Albert Heijn: Geen korting zonder bonuskaart maakt ons data-slaafjes
Hallo,
Steeds vaker als ik bij de kassa van een Albert Heijn ben en ik mijn AH bonuskaart niet bij me heb wordt er gezegd dat de persoon achter de kassa geen korting mag geven (door hun eigen bonuscode in te voeren) omdat dit beleid is. Ik vind dit echt bizar. Er is korting, dus geef gewoon die korting, zonder dat al ons consumentengedrag moet worden opgeslagen en worden geprofileerd, zoals ze bij BigTech bedrijven zoals Faaceboek doen. Is het verzamelen van data voor Albert Heijn echt zo belangrijk om zulk kwalijk en klantonvriendelijk beleid te voeren? Het feit dat er geen identiteit hoeft te worden gekoppeld aan de kaart is natuurlijk geen excuus omdat ook op deze manier consumenten worden geprofileerd en hun data wordt opgeslagen. Verder is het simpelweg absurpt dat consumenten geen korting krijgen als ze dit onnozele pasje of appje niet hebben.
Groeten,
J. Mulder

U doet het voorkomen alsof dit iets nieuws zou zijn. Met de Bonus kaart krijgt men de korting, anders niet. Vroeger was het nog wel eens zo dat, als men de kaart vergeten was iemand achter haar/zijn kaart wel bij zich had je dat kon gebruiken. Dat kan ook al lang niet. meer. U moet er toch mee leren leven dat kortingskaarten en wat dan ook altijd identiteit van data over de klant worden opgeslagen. Anders moet u maar zonder alle kortingen gaan leven. Bij Primera spaar ik voor loten van de Staatsloterij, (daar heb ik jaren voor nodig ☺), bij de PLUS spaar ik voor alles wat er op dat moment voor spaaractie er ook is. Anoniem door het leven gaan gaat toch al niet meer. Dus zal het mij inmiddels een saucijzenbroodje zijn.

Bij de AH XL waar ik sporadisch boodschappen doe, vragen ze naar de bonuskaart en aangezien ik dat ding altijd niet bij me heb zeggen ze dat dat niet erg is en tikken een of andere toets op de kassa aan en dan krijg ik toch korting.

@thecla58, prima joh. De ene AH XL is kennelijk de andere niet. Maakt toch niets uit. Maar ik bedoelde eigenlijk voor de TS, waarom je druk maken over je gegevens, alsof al die toko's waar men regelmatig koopt niets over je weten.

Er ligt vaak 1 bij de kassa ............

Net zoals afgesproken is dat rood licht stoppen betekend en groen licht rijden betekend, moge het bekend zijn dat als er staat dat die kortingen voor bonuskaart gebruikers zijn is het even logisch dat niet-bonuskaart gebruikers dus ook die kortingen niet krijgen.
U kunt ook foto's maken op uw telefoon van uw winkel kaarten, dus wat is het probleem ........ of te wel uw probleem.

@MAHADMA, het kan nog simpeler dan een fot maken, 'Stocard' benutten en daar de barcode van de gewenste klantenkaart ingeven of scannen.

Ik gebruik ook zoiets, maar gewoon 1 foto maken werkt ook.

Merkwaardig omdat men bij uw AH winkel dus mogelijk minder klantvriendelijk is dan dat ik bij diverse andere vestigingen gewend ben. Daar is toch normailter sprake van het feit dat indien ik geen bonuskaart bij mij had of anderen in mijn nabijheid bij de kassa om af te rekeken de kassamedwerkster dan normaliter spontaan een 'eigen' kaart benut.
Ik stel in mijn geval bewust 'had'omdat ik de bonuskaart op mijn mobile telefoon heb, zowel bij de AH app en ook bij 'stocard' en het komt dan al heel zelden voor dat ik de bonuskaart niet bij de hand heb. Daarbij, evenals @TENORMIN al aangeeft is AH niet de enige winkel met een kortingskaart. Er zijn er vele naast al genoemde: GAMMA, KARWEI, Praxis (airmiles die u overigens ook spaart met de AH bonuskaart), Keurkoop, AVIA, HEMA, Holland & Barret, IKEA Family, Kruidvat, Media Markt, Lidl en in Duitsland bijv. de DM kaart die bij veel bedrijven kan worden benut. Degene die ik noem staan allemaal in mijn telefoon dus behoef ik niet al die kaarten mee te slepen.

Heb jij op de hei geleefd? Dit is echt niet iets van de laatste paar jaren. Dit vindt zijn oorsprong ergens halverwege de vorige eeuw.
Verder ... wat let je om naar een winkel te gaan waar ze niet van dat soort fratsen hebben? De enige die mij zo te binnen schiet die daar niet aan meedoet is de Aldi.

De korting is voor klanten met een bonuskaart.
Bij de kassa of infobalie liggen altijd wel nieuwe bonuskaarten.
Vraag er 1 en je krijgt de wekelijkse korting. Je persoonlijke korting natuurlijk niet.
Het is jouw keus om een bonuskaart te nemen. Je kunt ook zonder winkelen. Alleen dan mis je de bonuskorting.
Het komt er op neer dat je wel korting wilt, maar er niets voor wilt doen. Dat gaat niet bij AH.
Dus stop die bonuskaart in de portemonnee en haal hem er niet meer uit.
En als je de app van AH op je laptop zet, dan hoef je niet meer om zegels te vragen. Sparen gaat automatisch.

Ik denk daar altijd heel simpel over, bedrijven moeten zich aan de wet houden. Alles wat u verder niet bevalt dient u mee te wegen onder uw eigen verantwoordelijkheid en dient u zelf consequenties aan te verbinden. Dus in uw geval, zoek een andere supermarkt die u wel bevalt en als geen enkele supermarkt u bevalt zit het probleem waarschijnlijk bij u zelf.

Ik vind hier niets klantonvriendelijk aan.
Ik heb geen bonuskaart, dus ik krijg geen korting. U hebt wel een kaart en dan moet u hem ook meenemen, anders krijgt u ook geen korting. Zo eenvoudig is het.

Goedemiddag J. Mulder.
Het is toch simpel wilt u profiteren bonuskorting dan dient simpel uw bonuskaart op de man/vrouw te hebben.
Over en sluiten maar.

Als een ondernemer korting geeft dan moet dat weer terugkomen in zijn of haar boekhouding dus ook AH moet dit doen, géén keuze. Punt.
De Belastingdienst accepteerd namelijk geen "I owe You" briefjes of blauwe ogen.
►ander puntje: "kaart niet bij je hebben"? Ik durf te wedden dat je wel een smartphone hebt? Regel die AH app en dan heb je ook ALTIJD je bonuskaart bij je.
2 vliegen in één klap
waarom zou dat moeten terugkomen in de boekhouding. De belastingdienst interesseert het helemaal niet of je wel of geen korting geeft.
Uw antwoord klopt dus van geen kanten.
Er is maar één juist antwoord te geven en die is als u in bezit bent van een bonuskaart toon die dan ook als u af gaat rekenen. U kunt er van alles bij halen maar kortingen zijn voor bonuskaarthouders van toepassing en niet voor klanten die niet aan die onzin mee willen doen maar wel zeggen dat ze de bonuskaart vergeten zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kalktabletten
Ik krijg op advies van mijn huisarts ook vitamine D voorgeschreven maar deze tabletten worden sinds 1 jan. niet meer vergoed door mijn zorgverzekering CZ. Tot zover geen probleem want dan betaal ik zelf die € 29,46 voor 90 stuks. (Is voor 3 maanden) Tot mijn verbazing kreeg ik (voor het eerst dit jaar) een nota van mijn apotheek van € 40,09. Daarop staat het bedrag voor de tabletten van ... Lees meer

Dell.com haalt kapotte pc niet op
Op 9 november van vorig jaar heb ik een Dell Inspiron computer gekocht bij Dell. Die bleek stuk te zijn. Er is veel gebeld en overlegd, maar niemand kreeg de Dell aan de praat. Het was een "maandagmorgen-produkt" en ik kreeg een gloednieuwe.
Die nieuwe doet het prima, maar de toezegging om de defecte Inspiron op te halen, is nog steeds niet nagekomen (sinds vorig jaar). Mijn dossier is gesl
...
Lees meer
Via indeed is er geld afgescheven op mijn CC ik wil dit bedrag graat terug zien
Via indeed heb ik destijds voor mijn bedrijf waar ik werkte een vacature geplaatst, nu is er in feb (515 euro van mijn cc gehaald) terwijl indeed ook zag dat deze vacatures al heel lang niet meer open staan en zelf het bedrijf permantent gesloten is. hoe kan ik dit geld terug krijgen ? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer