El
door Els23 Nov 23, 2016 om 06:39
Winkels & webshops
Aanbiedingsprijzen in folder Albert Heijn zijn voorbeeld prijzen.

Misleiding of niet? In de folder van Albert Heijn staan voorbeeldprijzen , dit staat in de kleine lettertjes. Veel mensen zien de prijs van het artikel van hun keuze en letten dus niet op de kleine lettertjes. Bij koop van je artikel blijkt dat de prijs die je dacht te betalen ineens een stuk hoger. Bij reclamatie blijkt de genoemde prijs ineens niet voor jou artikel te gelden maar voor het andere artikel op het plaatje. Dit gebeurt bij veel artikelen in de folder. Ze kunnen er dus rustig meer voor vragen.

Persoonlijk vind ik dit misleiding van de consument of is dit wat Albert Heijn bedoelt dat ze op de kleintjes letten. Volgens mij moet nu juist de consument op de kleine lettertjes letten en dat in een folder met aanbiedingen van de groot grutter. Dus let op.

5285 13 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Nov 23, 2016 om 07:09
423 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry, maar het staat toch echt duidelijk in de tekst
40% korting
voorbeeld Ariel tabs 3,53
Maar lezen is voor een hoop mensen moeilijk.

emcede
door emcede - Nov 23, 2016 om 07:51
960 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, geen misleiding. Het is een aanbieding die voor verschillende merken geldt. Het percentage korting staat er heel duidelijk bij. Logisch toch dat het bedrag een voorbeeld is, want verschillende producten hebben verschillende prijzen. Niet de schuld van AH maar van jezelf: niet goed gelezen.

pi
door pieterwolters - Nov 23, 2016 om 08:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt maar weer bewezen: maak de cijfers en letters maar gewoon groot en mensen lezen niet verder... Ben benieuwd wat er zou gebeuren als ze een keer i.p.v. "KORTING" "DUURDER" naast die 40% zetten...

de
door dehenky - Nov 23, 2016 om 09:34
15 Antwoorden / 3 Vragen

De voorbeeldprijzen zijn bedoeld als voorbeeld, zoals de naam al verraad. Dit doen winkels als Albert Heijn om te laten zien wat het kan worden, want 40% korting klinkt voor sommige mensen, die bijvoorbeeld moeite met rekenen hebben, te lastig om te kijken of een aanbieding dan gunstig of boeiend is. Er staat ook onder of boven de voorbeeldprijzen een uitleg welke combinatie je moet hebben om de aangegeven prijs te krijgen. Dit wordt gedaan omdat het om meerdere producten onder dezelfde noemer geldt, in uw voorbeeld alle producten van Robijn en Ariel. Maar hun 3in1 pods zijn bijvoorbeeld duurder dan de gewone. Als u per se wilt weten wat de prijs is met die korting, controleer de gewone prijs, pak de rekenmachine op je telefoon en doe het totaalbedrag keer 0,6. Dan weet je de prijs voor jouw combinatie.

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2016 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misleiding of niet?

Nee. Lezen is een vaardigheid die je al op de basisschool leert.

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2016 om 10:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Persoonlijk vind ik dit een flauwekul topic en bovendien zie ik geen vraag.

hansje klein
door hansje klein Nov 23, 2016 om 15:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zie tweede regel: Misleiding of niet?

hansje klein
door hansje klein - Nov 23, 2016 om 10:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bij AH krijg je altijd bij vragen dezelfde soort antwoorden....

- dat geldt niet voor ons filiaal
- dat is niet meegekomen
- dat is dan uitverkocht
- dat moet u in Zaandam vragen
- dat kunt u alleen bij een groter filiaal krijgen
- probeert u het morgen nog eens

.....en dus óók, dat het niet geldt voor het gekochte artikel. Terugbrengen dus!

U heeft helemaal gelijkt, dat de consument váák een rad voor ogen gedraaid wordt.

Gr
door Grunn1 Nov 23, 2016 om 12:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Totaal onzinnige reactie.
De folder is duidelijk genoeg en zoals al meer is gezegd "goed lezen".

hansje klein
door hansje klein Nov 23, 2016 om 12:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uw reactie is onzinnig, want ik ben niet de vraagsteller waarop u reageert. Wanneer gereageert wordt op reacties heeft u de bedoeling van dit forum niet helemaal begrepen.

emcede
door emcede Nov 23, 2016 om 14:49
960 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij heeft kleine Hansje het zelf niet goed begrepen. Je reageert op een topic en wij reageren vervolgens op uw reactie. Wij begrijpen de bedoeling van het forum prima!

Eens met Epcot: onzinnige reactie want de folder is erg duidelijk.

hansje klein
door hansje klein Nov 23, 2016 om 14:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nog één die een collega-reageerder nodig moet afzijken!

Redacteur
door Redacteur Nov 23, 2016 om 15:51
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag vanaf nu weer on topic reageren. Bedankt!

El
door Els23 Nov 24, 2016 om 06:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben erg blij dat er tenminste 1 was die begrip had. En het klopt helemaal, want ook de antwoorden die je krijgt op vragen bij AH herken ik zeer goed.
Ik ben geschrokken van de overige reacties, wat een felheid.

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2016 om 15:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Veel mensen..... kleine lettertjes" etc?
Hoe komt u daarbij? Ik ken niemand die zulke zaken niet goed leest, er is totaal geen sprake van misleiding.
U leest kennelijk zelf niet goed?
Voortaan dan maar beter lezen.

El
door Els23 Nov 24, 2016 om 06:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop dat ook u ooit 90 wordt en deze kleine lettertjes kunt lezen en ook deze voor u begrijpelijke dingen kunt blijven begrijpen.

aurora1
door aurora1 Nov 24, 2016 om 18:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daarvoor het je bijv. vergrootglazen, en doe niet zo zielig. Gewoon zaken goed lezen. Blijkt u zich te hebben vergist dan kun je e.e.a. gewoon weer bij de balie inleveren en geld terugkrijgen.
Er zijn andere winkels die veel voordeliger zijn dan AH. U bent tenslotte niet verplicht bij AH te kopen.

El
door Els23 - Nov 24, 2016 om 07:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

it is de laatste keer dat ik iets instuur. Jammer dat mensen zo weinig begrip voor een ander kunnen opbrengen.

Want er zijn genoeg mensen die moeite hebben met kleine lettertjes te lezen vanwege oogproblemen.

En waarom van die rekensommen in een folder zetten i.p.v. gewoon de prijs bij het juiste product. Maar het is fijn dat schijnbaar iedereen het wel begrijpt en ik en jammer genoeg nog genoeg anderen dit niet begrijpen en/of moeite hebben met de kleine lettertjes.

en

pi
door pieterwolters Nov 24, 2016 om 07:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dus Albert Heijn moet een hele lijst maken met de prijs per product. Ze geven gewoon aan dat A-merk wasmiddelen 40% korting hebben. Als ze voor ieder A-merk product een aparte vermelding moeten maken wordt de folder heel dik (en dan kunnen we klagen over papierverspilling), of de lettertjes worden weer zo klein dat de prijzen niet goed te lezen zijn.... Of misschien moeten ze gewoon stoppen met aanbiedingen. Het is toch nooit goed.

hansje klein
door hansje klein Nov 24, 2016 om 19:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik wil nogmaals benadrukken, dat ik ook thuis vaststelde precies op de beschreven manier NIET de verwachte bonus op mijn kassabon te kunnen terugzien. De afbeelding in het bonusblad bleek ook toen alleen maar een voorbeeld te zijn geweest en was helaas niet geldig voor het gekochte artikel.....

Hoeveel AH-klanten de bon NIET controleren weet ik niet, maar dit komt inderdaad dus vaker voor. Ik hoop @ Else23 niet voor altijd werd weggeschrikt.

ho
door hoogvandetoren - Nov 24, 2016 om 08:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Els, het is geen misleiding.
     Er staat duidelijk, in zeer kleine lettertjes dan wel,welke ik en velen met mij niet kunnen lezen zonder leesbril, bij vermeld hoe het
    werkt.
   De ene keer combinatie mogelijk, de andere keer weer wat anders etc..
  Na ik, zonder dat ik ervan op de hoogte gebracht was, voor het gratis parkeren op een parkeerplaats van AH bij ons (R'dam Kleiweg) 8 euro af moest rekenen, besloten had me helemaal te gaan richten op het assortiment van de Lidl (en dat bevalt me prima) maak ik zo min   mogelijk nog gebruik van AH om de hoek. Ik heb wel de eigenaar mijn ervaring verteld om haar de gelegenheid te geven er iets aan te       doen, ze vind dat ik vrij ben om te doen wat ik wil, zonder verdere oplossing. Na ik verleden week lopend op weg naar huis, aan de overkant al in een volgende straat, werd staande gehouden door een medewerker van AH en vroeg of hij in mijn tas mocht kijken, hierin artikelen van de Lidl, zich excuserend: want het alarm was afgegaan, probeer ik nu alleen voor echt alleen de noodspullen er nog te komen. Wanneer het alarm af gaat stel ik me voor dat je meteen ingrijpt. Een genante vertoning, vooral voor AH.

Zo zie je maar Els, ik reageer zelden op berichten, kost mij teveel moeite. Ik raad iedereen aan om meer te gaan bewegen, de fiets te pakken en te gaan shoppen bij meerdere bedrijven en vooral als het mogelijk is de kleine (nieuwe) winkels/markt niet vergeten waar steeds vaker een verrassend en gezond assortiment ontstaat.. Blijf niet hangen in het AH/Lidl/Aldi denken, de wereld is aan het veranderen... vaak ook positief!

Om gek van te worden: Kleine lettertjes :: Afgebeelde prijs is een voorbeeld – actieprijs per kilo – M.u.v Biologisch – M.u.v. biologisch en scharrel – Bijv naterel 36 stuks Per zak – Per persoon op basis van 4 personen – De prijs per bord bevat alle ingrediënten die nodig zijn voor gerecht – M.u.v. Optimel en voordeelpakken – M.u.v. literpakken – M.u.v. Zonnatura – M.u.v. XL-pakken – M.u.v. AH Basic – Bijv appeltjes Emmer 10 stuks – Alle varianten Bijv. halfvol Per pak – M.u.v. grootverpakkingen 300 gram – Alle varianten combineren mogelijk Bijv rundvleeskroketten 2 dozen a 4 stuks – Bijv Dr Pepper Fles 1.5 liter – M.u.v. elektrisch poetsenen Aquafresh Flex – Alle varianten mogelijk Bijv. Plenty basic 2 pakken a 8 rollen – M.u.v. 100% groente-varianten en voordeelverpakkingen -
Bij de bieren staat niet meteen eronder het volgende vermeld: Voor deze aanbieding geldt: maximaal 6 kratten per klant, eerst zoeken onder aan de pagina, nee, folder kwart slag naar rechts draaien, dan is die “te lezen”
Dit alles te vinden in 1 folder van week 45.