About you komt afspraak niet na. Hoe kan ik dwingen dat zij afspraak nakomen.
Wij hebben een vest en shirt besteld bij About You met korting. Een pakket ontvangen helaas niet het bestelde maar 2 paar schoenen.
Dit hebben wij gemeld bij About You. Je zou verwachten dat de spullen retour gestuurd worden en wij het bestelde ontvangen, maar helaas werkt dat niet zo bij About You. We kunnen de spullen terug sturen en opnieuw de bestelling doen. Maar het vest is nu niet samen € 23,91 maar € 74,80. Dus ruim € 50 duurder. About You zegt zo werken we nu eenmaal. Ik vraag af of dit mag. Er was een overeenkomst gesloten voor € 23,91 om de producten te leveren maar dit heeft About You niet nageleefd! Hoe kunnen wij dit alsnog regelen?
Ik weet 1 ding zeker we bestellen nooit meer wat bij About You.
Op verschillende sites diverse klachten te vinden over deze toko, o.a.
https://trustpilot.com/review/www.aboutyou.nl
Die schoenen dus maar terugsturen en hopen dat u uw geld terugkrijgt.
Een vest bij een normaal bedrijf kopen.
Hallo MarcoKuif ,
Wat kan ik doen wanneer ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Mocht je een beschadigd artikel ontvangen hebben of mocht er iets mis zijn met jouw bestelling, dan kun je de items natuurlijk gratis terugsturen. Het zou fijn zijn moest je op je retourformulier aangeeft wat er mis mee was zodat wij dit snel kunnen controleren en ervoor kunnen zorgen dat je je geld zo snel mogelijk terug krijgt.
Ik heb een klacht over een artikel, wat nu?
Wij willen je natuurlijk altijd de beste service verlenen maar het kan soms voorkomen dat je een klacht hebt over de service of een product. Mocht dit het geval zijn neem dan contact op met onze klantenservice per email of telefoon. We reageren altijd binnen 24 uur op jouw klacht die je per email stuurt en gaan dan op zoek naar een oplossing. Binnen 14 dagen krijg je altijd een inhoudelijke reactie over jouw klacht. We willen er natuurlijk het liefst samen met jou uitkomen, mocht je niet tevreden zijn met de geboden oplossing dan kun je jouw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel via www.sgc.nl of via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
About You is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/about-you/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Er was een overeenkomst gesloten voor € 23,91 om de producten te leveren maar dit heeft About You niet nageleefd!
About you heeft de overeenkomst nageleefd. Alleen heb jij de voorwaarden niet gelezen.
Hoe leven ze de overeenkomst na door iets andere dan het bestelde te leveren?
Je hebt afgesproken dat als er een verkeerd artikel geleverd is, dit gratis teruggestuurd mag worden.
Er staat nergens dat je dan het goede artikel geleverd krijgt.
Nee, je hebt een overeenkomst om bepaalde artikelen te leveren, en die behoren ze gewoon te leveren.
Uiteraard heb je die overeenkomst, maar als er iets mis gaat, dan krijg je je geld terug. Meer niet.
Dus mocht een winkel geen zin hebben om een product te leveren, dan kunnen zij een ander product leveren.
Je kan het product dan terug sturen en je geld terug krijgen, maar je kan naar de juiste bestelling fluiten.
Hier kunnen winkels dus misbruik van maken!!
Waarom zou een webwinkel daar misbruik van maken?
Je zou alsnog naleving van de overeenkomst moet eisen, dat hebben ze tenslotte niet gedaan. Dan kan je na ontvangst van de bestelde artikelen de schoenen terugsturen.
Ik geef u nog een verwijzing naast al andere. Ik begrijp dat u in plaats van scheoen een vest en shirt had besteld voor een bedrag ad. € 23,91 maar scheoene ontving. Ik begrijp dat u de schoenen heeft teruggestuurd en vervolgens de melding krijgt dat u het door u bestelde wel kunt ontvangen maar dan tegen betaling ad. € 74,80. Een zeer merkwaardige zaak en mijn advies is feitelijk indien u onverhoopt al vooraf heeft betaald: vorder het bedrag ad. € 23,91 yetug op basis van het wettelijk recht dat u heeft. U kunt ook de verwijzingen volgen met daarbij de opmerking dat er (m.i.) duidelijk wel sprake is van niet naleven van een overeenkomst maar het uiteindelijk afdwingen een civiele procedure zal betekeken hetgeen meer geld zal kunnen kosten.
De aanvullende verwijzing https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/thuiswinkel/ en ook nog de opmerking dat u op het i-net diverse voorbeeldbrieven kunt vinden om zelf al een schriftelijke vordering aan Ábout You' te zenden. Bijv. bij www.consuwijzer.nl of www.consumentebond.nl of www.juridischloket.nl
Qua wetgeving is m.b.t. het niet in gebreke blijven in naleving van een overeenkomst: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html
Als al gezegd: ik zou koersen op de terugontvangst van het bedrag ad € 23,91 en dus geen vest en shirt meer kopen.
Er is nog niets teruggestuurd.
Klopt ik heb nog niks terug gestuurd. Vindt het opmerkelijk dat zij het bestelde niet dienen te leveren. Winkels kunnen hier misbruik van maken, door opzettelijk verkeerde producten te sturen. Dit lijkt mij niet de bedoeling.
Heeft u de afgelopoen week 'opgelicht' niet gezien waar als onderwep kwesties als bij u aan de orde werden gesteld? Ook daar de boodschap: dan bij onduidelijke 'shops'niet bestellen maar dat had u zeld m.b.t. 'About You' al bedacht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer