Bo
door Boterbloem53 Jul 6, 2020 om 16:21
Vrije tijd & tuin

Wij hebben buiten stoelen Lava/carbon gekocht, niet tevreden blijven nat.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?

1822 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 6, 2020 om 16:24
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als iets in de regen staat zal het nat worden inderdaad. En als de stof van de zitting niet in de wind en zon staat zal deze, net zoals alles, nat blijven.

Eat waren uw verwachtingen?

gerbera
door gerbera - Jul 6, 2020 om 16:38
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij niet zo verwonderlijk dat de kussens lange tijd nat blijven als er een flinke regenbui overheen gegaan is. Als ik geen gebruik maak van de stoelen haal ik de kussens van de stoelen en berg ze droog op. Wist u dat er voor een habbekrats kisten te koop zijn waar u de kussens droog in kunt bewaren.

tenormin
door tenormin Jul 6, 2020 om 18:47
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, waar lees je dat de kussens nat blijven? Natuurlijk blijven die nat. Maar het gaat gewoon over de "naakte" stoel. Zag veel modellen van Lava carbon, ook wat leek als kussen maar dan vast, maar ik heb de TS, nogmaals, nergens op kunnen betrappen dat ze schrijft dat de kussens nat blijven.

gerbera
door gerbera Jul 6, 2020 om 21:50
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Als het om de kale stoelen gaat, die droog je dan toch gewoon met een doekje. En een "kale" stoel die 8uur nat blijft ? ff de zon of een windje en ze zijn droog.

mr
door mrmoto Jul 7, 2020 om 09:24
167 Antwoorden / 4 Vragen

staat ook nergens , 8 uur nat blijven .

gerbera
door gerbera Jul 7, 2020 om 10:19
7360 Antwoorden / 14 Vragen

@mrmoto, ff de reacties lezen en dan pas kommentaar geven, had de TS gisteren al geschreven.

Niet dus ,na 8 uur nog nat.

simon55
door simon55 - Jul 6, 2020 om 16:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb al jaren een Jardin tuinset  , kussens haal ik iedere dag naar binnen , en zijn al 32 jaar oud. Even in t wasmachientje , en hoppa weer als nieuw.

redfloor
door redfloor - Jul 6, 2020 om 17:20
166 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij blijven de stoelen nat. Over kussens lees ik hier niks...

getty
door getty - Jul 6, 2020 om 17:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat zegt de verkoper nav uw klacht?

Bo
door Boterbloem53 - Jul 6, 2020 om 20:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is lava /carbon, het is een geheel maar ze zeggen dat het binnen een uur droog moet zijn.
Niet dus ,na 8 uur nog nat. Het zijn buiten stoelen dus miskoop.

getty
door getty Jul 6, 2020 om 20:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ok, maar nogmaals, wat zei de verkoper op uw klacht?

gerbera
door gerbera Jul 6, 2020 om 21:51
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Wat bedoeld u met een geheel, zitten er "vaste" kussens op?

ne
door neodutchio Jul 7, 2020 om 09:28
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wie zegt dat het binnen een uur droog moet zijn? Online kan ik daar niets over vinden.

panter22
door panter22 - Jul 7, 2020 om 10:34
6599 Antwoorden / Vragen

Op deze site staat het volgende:
Na een bui is de stoel snel droog en kun je weer fijn buiten zitten.
https://www.spork.nl/artikel/2370/life-outdoor-living-sense-tuinstoel-lava-carbon.html
Als er 's zomers een buitje valt zal het wel kunnen. Maar met een dag permanente regen of hoosbuien?
Dan zou het wondermateriaal zijn als de kussens met een uur droog zouden zijn.
Heb je al geklaagd bij de verkoper?

Bo
door Boterbloem53 Jul 7, 2020 om 11:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben alles geprobeerd, schuin gezet uitgeknepen 4 uur in de zon lijkt dan droog, maar als je gaat zitten gelijk een natte kont.
Is in behandeling bij de verkoper.

panter22
door panter22 Jul 7, 2020 om 11:12
6599 Antwoorden / Vragen

Dan is het even afwachten waar de verkoper mee komt. Je moet het net treffen dat iemand op een forum ook zulke stoelen heeft. Maar het kan best een productiefout zijn.

aurora1
door aurora1 - Jul 7, 2020 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Laat u die stoelen permanent in de regen staan? Geen beschermhoezen e.d.? Mijn stoelen blijven ook nat als ze alsmaar in de regen staan en ze niet afgedekt worden.

sira
door sira - Jul 8, 2020 om 10:42
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Kunt u de stoelen niet gekanteld tegen de tafel zetten? Dan blijft het zit- en ruggedeelte droog en mocht er toch wat water op komen dan loopt dat er af.