H.
door H. van den Berg Apr 25, 2022 om 18:01
Winkels & webshops
35% korting Albert Heijn

Op de nieuwe 35% korting stickers van Albert Heijn staat geen streepjescode meer.

Nu kan ik als consument niet meer controleren of de prijs incl. of excl. die korting is op de kassabon.

Mag dit allemaal?

4997 12 Rapporteer

getty
door getty - Apr 25, 2022 om 18:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja hoor, korting is een gunst, geen verplichting

U kunt natuurlijk bij degelijke artikelen altijd de juiste ( oorspronkelijke) prijs in het schap vinden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 25, 2022 om 18:06
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Slechts één en heel eenvoudig advies: als u twijfelt of indien onverhoopt de korting niet wordt afgerekend, ga dan met de kassabon naar de servicebalie en ik weet zeker dat men u dan alsnog de 35% korting zal toekennen.  U kunt toch ook zelf nagaan wat de prijs was voordat de .t.h.t korting er op werd gemeld?

panter22
door panter22 - Apr 25, 2022 om 18:34
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens goed naar je kassabon.
Eerst krijg je de producten die je gekocht hebt met de normale prijzen, krijg je korting, dan staat er een letter achter de prijs. Bv een B of een BB. Daarna komt  het subtotaal. Dan krijg je de kortingen.Daar moet die 35% korting  te vinden zijn.
Ik gebruik altijd de handscanner en bij kortingen geeft hij meestal wel een piepje.
Je kunt nu nog evenonline kijken wat de normale prijs is. Is de korting vergeten, dan kun je morgen even naar de servicebalie gaan met je aankoop. Dan krijg je het teveel betaalde wel terug.Kijk hier voor de officiele prijzen:
https://www.ah.nl/zoeken?query=Duyvis

ka
door kaartendraak Apr 29, 2022 om 12:23
171 Antwoorden / 2 Vragen

Het is toch te zot voor woorden dat je een dergelijk antwoord moet gaan geven op iets wat logisch is? Prijzen staan op de schappen, je kan het product zelfs scannen in de winkel, op je bon, die veel mensen niet nemen, eigen schuld, staat hoeveel korting eraf is en wat je betaald hebt. Je kan dan zelf toch ook nog eens prijs van het product min 35% uitrekenen om te zien of het klopt? Zijn we tegenwoordig nu werkelijk ZO dom gemaakt dat we zelfs dat niet kunnen, uberhaupt nadenken hoe het werkt?

mahadma
door mahadma - Apr 25, 2022 om 20:24
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Op de kassabon kunt u zien 35% korting. Duidelijker kan het niet

mi
door miennaamishaaz - Apr 25, 2022 om 20:54
725 Antwoorden / 1 Vragen

U kan toch altijd tegen de kassamedewerker zeggen dat u het product niet wil?
dan word het van de bon afgehaald.

Iv
door Ivan007 - Apr 25, 2022 om 20:54
47 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt het op de kassabon zien. De kassiere tikt de 35% toets in voordat ze het artikel scant. Ga dus niet naar de zelfscan!

gerbera
door gerbera - Apr 25, 2022 om 21:51
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Op die stickers heeft nooit een streepjescode gestaan, het zijn producten die op het eind van de datum lopen. En er staat duidelijk 35% korting op dus is het een korting op de normale prijs die bij de kassa wordt ingevoerd en op de bon is te zien.

tenormin
door tenormin Apr 25, 2022 om 22:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt als een zwerende vinger, @gerbera. Precies, staat op de kassabon. Zelfs nu ik geen "ervaring" in boodschappen doen heb: waar ik online shop bij mijn Supermarkt: deze producten komen in rood te lezen minus. En morgen weer eens de boodschappen gratis bezorgd. Ook daar staat: bezorgkosten €6,00 en in rood minus €6,00. Over het algemeen hebben supers hun zaakjes best op orde. Wat niet wegneemt dat men wel de bon goed moet nakijken, in de winkel dan. Ik hoor van mijn buurvrouw best wel vaak (ze doet vergeten boodschapjes voor me): dat er verkeerd is aangeslagen. Veelal te vele. Gaat maar over 40 of meer centen. Maar toch.

rj
door rjw Apr 29, 2022 om 12:27
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt niet wat je zegt. Er stond voorheen wel een streepjescode op. Als je die scande kreeg je de 35% korting, als je per ongeluk de normale streepjescode scande, kreeg je de oorspronkelijke prijs.

gerbera
door gerbera Apr 29, 2022 om 22:23
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@RJW, Die barcode waar u op doelt gaf alleen de 35% aan maar niet de prijs van het product minus die 35%. Dat werd aan de kassa gedaan en moest de cassiëre appart invoeren. Inmiddels zijn de kassa's aangepast en kan op eenvoudige wijze de 35% verwerkt worden en is de barcode overbodig geworden.

Be
door Bewaklu - Apr 25, 2022 om 22:24
131 Antwoorden / 1 Vragen

Kassa heeft een kortingsknop en bedrag is zichtbaar op de bon.
En dit had je ook aan AH zelf kunnen vragen.

rj
door rjw - Apr 29, 2022 om 12:28
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Hoezo kan je als consument niet meer controleren of het klopt? Je weet toch wat de oorspronkelijke prijs is? Of is het rekenonderwijs tegenwoordig zo slecht dat mensen dat niet meer kunnen zien?

Lisa_B
door Lisa_B - Apr 29, 2022 om 12:55
33 Antwoorden / Vragen

U kunt het altijd even navragen bij een medewerker van de servicebalie!

He
door Helen 66 - Apr 29, 2022 om 14:12
119 Antwoorden / Vragen

Omdat ik 1 x per week alle boodschappen in 1 keer koop, gebruik ik de zelfscan niet. Ook wil ik altijd de kassabon en die kijk ik die in de winkel ook meteen na. Regelmatig klopt het niet en dan ga ik naar de servicebalie waar het wordt gecontroleerd en dan  krijg ik dan het verschil terug.
Het is wel opletten bij AH.

rj
door rjw Apr 29, 2022 om 18:13
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Is het niet makkelijker om gelijk mee te kijken als artikelen worden gescand of het klopt? Als je op de kassabon kunt zien dat het klopt kan je dat ook op het beeldscherm zien.

mo
door mof - Apr 29, 2022 om 21:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Raar, want de korting geldt iha alleen bij producten die kort bij de tht datum zitten. Dus producten die de korting niet hebben zouden normale prijzen hebben. Dat lijkt me lastig als niet een aparte streepjeskode bestaat voor de 35% korting producten.

gerbera
door gerbera May 1, 2022 om 22:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De kassa is niet alleen voor betaling maar ook voor het voorraadsysteem. D.m.v het scannen van de normale barcode wordt een product uit de beschikbare voorraad verwijderd, en de normale prijs vermeld. Met een druk op het scherm van de cassiërre wordt dan de 35% korting op de kassabon vermeld.