st
door strandjutter May 22, 2016 om 12:35
Vrije tijd & tuin

Wie heeft ervaring met een terras markies

https://www.kwantum.nl/tuin-parasols-partytenten-parasols-terrasmarkies-sevilla-375x250-0252019

Het gaat om de terrasmarkies in bovenstaande link. Ik heb al een klacht gevonden hierover dat het doek met alluminium stangen met een zuchtje wind al omklapt. Een blijkbaar zwakke constructie.

24037 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet kopen dan. :-)

Cookies
door Cookies - May 22, 2016 om 12:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zal er even een link van maken https://www.kwantum.nl/tuin-parasols-partytenten-parasols-terrasmarkies-sevilla-375x250-0252019

Dat dit ding bij het eerste zuchtje wind om gaat, of nog erger de lucht in gaat, verbaast me niet.

tenormin
door tenormin - May 22, 2016 om 12:45
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Strandjutter, (met dank aan @carola.83 voor de gegeven link): zou dat ding inderdaad niet kopen: (niet) toevallig heeft mijn ex-schoondochter zo'n ding 2 maanden geleden in haar nieuwe onderkomen aangeschaft; het kreng klapt ook om zelfs zonder wind, lijkt alsof het geen 'hoeven' heeft. Eerlijkshalve wel eraan toevoegen dat ze haar geld heeft teruggehad, dat wel.

aurora1
door aurora1 - May 22, 2016 om 12:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen ervaring mee en ik zou zo'n ding ook niet kopen. Bij de advertentie staat zelfs ook nog "exclusief voetsteunen". Mij lijkt het ding ook topzwaar.
Dan is een parasol in een stevige voet verstandiger (en wel zo voordelig).
Verder geldt in het algemeen: bij twijfel niet doen.....

costnix
door costnix - May 22, 2016 om 13:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u hem (met voetsteunen) koopt, zou u die voetsteunen kunnen inkapselen met beton. Nadeel hij is niet meer zo makkelijk te verplaatsen.

tenormin
door tenormin May 22, 2016 om 13:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kwantum had mijn schoondochter eerst gezegd dat ze er maar een paar zware tegels op moest leggen. Da's natuurlijk niet de bedoeling. En het moest verplaatsbaar blijven, lees: met de zon meegaan. Maar de tevredenheidsgarantie is wel goed, zoals geschreven: ze kreeg haar geld terug.

costnix
door costnix May 22, 2016 om 19:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin: Dat is een betere oplossing :-)

gerbera
door gerbera - May 22, 2016 om 15:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, dat van die tegels kan wel kloppen. In de voetsteunen kunnen tussen de hoeken (grind)tegels gelegd worden, ik meen 50x50, waardoor de boel niet zo snel omwaait. Is dan alleen niet of zeer moeilijk te verplaatsen. Zo te zien is het ook gemaakt om vast onder (terras)tegels geplaatst te worden. Maar blijf het een eng ding vinden waarvoor je dan ook nog 8 tegels moet aanschaffen.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat ding is toch helemaal niet bestemd om te verplaatsen?

Cookies
door Cookies - May 22, 2016 om 16:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gezien je gebruikersnaam: op het strand heb je zeker niks aan dit ding.