sc
door schoutjes Apr 5, 2019 om 17:25
Vrije tijd & tuin

Wij moeten ineens €171.96 betalen voor een seizoen plaats voor stacaravan

Is een hoog bedrag, zeker voor mensen die 3 weken zomervakantie en wat weekenden doorbrengen op de camping.
Ook toeristenbelasting € 340 per seizoen
 ( toerist in eigen land hoe verzinnen zij het) vind ik belachelijk . Ik vraag mij af of dit allemaal wel correct is.

2159 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2019 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, als u een seizoenplaats hebt, moet u daarvoor betalen. En die toeristenbelasting is niets nieuws.

Maar u kunt natuurlijk ook gewoon opzeggen en echt alkeen maar drie weken met de caravan op vakantie gaan. Ik denk dat u dan niet goedkoper uit zult zijn.

marita5
door marita5 - Apr 5, 2019 om 17:48
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Schoutjes ,

Wij moeten ineens €171.96 betalen voor een seizoen plaats voor stacaravan

Is een hoog bedrag, zeker voor mensen die 3 weken zomervakantie en wat weekenden doorbrengen op de camping.
Ook toeristenbelasting € 340 per seizoen

Dat is dan nog een koopje , lees deze prijzen eens , klik op de rode regel

https://www.campingdebocht.nl/seizoenplaats/

me
door mein33 - Apr 5, 2019 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

€  171,96 voor een seizoenplaats, daar sta je bij andere campings nog geen week voor.
Al met al niets te klagen, zou ik zo zeggen.

Maar een tikfoutje daargelaten, een seizoensplaats geeft aan dat u er, net zo vaak als u wil, het hele zeizoen mag verblijven.
Dat u er maar een beperkt aantal dagen en weken bent is niet aan de verhuurder te wijten, maar voledig aan u zelf.
Toeristenbelasting betaald u aan de Gemeente waar u te gast bent en dat heeft niets te maken met  het "in eigen land zijn".

Al met al lijkt mij niet dat er iets niet klopt en in de regiomidden Nederland is een dergelijk tarief voor een seizoensplaats, met faciliteiten, echt een koopje te noemen.
Ook daar wordt toeristenbelasting geheven, zodat de inwoners van de Gemeente niet voor de Gemeentelijke kosten opdraaien die er voor de vakantieganger worden gemaakt.

Mooi seizoen gewenst en als het toch een beetje te duur lijkt, dan maar per weekend een kratje bier minder en de rekening ziet er al weer iets positiever voor u uit.  ;-))

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2019 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vraag mij af of dit allemaal wel correct is.
Heb je de huurovereenkomst vaar de staanplaats voor je stacaravan al eens goed doorgelezen?
Heel normaal dat je voor een staanplaats moet betalen en dat is niet afhankelijk van de tijd die je in je caravan doorbrengt.
Toeristenbelasting wordt in/door veel gemeentes geheven. De regeling en hoogte van het bedrag is bij de gemeente op te vragen.

diumenge
door diumenge - Apr 5, 2019 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo ineens?

tenormin
door tenormin - Apr 5, 2019 om 18:46
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@schoutjes, u heeft een typefout gemaakt met het staangeld bedrag. Kan me voorstellen dat dit een bedrag moet zijn van €1.719,60. Seizoenplaatsen zijn meestal van April tot eind September. Uiteraard is er toeristenbelasting. Niets nieuws onder de zon. Gaat u maar een nachtje logeren in een Nederlands hotel: ook daar moet toeristenbelasting betaald worden. Het is, echt waar, allemaal correct.

ne
door neodutchio - Apr 5, 2019 om 18:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik en huis ga huren betaal ik een vast bedrag per maand. Of ik er een hele maand in woon of maar 2 weken, de prijs blijft hetzelfde. U huurt nu voor een heel seizoen een staanplaats. Dan mag u er zo vaak komen als u maar wilt. Als u maar 3 weken weg wilt gaan kunt u ook kijken naar een huurcaravan in de periode dat u weg wilt.

costnix
door costnix - Apr 5, 2019 om 18:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U bent geen ingezetene van de gemeente waar u vakantiehoudt
De toeristenbelasting is geregeld in de Gemeentewet artikel 224:

https://maxius.nl/gemeentewet/artikel224

Een nadere uitleg:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Toeristenbelasting

Toch nog een prettige vakantie.

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2019 om 19:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dan erg voordelig. Toe  ristenbelasting: prima, u bent dan kennelijk niet in uw eigen gemeente.
U kunt het opzeggen dan heeft u die kosten niet of u gaat vaker naar de camping, of u bezuinigt wat op de bestedingen tijdens die vakantie en weekenden.
Voor niets gaat de zon op, al het andere kost over het algemeen geld.
Wees blij dat u de mogelijkheid van die camping heeft, want u heeft niets te klagen. Geniet er dus maar van.

sc
door schoutjes - Apr 6, 2019 om 07:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry er is iets fout gegaan, het gaat  over rioolbelasting.

sc
door schoutjes - Apr 6, 2019 om 08:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry het is hier fout gegaan, het gaat  over rioolbelasting.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 6, 2019 om 09:47
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd: er zijn nog plaatsen waar het duurder is en ook de toeristenbelasting hoger is. Er zijn zelfs Gemeenten waar de belasting wordt aangerekend als men in de eigen Gemeente kampeert en je dan moeite moet doen om het terug te ontvangen.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2019 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is dus iets fout gegaan, maar wat moet u nu en aan wie, betalen?

gerbera
door gerbera - Apr 6, 2019 om 13:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het zou kunnen dat voorheen de campingeigenaar de aanslag kreeg en deze met de standplaatstarieven in rekening bracht. Inmiddels is de rioolheffing (landelijk) behoorlijk gestegen onder de mom van klimaatverandering en heeft of de gemeente besloten ieder afzonderlijk een aanslag te sturen of de eigenaar rekend de rioolheffing nu afzonderlijk van het standplaatstarief. Zou deze het standplaatstarief met dat bedrag verhogen zou ieder ook op zijn achterste benen staan vanwege de "ongehoorde"verhoging. Rioolheffing betreft niet alleen de afvoer uit uw caravan maar van het gehele terrein, dus ook de afvoer van o.a. hemelwater via het riool.

Dus als het ff kan, gewoon vaker de caravan gaan gebruiken, heeft u in elk geval waar voor uw geld.;-))

tenormin
door tenormin - Apr 6, 2019 om 13:53
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Gaat dus niet om staanplaats maar om rioolbelasting. Ook dat moet door elke huurder op een terrein van camping betaald worden, ook als u minder gebruik maakt van de faciliteiten. Maar het is toch kennelijk niet voor het eerst dat u een staanplaats huurt? Er moet al "tig" jaar betaald worden, voor alles. Ook als u TV aansluiting en Wifi hebt, gas enz. Ligt er aan hoe uw contract is, misschien is uw staanplaatst incl. energie en gas. Dat is van hieruit niet te zien.

PerCeptie
door PerCeptie - Apr 9, 2019 om 09:37
26 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn buurman heeft dit ook wel eens gehad. De prijs werd opeens verhoogd zonder dat hij hier vooraf van op de hoogte was gebracht. Hij was nog naar de campingeigenaar gegaan om het te bespreken, maar dit hielp niets meer. Na wat overleg met zijn vrouw heeft hij besloten om naar een andere camping in de buurt te gaan. De eigenaren waren een stuk schappelijker en tevens vriendelijker.

Ik zou vooral even rondkijken in de buurt of er geen andere leuke camping is. Dan heb je al dat gedoe ook niet meer.