JMulderrr
door JMulderrr Apr 21, 2022 om 13:37
Winkels & webshops

Albert Heijn: Geen korting zonder bonuskaart maakt ons data-slaafjes

Hallo,

Steeds vaker als ik bij de kassa van een Albert Heijn ben en ik mijn AH bonuskaart niet bij me heb wordt er gezegd dat de persoon achter de kassa geen korting mag geven (door hun eigen bonuscode in te voeren) omdat dit beleid is. Ik vind dit echt bizar. Er is korting, dus geef gewoon die korting, zonder dat al ons consumentengedrag moet worden opgeslagen en worden geprofileerd, zoals ze bij BigTech bedrijven zoals Faaceboek doen. Is het verzamelen van data voor Albert Heijn echt zo belangrijk om zulk kwalijk en klantonvriendelijk beleid te voeren? Het feit dat er geen identiteit hoeft te worden gekoppeld aan de kaart is natuurlijk geen excuus omdat ook op deze manier consumenten worden geprofileerd en hun data wordt opgeslagen. Verder is het simpelweg absurpt dat consumenten geen korting krijgen als ze dit onnozele pasje of appje niet hebben.

Groeten,
J. Mulder

15789 35 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2022 om 13:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U doet het voorkomen alsof dit iets nieuws zou zijn. Met de Bonus kaart krijgt men de korting, anders niet. Vroeger was het nog wel eens zo dat, als men de kaart vergeten was iemand achter haar/zijn kaart wel bij zich had je dat kon gebruiken. Dat kan ook al lang niet. meer. U moet er toch mee leren leven dat kortingskaarten en wat dan ook altijd identiteit van data over de klant worden opgeslagen. Anders moet u maar zonder alle kortingen gaan leven. Bij Primera spaar ik voor loten van de Staatsloterij, (daar heb ik jaren voor nodig ☺), bij de PLUS spaar ik voor alles wat er op dat moment voor spaaractie er ook is. Anoniem door het leven gaan gaat toch al niet meer. Dus zal het mij inmiddels een saucijzenbroodje zijn.

Thecla58
door Thecla58 Apr 21, 2022 om 14:13
843 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de AH XL waar ik sporadisch boodschappen doe, vragen ze naar de bonuskaart en aangezien ik dat ding altijd niet bij me heb zeggen ze dat dat niet erg is en tikken een of andere toets op de kassa aan en dan krijg ik toch korting.

tenormin
door tenormin Apr 21, 2022 om 14:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@thecla58, prima joh. De ene AH XL is kennelijk de andere niet. Maakt toch niets uit. Maar ik bedoelde eigenlijk voor de TS, waarom je druk maken over je gegevens, alsof al die toko's waar men regelmatig koopt niets over je weten.

mahadma
door mahadma Apr 21, 2022 om 15:28
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Er ligt vaak 1 bij de kassa ............

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2022 om 13:59
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Net zoals afgesproken is dat rood licht stoppen betekend en groen licht rijden betekend,  moge het bekend zijn dat als er staat dat die kortingen voor bonuskaart gebruikers zijn is het even logisch dat niet-bonuskaart gebruikers dus ook die kortingen niet krijgen.

U kunt ook foto's maken op uw telefoon van uw winkel kaarten, dus wat is het probleem ........ of te wel uw  probleem.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 21, 2022 om 14:07
16775 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, het kan nog simpeler dan een fot maken, 'Stocard' benutten en daar de barcode van de gewenste klantenkaart ingeven of scannen.

mahadma
door mahadma Apr 21, 2022 om 15:23
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Ik gebruik ook zoiets, maar gewoon 1 foto maken werkt ook.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 21, 2022 om 14:06
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardig omdat men bij uw AH winkel dus mogelijk minder klantvriendelijk is dan dat ik bij diverse andere vestigingen gewend ben. Daar is toch normailter sprake van het feit dat indien ik geen bonuskaart bij mij had of anderen in mijn nabijheid bij de kassa om af te rekeken de kassamedwerkster dan normaliter spontaan een 'eigen' kaart benut.

Ik stel in mijn geval bewust 'had'omdat ik de bonuskaart op mijn mobile telefoon heb, zowel bij de AH app en ook bij 'stocard' en het komt dan al heel zelden voor dat ik de bonuskaart niet bij de hand heb. Daarbij, evenals @TENORMIN al aangeeft is AH niet de enige winkel met een kortingskaart. Er zijn er vele naast al genoemde: GAMMA, KARWEI, Praxis (airmiles die u overigens ook spaart met de AH bonuskaart), Keurkoop, AVIA, HEMA, Holland & Barret, IKEA Family, Kruidvat, Media Markt, Lidl en in Duitsland bijv. de DM kaart die bij veel bedrijven kan worden benut. Degene die ik noem staan allemaal in mijn telefoon dus behoef ik niet al die kaarten mee te slepen.

Thecla58
door Thecla58 - Apr 21, 2022 om 14:17
843 Antwoorden / 3 Vragen

Heb jij op de hei geleefd? Dit is echt niet iets van de laatste paar jaren. Dit vindt zijn oorsprong ergens halverwege de vorige eeuw.

Verder ... wat let je om naar een winkel te gaan waar ze niet van dat soort fratsen hebben? De enige die mij zo te binnen schiet die daar niet aan meedoet is de Aldi.

panter22
door panter22 - Apr 21, 2022 om 14:46
6599 Antwoorden / Vragen

De korting is voor klanten met een bonuskaart.
Bij de kassa of infobalie liggen altijd wel nieuwe bonuskaarten.
Vraag er 1 en je krijgt de wekelijkse korting. Je persoonlijke korting natuurlijk niet.
Het is jouw keus om een bonuskaart te nemen. Je kunt ook zonder winkelen. Alleen dan mis je de bonuskorting.
Het komt er op neer dat je wel korting wilt, maar er niets voor wilt doen. Dat gaat niet bij AH.
Dus stop die bonuskaart in de portemonnee en haal hem er niet meer uit.
En als je de app van AH op je laptop zet, dan hoef je niet meer om zegels te vragen. Sparen gaat automatisch.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 21, 2022 om 15:18
2011 Antwoorden / Vragen

Ik denk daar altijd heel simpel over, bedrijven moeten zich aan de wet houden. Alles wat u verder niet bevalt dient u mee te wegen onder uw eigen verantwoordelijkheid en dient u zelf consequenties aan te verbinden. Dus in uw geval, zoek een andere supermarkt die u wel bevalt en als geen enkele supermarkt u bevalt zit het probleem waarschijnlijk bij u zelf.

sira
door sira - Apr 21, 2022 om 15:20
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vind hier niets klantonvriendelijk aan.
Ik heb geen bonuskaart, dus ik krijg geen korting. U hebt wel een kaart en dan moet u hem ook meenemen, anders krijgt u ook geen korting. Zo eenvoudig is het.

bussy02
door bussy02 - Apr 21, 2022 om 15:24
143 Antwoorden / 36 Vragen

Goedemiddag J. Mulder.
Het is toch simpel wilt u profiteren bonuskorting dan dient simpel uw bonuskaart op de man/vrouw te hebben.
Over en sluiten maar.

tdmduc
door tdmduc - Apr 21, 2022 om 16:02
703 Antwoorden / 2 Vragen

Als een ondernemer korting geeft dan moet dat weer terugkomen in zijn of haar boekhouding dus ook AH moet dit doen, géén keuze. Punt.

De Belastingdienst accepteerd namelijk geen "I owe You" briefjes of blauwe ogen.

►ander puntje: "kaart niet bij je hebben"? Ik durf te wedden dat je wel een smartphone hebt? Regel die AH app en dan heb je ook ALTIJD je bonuskaart bij je.

2 vliegen in één klap

ju
door juliomariner Apr 22, 2022 om 22:00
1313 Antwoorden / 2 Vragen

waarom zou dat moeten terugkomen in de boekhouding. De belastingdienst interesseert het helemaal niet of je wel of geen korting geeft.
Uw antwoord klopt dus van geen kanten.

ro
door ronny530 - Apr 21, 2022 om 16:28
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Er is maar één juist antwoord te geven en die is als u in bezit bent van een bonuskaart toon die dan ook als u af gaat rekenen. U kunt er van alles bij halen maar kortingen zijn voor bonuskaarthouders van toepassing en niet voor klanten die niet aan die onzin mee willen doen maar wel zeggen dat ze de bonuskaart vergeten zijn.

pe
door pebk - Apr 21, 2022 om 16:33
579 Antwoorden / 0 Vragen

U bent vrij om korting te krijgen tegen een bepaalde prijs. Een win-win zou je het kunnen noemen. Een bedrijf geeft korting om klanten te trekken, niet omdat ze willen dat u goedkoper uit bent. Het is geen liefdadigheid.

Het feit dat er geen identiteit aan hoeft te worden gekoppeld kunt u ook gebruiken om het systeem dwars te zitten. Als u een paar verschillende kaarten neemt en deze door elkaar gebruikt bent u moeilijker te volgen. Als u deze ook nog eens met vrienden en familie ruilt met enige (on)regelmaat, dan maakt u het volgen nog lastiger. De winkel kan nog steeds met de data een groot deel van de analyses doen. Worden er meer wortels gekocht als de cola in de aanbieding is. Het zou maar zo kunnen.

Let op dat voor het gebruik van de zelfscan, de bonuskaart ook gebruikt wordt. Bij de eerste keer in een bepaalde winkel wordt er altijd gecontroleerd, daarna onregelmatig. Geen ramp want u heeft netjes alles gescand, maar als u haast heeft kan het vervelend zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 21, 2022 om 16:59
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals u het beschrijft heb ik het nog niet bekeken maar vind wel dat u een punt hebt.
Bonuskaart bezitters krijgen wel vaak een mail met de voordeeltjes als u zich daarvoor opgeeft.

Zie de bonuskaart maar als klantenbinding.

Analoog
door Analoog - Apr 21, 2022 om 21:53
136 Antwoorden / Vragen

Bij de AH in mijn woonplaats heeft de kassa medewerker altijd een kaart liggen die wordt gebruikt als je hem niet bij je hebt.
Ik heb die kaart nooit bij me en zo lang die kaart bestaat scannen ze de eigen kaart bij de kassa, zo simpel is het.

Be
door Bewaklu - Apr 22, 2022 om 07:44
131 Antwoorden / 1 Vragen

En het meest bizarre is dat TS kennelijk wel in het bezit is van een bonuskaart maar de voorwaarden niet schijnt te accepteren...
Verder is het een non-issue...onnoemelijk veel bedrijven hanteren een klantenkaart. Heeft TS die dan ook niet?
Absurpt...!

Lisa_B
door Lisa_B - Apr 22, 2022 om 09:31
33 Antwoorden / Vragen

De Albert Heijn werkt al jaren met de bonuskaart. Het is zelfs mogelijk om de bonuskaart op uw telefoon te laten zien. U kunt de bonuskaart gewoon in uw portemonnee stoppen? Net als uw pinpas.

in
door inno1 - Apr 22, 2022 om 09:48
115 Antwoorden / Vragen

Beste Mulder, ga nog eens bij uzelf te rade hoe treurig uw situatie is. U bent al decennia - voor u onbewust - afhankelijk van data om uw leven te leiden. Maar blijkbaar heeft u nu op een voor ongelukkig, maar oh zo logisch vergeetmoment het licht gezien. Dus besluit u maar om niet te begrijpen dat korting bij een kaart hoort en geen korting niet. Ik vergeet ook wel eens mijn bonuskaart. Ik haal er dan een bij de AH-balie, gratis, anoniem en binnen twee minuten. En dan krijg ik alsnog mijn korting. Test dus uw besluitvaardigheid nog een keer, of span anders een bodemprocedure aan tegen het AH-concern (laat de uitspraak hier even weten over een jaar of acht), en koop voortaan ergens anders bij een winkel zonder onnozele pasjes en mensen die u niet begrijpen. Succes!

Gr
door Grunn1 - Apr 22, 2022 om 10:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kan gewoon een bonuskaart hebben zonder enige data.
Met de app van AH kan je nog wat extra aanbiedingen krijgen maar dan moet je wel je gegevens invoeren.

Vergeet je steeds je kaart dan kan je de streepjescode op je arm laten tatoeëren of 1 van de andere gegeven tips gebruiken.

rj
door rjw - Apr 22, 2022 om 10:20
3238 Antwoorden / 5 Vragen

De tijd die je nodig had om je hier te registreren en te komen klagen is bijna oneindig veel langer dan even bij de klantenservicebalie een anonieme kaart te halen. Maar TS zal wel weer zo iemand zijn bij wie het om "de principes" gaat. Komt op mij meestal over als mensen die geen zak te doen hebben en zich stierlijk vervelen. Het zal je partner of collega zijn....

Re
door Reinier182 - Apr 22, 2022 om 11:48
151 Antwoorden / Vragen

Het is gewoon een rare ontwikkeling en helemaal de reacties hierzo. Er wordt nu gedaan of de vraagsteller verkeerd is en niet AH. Deze manier van kortingen tasten de vrijheid en democratie aan. Deze gegevens kunnen tegen mensen gebruikt worden en iedereen reageert of het gewoon is. Straks een uitdraai als je ziek wordt even terug kijken wat iemand gegeten en gedronken heeft wel gezond was? Deze vorm is digitale dictatuur aan het worden van gevaarlijke omvang en mensen slapen gewoon. Een account of naam is namelijk helemaal niet nodig om kortingen te geven. Waarom stemmen mensen zo makkelijk toe?

Gr
door Grunn1 Apr 22, 2022 om 12:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat een onzin en je weet blijkbaar niet eens waar je het over hebt.

Winkels mogen zelf bepalen hoe ze korting geven

Je kan in elke AH een gratis bonuskaart krijgen en nee je hoeft geen enkele persoonsgegeven op te geven.

Met een bonuskaart zonder persoonsgegevens valt er helemaal niks te achterhalen wie waten wanneer heeft gekocht.

ju
door juliomariner Apr 22, 2022 om 22:03
1313 Antwoorden / 2 Vragen

toemaar ze tasten de vrijheid en democratie. U hebt me op deze saaie vrijdagavond toch even laten grinniken

sira
door sira Apr 26, 2022 om 21:46
2290 Antwoorden / 24 Vragen

@Reinier182
In de baggerwereld zeggen ze: "uw reactie slaat als een l*l op een modderschuit.

Re
door Reinier182 May 1, 2022 om 11:44
151 Antwoorden / Vragen

Ja tegen domheid is weinig te beginnen. De reacies zijn gewoon te dom voor woorden.

justmeagain
door justmeagain Feb 14, 2023 om 00:17
623 Antwoorden / 8 Vragen

GAha u spreekt voor uzelf, dat is wat een echte vent doet. Spiegel..........

mi
door mick_jagger - Apr 22, 2022 om 12:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zal echt liggen aan uw Albert Heijn winkel.
Bij de Albert Heijn hier heb ik vaak last dat men al zelf een code heeft ingevoerd waardoor de Bonuskorting wordt verwerkt voordat ik de kans heb gekregen om mijn pasje te scannen.
En dat wil ik niet. Ik spaar nl ook Airmiles.
Dan moet de hoofdcassiere er weer worden bijgehaald om de Bonus te crediteren.
Vervolgens kan ik dan mijn pasje alsnog scannen, waaraan ook mijn Airmiles zijn gekoppeld.

Dit is trouwens een franchiser van Albert Heijn. Mogelijk dat daar een verschil ik zit.

He
door Helen 66 - Apr 22, 2022 om 12:22
119 Antwoorden / Vragen

In ruil voor data over je koopgedrag krijg je korting en die korting kan best veel zijn. De ene week een paar euro, maar soms wel bijna 20. Dat vind ik persoonlijk de moeite waard als AOW-er. Als je een AH app installeert, krijg je nog meer aanbiedingen, die je met alleen een bonuskaart niet krijgt.. Dus en en. Dat doe ik zelf niet, want ik neem mijn telefoon niet overal mee naar toe. Maar dat is dan mijn keus.
Ik kijk ook altijd mijn bon na, want bij mijn AH heb ik regelmatig dat het niet klopt. Bij de klantenservice krijg je dan het geld terug. Netjes en vriendelijk.

mo
door mof - Apr 22, 2022 om 12:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

AH is begonnen met een niet anonieme bonuskaart. Dat mocht niet van de rechter want alle klanten zouden gebruikmogen maken van korting , dus ook die klanten die hun persoonsgegevens niet aan de kaart wilden koppelen. Het nut van AH is dus beperkt, alleen klanten die kiezen hun gegevens te delen kunnen meer persoonlijke aanbiedingen krijgen. Voor de overige klanten geldt dat de kassa's zlef al opslaan wat wordt verkocht, dat hoeft dus niet middels bonuskaart. Bij de COOP wordt bij ons nooit om de kaart gevraagd, iedereen krijgt korting. Bioj ons bij de AH wordt wel altijd eenbonuskaart gevraagd en anders geen korting gegeven. Terwijl het geen nut heeft.
Nu gaat AH de bonus app invoeren: daar zul je ook de nodige inlog en persoonsgegevens voor moeten afstaan aan AH .... dit is een omzeiling van het vonnis van de rechter waar een niet anonieme bonuskaart verplicht was. En tevens krijgen mensen met een smartphone meer korting met de app dan mensen met een standaard bonuskaart. Ook dat is bedenkelijk te noemen.

Ik ben het helemaal met u eens! AH zou zich niet op deze manier moeten verkopen aan klanten.

Gr
door Grunn1 Apr 22, 2022 om 12:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Achzoiets gebeurd steeds meer.
De Praxis heeft de plus app waarbij je extra korting kan krijgen bovenop de reguliere aanbiedingen
Bij AH kan je via de app ook extra kortingen krijgen die persoonlijk zijn (mooi toch dat je als man geen maandverband aanbiedingen krijgt maar wel scheerzeep)

ma
door marleenvanh - Apr 22, 2022 om 12:47
451 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat iedereen wel kan zeggen dat hij/zij een Bonuskaart heeft...... Dit soort kaarten heten ook wel 'Loyalty' kaarten. Dat betekent dat de klant en het bedrijf een vorm van 'loyaliteit' voor elkaar voelen en zo'n kaart, meestal in ruil voor wat persoonlijke gegevens, verschaft de klant dan (o.a) bepaalde kortingen. Geen kaart = Geen korting en dat is heel normaal. U mag kiezen! U vindt het belangrijk dat niet 'iemand van het promotie-team in Zaandam' te weten zou kunnen komen dat (voorbeeldje) u 2 pakken toiletpapier en 6 pakjes roomboter in een week gebruikt? Tja, dan schaft u geen kaart aan. De bewoordingen waarin u uw betoog verder voert zouden mij trouwens kunnen laten denken dat u helemaal geen Bonuskaart heeft en 'denkt' dat de kassa-medewerkster u op uw mooie ogen (ongeacht welke kleur) gelooft en wel korting zal geven... (daarmee bent u dan het 'boefje' door zaken te willen hebben waar u GEEN RECHT op heeft) . Heeft u inderdaad wel een Bonuskaart....  Niet meer vergeten dan!

elvira334
door elvira334 - Apr 22, 2022 om 13:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig doen ze hier in Valkenburg aan de Geul niet zo moeilijk. En gaan we nou als klanten ook zo onvriendelijk doen naar elkaar met, regels zijn regels? Ik bied meteen mijn bonuskaart aan als ik zie dat iemand die niet bij zich heeft, maar meestal is degene die achter de kassa zit me al voor. Heerlijk toch? Dat doet de klant die hem vergeten was goed, positieve energie noemen we dat!

pe
door pebk - Apr 22, 2022 om 16:49
579 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvullend; Ik verwonder me toch dat iemand (zoals de TS) zich druk maakt over wat een supermarkt met een duidelijk beleid ontrent de doeleinden en registratie van (al dan niet) anonieme bonuskaartjes doet, in ruil voor wat korting (https://www.ah.nl/privacy), terwijl het gros van de mensen tegenwoordig rondloopt met een smartphone, die continu bijhoudt hoeveel stappen waar worden gezet en met welke snelheid u zich verplaatst.

Bovendien sturen de telefoons (ook de dumb phones) met grote regelmaat een signaal naar de masten van waar u zich bevindt. Bovendien houden google (android) en apple (iOS), tenzij u het uit zet, exact bij waar u bent. Uw telefoonprovider gebruikt de data ook, zodat als u wilt bellen of gebeld wordt, exact weet hoe over de wereld de communicatielijnen moeten lopen.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog legio apps die uw data naar hun servers sturen; leuke berichtjes, foto's, etc. Facebook, Insta, WhatsApp, google, Microsoft en legio andere clubs houden exact bij wie u bent, wat u doet enz. Nog los van alle cookies die uw surfgedrag bijhouden in web browsers.

Nagenoeg iedereen is inmiddels een dataslaaf. De dagelijkse boodschapjes lijken me nu niet echt het grootste gevaar. Hooguit zorgen ze er voor dat mijn favoriete drop altijd te koop is als ik het wil hebben. Misschien neem ik wel een extra zak mee, omdat die in de bonus is.

bennieol
door bennieol - Apr 22, 2022 om 17:35
64 Antwoorden / 3 Vragen

ja darom ga ik al een hele tijd niet meer naar AH

we
door weethet - Apr 22, 2022 om 17:47
107 Antwoorden / 2 Vragen

Als u zich niet aan de voorwaarden houdt moet de ander dat wel doen???

ta
door tamara81 - Apr 22, 2022 om 19:10
11 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik niet begrijp is dat de AH niet gewoon even de moeite neemt om je pasnummer op te zoeken. Als ik mn pasje vergeet bij bijv de ANWB of Rituals zoeken ze onder postcode en huisnummer mn pasnummer op.

Waarschijnlijk heb je deze tip al gehad: de app Stocard. Daar kan je al je passen inscannen en heb je altijd de pasnummers bij de hand.
Succes!

Tamara

1paul
door 1paul - Apr 23, 2022 om 08:18
3103 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk geen korting omdat je je kaart vergeten bent.

kleine gok mijnerzijds!

Dennis Je
door Dennis Je - Feb 12, 2023 om 21:21
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Heer Mulder,

Ik kan me echt zo vinden in uw opmerking en ik ben een tijdje geleden op zoek gegaan naar een anonieme kaart en die heb ik gevonden op [EDIT REDACTIE: Link verwijderd]. Daarnaast kan je tegenwoordig ook een anonieme app downloaden in de playstore van android die geen data van je opslaat. Daarmee heb je dus wel de korting maar niet het de ellende van dat AH meekijkt met wat je koopt!

Succes!

Gr.

D Je

Be
door Ben22 - Feb 12, 2023 om 22:07
57 Antwoorden / 6 Vragen

AH gaat verder dan alleen de "bonuskaart", ook als je geen "slimme" telefoon hebt mis je aanspraak op een aantal voordelen.

rj
door rjw Feb 14, 2023 om 07:32
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, dus?

justmeagain
door justmeagain - Feb 12, 2023 om 23:58
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ach, als dit uw probleem is ga lekker naar de Aldi ofzo. AH bepaalt de spelregels en als u dat niet wil moet u uw keuzes maken.

1paul
door 1paul - Feb 13, 2023 om 08:33
3103 Antwoorden / 0 Vragen

gelukkig zijn er ook nog andere winkels waar je dit soort van boodschappen kunt halen!

gerbera
door gerbera - Feb 13, 2023 om 16:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Deze topic is van april 2022 dus waarom nu, bijna een jaar later, deze topic weer opgraven, de TS gaan nu naar de Lidll☺

ju
door juliomariner Feb 13, 2023 om 17:49
1313 Antwoorden / 2 Vragen

Waarschijnlijk omdat Dennisje zijn app wilde promoten alleen stak de redactie daar een stokje voor :-)