au
door autojan2 Jun 16, 2011 om 13:07
Vrije tijd & tuin

Ziggo

mijn moeder heeft zonder brief van ziggo
een aantal tv zenders minder
in ieder geval de duitse zenders

nu is mijn vraag kan dit zomaar
want nu bepaald ziggo wat de mensen zien
of je moet een duur digitaal kastje aanschaffen
wat zij niet kan betalen

en je betaald even veel ook al heb je zenders minder
dit kan en mag volgens mij niet

zij bij ziggo komen hun contract niet na die ze met een groot deel
van de mensen in nederland hebben afgesproken
oudere mensen zijn weer de dupe

ik hoop dat ik van jullie wat hoor
gr jan uit meppel

12204 79 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 16, 2011 om 13:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ziggo heeft hier wel over geinformeerd, ik heb tijdje terug bericht ontvangen over verdwijnen aantal zenders en dat er dan wellicht een nieuwe instelling van de kanalen nodig zou zijn.
De kanalen die zouden verdwijnen ontvang ik nu (analoog) overigens wel nog steeds dus wellicht was de verdwijn data later..........
Maar ze mogen het zenderpakket wijzigen.

birdies
door birdies - Jun 16, 2011 om 13:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zenderpakket mag gewijzigd worden. Sterker nog: met een jaar of 2 (schat ik) is analoog over en uit.

Een simpele SD decoder vind je op Marktplaats voor zo'n 20,- euro, smartcard kost 30,- euro. Als mijn ouders het niet zouden kunnen betalen, zou ik het regelen.

he
door henk36 - Jun 17, 2011 om 13:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook Ziggo klant en heb dan wel digitaal ook
maar toch vind ik het niet kloppen
ik zit in een regio waar niet veel keuze is buiten ziggo maar anders stapte ik ook op zei laten je gewoon 1tot 4 maanden wachten op een andere modem
om dat hun snelheid omhoog gegaan is moeten er 400.000 modems vervangen worden over een tijd van 4 maanden maar moet al wel betalen vast voor 40 mb
klopt ook niet
eerst modems vervangen hun dan omhoog met mb en prijs
vind ik normaalste gang van zake
nieuwe klanten krijgen wel modem ineens de goeie dus vaste klant hangt er zo maar bij

bo
door borisz - Jun 17, 2011 om 14:02
4 Antwoorden / 0 Vragen

Over een paar jaar is het helemaal over en uit met de analoge kabel. Mijn tip is toch om over te stappen op digitale tv. Op het kastje/c3+ module na betaal je niks extra's.

gk
door gkvk - Jun 17, 2011 om 14:04
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo mag dat veranderen en inderdaad over enkele jaren is analoog over.
De kabel is het enige vehikel waar nog analoge zenders te zien zijn en de analoge kanalen zullen steeds minder worden. Actie van Ziggo in de gaten houden voor decodertje en je krijgt 60 zenders voor het geld van 25 zenders.
Henk36 Wat jij dus vertelt is grote onzin, Ziggo verhoogd gratis je abbo en met 400.000 modems vervangen kun je misschien begrijpen dat dat niet in een week kan.
Je betaald voor 22 mb en je krijgt binnenkort voor hetzelfde geld 40 mb .
Hoezo ontevreden

di
door diskjockey - Jun 17, 2011 om 14:12
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik zit in hetzelfde 'schuitje'.
Heb een tijdje geleden wel bericht hierover ontvangen.
Maar evenveel betalen voor minder zenders kan gewoon niet!
Ze verplichten je om digitaal te gaan.
Wie bepaalt of ik dat wil!?Ziggo zeker.....
Wacht maar af tot we helemaal geen zenders meer hebben, dan zeg ik gelijk mijn abonnement op.

ha
door harryromijn - Jun 17, 2011 om 14:16
272 Antwoorden / 0 Vragen

IK heb in ieder geval al weken geleden een brief va Ziggo ontvangen.
Echter: ik heb al vele jaren een schotel ernaast: ca 40 Duitse zenders, 10 nieuwszenders, en een paar Franse, Spaanse enz . Via Astra 28.5 ook nog eens 20 Britse zenders, en alles voor nop, naast ook nog eens een betere kwaliteit.
Ziggo gaat zijn gang maar.

la
door lammens - Jun 17, 2011 om 14:18
12 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is niet alleen bij Ziggo, UPC doet hetzelfde.
En de "zenderraad"beslist wat er op de kabel komt.

in
door internetbk - Jun 17, 2011 om 14:35
12 Antwoorden / 8 Vragen

Tot 30 juni kan je bij Ziggo een decoder voor € 79,-- bestellen.Dat is inclusief de smartcard die anders € 29,-- kost.En als je digitaal programma,s wilt opnemen dan kan je voor € 199,-- een HD recorder bestellen,ook inclusief smartcard.
En met dat laatste apparaat kan je ook interactief tv kijken hoewel daarvoor extra betaald moet worden.Ziggo komt ook nog gratis de laatstgenoemde apparatuur installeren.De apparaten zijn ook in de Ziggowinkels af te halen.
Ik kijk al een aantal jaren met plezier via mijn Humax decoder/recorder digitaal tv.
Groeten Ben K.

r1
door r1chardo - Jun 17, 2011 om 14:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp de commotie ook niet zo goed, voor inderdaad weinig geld kijk je digitaal als je op marktplaats kijkt. En je kan nog steeds analoog kijken, bij Caiway is het al sinds 10-10-10 over, daar kreeg je wel een gratis kastje maar als je er meer wil zal toch ook moeten betalen. Reden van de wijzigingen is dat een analoge zender net zoveel ruimte inneemt als 4HD of 8 digitale.
De klacht over de snelheids verhoging is m.i. ook niet terecht. Ik begon met alles in een van Ziggo met 8mb, 4 jaar geleden voor ik meen 49,50 nu is het inmiddels 52 euro en heb ik 40mb, lijkt me niet echt onredelijk.
NB, ik heb geen aandeel in Ziggo

wa
door wampie1 - Jun 17, 2011 om 14:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

De toekomst gaat wel steeds meer geld kosten, nu gaat analoog eruit nadat ziggo iedereen over heeft gelokt met goedkope digitale decoderkastjes en meer digitale zenders voot hetzelfde abonnementsbedrag als analoog......lijkt aardig......... maar nu zie je al verhoging standaardbedrag en Ziggo heeft in een brief onlangs aangekondigd de huidige digitale keuzepakketten te veranderen, in grotere pakketten, dus minder keuzes, je moet dan ineens een groter digitaal pakket kopen wil je een bepaalde zender kunnen zien ! Bijvoorbeeld door populaire zenders in verschillende pakketten te zetten ? basis +duits pakket
+engels pakket ? Door het weghalen van analoog pakket komt er ook nog eens veel kanaalruimte vrij op de kabelsystemen in de lage/midden en hoge band, waarmee ziggo weer andere dingen kan doen om geld te verdienen, snel internet. etc... kortom het wordt wel degelijk meer betalen eerdaags ! er is gewoon een monopolie nu dankzij de liberalisering. hd tv is mooi maar we zijn hier in onze stad nu wel van 9 naar 16 euro gegaan dat is bijna 200 euro per jaar ! wat kostte onze dakantenne vroeger voor mensen die blij waren met nederland en duitsland ???...........................

gero
door gero - Jun 17, 2011 om 14:41
28 Antwoorden / 1 Vragen

Lammens heeft gelijk, de "Zenderraad" beslist. Dit is bij wet geregeld, maar Ziggo lapt de wet schijnbaar aan zijn laars. Zenderraad is flink in zijn wiek geschoten (Zoetermeer) maar wat gebeurt er nu eigenlijk? Helemaal niets, Ziggo heeft een
machtpositie. Bejaarden zijn straks weer de klos.

mastag
door mastag - Jun 17, 2011 om 14:47
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Autojan, Discjockey & Gero.
Even voor de duidelijkheid. Iedere klant bij Ziggo betaald voor een digitaal abonnement al sinds enige jaren.
Dat ze analoog erbij houden is een service (nu nog plicht).
Als ze morgen weer 10 zender is dat geen reden om te zeuren over het abonnementsgeld want er bestaat geen analoog abonnement meer.
Je krijgt het gratis naast je digitale abonnement.

MAstag

av
door avdp - Jun 17, 2011 om 15:05
29 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo, altijd Ziggo, komt voort uit Essent, en die komen weer voort uit de vroegere monopolist PNEM, en die ambtenaartjes uit die tijd trekken nog steeds mee aan de touwtjes, dus ook bij Ziggo !

gero
door gero - Jun 17, 2011 om 15:05
28 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe bedoel je MASTAG? Er zijn nog heel veel mensen, m.n. bejaarden, die GEEN digitaal kastje hebben dus ook GEEN digitaal abonnement. Zij zijn de dupe want ze betalen steeds meer, inflatiecorrecties, voor MINDER zenders. Hoe bedoel je, "Wij zijn groot en jullie zijn klein".

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 15:06
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ziggo doet niets illegaals. Ik heb een maand geleden gebruik gemaakt van hun aanbieding en kastje plus card € 79.00 werd gratis geïnstalleerd. Ja, ik ben BBC1 en BBC2 kwijt, maar er zijn zoveel extra zenders bij die ik lang van zijn leven niet kan kijken want dan zou een dag 100 uur moeten hebben. En analoog gaat er toch uit, of we nu willen of niet. Ik heb trouwens prima service: heb ze nu 3x nodig gehad en de help-desk was snel te bereiken en via telefonische instructies de t.v. weer werkend gekregen. Ik heb dus niet minder maar veel meer zenders. Autojan2, kun jij dan misschien je moeder financieël helpen met aanschaf kastje? Ik weet alleen niet of die aktie nog loopt.

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 15:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Even een toevoeging autojan2, ik lees net dat internetbk schrijft dat de aanbieding tot eind juni loopt. Doe dat dan voor je moedertje.

kr
door krieno - Jun 17, 2011 om 15:16
60 Antwoorden / 1 Vragen

engelandvaarder, ik heb ook digitale tv van ziggo, en inderdaad niks te klagen, zoveel zenders dat je soms idd niet weet war je naar moet kijken.
Alleen ik woon in de provincie groningen en bij ons is alleen BBC2 en NDR en een franse zender uit het analoge pakker gehaald, met digitaal, heb je zelfs BBC 1,2,3,4, dus nog meer.
En inderdaad zo duur hoeft digitaal helemaal niet te zijn, je betaald voor het kastje, en je krijgt er een hoop zenders voor terug.

mo
door molen777 - Jun 17, 2011 om 15:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

ziggo heeft wel een leuke aanbieding voor digitaal is goede kook hoor

bu
door bulthuis - Jun 17, 2011 om 15:21
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik ben Ziggoklant en heb inderdaad een brief ontvangen over deze wijzigingen. Maar er staat ook in dat je je abonnement kunt opzeggen als je het er niet mee eens bent. Dus er is keuze voor wie dit niet wil.

bu
door bulthuis - Jun 17, 2011 om 15:27
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook zo'n brief ontvangen. Maar er staat altijd bij dat je je abonnement mag opzeggen als je het er niet mee eens bent. Je hebt dus altijd een keuze.

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 15:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=krieno schreef op vrijdag 17 jun 2011, 15:16]engelandvaarder, ik heb ook digitale tv van ziggo, en inderdaad niks te klagen, zoveel zenders dat je soms idd niet weet war je naar moet kijken.
Alleen ik woon in de provincie groningen en bij ons is alleen BBC2 en NDR en een franse zender uit het analoge pakker gehaald, met digitaal, heb je zelfs BBC 1,2,3,4, dus nog meer.
En inderdaad zo duur hoeft digitaal helemaal niet te zijn, je betaald voor het kastje, en je krijgt er een hoop zenders voor terug.

Dan zou ik, om BBC1 en 2 te ontvangen van de Randstad naar Groningen moeten verhuizen. Laten we dat maar niet doen he? Moet ik een inburgeringscursus gaan volgen, haha.

picone
door picone - Jun 17, 2011 om 15:29
55 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is een programmaraad?

Een programmaraad is een onafhankelijk adviesorgaan dat de kabelexploitant adviseert bij de samenstelling van het wettelijk basispakket op de kabel.

Dat basispakket bestaat uit 15 tv- en 25 radiozenders. Daarnaast kan de raad in sommige gevallen over meer zenders adviseren.

De programmaraad wordt benoemd door de gemeenteraad en bestaat uit “gewone” burgers met interesse voor radio- en tv. De raad treedt op als consumentvertegenwoordiging voor de kijkers en luisteraars.

De programmaraad moet ervoor zorgen dat er een pluriform pakket op de kabel wordt doorgegeven. “Pluriform” is een mooi woord voor elk wat wils.

De Programmaraad adviseert de betrokken kabelmaatschappij en heeft geen enkele zeggenschap over de keuze van de kabelmaatschappij

kr
door krieno - Jun 17, 2011 om 15:29
60 Antwoorden / 1 Vragen

Engelandvaarder, ja dat is waar teveel van het goede, maar ook digitaal geen BBC meer, dat is jammer, en apart, en ja en inburgerings cursus zal dan wel moeten, dus dan maar geen BBC kan ik me voorstellen

weetnietveel
door weetnietveel - Jun 17, 2011 om 15:30
69 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=harryromijn schreef op vrijdag 17 jun 2011, 14:16]IK heb in ieder geval al weken geleden een brief va Ziggo ontvangen.
Echter: ik heb al vele jaren een schotel ernaast: ca 40 Duitse zenders, 10 nieuwszenders, en een paar Franse, Spaanse enz . Via Astra 28.5 ook nog eens 20 Britse zenders, en alles voor nop, naast ook nog eens een betere kwaliteit.
Ziggo gaat zijn gang maar.
Wij ook. en wat zijn we er blij mee.

picone
door picone - Jun 17, 2011 om 15:37
55 Antwoorden / 4 Vragen

Kabelraden.nl is het landelijk steunpunt voor alle 50 programmaraden in Nederland.

Uw programmaraad kan alleen adviseren en heeft verder geen invloed op de keuze van Ziggo. Meer informatie vindt u hier: http://www.kabelraden.nl

harrie
door harrie - Jun 17, 2011 om 15:45
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe je het wendt of keert, de kabelmaatschappijen willen af van analoog, want dat kost teveel bandbreedte.
Digitaal kunnen ze er veel meer op kwijt. Hogere internet snelheden en telefonie zijn lucratiever.
Nu zijn de prijzen nog gelijk en straks wordt analoog veel duurder, zodat iedereen omschakelt en dan is analoog voorbij.....

Ex-Haagsche Harrie

ed
door edkassa - Jun 17, 2011 om 16:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor veel mensen, die nog analoog kijken, is het heel vervelend dat er zenders verdwijnen. Zeker als je er regelmatig naar kijkt.
Enkele jaren terug zijn de Nederlandse zenders al opgehouden met het analoog zenden. De meeste kabelmaatschappijen geven de zenders nog wel analoog door maar dat kost t.o.v. digitaal erg veel ruimte op de kabel. Die heeft zijn grenzen qua capaciteit. Daarom zal analoog langzaamaan verdwijnen. Binnen niet al te lange tijd zullen er ook geen TV's met analoge tuner meer te koop zijn. We worden uiteindelijk dus gedwongen om met de tijd mee te gaan.
Wat wel belangrijk is, is dat er concurrentie op de kabel komt. Als er keuze komt tussen meerdere aanbieders, drukt dat de prijzen. Dat monopolie van nu is een slechte zaak.

picone
door picone - Jun 17, 2011 om 16:22
55 Antwoorden / 4 Vragen

@edkassa schreef:

Wat wel belangrijk is, is dat er concurrentie op de kabel komt. Als er keuze komt tussen meerdere aanbieders, drukt dat de prijzen. Dat monopolie van nu is een slechte zaak.

En misschien dat er in de toekomst de mogelijkheid onstaat dat men zelf het zender-pakket kan samenstellen?

ro
door rosenthal - Jun 17, 2011 om 16:30
53 Antwoorden / 6 Vragen

Ik was tot vorig jaar oktober Ziggo-klant voor TV, 16,50 euro per maand en daarnaast Tele2-klant voor internet en vaste telefoon 54,95 euro per maand. Totaal betaalde ik dus 71,45 euro per maand. Bij beide providers ben ik, ondanks ik een tevreden klant was toch weggegaan.
Bij ons in de stad, onze stadswijk werd aangesloten op het glasvezelnetwerk en iedereen kon hierop inschrijven voor een gratis aansluiting met glasvezelmodem tot in de meterkast. Bij het activeren kon je gratis gebruik maken van een monteur die tv, radio, telefoon aansloot en alles in en afstelde en ging pas weg als alles naar wens werkte. Upload en Download is aan elkaar gelijk, 100 mb per seconden. Dit alles in een pakket kost mij 54,95 per maand, inclusief digitale ontvangst en uitzending gemist, maar exclusief telefoon gesprekken. Een besparing van 16,50 euro per maand. Kwaliteit en stabiliteit is perfect.
De gehele stad waar ik woon wordt nu op dit netwerk aangesloten en moet uiterlijk eind 2012 afgerond zijn. Ziggo zal naar ik verwacht veel klanten verliezen aan providers die ruimte inhuren voor de glasvezel.

Ik vergelijk de kabelaars als een 2-baans snelweg die erg snel volloopt en filevorming ontstaat als de kabelaars geen maatregelen nemen om ruimte te maken op die snelweg.
De glasvezelkabelaars vergelijk ik als een 8-baans snelweg met ongekende mogelijkheden die qua prijsverschillen elkaar niet ontlopen en soms nog goedkoper zijn.

PS
De rode duimdraaiers kunnen zich weer uitleven

wa
door wampie1 - Jun 17, 2011 om 16:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bulthuis schreef op vrijdag 17 jun 2011, 15:27]Ik heb ook zo'n brief ontvangen. Maar er staat altijd bij dat je je abonnement mag opzeggen als je het er niet mee eens bent. Je hebt dus altijd een keuze.

noem je dat een keuze !??? alles of niets !! de staat moet gewoon een wettelijk minimumpakket invoeren voor een standaard prijs bij alle kabelaars......oh nee dat kan natuurlijk niet want ze hebben niks meer te vertellen he....marktwerking....

ma
door marinus55 - Jun 17, 2011 om 16:42
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=avdp schreef op vrijdag 17 jun 2011, 15:05]Ziggo, altijd Ziggo, komt voort uit Essent, en die komen weer voort uit de vroegere monopolist PNEM, en die ambtenaartjes uit die tijd trekken nog steeds mee aan de touwtjes, dus ook bij Ziggo !

Ziggo komt voort uit Casema en Casema was KPN @Home was essent en is opgegaan in Ziggo .

jj
door jjklein - Jun 17, 2011 om 17:10
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bij ons gaat op 21 juni a.s. één en ander wijzigen.
Maar ik zie op het overzicht dat ik van Ziggo ontvangen heb dat BBC1 en 2 gewoon
in het analoge televisiezenderpakket is gebleven.

birdies
door birdies - Jun 17, 2011 om 17:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........om dat hun snelheid omhoog gegaan is moeten er 400.000 modems vervangen worden over een tijd van 4 maanden maar moet al wel betalen vast voor 40 mb..........

Hoezo? Het abonnement is niet in prijs gestegen! Voor dezelfde prijs stijgt de snelheid van 20Mb naar 40Mb en dan toch weer wat te klagen!

Wat Programmaraden betreft: voor het zomerreces wordt hierover door het kabinet een besluit genomen, waarschijnlijk worden deze opgeheven.

birdies
door birdies - Jun 17, 2011 om 17:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=gero schreef op vrijdag 17 jun 2011, 15:05]Er zijn nog heel veel mensen, m.n. bejaarden, die GEEN digitaal kastje hebben dus ook GEEN digitaal abonnement. Zij zijn de dupe want ze betalen steeds meer, inflatiecorrecties, voor MINDER zenders. Hoe bedoel je, "Wij zijn groot en jullie zijn klein".

Je doet nou net of bejaarden allemaal analfabeten en complete dombo's zijn! Voor dezelfde prijs krijgen zij tientallen zenders meer waar zij naar kunnen kijken. Enige extra kosten zijn de eenmalige aanschaf van decoder/smartcard. Simpele decoders kunnen zij op Marktplaats (laten) kopen.

gl
door gleenewinkel - Jun 17, 2011 om 17:17
2 Antwoorden / 4 Vragen

Iedereen lijkt er van uit te gaan dat er in een huis 1 televisie is. Wij hebben een klein opvanghuis voor veelal oudere mensen die graag de Nederlandse én de Duitse zenders kijken. Ikzelf kijk/keek vaak naar CNN en BBC2. Er zijn 4 t.v's in huis. Mag het zomaar dat we worden 'gedwongen' vier goede televisies weg te doen en 4 kastjes te kopen om digitaal te gaan? En hoezo 20 euro op Marktplaats?
En dan:
Eerst moest volgens Ziggo in Limburg o.a. CNN verdwijnen om een Franstalige Europazender in de plaats te krijgen, want een Franse zender zou verplicht zijn gesteld door de programmaraad. Dat is volgens mij nog geen half jaar geleden. Nu is ook die zender weggevallen (hoeft dus ineens niet meer?) en zijn we ook ZDF, WDR en BBC2 Worldnews kwijt. De programmaraad wilde BBC2 en ZDF in elk geval behouden, maar Ziggo zegt eigen klantenonderzoek gedaan te hebben en heeft de zenders gewoon verwijderd. De programmaraden zijn per wet ingesteld om de diversiteit van aanbod te garanderen. Kan dat dan zomaar? In elk geval vind ik het ronduit schandalig

birdies
door birdies - Jun 17, 2011 om 17:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Mag het zomaar dat we worden 'gedwongen' vier goede televisies weg te doen........

Waarom zou je t.v.'s weg moeten doen? Digi kan ook op oude crt televisies prima werken.

birdies
door birdies - Jun 17, 2011 om 17:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........maar Ziggo zegt eigen klantenonderzoek gedaan te hebben........

Klopt, ik heb zelf ook aan dat onderzoekje mee gedaan.

..........De programmaraden zijn per wet ingesteld om de diversiteit van aanbod te garanderen. Kan dat dan zomaar?........

Lees de overige antwoorden eens door, zou ik zeggen, dan weet je het antwoord.

jaap58
door jaap58 - Jun 17, 2011 om 17:25
21 Antwoorden / 1 Vragen

Weer zo,n geval van marktwerking, net als : energie, ziekenfonds, openbaarvervoer enz.
Je kan geen kant uit. Je trekt altijd aan het kortste eind.
Ziggo, upc, kpn, canaldigital, enz.
Veranderen helpt ECHT niet, het zijn allemaal dezelfde boeven.
Leer er maar mee leven!!
Of je moet eens je ogen openen, en op een betere partij ( SP bv.) gaan stemmen.
De kans dat er dan iets ten gunste van "de lagere klasse" verbeterd is dan toch groter.
Eigenlijk weet ik het zeker!

En wat er iemand zij (dat doe je toch voor je moedertje) slaat natuurlijk helemaal nergens op, want waar is autojan2 nou mee bezig???
Ik wens autojan2 veel wijsheid en sterkte!
Maar dit is NIET op deze manier op te lossen.
Het gaat VEEL dieper.

birdies
door birdies - Jun 17, 2011 om 17:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Of je moet eens je ogen openen, en op een betere partij ( SP bv.) gaan stemmen.........

Mag ik even lachen???

............De kans dat er dan iets ten gunste van "de lagere klasse" verbeterd is dan toch groter.
Eigenlijk weet ik het zeker! .........

Aangezien geen enkele partij alleen in het kabinet zit, moeten er altijd concessies gedaan worden.

Wees blij dat niet alles bij het oude blijft, stond je nu nog het hele weekend de was in de wastobbe te doen.

gw
door gwoutersen - Jun 17, 2011 om 17:50
17 Antwoorden / 5 Vragen

In 1952 keek ik voor het eerst TV met 1 net en dat was nog zwart/wit.
Later kwam er een 2e net bij en moest ik er een kastje bij kopen en een extra harkantenne en nog weer later kwam er de extra REM eiland zender bij. En blij dat we allemaal waren. We probeerde zelf alles om via veel ruis Belgie te ontvangen. Gek he, toen hoorde je niemand klagen. Later kreeg je de kleuren TV voor 3000,00 gulden waar de meest mensen 'n paar jaar alles voor moesten ontzeggen.

Nu heb je platte TV's met een digitaal HD beeld waar je je vingers bij af kan likken. Een nieuwe TV kost in verhouding met vroeger geen drol. Ja natuurlijk, dat kastje kost misschien wel netzoveel als een paar pakjes shag, sigaretten of een klein tankje benzine voor in je auto, maar klagers zal je toch wel blijven houden. Geef je vadertje voor vaderdag zo'n kastje en jij ben blij omdat je vader en moeder weer blij is. Ik ben Ziggoklant heb er geen aandelen van, hoef allang het dak niet meer op om een antenne te richten of een extra hark te plaatsen of te vernieuwen. In verhouding met de vroegere kwaliteit genieten wij enorm. Het enige grootste min punt is die vervelende rot reklame die bij de reklamezenders zeker al 20% van de tijd op de meest ongewenste tijden inbreuk doet.

ri
door richard3838 - Jun 17, 2011 om 17:55
32 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mastag schreef op vrijdag 17 jun 2011, 14:47]@Autojan, Discjockey & Gero.
Even voor de duidelijkheid. Iedere klant bij Ziggo betaald voor een digitaal abonnement al sinds enige jaren.
Dat ze analoog erbij houden is een service (nu nog plicht).
Als ze morgen weer 10 zender is dat geen reden om te zeuren over het abonnementsgeld want er bestaat geen analoog abonnement meer.
Je krijgt het gratis naast je digitale abonnement.

MAstag

@mastag, even voor de duidelijkheid: het abonnementsgeld van analoog is al jaren (vanaf Multi kabel) een vast bedrag van 16 euro, het is geen service en ook niet gratis. Het anologe abonnement bestaat nog steeds.

mastag
door mastag - Jun 17, 2011 om 18:06
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Richard 3838
Kijk eens op de Ziggo site of beter bel ze eens dat je een analoog abonnement wilt.
Al jaren betaal je voor een digitaal abonnement (of je nu digitaal kijkt of niet), Weldegelijk krijg je de analoge zender gratis. Je betaald een basisprijs voor digitale tv en levering, analoog is echt een extraatje Lees hier maar wat ziggo erover schrijft,

Mastag

birdies
door birdies - Jun 17, 2011 om 18:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Het anologe abonnement bestaat nog steeds............ Niet dus!

av
door avdp - Jun 17, 2011 om 19:05
29 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marinus55 schreef op vrijdag 17 jun 2011, 16:42][quote=avdp schreef op vrijdag 17 jun 2011, 15:05]Ziggo, altijd Ziggo, komt voort uit Essent, en die komen weer voort uit de vroegere monopolist PNEM, en die ambtenaartjes uit die tijd trekken nog steeds mee aan de touwtjes, dus ook bij Ziggo !

Ziggo komt voort uit Casema en Casema was KPN @Home was essent en is opgegaan in Ziggo .

marinus55, je weet er helemaal niks van, sorry.

kr
door kroon19 - Jun 17, 2011 om 19:14
5 Antwoorden / 14 Vragen

je wordt dus verplicht een kastje te kopen maar wie sluit eea. aan? oudere mensen hebben daar niets aan , zij kunnen dat zeker niet en hoe zit het met een tweede tv? moet je daar nog een extra kastje voor kopen?
hoezo eenmaal een kleine aanschaf en je bent klaar.

kroon

birdies
door birdies - Jun 17, 2011 om 19:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=kroon19 schreef op vrijdag 17 jun 2011, 19:14]je wordt dus verplicht een kastje te kopen maar wie sluit eea. aan? oudere mensen hebben daar niets aan , zij kunnen dat zeker niet en hoe zit het met een tweede tv? moet je daar nog een extra kastje voor kopen?
hoezo eenmaal een kleine aanschaf en je bent klaar.

kroon

Ja, voor 2e t.v. moet je aparte decoder kopen. Wat een vooringenomen mening heb jij over ouderen! Als je op je 40e niet dom bent, ben je dat ook niet op je 70e. En niemand van die ouderen heeft kinderen, vrienden, buren?

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 22:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Jaap58

"Er wat iemand ZEI: "dat doe je toch voor je moedertje" slaat helemaal nergens op......? Waarom slaat dat nergens op Jaap58. Autojan2 is de enige die vertelt dat zijn moeder GEEN bericht heeft ontvangen van Ziggo. Kan misschien aan de post liggen. Ook verMindering van kanalen is niet waar, integendeel. Vind Jaap58 het "zielig" dat ik TS als aanbeveling geef het dan voor zijn moeder te laten installeren?
Het is niet op te lossen.
Het gaat veel dieper.
Deze twee laatste zinnen begrijp ik al helemaal niet.

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 22:24
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=kroon19 schreef op vrijdag 17 jun 2011, 19:14]je wordt dus verplicht een kastje te kopen maar wie sluit eea. aan? oudere mensen hebben daar niets aan , zij kunnen dat zeker niet en hoe zit het met een tweede tv? moet je daar nog een extra kastje voor kopen?
hoezo eenmaal een kleine aanschaf en je bent klaar.

kroon

In de eerste plaats is het niet verplicht het kastje te kopen. Ten tweede ben ik ook "bejaard" en omdat het aanbod goed was + aansluiting werd voor mij gedaan door Ziggo monteur bij aflevering kastje en is zo gefikst. Wat tweede t.v. betreft; daar heb ik nog niets mee gedaan. Tegen die tijd zie ik wel weer. En inderdaad is € 79.00 best veel geld, maar na 1 juli a.s. is het dus veel duurder.

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 22:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=birdies schreef op vrijdag 17 jun 2011, 19:46][quote=kroon19 schreef op vrijdag 17 jun 2011, 19:14]je wordt dus verplicht een kastje te kopen maar wie sluit eea. aan? oudere mensen hebben daar niets aan , zij kunnen dat zeker niet en hoe zit het met een tweede tv? moet je daar nog een extra kastje voor kopen?
hoezo eenmaal een kleine aanschaf en je bent klaar.

kroon

Ja, voor 2e t.v. moet je aparte decoder kopen. Wat een vooringenomen mening heb jij over ouderen! Als je op je 40e niet dom bent, ben je dat ook niet op je 70e. En niemand van die ouderen heeft kinderen, vrienden, buren?

Die laatste zin van jou doet me echt wat. Want ik heb niemand die zoiets voor me kan doen, helemaal niemand. Ik heb vrienden, maar om die 1000den kilometers moet laten reizen om me te helpen? Weet je, er zijn echt mensen erg eenzaam, hoor. Jou wens ik zoiets niet toe; immers je reacties zijn altijd to the point en onderbouwd. Daarom deedt me dit wat, dat je je niet kon voorstellen dat dit zo kan zijn.

birdies
door birdies - Jun 17, 2011 om 22:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

off-topic@engelandvaarder: was niet mijn bedoeling jou (iemand) te kwetsen, maar buren heeft toch iedereen? Is er dan geen enkele buur die je even kan helpen met dit soort klusjes? Mocht je in/rond Den Haag wonen, ben ik niet te belabberd om je even te helpen met dergelijke klusjes.

au
door autojan2 - Jun 17, 2011 om 23:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 16 jun 2011, 13:14]Ziggo heeft hier wel over geinformeerd, ik heb tijdje terug bericht ontvangen over verdwijnen aantal zenders en dat er dan wellicht een nieuwe instelling van de kanalen nodig zou zijn.
De kanalen die zouden verdwijnen ontvang ik nu (analoog) overigens wel nog steeds dus wellicht was de verdwijn data later..........
Maar ze mogen het zenderpakket wijzigen.

reactie autojan
je gaat straks terug naar 8 zenders
daar moet je straks ook bv € 17,00 voor betalen
de overheid bepaald en ziggo bepaald
en ik wil jullie dan niet horen als je straks nog maar één
zender mag ontvangen
van de overheid of van ziggo
de mensen die het niet met mij eens zijn
hebben een baan bij de overheid of hebben die daar gehad
of hebben een baan bij ziggo
of het zijn de mensen achter de schermen die voor de burger die het moet betalen wel even beslissen
en zo is altijd de betalende burger
weer het lijdend voorwerp

birdies
door birdies - Jun 17, 2011 om 23:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........je gaat straks terug naar 8 zenders.......... Nee, naar 0 analoge zenders.

Birdies, een betalende burger.

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2011 om 23:53
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Autojan2
Gaan we terug naar 8 zenders? Dacht het niet. Analoge ontvangst gaat wel weg maar daar zijn we toch al jaren op voorbereid. (net als tot 67 jaar werken) gebeurd nog lang niet, maar komt er wel aan. En we gaan "straks" echt niet 1 zender krijgen. Vreemde redeneringen hou je erop na, zeg.

Birdies, dank voor je aanbod; moet je 150 km heen en 150km terug rijden! Maar heel lief aangeboden. Goedenacht allemaal.

börgemeister
door börgemeister - Jun 18, 2011 om 02:22
506 Antwoorden / 25 Vragen

Elke abonnee, ook de Z1 digitale abonnee's van Ziggo, kreeg van Ziggo een brief waarin werd medegedeeld dat per ... - verschilt per regio - een aantal aantal analoge zenders uit het analogepakket verdwijnen (zijn verdwenen) om plaats te maken voor meer bandbreedte met name voor HD-zenders.

Als de televisie beschikt over een positie om een insteekmodule CI+, en de televisie is ZIGGO gecertificeerd, dan is een CI+ insteekmodule met smartcard de ideaalste oplossing om digitaal minimaal Z1-pakket van ca. 60 digitale zenders in (superieure) SD-kwaliteit met minimaal 4 HD-zenders (Nederland 1, 2 & 3 en Europspoort HD) te ontvangen. Zonder meerkosten! Alleen de insteekmodule en de smartcard zijn de eenmalige uitgaven van ca. € 70,00.

ZIGGO komt wel degelijk hun contractuele en wettelijk verplichtingen na.

Voor senioren hoeft dat heus geen probleem te zijn en die zijn niet de dupe, ook de 'junioren' of jongeren onder ons maken dit (zogenaamde) problem mee. Het is hoe men zich individueel zich opstelt tegen de innovatie van de huidige en toekomstige techniek, het is maar hoe je voor open staat. Senioren zullen misschien, net als u, doemdenken over de huidige technologie. Vroeger wist ik veel over de mobiele telefoon, thans ben ik het spoor enigzins bijster geraakt door de velen ontwikkelingen.

Ziggo kan in grote lijnen bepalen, conform de Mediawet, welke doorgifte van analoge zenders zij wil doorgeven, daarnaast bepaalt (bepaalde) de 'programmaraad', gemeentelijk of overkoepelend, welke zenders zij verplicht (ca. 15 zenders) in het analoge pakket wil voor de overige zenders een aanbeveling c.q. advies geven met betrekking tot de doorgifte. De programmaraad kan dat tot op heden niet doen voor wat betreft de doorgifte van de digitale zenders.

co
door consurob - Jun 18, 2011 om 10:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Door de maatregelen van Ziggo raak ik BBC 2 kwijt. Vreselijk jammer, want hier kijk ik erg graag naar. Raar dat je afhankelijk bent van de kabelmij voor wat betreft de zenders waar je naar kunt kijken. Het zou mooi zijn als je je eigen pakket samen zou kunnen stellen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook digitaal kijk, maar nu kan ik niet meer op een t.v. elders in huis, die nog analoog ontvangt, naar mijn favoriete zender kijken. Helaas, geen baas over de eigen buis.

börgemeister
door börgemeister - Jun 18, 2011 om 10:59
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=consurob schreef op zaterdag 18 jun 2011, 10:12]Door de maatregelen van Ziggo raak ik BBC 2 kwijt. Vreselijk jammer, want hier kijk ik erg graag naar. Raar dat je afhankelijk bent van de kabelmij voor wat betreft de zenders waar je naar kunt kijken. Het zou mooi zijn als je je eigen pakket samen zou kunnen stellen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook digitaal kijk, maar nu kan ik niet meer op een t.v. elders in huis, die nog analoog ontvangt, naar mijn favoriete zender kijken. Helaas, geen baas over de eigen buis.

Niet alleen BB2, ook ZDF en TV5Monde! Zelf nam ik veel van BBC2 & ZDF (op analoge wijze) op. TV5Monde deed ik niets mee.

Op een van de zenders die verdween op 15 juni jl. is de regionale zender 'TVWest' (tijdelijk) in de plaats gekomen, terwijl ZIGGO voor de overige verdwenen of verrplaatste zenders een mededeling doet.

..
door ... - Jun 18, 2011 om 11:08
104 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn mening is dat vele ouderen kleinkinderen hebben die kunnen helpen.

Ook zijn er diverse ouderen die zeer goed thuis zijn op de PC en zelfs enkele die les geven aan pubers.

De losse kastjes is een nood oplossing die veel stroom kost en 2e afstandbediening nodig maakt dus liever een module die meerdere TV's mee kan zoals ook in onze Satelliet tuner het geval was.

Dat vele maar 1 digitale hebben en in de slaapkamer iets minder keuze voldoende vinden, vergeet niet dat we juist door minder gewone analoge zenders straks geen Turken Schotels meer op dak hoeven de zien bij bepaalde Flats omdat er dan voldoende op de Digitale kanalen kan.

Ook is Digitenne nog kleiner dan het huidige Ziggo pakket en die €70 voor moduul, een schotel antenne is nog duurder in aanschaf.

Een goed alternatief is de Computer op je TV aansluiten, dan kun je vaak online diverse programma's zien die zelfs digitaal nog niet leverbaar zijn.
Ik kijk zo meer zenders dan U digitaal kunt ontvangen en bij reclame niet meer zappen maar even tussendoor Chatten of mails lezen.

te
door teo - Jun 18, 2011 om 12:11
82 Antwoorden / 30 Vragen

De onderdanigheid van sommige consumenten (bv. stacey) grenst aan het ongelofelijke.
Inderdaad kan ziggo zomaar het zenderpakket geheel naar eigenbelang aanpassen en de klant simpelweg voor het blok zetten..
Zij kunnen dus gewoon 5 analoge zenders schrappen en letwel: nb.
zonder prijsverlaging!!! Arroganter is nauwelijks mogelijk.
De bedoeling is duidelijk: de klant moet over naar digitaal, uiteraard voorlopig nog tegen dezelfde prijs. Uiteindelijk zal anoloog verdwijnen als er genoeg klanten "gedwongen" of niet overgeschakeld zijn. Argument: anoloog is verliesgevend.
Vervolgens gaan de prijzen, als het maar even mogelijk is, omhoog.
Mede dankzij de klant die dit pikt!
Er rest de klant maar een ding: zoek een andere provider en zeg je abonnement bij ziggo op en wel zo snel mogelijk.
Ik bestudeer momenteel T.mobil.

mastag
door mastag - Jun 18, 2011 om 12:32
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Theodorusgcm.
Ziggo verlaagt de prijs niet van iets waar u niet voor betaald, u krijgt de analoge zender GRATIS bij het digitale pakket waar u 16,95 per maand voor betaald.(of je het nu gebruikt of niet)
Ieder bedrijf (daar begin je een bedrijf voor) wil (en moet) winst maken.
Kijk toch eens naar dat prachtige HD en de mooie digitale zenders met een ruim aanbod......
Dat gezeur van anderen over een kastje per tv, ach kom jullie hebben toch ook een mobiele telefoon per persoon en niet per gezin. Daar betalen we allemaal iedere maand ook een vermogen aan maar gek genoeg hoor je daar niemand over.
Ik vind het juist prachtig dat Ziggo vooruit wil en oké daar moet je een paar tientjes per tv voor investeren. Maar de tv's zijn veel goedkoper dan voorheen dus zelfs met kastje of module betaald u minder als voor uw oude tv.
Kortom waar gaat het over.

Oh ja mijn ouders gaan naar midden 80 toe en zijn zeer blij met hum digitale pakket, mama kan lekker naar L1 kijken terwijl ze in NH woont, ze vinden het een uitvinding.
En allerleukste is dat pa alles zelfs heeft gekocht geïnstalleerd en aangesloten.
Mastag

birdies
door birdies - Jun 18, 2011 om 14:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Ieder bedrijf (daar begin je een bedrijf voor) wil (en moet) winst maken. .......

Niet alleen dat, maar ook mee gaan in de technologische ontwikkelingen. Bovendien wordt niet alleen abo geld betaald voor doorgifte, maar ook voor allerlei andere zaken, bijv. onderhoud/uitbreiding netwerk.

Als ik sommige reacties hier lees, lijkt het wel of bij hun ook de was nog met de hand gedaan wordt, matten geklopt, geen koelkast in huis enz. enz.

birdies
door birdies - Jun 18, 2011 om 14:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Er rest de klant maar een ding: zoek een andere provider en zeg je abonnement bij ziggo op en wel zo snel mogelijk. ...........

En welke dan wel? KPN? Caiway? UPC? Tele2? Allemaal digitaal hoor.

birdies
door birdies - Jun 18, 2011 om 14:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Correctie: UPC heeft nog analoog, maar ook daar gaat het met een paar jaar verdwijnen.

frits
door frits - Jun 18, 2011 om 20:12
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ziggo, Zootje ! Ik zit noodgedwongen bij Ziggo alleen met TV die andere troep hoef ik niet van hun, ik kan niet van kabelaar verwisselen want dan krijg ik het lokale programma niet, anders was ik al lang geleden overgestapt !

dobby
door dobby - Jun 18, 2011 om 20:55
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=frits schreef op zaterdag 18 jun 2011, 20:12]Ziggo, Zootje ! Ik zit noodgedwongen bij Ziggo alleen met TV die andere troep hoef ik niet van hun, ik kan niet van kabelaar verwisselen want dan krijg ik het lokale programma niet, anders was ik al lang geleden overgestapt !
Hm... je lokale zender is juist een van de weinigen (samen met NL[1-3]) die je gratis kan ontvaangen (DVB-T, digitenne (zonder smartcard)).. voor op je PC iets van EUR 7.83 (incl verzendkosten uit hongkong via ebay), voor op de TV of je ingebouwde DVB-T deco, of een los kastje op een veilingsite.. dus voor je regionale zender hoef je geen Ziggo te nemen...

tenormin
door tenormin - Jun 18, 2011 om 23:35
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Theodorusgcm, helemaal of topic: TRACEY onderdanig? Dit is z o ver bezijden de waarheid, niet te geloven, uw reactie.
We gaan in de toekomst in prijs omhoog. Ook dat is normaal. Toen de eerste t.v. 's er kwamen betaalden we in 1953 ook (nog) niets. De klant pikt dit? Natuurlijk, dat heet immers vooruitgang. Maar....er is een optie voor U. Doe de TV de deur uit, hoeft u zich ook niet te ergeren als er weer een Ziggo of andere maatschappij voorbij komt. Haha, een andere provider zoeken; dacht u nu werkelijk dat u daar iets mee opschiet? Echt niet. Maar goed, gelukkig mogen we nog doen wat we zelf willen in dit land (hoewel?).

te
door teo - Jun 20, 2011 om 12:18
82 Antwoorden / 30 Vragen

Toch maar eens proberen te begrijpen wat u leest. Ik heb helemaal niets tegen digitaal! integendeel en ook de kosten zijn van minder belang.
Maar ik wens niet min of meer gedwongen te worden door bv. 5 zenders uit mn pakket te halen wat zelfs niet gepaard gaat met een evenredige prijsverlaging.
Dat is minachting voor de klant waarvan men weet dat een alternatief, door oa het monopolie van ziggo, moeilijk te vinden is
Dit soort methoden worden oa. ook toegepast door telefoonmaatschappijen, banken en vliegmaatschappijen om de simpele reden: dat men dit blijkt te pikken.
Maak het uit als we maar kunnen zappen.

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2011 om 12:33
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Theodorusgcm, over minachting voor de klant, daar ben ik het wel met u over eens, maar hier zijn wij allemaal Kalimero; net als bij de banken en pensioenfondsen; we hebben geen zak te vertellen. Wij hebben wel wat te vertellen: alleen....wij laten gewoon alles gebeuren want dan kun je op je luie stoel boos zitten te zijn. Iedereen heeft commentaar over alles, maar doen wij massaal hier iets tegen? Nee. Heb al eerder, op ander item, voorgesteld om op onze manier te protesteren maar niemand doet mee. Zoals, 1 week geen auto, accijns; 1 week niet roken, accijns, 1 week geen alcohol, accijns, en zo kan ik nog wel even doorgaan. TV uit voor een week: tja, ik denk dat dit juist het enige is wat dan niet benadeeld wordt, helaas. En als je verandert van Ziggo naar een andere aanbieder helpt dat ook weinig.

he
door herman27 - Jun 20, 2011 om 17:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo, de huurder van het netwerk, heeft de klant een tot twee weken vooraf gewaarschuwd. Bij het kijken naar het WDR en ZDF werd boven in het scherm aangegeven dat deze zenders uit de lucht gingen (analoog) Na het betalen van 75,- ontvangt men een digitale ontvanger en tegen betaling van 16,95 p.m. kan men weer alle zenders zien als voorheen.

Een Tip,....... stap over na de KPN, de eigenaar van het netwerk. Tegen betaling van 9,- p.m. heeft men digitale ontvangst en krijgt men de ontvanger in bruikleen, gratis.

he
door herman27 - Jun 20, 2011 om 17:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel Ziggo als de klant hebben rechten en plichten. Van Ziggo had men ook zeker moeten verwachten, dat men de klant bij wijzigingen in een persoonlijke brief daarvan op de hoogte te stellen. Ook de financiële consequenties en overige opties en mogelijkheden.

dobby
door dobby - Jun 20, 2011 om 18:27
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=herman27 schreef op maandag 20 jun 2011, 17:34]Ziggo, de huurder van het netwerk, heeft de klant een tot twee weken vooraf gewaarschuwd. Bij het kijken naar het WDR en ZDF werd boven in het scherm aangegeven dat deze zenders uit de lucht gingen (analoog) Na het betalen van 75,- ontvangt men een digitale ontvanger en tegen betaling van 16,95 p.m. kan men weer alle zenders zien als voorheen.

Een Tip,....... stap over na de KPN, de eigenaar van het netwerk. Tegen betaling van 9,- p.m. heeft men digitale ontvangst en krijgt men de ontvanger in bruikleen, gratis.

Niet om het een of ander - maar die 16.95 per maand betaal(de) je al... Digitale TV is bij ziggo gratis (en zelfs iets van 60 zenders).. (nou ja - je betaalde altijd al voor digitaal en kreeg analoog gratis [dus geven ze ook geen korting als het minder zou worden])..

Maar: als jij 16.95 extra per maand moet betalen betekent dat dat je meer dan 3 actieve smartcards hebt.. dus meer dan 3 "kijkpunten" (TVs, recorders, ...).. en ja.. dan moet je idd meer betalen.. Max 3 smartcards per klantnummer..

Even het basis zenderaanbond van KPN vergelijken met dat van Ziggo (en dan delen door 9 resp 17.. zit toch wel enig verschil in.. Ok - als jouw zenders door KPN geleverd worden en je bent over de kwaliteit te spreken.. please.. be my guest.. maar anders...)

(as always - YMMV)

dobby
door dobby - Jun 20, 2011 om 18:30
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=herman27 schreef op maandag 20 jun 2011, 17:34]Ziggo, de huurder van het netwerk, heeft de klant een tot twee weken vooraf gewaarschuwd.

[quote=herman27 schreef verder ook nog]Een Tip,....... stap over na de KPN, de eigenaar van het netwerk

Excuse me? Laat maar.. denk niet dat ik hier verder op in moet gaan..

..
door ... - Jul 15, 2011 om 20:25
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet niet of het mag gezien de forum regels maar de SP heeft ook een actie gestart waar jou klacht naar de juiste persoon word gestuurd.

Via; kabelklachten@sp.nl kun je jou mening ook geven.
Op de site www.sp.nl staat ook een bericht hierover van Jasper van Dijk die meer wil doen.

he
door herman27 - Jul 16, 2011 om 08:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo schrijft zo mooi dat er steeds meer klanten op digitale TV ontvangst overgaan, maar in werkelijkheid is Ziggo het aantal zenders via analoge verbinding systematisch afbouwen. De klachten/problemen met Ziggo houden maar niet op. Een ander voorbeeld: Als men bij Ziggo de prive TV-overeenkomst schriftelijk opzegt/ beëindigd, beëindigd Ziggo OOK "automatisch" de zakelijke Internet overeenkomst!!. Dit is pure overeenkomstbreuk.....

Bij Ziggo kan men van analoog overgaan naar digitale TV/Radio ontvangst: Eenmalige kosten van 75,- voor de ontvanger en 16,95 per maand.

De kosten bij de netwerkbeheerder KPN daar in tegen: Ontvanger in bruikleen, is gratis en 9,- per maand, het aantal te ontvangen zenders alhier : TV: 72 en Radio: 49...................
By the way, de ontvangst is PERFECT!!!!!!

birdies
door birdies - Jul 16, 2011 om 09:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........maar in werkelijkheid is Ziggo het aantal zenders via analoge verbinding systematisch afbouwen.........

Daar maken ze geen geheim van en is niks mis mee. Analoog is uit de vorige eeuw en achterhaald. Van mij persoonlijk mag analoge doorgifte helemaal stoppen.

tdehond
door tdehond - Jul 16, 2011 om 09:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 16 jul 2011, 09:01]........maar in werkelijkheid is Ziggo het aantal zenders via analoge verbinding systematisch afbouwen.........

Daar maken ze geen geheim van en is niks mis mee. Analoog is uit de vorige eeuw en achterhaald. Van mij persoonlijk mag analoge doorgifte helemaal stoppen.

M.i. is er wel wat mis mee, omdat het verminderen van het aantal analoge zenders niet gepaard gaat met een verlaging van de abonnementskosten.

M.i. is dit een verkapte verhoging van de abonnementskosten waardoor de afnemer van analoge tv mee betaalt aan het gratis HD en interactief kijken van andere klanten van Ziggo.

de
door de bassplayer - Aug 2, 2011 om 11:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteindelijk gaan we allemaal naar pay per view. Wellicht kijk ik dan helemaal niet meer...

rw
door rwz - Oct 30, 2011 om 10:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo is ondertussen zo een machtig bedrijf geworden dat de doen wat ze willen.
Het zal tenslotte wel weer om het geld ( kwantitieit) gaan i.p.v. kwalitatief goede zenders ( kwaliteit)

Wij als gebruikers hebben Ziggo zelf die mogelijkheid gegeven door ons erg afhankelijk te maken van ziggo en andere kabelbedrijven.
Het kost ondertussen handen vol met geld en wat krijg je er voor.........
Het lijkt er op dat de belangen beginnen te botsen tussen de afnemers/ kijkers en de aanbieders.
Het is niet meer van het goede het is meer van hetzelfde.
En met dat laatste bedoel ik uitzendingen van belabberde en éénzijdige kwaliteit gedirigeerd door mensen die zo snel mogelijk hun zakken willen vullen.
Ze hebben daarbij als ik het oneerbiedig mag zeggen scheit aan de consumente

birdies
door birdies - Oct 30, 2011 om 10:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......En met dat laatste bedoel ik uitzendingen van belabberde en éénzijdige kwaliteit ...........

Wat niet door omroepen wordt uitgezonden, kan ook niet worden door gegeven.