caramel
door caramel Feb 26, 2013 om 22:33
Vrije tijd & tuin

Wat doe je na slechte ervaring fotoshoot? Utrecht Groupon Dream Photographer

Goed opgelet!

Om mijn vriendin te verrassen voor haar verjaardag boekte ik voor haar en mijzelf een individuele fotoshoot bij Dream Photographer in Utrecht (Ambachtsweg) als leuk uitje. Er werd op Groupon gestunt met champagne, hapjes en een heuse stylist, dus ik verheugde me op een verzorgde ochtend en middag. Want, vooraf telefonisch geïnformeerd, wij zouden tussen elf uur 's ochtends en drie uur 's middags onder de pannen zijn.

Bij aankomst was slechts één iemand aanwezig; fotograaf, stylist en visagie moesten nog komen. Visagiste (los voor betaald à €30 pp) was vriendelijk en kundig. Goed begin. Echter er werd ons niets te drinken aangeboden.

Ineens was daar de fotograaf die nogal met een stramme visie werkte. Hij kon die echter maar beperkt overbrengen, vanwege zijn matige Nederlands. Het was echter geen probleem voor hem om hele verhalen te houden in het Turks, met zijn collega's. De sfeer is daardoor nogal onaangenaam; geen idee of het gaat over hoe idioot jij eruitziet of dat de collega in kwestie die lamp niet goed vasthoud.

Het helpt niet dat deze fotograaf dan ook de beloofde stylist blijkt te zijn. Hij is kortaf, duidelijk niet oprecht geïnteresseerd en zijn commentaar gaat niet verder dan "leuk" en "wat heb je nog meer bij je?" Hij draagt niets bij voor persoonlijke stijlverbeteringen op een foto.

Vervolgens werd er van tijd tot een hoop getreuzeld, gelachen en gedaan in een onderonsje voor de crew en ineens was er haast. Om één uur kwam de volgende klant en de tweede sessie was na twaalf uur natuurlijk nog lang niet gestart. De sfeer werd ongeduldig en we werden gemaand om op te schieten.

Dan kun je wel een glaasje champagne gebruiken, want je gaat er niet spontaan van lachen. Dat is echter nooit gekomen.

Een verzoek om een foto met een bepaalde stijl wordt daarbij direct afgestraft met een "verzin het dan zelf maar" en "jij weet het toch zo goed" houding.

Bij het verlaten van de studio had mijn vriendin (OP EIGEN VERZOEK) een kopje thee kunnen bemachtigen. Het fatsoenlijk groeten was teveel gevraagd.

Een aantal dagen later konden we de foto's komen bekijken en uitkiezen (je krijgt er slechts tien). Deze dag is duidelijk kortgesloten. Desalniettemin stonden wij voor een gesloten deur! Alsof benzine en vooral onze tijd al niet kostbaar genoeg is.

Kort samengevat:

Via Groupon geboekt en niet gekregen wat er beloofd is (hapje, drankje, champagne, stylist)
Slechte service
Slechte communicatie
Slechte afspraken

Conclusie: NIET aan te raden.

Zijn er andere mensen met dit soort ervaringen en wat doe je eraan? Tot op heden geen reactie gehad op het feit dat wij onze foto's dus niet hebben kunnen uitkiezen. Hoe bereik je een vredige oplossing met dit soort bedrijven?

Wat als we geen reactie meer krijgen? Wat zijn je rechten in zo'n situatie?

Bedankt alvast!

4869 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 27, 2013 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies wat u nu doet gelijk bekent maken dat het anders is.En nooi meer op zulke zaken waar u geen mond op mond reclame van heb opgedaan niet te geloven in mooie praatjes.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2013 om 03:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van een kouwe kermis thuisgekomen!

Hoorde vaker klachten over de service van Groupon, daar heeft u zaken mee gedaan en daar dient u uw beklag voor te leggen en schadeloosstelling te vragen voor de niet-gederfde genot van het arrangement. Groupon schiet vaker te kort in de dienstverlening en wil zich dan de handen vanaf trekken als het fout gaat op de uitvoerende partij(en).

Groupon werd onlangs nog in het programma KASSA aan de tand gevoeld voor een ander probleem waar het de handen van aftrok; alleen was mr. Batenburg, gemachtigde gedupeerden, het met de visie van Groupon niet eens, kortom er gaat geprocedeerd worden.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had deze deal ook gekocht om m'n dochter van 14 te verassen. Wat een afknapper! De fotograaf was ongeïnteresseerd en gaf nauwelijks aanwijzingen. Deze fotoshoot was voor de fun maar die was ver te zoeken! Ook duurde de fotoshoot maar 30 minuten ipv 1 1/2 uur ( daar kwam ik thuis achter toen ik het na ging lezen) ik had begrepen dat je de foto's mee kreeg op dvd en dat je deze dus zelf kon gebruiken en af drukken dit bleek dus niet het geval, ik kon de foto's kopen op cd en dat kostte 35€ tja daar had ik totaal niet op gerekend en toen kreeg ik voor 10€ een cd mee met de foto's dat waren er 14 in totaal en ook wij konden de foto's niet zelf uitzoeken. De motor werd ook niet aangeboden voor de fotoshoot! Wij kregen overigens wel een drankje.....

Morgen ga ik groupon bellen en zeggen dat de deal niet duidelijk is Want sinds vandaag staat de deal er weer op!!!!!! Ik baal ervan want m'n dochter vond het totaal niet leuk en ik ben 34€ lichter! Ook ga ik dream media photographers een mail sturen hierover maar ik verwacht geen antwoord........

Niet doen dus of duidelijk van te voren afspraken maken!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

*het verhaal wordt eentonig: wie met Groupon in zee gaat, komt nmm (altijd) van de kouwe kermis thuis

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op zondag 17 mrt 2013, 15:14: *het verhaal wordt eentonig: wie met Groupon in zee gaat, komt nmm (altijd) van de kouwe kermis thuis

Hier ben ik het niet mee eens. Groupon doet wel zn best problemen op te lossen is mijn ervaring! De dream nedia fotografie heeft zich niet aan de afspraak gehouden! Hier ga ik nog achteraan dus wie weet wordt vervolgd?????

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

stessie900 schreef op zondag 17 mrt 2013, 15:26:
dearagain schreef op zondag 17 mrt 2013, 15:14: *het verhaal wordt eentonig: wie met Groupon in zee gaat, komt nmm (altijd) van de kouwe kermis thuis

Hier ben ik het niet mee eens. Groupon doet wel zn best problemen op te lossen is mijn ervaring! De dream nedia fotografie heeft zich niet aan de afspraak gehouden! Hier ga ik nog achteraan dus wie weet wordt vervolgd?????

*er is inderdaad een webcareteam dat (slechts) aan damage control doet, maar dat is dan ook alles gezien de vele klachten op de diverse sites

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kort samengevat:

Via Groupon geboekt en niet gekregen wat er beloofd is (hapje, drankje, champagne, stylist)
Slechte service
Slechte communicatie
Slechte afspraken

Conclusie: NIET aan te raden.

Zijn er andere mensen met dit soort ervaringen en wat doe je eraan? Tot op heden geen reactie gehad op het feit dat wij onze foto's dus niet hebben kunnen uitkiezen. Hoe bereik je een vredige oplossing met dit soort bedrijven?

Wat als we geen reactie meer krijgen? Wat zijn je rechten in zo'n situatie?

Bedankt alvast!

*dien bij Groupon een eis tot schadevergoeding in van minstens 50% van de koopprijs

*doe dat schriftelijk en aangetekend

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt iedereen voor de reacties! De mijne is super laat, want ik had blijkbaar niet aangevinkt om meldingen van reacties te krijgen :S Oops. Sorry daarvoor, want het is wel heel erg gewaardeerd!

Inmiddels een eeuwigheid verder, want er was een hoop bellen en mailen nodig om opnieuw een afspraak te maken. Ineens zijn ze dan natuurlijk niet meer bereikbaar. Ze durfden ook nog te beweren dat wij veel te laat waren geweest voor de afspraak; iets wat zeker niet het geval was.

We zijn nog eens terug geweest... Nu konden we dan die paar fotootjes ophalen. We hadden onze code, datum, tijdstip en alles eromheen opgegeven - je wil immers niet langer dan nodig in deze kille toestand blijven hangen. Het hele taalbarrière verhaal werkt uiteraard niet als je "instructies" wilt uitwisselen; het werkt zwaar tegen als er zaken afgehandeld moeten worden.

Nou, na 2 maanden was het dan ein-de-lijk zo ver. Ze waren er! Alleen die foto's... Nee, die niet. Die stonden op een andere computer. "Want ja, het was al zó lang geleden..." Opnieuw tijd en benzine verspeeld voor een onzinnig verhaaltje. Er werd nog halfslachtig een poging gedaan om de fotograaf te pakken te krijgen. "Nee, u hoort van ons." Dat is inmiddels alweer een paar dagen terug.

Ik zal zeker Groupon nog even mailen, maar na mijn vraag/waarschuwing hier ging ik even verder zoeken en raakte ik op z'n zachts gezegd 'ontmoedigd' van wat ik allemaal las.

Normaal zou ik ook niet zoiets boeken zonder een bron die me zei dat het een ok plek was, maar ik heb een aantal grappige workshopjes geboekt met Groupon. Het was allemaal altijd wel wat magerder dan wordt voorgesteld, maar je maakt er wat van. Maar dit Dream Photographer verhaal was gewoon een heel negatieve en langdradige ervaring.

Ben heel benieuwd wat stessie900 als antwoord heeft gehad van de klantenservice... Wij hadden precies diezelfde ongeïnteresseerde fotograaf die zichzelf bekroond heeft als "stylist". Nare toestand.

Ook zo shady; ze heten nu "spontaan" Dream Media Fotografie (http://www.dreammediafotografie.com) Dat is meestal ook wel een teken van slecht nieuws...

Mocht het nog goed komen - of erger worden; update volgt!

ve
door verwijderd - Jun 1, 2013 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hebben ook een slechte ervaring bij deze fotograaf. Wij hadden er ook meer van verwacht dan gekregen.

Bij binnenkomst (wij waren te vroeg) mochten we even wachten en kregen we water of thee aangeboden. Opeens kwamen er 2 mensen binnen de voor ons de fotoshoot hadden gehad om foto's te bekijken, wij konden gewoon mee kijken, geen afgeschermde ruimte oid. Ruim een half uur gewacht, ruim een kwartier nada twij de afspraak hadden mochten we op de foto. Eerst samen 6 foto's en toen apart, omkleden maar riep hij. Dus wij ons zelf uitgekozen kleding uit de tas en achter een kamerschermpje omkleden terwijl die mannen langsliepen :s

Nog hooguit 10 foto's van ons samen en we zijn klaar roept hij. 20 mimuten duurt het om de foto's te bewerken dus of we even willen wachten. We kregen bij de aanbieding 10 foto's op dvd ,aar ja dan kan je er alleen naar kijken zei hij dus als we ze op cd wilde kost het normaal €30 per foto maar vandaag kregen wij 10 foto's voor €50. Ik vroeg of dat er 12 konden worden en dat kon ook, opeens konden het er zelfs 15 foto's worden maar ik moest wel gelijk afrekenen. Ik deed dit contant en opeens kon het ook wel 20 foto's voor die €50.

Na 20 minuten wachten konden we 21 foto's bekijken, we konden niet kiezen, ook al vonden we de helft niet mooi. Dit gaf ik aan en kreeg gelijk een antwoord ' je kan zo die €50 terug krijgen en dan geen foto's, ook goed! Maar je kan natuurlijk niet altijd mooi oo de foto staan zei hij nog na. Besloten om de cd-rom toch maar te doen want we hadden een foto aan onze ouders beloofd. Ik gaf nog aan da er een shoot van 1,5 uur beloofd werd terwijl we nu binnen een uur buiten stonden inclusief shoot en het uitzoeken van de foto's (20min) gaf hij aan dat de 1,5 uur inclusief uitzoeken is. Toch waren we binnen een uur buiten en daar had hij niks op te zeggen!!

Na thuis komst gaan googlen En toen kwam ik op deze site terecht en dan zie ik 2 reacties van de mensen van Dream Media Fotografie dat het niet aan hun licht maar aan groupon. Daar ben ik het nie mee eens want:
1 hun zijn toch j zee gegaan met groupon
2 hun weten toch de voorwaarden die groupon verkoopt en dat moeten ze dan naleven (champagne, visagist en styling advies?!)
3 hun kunnen toch mee foto's maken dan 20 en zorgen da de klanten kunnen kiezen uit meerdere foto's

Echt waardeloos en zonde van de €100 die we kwijt zijn voor de paar foto's die niet naar onze zin zijn!!

ve
door verwijderd - Jun 1, 2013 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

*er zijn ontzettend veel klachten op de diverse fora over de combinatie Groupon en de bedrijven die met Groupon in zee gaan

*als kern van die klachten komt dan naar voren, dat de bedrijven onvolledig of zelfs niet leveren wat Groupon voorspiegelt

*daarbij komt dan nog eens, dat Groupon er blijkbaar niet in slaagt om problemen op te lossen

*daarom lijkt het me onverstandig om zaken te doen met groupon

ve
door verwijderd - Dec 23, 2013 om 07:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Wat baal ik nu ik dit allemaal lees!!!
Ik heb morgen voor een vriendin en mij een duoshoot gereserveerd staan(gekocht op vakantieveiling.nl), bij dreammediafotografie! Nu lees ik dit allemaal, en ik dacht, ga even op de die kijken, zie ik tot mijn grote schrik, dat ze een hele andere site hebben, en ook anders heten!!
Wat moet ik nou??

Groetjes
Kelly

ve
door verwijderd - Jan 14, 2014 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey allemaal!

Wat balen zeg, ik heb een duoshoot in februari gepland staan en nu lees ik dit allemaal.. @kelly21 had jij onlangs ook zulke negatieve ervaringen met deze shoot? Ik vroeg me dit af omdat jij nog vrij recent bij de fotograaf bent geweest (na de naamwijziging).

Groetjes, Sophie