gr
door gradjeenjose Jan 27, 2014 om 12:16
Winkels & webshops

1 jaar gratis winkelen bij Hema

Je kunt via een code op een kaart van Hema 1 jaar gratis winkelen winnen, MAAR je moet wel eerst een lot accepteren van de Postcodeloterij, DIT VIND IK WALGELIJK

21873 41 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 27, 2014 om 12:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ook.

En van die postcodeloterij moet je maar weer af zien te komen, mocht je 'in de verleiding' zijn gebracht.

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2014 om 12:26
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Tja, de PCL doet alles om loten te verkopen, maar de HEMA is in mijn optiek ook niet echt klantvriendelijke bezig om "met een kans op". een loterij dus, bij een andere loterij "een kans te hebben op". Het lijkt mij verdacht veel op koppelverkoop.

Maar wel een compliment naar de vraagsteller, dat dit gezien is en er niet ingestonken is. Meestal krijgen we achteraf veel problemen, die dan weer opgelost moeten worden. Het spreekwoord zegt niet voor niets: "Het is beter te voorkomen dan te blussen".

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2014 om 12:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gradjeenjose,

Dat hoeft helemaal niet, maar dan moet je wel de voorwaarden goed lezen!
Kijk op www.hemawinweken.nl

Maar het is wel een koppelreclame door de sponsoring en daar trap je gauw in als je dus niet uitkijkt.

Met vr.gr.

zwemmer
door zwemmer - Jan 27, 2014 om 13:12
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wat jij daarvan vind zal de Hema niet zo veel interesseren. De Hema heeft een deal met de postcodeloterij en daar gaat het de winkel om.

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 13:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de voorwaarden speel je WEL de eerste keer mee met een gratis lot, dus je moet zelf opzeggen.

Ik zou zeggen: Hou maar Hema.

jantje7
door jantje7 - Jan 27, 2014 om 13:20
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Antwoord van de Postcode loterij bij Tros radar:

De HEMA winweken zijn inderdaad een samenwerking tussen de HEMA en de Nationale Postcode Loterij. Door de code te activeren, maakt u direct gratis kans op de beschreven prijzen. Hier hoeft u geen lot van de Nationale Postcode Loterij voor te bestellen. Wel krijgt u na het activeren van de code een vrijblijvend aanbod om mee te gaan spelen in de Nationale Postcode Loterij. Als u op dit aanbod ingaat, wordt er een lot aangemaakt waarmee u de eerste maand gratis meespeelt en u een HEMA cadeaukaart t.w.v. €15 ontvangt. Maar nogmaals, u hoeft hier niet op in te gaan om kans te maken op de prijzen, waaronder een jaar lang gratis winkelen.
We vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
Webcare Team Nationale Postcode Loterij

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2014 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 27 jan 2014, 13:14]Volgens de voorwaarden speel je WEL de eerste keer mee met een gratis lot, dus je moet zelf opzeggen.

Ik zou zeggen: Hou maar Hema.

Helaas, ook de Voorwaarden niet goed gelezen!

.....speel je WEL de eerste keer mee met een gratis lot,....
Alleen als je mee wilt gaan spelen en dat is GEEN voorwaarde om aan de Hema-aktie mee te doen!

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit staat er:

Wanneer alle gegevens zijn ingevuld, kan Deelnemer op ‘bevestigen’ klikken en maakt hij kans op één van de prijzen. Deelnemer krijgt voorts een bevestigingsscherm te zien met de mededeling dat de wincode succesvol is geregistreerd. Hierna ontvangt hij ook een bevestigingsemail van de Nationale Postcode Loterij.
Op het bevestigingsscherm en via de bevestigingsemail ontvangt Deelnemer een vrijblijvend kennismakingsaanbod van de Nationale Postcode Loterij. Dit kennismakingsaanbod is duidelijk afkomstig van de Nationale Postcode Loterij en wordt ook als zodanig gecommuniceerd.
Deelnemer gaat gratis meespelen met de eerstvolgende trekking ter waarde van € 11,75 en krijgt een HEMA-cadeaukaart t.w.v. € 15,- cadeau bij aankoop van een lot. Deelnemer maakt hiermee kans op honderdduizenden prijzen.

@jantje

Je krijgt die cadeaukaart van de Hema pas als je een lot KOOPT en niet bij dat gratis lot.

Er staat je GAAT gratis meespelen, er staat niet je KAN gratis mee gaan spelen.

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2014 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Ter info:
Als je dus alles goed leest en geen dingen aanvinkt die je niet wilt, dan krijg je de volgende mail toegestuurd (van de Nationale Postcode Loterij):

Gefeliciteerd!

Jouw winweken-code is geactiveerd. Je speelt nu mee voor 1 jaar gratis winkelen en vele andere prijzen. De winnaars krijgen in maart persoonlijk bericht.

Direct een HEMA-cadeaukaart t.w.v. € 15,- ontvangen en direct kans maken op de grootste prijzenpot ooit? Speel dan nu mee met de Postcode Loterij. Als je nu mee gaat spelen, is de eerste maand gratis.

Ja, ik wil kans op miljoenen (en dat is een link die je kunt aanklikken als je tóch met de loterij mee wilt doen)

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2014 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Je verliest de oorspronkelijke vraagstelling uit het oog!
Het gaat er om of je GRATIS aan die actie van de HEMA kunt deelnemen.
En ja, dat is het geval.

Dat je van de NPC het 1e lot gratis krijgt + een bon van de Hema van € 15,- als je je aanmeldt voor deelname aan die loterij (NPC!) is een ander verhaal. Mooi lokkertje!

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2014 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick

Jantje citeert het antwoord van de Postcodeloterij, maar dat antwoord is dus in ieder geval onvolledig tav die cadeaukaart.

pi
door pieterwolters - Jan 28, 2014 om 09:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wees gewoon minder hebberig en je leven wordt een stuk leuker. Gratis bestaat nu eenmaal niet, daar staat altijd wat tegenover.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 29, 2014 om 11:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De stelling van de vraagsteller is pure kletskoek.
Je hoeft helemaal geen lot te kopen.
Klop in bij koekel : hema actie postcodeloterij

ka
door kaakje - Jan 29, 2014 om 11:24
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 27 jan 2014, 14:11]@@@,

Ter info:
Als je dus alles goed leest en geen dingen aanvinkt die je niet wilt, dan krijg je de volgende mail toegestuurd (van de Nationale Postcode Loterij):

Gefeliciteerd!

Jouw winweken-code is geactiveerd. Je speelt nu mee voor 1 jaar gratis winkelen en vele andere prijzen. De winnaars krijgen in maart persoonlijk bericht.

Direct een HEMA-cadeaukaart t.w.v. € 15,- ontvangen en direct kans maken op de grootste prijzenpot ooit? Speel dan nu mee met de Postcode Loterij. Als je nu mee gaat spelen, is de eerste maand gratis.

Ja, ik wil kans op miljoenen (en dat is een link die je kunt aanklikken als je tóch met de loterij mee wilt doen)

ma
door mascherm - Jan 29, 2014 om 12:05
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,Dit soort bedrijven leeft van de hebzucht van een groot deelvan anderen.
Je hebt KANSop een jaar gratis winkelen.
Denk eens goed wat er staat. Geven ze tijdens de hele aktieperiode 1 kans misscien weg of 2?
Zelf boycot ik dit soort akties met overtuiging omdat het enige doel is om je geld uit je zak te kloppen.

jarom
door jarom - Jan 29, 2014 om 12:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

ECHT Postcodeloterij, maak alles maar vaag want er zijn zeker mensen die e.e.a. niet goed doorlezen en aan een lot blijven hangen, dat blijkt nu ook wel uit deze discussie. Niet ECHT Hema, ik ben het eens met gradjeenjose, WALGELIJK!!!

hansje klein
door hansje klein - Jan 29, 2014 om 12:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Kunnen de HEMA én de Postcodeloterij misschien proberen uit te leggen wat er voor verband in hun gezamelijke actie bestaat. Het is zolang een onsmakelijke marketingtruc tot HIER het tegendeel duidelijk wordt uitgelegd.

ri
door rikro - Jan 29, 2014 om 13:21
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik erger me zo wie zo vaak aan dat soort reclame`s
Gelijk doorscheuren die hap en dan bij het oud papier.
greetz rikro

ha
door hans69 - Jan 29, 2014 om 15:16
54 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=rikro schreef op woensdag 29 jan 2014, 13:21]Ik erger me zo wie zo vaak aan dat soort reclame`s
Gelijk doorscheuren die hap en dan bij het oud papier.
greetz rikro

nog beter is de mailing van hen terug afz te sturen.maar zij blijven je hinderlijk lastig vallen
met hun mailing.
hans69

sl
door slempie - Jan 29, 2014 om 15:39
58 Antwoorden / 2 Vragen

Dankzij de privatisering en de vrije marktwerking (met dank aan de VVD) krijgen we in toenemende mate te maken met GrootGraaiers, die alleen maar snel geld willen zien.
En daarmee is de Hema van nu allang de Hema van vroeger niet meer, alleen de naam doet het nog zo goed...
Dat de Hema in zee gaat met een zeer bedenkelijke club als de Postcodeloterij zegt genoeg. In inderdaad, zoals reeds is opgemerkt, ze spelen ook in op de hebzucht van de kleine man.
Gratis???? Miljoenen winnen??? Ja!!! Gelijk doen....

ka
door kampersh - Jan 29, 2014 om 16:11
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gradjeenjose schreef op maandag 27 jan 2014, 12:16]Je kunt via een code op een kaart van Hema 1 jaar gratis winkelen winnen, MAAR je moet wel eerst een lot accepteren van de Postcodeloterij, DIT VIND IK WALGELIJK

ka
door kampersh - Jan 29, 2014 om 16:13
13 Antwoorden / 1 Vragen

wel alles in perspectief zien, walgelijk is niet het woord.
Consumenten leren en de actie ziende dacht ik: 'laat maar'............

opaplop
door opaplop - Jan 29, 2014 om 16:52
76 Antwoorden / 12 Vragen

Ook wij haddeen zo'n brief van de Hema gekregen,maar als wij zoiets binnen krijgen,gaan wij dat eerst goed lezen,voor dat wij ergens aan mee doen.Toen hebben wij direct gezien dat het niet helemaal eerlijk was en zei tegen mijn vrouw: De worst van de hema kan best lekker zijn. maar nu houden ze de mensen een WORST voor!!!!!!!!!! En daar moet je niet in trappen.

tr
door trofaiac - Jan 29, 2014 om 18:28
57 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gradjeenjose schreef op maandag 27 jan 2014, 12:16]Je kunt via een code op een kaart van Hema 1 jaar gratis winkelen winnen, MAAR je moet wel eerst een lot accepteren van de Postcodeloterij, DIT VIND IK WALGELIJK

tr
door trofaiac - Jan 29, 2014 om 18:32
57 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gradjeenjose schreef op maandag 27 jan 2014, 12:16]Je kunt via een code op een kaart van Hema 1 jaar gratis winkelen winnen, MAAR je moet wel eerst een lot accepteren van de Postcodeloterij, DIT VIND IK WALGELIJK

Ben ik volkomen met je eens en dat zal niet de eerste keer zijn. Na dat je deel neemt wordt je altijd lekker gemaakt om toch maar mee te spelen.... Je maakt kans op heel veel geld.... ja...ja....KANS.
Hoe lang moet je daar op wachten tot dat e-i-n-d-e-l-ij-k jouw postcode aan de beurt is. een jaar gratis bij Hema winkelen is weggelegd voor 1 persoon... zeker weten.

ge
door gewicht - Jan 29, 2014 om 18:47
170 Antwoorden / 1 Vragen

Na lezing van de kaart was mijn eerste gedachte "verdorie gaan zij er ook al mee beginnen"
Direkt bij het oudpapier gegooid.
Dat is iets wat ik tegenwoordig altijd doe als ik de naam "Postcodeloterij" maar ergens bij ziet staan.
Je wordt er mee doodgegooid.
Ik heb een wel hèèèèèl erg sterk vermoeden dat een of meer directieleden van de Postcodeloterij grote financièle belangen hebben bij het reklameburo van de Postcodeloterij.
Het zal zeker niet voor het eerst zijn dat men aan twee kanten de zakken vult.

Deze aktie is de Hema onwaardig !!

maryvon
door maryvon - Jan 29, 2014 om 18:59
99 Antwoorden / 44 Vragen

Je hoeft geen lot te kopen, alleen aan het einde staat of de postcodeloterij je mag benaderen voor een aanbieding.
Dit kan je aanvinken of niet.
Het is gratis.

ge
door gewicht - Jan 29, 2014 om 20:48
170 Antwoorden / 1 Vragen

Maryvon,

Denk je nu echt dat ze je niet lastig vallen als je niet aanvinkt ?
Ze hebben dan toch je gegevens en zullen aan de gang blijven tot je er doodziek van wordt.

kn
door knabbel13 - Jan 29, 2014 om 21:36
33 Antwoorden / 17 Vragen

Mijn ervaring is dat vooral oudere mensen er in trappen!! (mijn moeder heeft al 2x die dingen gehad) ik verschuur ze voor haar. Maar niet iedereen heeft een zoon of dochter??

zonnewind
door zonnewind - Jan 30, 2014 om 00:28
222 Antwoorden / 61 Vragen

Een groot deel van de Nederlandse bevolking moet dus niet alleen leren lezen, maar ook nog leren BEGRIJPEND leren lezen.

zonnewind
door zonnewind - Jan 30, 2014 om 00:30
222 Antwoorden / 61 Vragen

Correctie: Een groot deel van de Nederlandse bevolking moet dus niet alleen leren lezen, maar ook nog leren BEGRIJPEND te lezen.

zonnewind
door zonnewind - Jan 30, 2014 om 00:34
222 Antwoorden / 61 Vragen

Geen wonder dat de Hema wegkomt met dit soort acties als je weet dat hun CEO tijdens een handelsmissie in, ik geloof in China, wegkomt met opmerkingen als en hier citeer ik: He didn't thought. Haha, wat een briljante manier van "Engels" spreken.

af
door afarensis - Jan 30, 2014 om 11:52
14 Antwoorden / 0 Vragen

Het is weer een van de vele instinkers van de Postcodeloterij. Je moet echt heel goed lezen en kijken om er niet in te stinken.
Ik vind de reclames in de media (waaronder deze dus) zeer aggresief en misleidend. Kosten nog moeite wordt gespaard om je geld af te troggelen.Wettelijk zal het allemaal wel mogen, maar het is zo geraffineerd in elkaar gezet, dat er toch steeds weer mensen intrappen. Het enige doel is natuurlijk NOG meer geld verdienen, en dus nog meer reclames maken. Jammer!!!'

moeder56
door moeder56 - Jan 30, 2014 om 12:18
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 27 jan 2014, 12:35]Hallo gradjeenjose,

Dat hoeft helemaal niet, maar dan moet je wel de voorwaarden goed lezen!
Kijk op www.hemawinweken.nl

Maar het is wel een koppelreclame door de sponsoring en daar trap je gauw in als je dus niet uitkijkt.

Met vr.gr.

Edrick heeft gelijk, maar het is wel link opgezet. Als je niet oppast trap je erin.

Net als met de reclame van FOX sport 3 maanden gratis. Ja , als je lid wordt krijg je 3 maanden FOX sport International erbij dus ipv 24 betaal je 18 euro.

ar
door aram - Jan 30, 2014 om 17:28
136 Antwoorden / 1 Vragen

De Hema is niet de enige waar je dit je overkomt.
Ben die bende ergens anders ook tegen gekomen.
Om je prijs te innen moet je eerst zeker een lot van de postcodeloterij afnemen.
Nee bedankt voor die troep die nu links en rechts op je deurmat wordt gegooid.
Ze heten niet voor niets in de volksmond Postcodekloterij.
Scheelt maar 1 letter hadden ze vergeten.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 30, 2014 om 17:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer, de Hema maakt nu anti reclame die alleen maar omzet kost.

Net als Geld terug actie niet uitbetalen kan dit soort goedkope reclame voor de Hema die vermoedelijk in ruil van uw gegevens voor de Hema vaak 100% gratis is kan wel omzet kosten.

Ik wil graag bij de Hema kopen maar nu jagen ze trouwe klanten die een dubieuze loterij zien juist weg.

Het opzeggen gaat nog wel, maar je blijft als ex klant loterij nog jarenlang de reclame houden....
De enige manier om hier snel vanaf te komen is retour afz. sturen en schrijf dan....
geadresseerde overleden want anders stoppen ze zelden.

Ja, je zelf dood verklaren is vaak de enige manier om van deze opdringerige verkopers af te komen helaas.

Hier Rust een forum lid....!

wimmi20
door wimmi20 - Jan 30, 2014 om 18:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het is niet ALTIJD zo dat je bij de postcodeloterij eerst een lot moet kopen om een kans te maken op een HEMA prijs.
IK heb recent een paar maal meegedaan aan zo'n HEMA/PCL aktie die mij bijna niets kostte.
Het aanbod van de PCL was : koop 1 malig een lot voor 11.75, en ontvang een HEMA tegoedkaart van 10 euro.
Verder hoefde ik geen loten te kopen.
Voor 1.75 heb ik dus een paar keer een postcode lot ontvangen.
Zonder verdere verplichting.
En wat betreft die HEMA/PCL actie, gewoon lezen, en als je er niet op in wenst gaan gewoon weggooien.
Dat gezeur erover dat VIND IK WALGELIJK>

ma
door marl - Feb 2, 2014 om 12:32
4 Antwoorden / 2 Vragen

Jullie hebben het over 2 verschillende dingen. Het eerste is dat men een kaart in de bus kreeg dat je kon meedoen aan de Hema Winweken. Daar hoef je inderdaad geen lot bij te kopen als je niet wil.
Het tweede is reclame van de Postcodeloterij zelf. Daar kun je gratis meespelen en een Hema cadeaukaart krijgen, maar dan moet je wel gelijk na deelname de boel opzeggen.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 2, 2014 om 12:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit is niet helemaal waar.
Ik hoefde niet op te zeggen voor vervolg loten..
zie mijn bijdrage van 30/1 18.32
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=marl schreef op zondag 2 feb 2014, 12:32: Jullie hebben het over 2 verschillende dingen. Het eerste is dat men een kaart in de bus kreeg dat je kon meedoen aan de Hema Winweken. Daar hoef je inderdaad geen lot bij te kopen als je niet wil.
Het tweede is reclame van de Postcodeloterij zelf. Daar kun je gratis meespelen en een Hema cadeaukaart krijgen, maar dan moet je wel gelijk na deelname de boel opzeggen.

ru
door ruijterkamp - Oct 31, 2014 om 19:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer,......, dat HEMA zich hiervoor leent.

is
door isaacht - Oct 31, 2014 om 23:50
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ruijterkamp schreef op vrijdag 31 okt 2014, 19:08]Jammer,......, dat HEMA zich hiervoor leent.

Jammer dat u na 10 maanden nog meent te moeten reageren.....