-topic.
Begint u nu weer met gedoe zoals voorheen, tot irritatie van velen, met al die pogingen tot discussies, aandacht zoeken en steeds off-topic dan wel flut"vragen" verzinnen?
Nee, antwoordt svp niet.
Lees svp de reacties van o.a. @mein33 en @tijger1 en doe daar uw voordeel mee.

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 15:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ook u bedankt voor uw reactie.

Met het voorbeeld van de HEMA zou deze topicstarter beter geholpen kunnen worden door een samenwerkend team dat in overleg de HEMA  het vuur aan de schenen zou kunnen leggen.

Mijn topic gaat nu daarover, of je aan de profielen kunt zien of er een kans is beter te gaan samenwerken om het resultaat te optimeren. Daarbij stelde ik vast dat de profielen doorgaans leeg zijn. Wanneer hiervoor geen animo bestaat houdt het gewoon op ...

en daarmee ook mijn 'gezeur'! Zo eenvoudig is dat uiteindelijk.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2018 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De radactie heeft mij nog nooit gevraagd waarom ik niets bij mijn profiel ingevuld heb. Zouden ze dat doen, dan antwoord ik hen.

En gelukkig kunnen hier geen prive-mails gestuurd worden.

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2018 om 15:51
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dan kijk eens via uw avantar en/of vul uw profiel over uzelf of uw deelname-motivatie eens in.
Mijn motivatie is;
"ik wil wel eens lachen en dat kan geregeld op deze site" Ook nu weer met uw topic.

Uit uw profiel; Op een hoogwaardig forum is het niet wenselijk dat er éénmalige frustraties gedumpt worden.

De bedoeling is dat je wat over je zelf schrijft, denk niet dat anderen geïnteresseerd zijn in mijn levensverhaal.

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 16:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Gerbera ... ik heb niet om uw levensverhaal gevraagd, maar om de motivatie (ik had mijn profiel dus zojuist ingevuld)

Het verheugd me wèl, dat ik u af en toe tot een greins heb kunnen brengen ... maar uiteindelijk gaat het over de kwaliteit van een forum, waarop diverse consumenten kunnen bouwen en naast individuele antwoorden ook een bredere behandeling van hun vraag kunnen verwachten.

U gaf bij de HEMA-topic aan om een vasthoudend contact te maken/houden, maar dit heeft (nog) geen resultaten geboekt, tenzij ...

- De HEMA dit niet wil laten weten
- TS géén feedback had bedacht
- Eén van de andere voorstellen nog niet is afgehandeld

Ik vind het in ieder geval NIET genoeg, om de boel nu te laten versloffen.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 21, 2018 om 16:02
509 Antwoorden / Vragen

Hoezo Topic ? Gezeur van ee zeurkous zal je bedoelen.

gerbera
door gerbera Jan 21, 2018 om 16:15
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb de Ts het advies gegeven de Hema te confronteren met het verstrekken van onjuiste informatie. Een reden om het geld terug te kunnen eisen. Overige (goede) tips zijn van andere forumleden gekomen en heeft de Ts goed geholpen. En daar gaat het toch om.
U heeft blijkbaar de reactie van de Ts nog niet gelezen.

DOOR JERBOUMA - 17 JAN. 2018 OM 16:24
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Hallo allemaal,

Dank voor de vele helpvolle reacties. Ik heb o.a. contact gezocht met het ACM en Klacht.nl. Daarnaast ben ik momenteel in contact met KASSA over verdere oplossingen.

Er kan iedergeval gezegd worden dat de 'Tapas & Sushi voor Twee' pas vol met onjuiste informatie zit dus ik hoop dat dit niet alleen voor mijzelf, maar voor iedereen die problemen ervaart met de pas opgelost kan worden.

Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen en/of wanneer HEMA persoonlijk contact met mij zoekt.

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2018 om 16:21
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@ HK,
ik heb de Ts het advies gegeven de Hema te confronteren met het verstrekken van onjuiste informatie. Een reden om het geld terug te kunnen eisen. Overige goede tips zijn van andere forumleden gekomen en heeft de Ts goed geholpen. En daar gaat het toch om.
Gezien uw reactie bij andere forumleden heeft U blijkbaar de reactie van de Ts nog niet gelezen.

DOOR JERBOUMA - 17 JAN. 2018 OM 16:24
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Hallo allemaal,

Dank voor de vele helpvolle reacties. Ik heb o.a. contact gezocht met het ACM en Klacht.nl. Daarnaast ben ik momenteel in contact met KASSA over verdere oplossingen.

Er kan iedergeval gezegd worden dat de 'Tapas & Sushi voor Twee' pas vol met onjuiste informatie zit dus ik hoop dat dit niet alleen voor mijzelf, maar voor iedereen die problemen ervaart met de pas opgelost kan worden.

Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen en/of wanneer HEMA persoonlijk contact met mij zoekt.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2018 om 16:28
16823 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. van een O.T. 'onderwerp'. Heeft u een vrijwillige "pause" ingelast of.... @hänschen klein?

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 21, 2018 om 16:32
509 Antwoorden / Vragen

Je begint gelijk al te zwammen. Je hebt een nieuwe account aangemaakt in plaats van een oude account opnieuw geactiveerd.Oude account kan je niet meer aktiveren ,  dus je teller staat op 0. Je bent een nieuweling met veel praatjes en een hoge dunk van jezelf.

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2018 om 16:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@V1126,

dan moet ik u nu echter toch gaan voorlichten ... en vaststellen dat u géén profiel heeft!

Ik heb mijn account zèlf stilgelegd en later via de moderator/redactie weer opnieuw geactiveerd.

De rest neemt u maar voor uw eigen rekening!

Grunnen.
door Grunnen. Jan 21, 2018 om 17:45
509 Antwoorden / Vragen

Weer fout ,dan hebben ze een nieuw account met een andere naam voor je aangemaakt. of een blokkade opgeheven En ik wel of geen profiel heb gaat je niets aan daar is iedereen vrij in. Mijn voorkeuren zijn bekend bij de beheerder. Veel succes met het beantwoorden van vragen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 21, 2018 om 16:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@alle topic-deelnemers.

Met de kennis, dat de reacties in de namiddag rond vijf uur gaan stoppen, nog even een laatste en afsluitende opmerking.

- Op het forum staat de onderstaande vette tekst, waaraan door de beheerder verder weinig motivatie/uitleg werd toegevoegd. Ik denk echter niet, dat vragen over het eigen medium op voorhand meteen al O.T. moeten zijn.

- Een poging om het forum breder uit te kunnen leggen en een meerwaarde hieraan toe te kunnen voegen, door een vraag te stellen over motivaties bij de deelnemers, werd door de bovenstaande, weliswaar zeer kleine en snel reagerende, vaste groep deelnemers op hun typisch eigen manier beantwoord. Iedere (ook andere) vorm van een soort van samenwerking wordt tenminste door hen niet positief/spontaan gewaardeerd. Wat anderen denken blijft ongewis.

- Navolgende, hopelijk positievere reacties, worden nu door mij nu niet meer beantwoord. Ik denk erover na, toekomstig reacties te posten t.b.v. de vraagsteller en me aan de 'V&B-stijl' aan te passen.

- Voor een 'discussie-forum' zullen er ongetwijfelt nog andere prima mogelijkheden bestaan, naast dit V&B-forum.

*PS. Ik was vrijwillig! in een deelname-pause gegaan en werd niet, zoals "boze tongen'' beweren, door de beheerder in de (veronderstelde) ban gedaan!

_________________________________________________________________________________________________

Citaat: Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen? (Lettertype aangepast qua grootte).
_________________________________________________________________________________________________

Grunnen.
door Grunnen. Jan 21, 2018 om 17:54
509 Antwoorden / Vragen

Begin je nou ook al te schreeuwen !! Je bent wel degelijk geband

Grunnen.
door Grunnen. Jan 21, 2018 om 18:07
509 Antwoorden / Vragen

(Lettertype aangepast qua grootte). Nu nog alleen bemoeien met je eigen zaken ,dan komt het helemaal goed met je nieuwe start toch?

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2018 om 17:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo, laatste afsluitende opmerkingen? Dat maakt u helemaal niet uit gelukkig.
U wilt altijd het laatste woord hebben en dat is nu ook alweer het geval gelijkhebberig als u altijd bent.
U had van mij rustig uw account niet opnieuw hoeven activeren, ook niet als de ban opgeheven is.

wi
door wilhelmina59 - Jan 21, 2018 om 17:56
512 Antwoorden / 0 Vragen

Of ik wel of geen profiel invul is niet belangrijk.
De vraag is eerder wordt het profiel wel naar waarheid ingevuld.
Iedereen kan wel wat op het internet  zetten.

tenormin
door tenormin Jan 21, 2018 om 18:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, Prof. Mr. Dr. Alleen, er zal niemand, inclusief mijzelf, dit geloven. ;-))

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2018 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor uw informatie, dit is een vraag en antwoord forum. Mensen stellen hier een vraag, als het goed is. Sommigen klagen alleen of zeuren. En daar krijgen ze ook een reactie op.

Iedereen kan een reactie plaatsen en het is aan de vragensteller te beoordelen of hij de adviezen al dan niet opvolgt.

Wij zitten, ik in ieder geval niet, niet op het forum om actie te voeren tegen wat voor bedrijf of instelling dan ook. Het staat de vragensteller vrij om al dan niet te handelen, zoals hem goeddunkt.

pe
door peentjes - Jan 21, 2018 om 19:19
421 Antwoorden / 0 Vragen

..omdat ik - anders dan 'we' - zo min mogelijk invul bij elk 'gevraagd' profiel. Hoe minder des te minder kans op misbruik van gegevens.

costnix
door costnix - Jan 21, 2018 om 21:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Teruggekeerd uit “Der grosse Stadt?” :-(
Maar even @allemaal (behalve HK): Zullen we onze huistrol niet meer voeren?