2 maanden slapen op een matras met fabricage fout wat zijn mijn rechten?
Meer dan een maand geleden een matras van Beter Bed gekocht via Wehkamp. Bij levering geconstateerd dat het matras meer dan 10cm korter was dan hoorde. Er is ons toen een omruiling beloofd die later omgezet werd naar een expertise die dan weer later omgezet werd in een omruiling.
Er kon al eerder omgeruild worden toen hij nog op voorraad was dit is echter nooit gebeurt.
Eerste lever datum was halverwege juli. Tweede lever datum was 1 augustus. Derde lever datum afgelopen vrijdag 29 juli doorgekregen dat het nog eens drie weken gaat duren lever datum 19 Augustus!
Geprobeerd contact te maken met Beter Bed. Uiteindelijk een direct nummer gekregen met de customer service van Beter Bed die een muur opgooide van onmogelijkheden. Ze probeerde het af te wenden met een bloemetje en een tegoed bon. Dit maakt ons afgekeurde matras niet beter om op te slapen. Een matras met een volume en inhoud voor 1.60 maar meer dan 10cm korten na 3 dagen begon het matras in het midden omhoog te komen.
Geen enkele manier om het ongemak over te brengen aan Beter Bed.
Dus nu over 3 weken 2 maanden slapen op een afgekeurd matras zonder ook maar enigszins een geboden oplossing.
Wehkamp heeft een vergoeding gegeven voor de tijd gespendeerd 50 euro aan onkosten met het voorruitzicht dat het matras nu aanstaande 1 augustus geleverd zou worden. Wat zijn onze rechten en wat kunnen we doen aan de slechte klantenservice van beter bed?
U koopt een matras bij Wehkamp, maar waarom dan dat geklaag over Beterbed? Als u een matras van Beterbed wil hebben, waarom dan niet daar rechtstreeks gekocht?
U moet nu met uw klachten bij Wehkamp zijn. Beterbed heeft niets met u te maken.
Uw recht is recht op een goed matras. Het aanbod is het omruilen van het oude matras voor een nieuwe. Als compensatie krijgt u een bloemetje en een tegoed bon en ook nog 50 euro wat eigenlijk niet zou hoeven maar toch netjes.
Even wachten nog.
o.t. Waarom een matras van beterbed kopen via Wehkamp en niet rechtstreeks? Goedkoper? Dan nog erg netjes van beterbed dat ze een compensatie geven.
Hallo Ribvr ,
Nog even afwachten .
Krijgt u de matras niet geleverd op 1 aug , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , daar is Wehkamp bij aangesloten , klik op de rode regel .
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Ook mijn reactie: u heeft de aankoop bij Wehkamp gedaan en wettelijk is dan die firma degene die aangesproken dient te worden als een producct niet voldoet aan de daaraan gestelde verwachting resp. anders is geleverd dan besteld.
U heeft dus in die zin helemaal niet met Beter Bed van doen. Wehkamp heeft een probleem met Beter Bed in deze en het is aan Wehkamp om dat tussden hen en Beter Bed op te lossen.
Het is frappant dat men dat kennelijk niet weet bij de customer service van beter bed.
Ik geef u zo enkele links naar de hiervoor relevante consumentenwetgeving opdat u zelf uw rechten in deze kunt nalezen en dus ook dat de verkoper degene is die u dient aan te spreken.
Die verkoper heeft naar mijn mening al redelijk conform die wetgeving gereageerd met het melden dat het matras 1 aug. a.s. geleverd gaat worden dus donderdag en u zelfs al een vergoeding heeft gegeven m.b.t. dervingskosten ad. € 50,00. Dat is dan klantenservice van Wehkamp.
en qua wettekesten:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel verder:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Waarom ben je op die matras gaan slapen is direct al duidelijk was dat hij niet paste?
Als de matras in de midden omhoog komt, lig je dan niet in een kuil?
Je krijgt toch een nieuwe matras. Dat is je recht als het een verkeerde matras is.
Het is maar te hopen dat dit nieuwe bed wel past en beter ligt.
U slaapt dus 1 maand op een matras met een verkeerde maat. Deze wordt mogen bij u omgeruilt en u krijgt nog wat extra's. Super geregeld dus.
Echter snap ik dat omhoog komen niet. En 10cm te kort, had u een buitenmaat besteld? Dus 210 of 220 lang? Daarna praat u over een matras van 160 breed. Dan kan ik mij voorstellen dat er problemen kunnen ontstaan als er 2 lattenbodems onder 1 matras liggen. Tussen de 2 lattenbodems zit een vaste zijkant die niet mee kan veren met het bed en de persoon die er op ligt. Ligt ieder aan zijn kant, dan veert het matras mee omdat de latten op spanning staan en naar beneden kunnen bewegen, aan de zijkanten van de lattenbodem kan dat niet.
Ik vrees dat u binnenkort weer een nieuw topic gaat openenen met daarin dat het nieuwe matras ook problemen gaat geven. Beter is om, in het vervolg, een matras in een winkel te bestellen. Daar kunt u het immers uitproberen en aan vakmensen vragen stellen en advies krijgen over wat wel of juist niet kan.
Maar als antwoord op uw vraag: met Beter Bed heeft u niets te maken. U heeft bij Wehkamp gekocht en deze heeft niet waargemaakt wat u besteld heeft.
Goedenavond,
Is het matras inmiddels naar tevredenheid omgeruild?
Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Dit mag via de mail op socialmedia@wehkamp.nl.
Met vriendelijke groet,
Webcareteam Wehkamp
Waarom heb je Beter Bed gebeld? Je hebt het toch bij Wehkamp gekocht? En waarom heb je het niet gewoon teruggestuurd als het niet het goede product was. Zelfs als je het verkeerd besteld had, had je het zonder problemen kunnen terugsturen.
Een matras met een volume en inhoud voor 1.60 maar meer dan 10cm korten na 3 dagen begon het matras in het midden omhoog te komen.
Kan aan mij liggen maar "volume inhoud" betekend bij mij de hoeveelheid vulling van het matras. En 10cm korter kan er de oorzaak niet van zijn dat deze in het midden omhoog komt, tenzij zoals al geschreven de (latten) bedbodem uit 2 delen bestaat. U noemt het een fabrieksfout en ik gewoon een verkeerde maat die u direct na aankoop terug had moeten zenden. Matras was blijkbaar voor de Italiaanse markt bedoeld die zijn wat kleiner dan de gemiddelde Hollander. Inmiddels heb ik begrepen dat u nu wel de juiste maat heeft en nu maar hopen dat ook deze in het midden niet omhoog komt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer