Aanbiedingsprijzen in folder Albert Heijn zijn voorbeeld prijzen.
Misleiding of niet? In de folder van Albert Heijn staan voorbeeldprijzen , dit staat in de kleine lettertjes. Veel mensen zien de prijs van het artikel van hun keuze en letten dus niet op de kleine lettertjes. Bij koop van je artikel blijkt dat de prijs die je dacht te betalen ineens een stuk hoger. Bij reclamatie blijkt de genoemde prijs ineens niet voor jou artikel te gelden maar voor het andere artikel op het plaatje. Dit gebeurt bij veel artikelen in de folder. Ze kunnen er dus rustig meer voor vragen.
Persoonlijk vind ik dit misleiding van de consument of is dit wat Albert Heijn bedoelt dat ze op de kleintjes letten. Volgens mij moet nu juist de consument op de kleine lettertjes letten en dat in een folder met aanbiedingen van de groot grutter. Dus let op.
Sorry, maar het staat toch echt duidelijk in de tekst
40% korting
voorbeeld Ariel tabs 3,53
Maar lezen is voor een hoop mensen moeilijk.
Nee, geen misleiding. Het is een aanbieding die voor verschillende merken geldt. Het percentage korting staat er heel duidelijk bij. Logisch toch dat het bedrag een voorbeeld is, want verschillende producten hebben verschillende prijzen. Niet de schuld van AH maar van jezelf: niet goed gelezen.
Het wordt maar weer bewezen: maak de cijfers en letters maar gewoon groot en mensen lezen niet verder... Ben benieuwd wat er zou gebeuren als ze een keer i.p.v. "KORTING" "DUURDER" naast die 40% zetten...
De voorbeeldprijzen zijn bedoeld als voorbeeld, zoals de naam al verraad. Dit doen winkels als Albert Heijn om te laten zien wat het kan worden, want 40% korting klinkt voor sommige mensen, die bijvoorbeeld moeite met rekenen hebben, te lastig om te kijken of een aanbieding dan gunstig of boeiend is. Er staat ook onder of boven de voorbeeldprijzen een uitleg welke combinatie je moet hebben om de aangegeven prijs te krijgen. Dit wordt gedaan omdat het om meerdere producten onder dezelfde noemer geldt, in uw voorbeeld alle producten van Robijn en Ariel. Maar hun 3in1 pods zijn bijvoorbeeld duurder dan de gewone. Als u per se wilt weten wat de prijs is met die korting, controleer de gewone prijs, pak de rekenmachine op je telefoon en doe het totaalbedrag keer 0,6. Dan weet je de prijs voor jouw combinatie.
Persoonlijk vind ik dit een flauwekul topic en bovendien zie ik geen vraag.
Zie tweede regel: Misleiding of niet?
Bij AH krijg je altijd bij vragen dezelfde soort antwoorden....
- dat geldt niet voor ons filiaal
- dat is niet meegekomen
- dat is dan uitverkocht
- dat moet u in Zaandam vragen
- dat kunt u alleen bij een groter filiaal krijgen
- probeert u het morgen nog eens
.....en dus óók, dat het niet geldt voor het gekochte artikel. Terugbrengen dus!
U heeft helemaal gelijkt, dat de consument váák een rad voor ogen gedraaid wordt.
Totaal onzinnige reactie.
De folder is duidelijk genoeg en zoals al meer is gezegd "goed lezen".
Uw reactie is onzinnig, want ik ben niet de vraagsteller waarop u reageert. Wanneer gereageert wordt op reacties heeft u de bedoeling van dit forum niet helemaal begrepen.
Volgens mij heeft kleine Hansje het zelf niet goed begrepen. Je reageert op een topic en wij reageren vervolgens op uw reactie. Wij begrijpen de bedoeling van het forum prima!
Eens met Epcot: onzinnige reactie want de folder is erg duidelijk.
Nog één die een collega-reageerder nodig moet afzijken!
Graag vanaf nu weer on topic reageren. Bedankt!
Ik ben erg blij dat er tenminste 1 was die begrip had. En het klopt helemaal, want ook de antwoorden die je krijgt op vragen bij AH herken ik zeer goed.
Ik ben geschrokken van de overige reacties, wat een felheid.
"Veel mensen..... kleine lettertjes" etc?
Hoe komt u daarbij? Ik ken niemand die zulke zaken niet goed leest, er is totaal geen sprake van misleiding.
U leest kennelijk zelf niet goed?
Voortaan dan maar beter lezen.
Ik hoop dat ook u ooit 90 wordt en deze kleine lettertjes kunt lezen en ook deze voor u begrijpelijke dingen kunt blijven begrijpen.
Daarvoor het je bijv. vergrootglazen, en doe niet zo zielig. Gewoon zaken goed lezen. Blijkt u zich te hebben vergist dan kun je e.e.a. gewoon weer bij de balie inleveren en geld terugkrijgen.
Er zijn andere winkels die veel voordeliger zijn dan AH. U bent tenslotte niet verplicht bij AH te kopen.
it is de laatste keer dat ik iets instuur. Jammer dat mensen zo weinig begrip voor een ander kunnen opbrengen.
Want er zijn genoeg mensen die moeite hebben met kleine lettertjes te lezen vanwege oogproblemen.
En waarom van die rekensommen in een folder zetten i.p.v. gewoon de prijs bij het juiste product. Maar het is fijn dat schijnbaar iedereen het wel begrijpt en ik en jammer genoeg nog genoeg anderen dit niet begrijpen en/of moeite hebben met de kleine lettertjes.
en
Dus Albert Heijn moet een hele lijst maken met de prijs per product. Ze geven gewoon aan dat A-merk wasmiddelen 40% korting hebben. Als ze voor ieder A-merk product een aparte vermelding moeten maken wordt de folder heel dik (en dan kunnen we klagen over papierverspilling), of de lettertjes worden weer zo klein dat de prijzen niet goed te lezen zijn.... Of misschien moeten ze gewoon stoppen met aanbiedingen. Het is toch nooit goed.
Ik wil nogmaals benadrukken, dat ik ook thuis vaststelde precies op de beschreven manier NIET de verwachte bonus op mijn kassabon te kunnen terugzien. De afbeelding in het bonusblad bleek ook toen alleen maar een voorbeeld te zijn geweest en was helaas niet geldig voor het gekochte artikel.....
Hoeveel AH-klanten de bon NIET controleren weet ik niet, maar dit komt inderdaad dus vaker voor. Ik hoop @ Else23 niet voor altijd werd weggeschrikt.
Beste Els, het is geen misleiding.
Er staat duidelijk, in zeer kleine lettertjes dan wel,welke ik en velen met mij niet kunnen lezen zonder leesbril, bij vermeld hoe het
werkt.
De ene keer combinatie mogelijk, de andere keer weer wat anders etc..
Na ik, zonder dat ik ervan op de hoogte gebracht was, voor het gratis parkeren op een parkeerplaats van AH bij ons (R'dam Kleiweg) 8 euro af moest rekenen, besloten had me helemaal te gaan richten op het assortiment van de Lidl (en dat bevalt me prima) maak ik zo min mogelijk nog gebruik van AH om de hoek. Ik heb wel de eigenaar mijn ervaring verteld om haar de gelegenheid te geven er iets aan te doen, ze vind dat ik vrij ben om te doen wat ik wil, zonder verdere oplossing. Na ik verleden week lopend op weg naar huis, aan de overkant al in een volgende straat, werd staande gehouden door een medewerker van AH en vroeg of hij in mijn tas mocht kijken, hierin artikelen van de Lidl, zich excuserend: want het alarm was afgegaan, probeer ik nu alleen voor echt alleen de noodspullen er nog te komen. Wanneer het alarm af gaat stel ik me voor dat je meteen ingrijpt. Een genante vertoning, vooral voor AH.
Zo zie je maar Els, ik reageer zelden op berichten, kost mij teveel moeite. Ik raad iedereen aan om meer te gaan bewegen, de fiets te pakken en te gaan shoppen bij meerdere bedrijven en vooral als het mogelijk is de kleine (nieuwe) winkels/markt niet vergeten waar steeds vaker een verrassend en gezond assortiment ontstaat.. Blijf niet hangen in het AH/Lidl/Aldi denken, de wereld is aan het veranderen... vaak ook positief!
Om gek van te worden: Kleine lettertjes :: Afgebeelde prijs is een voorbeeld – actieprijs per kilo – M.u.v Biologisch – M.u.v. biologisch en scharrel – Bijv naterel 36 stuks Per zak – Per persoon op basis van 4 personen – De prijs per bord bevat alle ingrediënten die nodig zijn voor gerecht – M.u.v. Optimel en voordeelpakken – M.u.v. literpakken – M.u.v. Zonnatura – M.u.v. XL-pakken – M.u.v. AH Basic – Bijv appeltjes Emmer 10 stuks – Alle varianten Bijv. halfvol Per pak – M.u.v. grootverpakkingen 300 gram – Alle varianten combineren mogelijk Bijv rundvleeskroketten 2 dozen a 4 stuks – Bijv Dr Pepper Fles 1.5 liter – M.u.v. elektrisch poetsenen Aquafresh Flex – Alle varianten mogelijk Bijv. Plenty basic 2 pakken a 8 rollen – M.u.v. 100% groente-varianten en voordeelverpakkingen -
Bij de bieren staat niet meteen eronder het volgende vermeld: Voor deze aanbieding geldt: maximaal 6 kratten per klant, eerst zoeken onder aan de pagina, nee, folder kwart slag naar rechts draaien, dan is die “te lezen”
Dit alles te vinden in 1 folder van week 45.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Onderbuurman haalt stroom eraf
Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.
Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer