20 keer gebeld en nog steeds geen geld terug
Artikel van derde partij netjes terug gestuurd en Amazon.de belooft telkens werk van te maken om geld terug te krijgen. Heb 15 keer gebeld sinds juli 2021 en elke keer zegt call center dat het geregeld wordt binnen twee dagen. Meestal krijg ik daarna GEEN REACTIE of een email die ik niet kan invullen omdat de bestelling plaats vond via een oude account. Ik kom geen stap verder terwijl Amazon AL DE GEVENS HEEFT (ontvangst van retuurzending, kosten retuur zending, wanneer ik heb gebeld). Amazon zegt ook dat ik RECHT hebt op restitutie. Hoe kom ik verder???
Topantwoord
Dit soort zaken moet je ook helemaal niet telefonisch doen. Het is natuurlijk heel gemakkelijk telefonisch, maar je hebt geen enkel bewijs met wat je wordt toegezegd.
Stuur ze een brief of mail (of beide) met een kopie van je verzendbevestiging van de artikelen en dat je voor die en die datum een reactie c.q. antwoord wilt hebben.
Heb dit al gedaan. Zowel derde partij als Amazon.de hebben schriftelijk bevestigd retuur ontvangst. Heb daarna mails gestuurd met eis dat er betaald wordt en bank info gegeven. Krijg reactie dat ik binnen 2 dagen iets zou horen om vervolgens niets te horen of een formulier toegestuurd krijgen dat ik niet kan invullen omdat ik de bestelling van een oude account heb gemaakt. Laatst kreeg ik te horen dat mijn email "niet geverifieerd" is door Amazon en dat de call center zal hiervoor zorgen (en zou ik dan bericht krijgen). Mooi niet.
Hoe kan dat dan met het oude account? Is het niet meer in gebruik of heb je dat verwijderd?
Het loopt via Amazon Duitsland, als je dreigt met een deurwaarder denk ik niet dat ze daarvan onder de indruk zijn.
Ik doe nooit iets met Amazon, dus ik heb daar geen ervaring mee.
Het enige advies dat ik kan geven, is om voortaan een creditcard te gebruiken. Eentje die aan je bankrekening is gekoppeld.
Amazon is een(handels) platform net zoals Etsy, Marktplaats, Aliexpress en Bol.com
U geeft aan een nieuw account te heben. Denk dat de verificatie daarom mis gaat.
Doe dit schrfitelijk en zoek de gegevens van het oude account erbij=wachtwoorden.
Amazon heeft AL DE GEGEVENS:
- Oorspronkelijke bestelling gegevens
- oorspronkelijke bestel #
- oorspronkelijke emaIl adres van me
(die wel hetzelfde is als nieuwe)
- Gegevens retuur
- datum retuur
- Zelfs foto's van de retuur post bonnen
En elke keer: u heeft recht op retuur en dat moet gedaan worden; ik geef het door aan klachten afdeling!
Er zijn ongevraagd abonnementen naar Nederlandsche versie overgezet, misschien verklaart dat het oponthoud.
https://tweakers.net/nieuws/191986/amazon-zet-duitse-prime-abonnementen-ongevraagd-over-naar-nederlandse-versie.html
Geduld is een schone zaak. Zou dat even toch doen.
Sinds juli 2021 speelt dit.
Me dunkt dat het met het geduld meer dan goed zit inmiddels.
Topantwoord
Hallo La Weeks ,
Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
M.i. ook even geduld hebben en indien het toch uiutblijft, zie dit https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dede voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten.
Houd er wel rekening mee dat in beginsel de door u genoemde derde partij de uiteindelijk verantwoordelijke is.
Het is wel zinvol om uw klacht ook kenbaar te maken bij www.klachtenkompas.nl opdat die meer ruchtbaarheid krijgt en in ieder geval navraag wordt gedaan bij Amazon.
Heeft perfect geholpen:
EUROPEES CONSUMENTEN CENTRUM (ECC) voor geschil met een andere EU land. Dank je wel voor de referentie!
De ECC werkt heel zakelijk en duidelijk. GEWELDIG!!!!!
@la weeks , fijn om te lezen dat ECC geholpen heeft , bedankt voor het terugmelden .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer dan 10 euro statiegeld
Beste Kassa,
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Drift trike
Geachte heer/mevrouw,
Mijn zoon wil van zijn spaargeld een drift trike kopen, alleen ben ik niet bekend met de wetgeving omtrend deze elektrische voertuigen.
Ook het zoeken op de pagina van de rijksoverheid en RDW heeft mij niet verder geholpen. Waar kan ik teruglezen welke voertuigen toegestaan zijn op de weg of stoep? Op de pagina van de rijksoverheid staat wel een overzicht van
...
Lees meer
Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G
Koop nieuwe koelkast bij een witgoedfirma, na 10 maanden kom ik terug van een weekje vakantie en het water stroomt uit mijn koelkast. De lade eronder staat al open gebarsten. Dan moet ik meer dan een maand wachten op een AEG expert. Die zegt dit is niet meer te repareren deze koelkast is niet nieuw en is al eens gerepareerd. Krijg wel een nieuwe koelkast,maar de schade willen ze niets van wete ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer