LA
door LA Weeks Feb 21, 2022 om 16:50
Winkels & webshops

20 keer gebeld en nog steeds geen geld terug

Artikel van derde partij netjes terug gestuurd en Amazon.de belooft telkens werk van te maken om geld terug te krijgen. Heb 15 keer gebeld sinds juli 2021 en elke keer zegt call center dat het geregeld wordt binnen twee dagen. Meestal krijg ik daarna GEEN REACTIE of een email die ik niet kan invullen omdat de bestelling plaats vond via een oude account. Ik kom geen stap verder terwijl Amazon AL DE GEVENS HEEFT (ontvangst van retuurzending, kosten retuur zending, wanneer ik heb gebeld). Amazon zegt ook dat ik RECHT hebt op restitutie. Hoe kom ik verder???

1468 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

sira
door sira - Feb 21, 2022 om 17:01
2551 Antwoorden / 24 Vragen
11

Dit soort zaken moet je ook helemaal niet telefonisch doen. Het is natuurlijk heel gemakkelijk telefonisch, maar je hebt geen enkel bewijs met wat je wordt toegezegd.
Stuur ze een brief of mail (of beide) met een kopie van je verzendbevestiging van de artikelen en dat je voor die en die datum een reactie c.q. antwoord wilt hebben.

LA
door LA Weeks Feb 21, 2022 om 17:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb dit al gedaan. Zowel derde partij als Amazon.de hebben schriftelijk bevestigd retuur ontvangst. Heb daarna mails gestuurd met eis dat er betaald wordt en bank info gegeven. Krijg reactie dat ik binnen 2 dagen iets zou horen om vervolgens niets te horen of een formulier toegestuurd krijgen dat ik niet kan invullen omdat ik de bestelling van een oude account heb gemaakt. Laatst kreeg ik te horen dat mijn email "niet geverifieerd" is door Amazon en dat de call center zal hiervoor zorgen (en zou ik dan bericht krijgen). Mooi niet.

sira
door sira Feb 21, 2022 om 17:31
2551 Antwoorden / 24 Vragen

Hoe kan dat dan met het oude account? Is het niet meer in gebruik of heb je dat verwijderd?
Het loopt via Amazon Duitsland, als je dreigt met een deurwaarder denk ik niet dat ze daarvan onder de indruk zijn.
Ik doe nooit iets met Amazon, dus ik heb daar geen ervaring mee.
Het enige advies dat ik kan geven, is om voortaan een creditcard te gebruiken. Eentje die aan je bankrekening is gekoppeld.

va
door vanlotjegetikt - Feb 21, 2022 om 17:30
809 Antwoorden / Vragen
1

Amazon is een(handels) platform net zoals Etsy, Marktplaats, Aliexpress en Bol.com
U geeft aan een nieuw account te heben. Denk dat de verificatie daarom mis gaat.
Doe dit schrfitelijk en zoek de gegevens van het oude account erbij=wachtwoorden.

LA
door LA Weeks Feb 21, 2022 om 17:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Amazon heeft AL DE GEGEVENS:
- Oorspronkelijke bestelling gegevens
- oorspronkelijke bestel #
- oorspronkelijke emaIl adres van me
  (die wel hetzelfde is als nieuwe)
- Gegevens retuur
- datum retuur

- Zelfs foto's van de retuur post bonnen
En elke keer: u heeft recht op retuur en dat moet gedaan worden; ik geef het door aan klachten afdeling!

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 21, 2022 om 18:16
7373 Antwoorden / 3 Vragen
2

Er zijn ongevraagd abonnementen naar Nederlandsche versie overgezet, misschien verklaart dat het oponthoud.

https://tweakers.net/nieuws/191986/amazon-zet-duitse-prime-abonnementen-ongevraagd-over-naar-nederlandse-versie.html

va
door vanlotjegetikt - Feb 21, 2022 om 18:22
809 Antwoorden / Vragen
0

Geduld is een schone zaak. Zou dat even toch doen.

Ja
door JannieBoe Feb 21, 2022 om 19:24
124 Antwoorden / Vragen

Sinds juli 2021 speelt dit.
Me dunkt dat het met het geduld meer dan goed zit inmiddels.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 21, 2022 om 18:53
11662 Antwoorden / 15 Vragen
11

Hallo La Weeks , 

Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden . 

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 22, 2022 om 11:17
16977 Antwoorden / 202 Vragen
0

M.i. ook even geduld hebben en indien het toch uiutblijft, zie dit https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  en is dede voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten.

Houd er wel rekening mee dat in beginsel de door u genoemde derde partij de uiteindelijk verantwoordelijke is.

Het is wel zinvol om uw klacht ook kenbaar te maken bij www.klachtenkompas.nl opdat die meer ruchtbaarheid krijgt en in ieder geval navraag wordt gedaan bij Amazon.

LA
door LA Weeks - Mar 24, 2022 om 07:54
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Heeft perfect geholpen: 
EUROPEES CONSUMENTEN CENTRUM (ECC) voor geschil met een andere EU land. Dank je wel voor de referentie!

De ECC werkt heel zakelijk en duidelijk. GEWELDIG!!!!!

marita5
door marita5 Mar 24, 2022 om 08:31
11662 Antwoorden / 15 Vragen

@la weeks , fijn om te lezen dat ECC geholpen heeft , bedankt voor het terugmelden .

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Di
Dimitri21081982 - Oct 8, 2024 om 16:04
Winkels & webshops

Meer dan 10 euro statiegeld

Beste Kassa,

In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in ... Lees meer

Dr
Driftig - Oct 14, 2024 om 18:34
Auto & vervoer
Drift trike

Drift trike

Geachte heer/mevrouw,

Mijn zoon wil van zijn spaargeld een drift trike kopen, alleen ben ik niet bekend met de wetgeving omtrend deze elektrische voertuigen.
Ook het zoeken op de pagina van de rijksoverheid en RDW heeft mij niet verder geholpen. Waar kan ik teruglezen welke voertuigen toegestaan zijn op de weg of stoep? Op de pagina van de rijksoverheid staat wel een overzicht van ... Lees meer

ve
vermeulen.marijke - Oct 14, 2024 om 13:56
Winkels & webshops
Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G

Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G

Koop nieuwe koelkast bij een witgoedfirma, na 10 maanden kom ik terug van een weekje vakantie en het water stroomt uit mijn koelkast. De lade eronder staat al open gebarsten. Dan moet ik meer dan een maand wachten op een AEG expert. Die zegt dit is niet meer te repareren deze koelkast is niet nieuw en is al eens gerepareerd. Krijg wel  een nieuwe koelkast,maar de schade willen ze niets van wete ... Lees meer