Be
door Berkhoff959302 Aug 1, 2019 om 17:14
Winkels & webshops

AirFreeze Pro

Onlangs via internet 5x een AirFreeze Pro gekocht. Bij aankoop van 5 stuks kostte het apparaat geen €89 maar €52. Nog vier geintresseerden gevonden in mijn kennissenkring en dus 5 besteld, eind juni. Vervolgens allerlei rare (geen goed Nederlands) berichten over bestelling ontvangen, uw bestelling ligt bij de douane, u kunt uw bestelling ophalen bij de douane. Post.nl gebeld, bestelling ligt niet bij de douane, de producten worden vanmiddag bij u afgeleverd. Later die dag, na levering producten, weer een mail van AirFreeze dat de bestelling zo snel mogelijk geleverd wordt. De producten waren per stuk verpakt met allen een eigen track & trace code. Mijn eigen apparaat uitgepakt, alle lamellen lagen los in de verpakking, heb het apparaat dus (deels) zelf in elkaar moeten zetten. Bij nader onderzoek die andere 4 idem dito. Inmiddels zijn 3 van de 5 apparaten "overleden" met diverse redenen. Bij 1 apparaat zat ook een verkeerd kabeltje, hier heb ik een mail over gestuurd met foto van het foute kabeltje met het verzoek een nieuw op te sturen, sinds 8 juli niets meer over gehoord, gisteren nog een reminder gestuurd.
Inmiddels al een keer of vijf een mail gestuurd naar de heldesk over hoe nu verder te handelen qua retour sturen, garantieregeling etc. Echter ik krijg geen enkel antwoord van AirFreeze Pro. Zijn er meer mensen met deze ervaringen met de AirFreeze Pro (die volgens mijn op internet te zien zijn met een andere naam ( zelfde apparaat),

5993 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2019 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarschijnlijk besteld bij een zolderkamer webshopje die ze in China bestelt en ze via dropshipping laat bezorgen. Als u met ern creditcard besteld hebt, kunt u wellicht daar nog klagen.

ju
door juliomariner - Aug 1, 2019 om 17:26
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry maar die reclameteksten over dit apparaat gelooft toch geen enkel weldenkend mens.
De kans dat u ook nog maar iets van dit bedrijf hoort is klein. Waarschijnlijk chinese shop dus die voelen zich niet geroepen om u te compenseren

marita5
door marita5 - Aug 1, 2019 om 17:29
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Berkhoff959302 ,

Bij welke website heeft u deze besteld ?

tenormin
door tenormin Aug 2, 2019 om 01:45
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, heb even tot de volgende dag (nacht) gewacht: maar je bent een roepende in de woestijn. Ik verwacht geen antwoord op je vraag. Jammer toch, dit soort dingen.

Be
door Berkhoff959302 Aug 2, 2019 om 16:03
Antwoorden / 1 Vragen

Gekocht bij AirFreez.com

ne
door neodutchio Aug 2, 2019 om 16:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

airfreez.com bestaat niet.

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2019 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zeker hier besteld?
Tja .....
Zullen die kennissen even blij met jou zijn. ;-(

panter22
door panter22 - Aug 1, 2019 om 17:59
6599 Antwoorden / Vragen

Hier gekocht?
https://airfreez.shop/promotie/
Kijk dan eens in de algemene voorwaarden:
Deze Servicevoorwaarden en alle afzonderlijke overeenkomsten waarbij wij u Services verlenen, worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van Malta

marita5
door marita5 Aug 1, 2019 om 19:01
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat ook in de voorwaarden : De verkoop locatie voor de producten is altijd Guangzhou, China.

Iv
door Ivo W Aug 1, 2019 om 21:46
729 Antwoorden / Vragen

Feitelijk is die tekst niet relevant. Wanneer de website en eventuele reclame-uitingen zich op Nederlandse consumenten richten, dan zal het Nederlands consumentenrecht gelden.

Alleen hoe ga je die rechten afdwingen als het bedrijf zich bij voorbaat kennelijk al niets van Nederlandse wet- en regelgeving aantrekt?

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 2, 2019 om 09:14
16838 Antwoorden / 202 Vragen

en afdwingen van naleving het inzetten van een civile vorderinfg en dus mogelijk kostbaar procedren zou kunnen betekenen.

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2019 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dure les. Dat geld ben je kwijt. Hier is ie voor minder dan € 28,00 te koop en is de service nog altijd beter, hoewel zo'n apparaat natuurlijk nooit echt goed zal functioneren: https://www.gearbest.com/air-purifier/pp_009816229591.html?wid=1433363

gerbera
door gerbera - Aug 1, 2019 om 21:42
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Waren onlangs bij de Deka in de aanbieding voor nog geen € 40,- Op uw apparaten hoeft u geen garantie te verwachten dus weg € 260,-

ne
door neodutchio - Aug 1, 2019 om 22:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waar heeft u deze gekocht? Bij airfreez.shop kost deze €69,- en bij airfreezshop.com 50% korting, maar geen prijzen te zien. Dat het bij de douane lag geeft al aan dat het niet bij een normale winkel besteld is. Deze levert of uit eigen magazijn of uit een Europees land. Bij de douane betekend van buiten Europa. Lijkt dus op een dropshippings bedrijf. Maar ja, zonder de naam van de winkel te noemen is het gissen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 2, 2019 om 09:15
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Malta is niet buiten Europa en is ook EU lid!

ne
door neodutchio Aug 2, 2019 om 15:22
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wie zegt dat het uit Malta komt?

dokun
door dokun Aug 2, 2019 om 18:54
152 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de airfreez.shop kost deze €52  bij afname van 5 stuks, zoals de ts ook al aangeeft in haar/zijn openingsbericht.  Artikelen gekocht bij een "gewone" webshop kunnen ook bij de douane liggen. Dat een pakketje bij de douane ligt zegt helemaal niets over de betrouwbaarheid van een bedrijf! Ook bedrijven die aan "Drop Shipping" doen zijn niet per defenitie onbetrouwbaar.

ne
door neodutchio Aug 2, 2019 om 19:39
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zei TS maar waar het gekocht is, er wordt enkel over het product gepraat. TS praat wel over de prijs inderdaad. Later wordt gezegd airfreez.com, maar deze site bestaat niet.

mo
door mof - Aug 2, 2019 om 12:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Douane? Dan komt het van buiten de eu. Ik vrees dat u naar uw geld kunt fluiten ....

re
door red1 - Aug 2, 2019 om 14:00
329 Antwoorden / 1 Vragen

Nou , dan heb je je in ieder geval niet verveeld