ma
door marsvoncarstein Sep 8, 2012 om 19:49
Winkels & webshops

Aldi

waarom rond supermarkt adli de bedragen bij de kassa niet af?
ze rekenen nog steeds met 1 en 2 centen, en die krijg je ook terug van hun.
er is toch afgesproken dat dit niet meer gebeurd bij contante betalingen.

13589 51 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze mogen dat zelf kiezen, en Aldi kiest dus voor niet afronden.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marsvoncarstein,

.....er is toch afgesproken dat dit niet meer gebeurt bij contante betalingen......

????? Waar haal je dat vandaan?

De wet bepaalt dat winkeliers de vrijheid hebben om voorafgaand aan de koop duidelijk te maken volgens welke regels in de winkel betaald wordt.

Winkeliers zijn niet wettelijk verplicht om mee te doen maar hebben onderling afgesproken de regels zoveel mogelijk toe te passen. Er kunnen dus altijd winkels zijn die toch nog eurocenten wisselgeld geven. Naar verwachting zullen dit er maar weinig zijn.

Over dit onderwerp - afronden of niet en het betalen met 1 en 2 centen - zijn hier al vaker vragen gesteld.

Aldi is een zaak die zich dus aan de juiste prijzen houdt.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedere winkel mag dit zelf beslissen, en er zijn winkels die op de kleintjes letten.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afronden is niet verplicht en ik vind het wel fijn, want ik betaal dus niet meer dan wat moet. Kan wel steeds om 1 of 2 ct gaan maar reken eens op jaarbasis??

hannie

ve
door verwijderd - Sep 9, 2012 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, het is hun tactiek om de klanten te laten keren, Aldi is enig supermarkt die de 1 en 2 cent muntje accepteert, als je de 1 en 2 cent muntjes kwijt bent, of je die weggooit of je weer bij Aldi betaalt... Slim toch.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind het juist prima! ik wou dat alle winkels dat deden.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

hannie323 schreef op zondag 9 sep 2012, 18:20: Afronden is niet verplicht en ik vind het wel fijn, want ik betaal dus niet meer dan wat moet. Kan wel steeds om 1 of 2 ct gaan maar reken eens op jaarbasis??

hannie

Dit is geen slimme redenering, want het maakt op jaarbasis geen enkel verschil.
Denk maar aan alle keren dat jouw kassabedrag eindigt op 6 of 7 cent, dan betaal je dus teveel.
Even statistisch denken dus.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat had ik juist willen zeggen slempie. natuurlijk maakt het niks uit. Afronden is prettiger, wat heb je aan die 1 en 2 cent muntjes als je ze verder nergens kwijt kunt?

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aldi is op dit gebied eerlijk gewoon de prijs betalen die je moet afrekenen.
En dat afronden is gewoon een smerige truk om je meer te laten betalen dan nodig is. Want de smoes de ene keer betaal je en de andere krijg je het. Hou het voor de aardigheid eens bij en zie dat je steeds meer betaald en slechts heel weing terug krijgt. In mijn ogen bestelen de winkeliers je. Aldi hou het zo en ga de andere niet achter aan

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 8 sep 2012, 20:17: Hallo marsvoncarstein,

.....er is toch afgesproken dat dit niet meer gebeurt bij contante betalingen......

????? Waar haal je dat vandaan?

De wet bepaalt dat winkeliers de vrijheid hebben om voorafgaand aan de koop duidelijk te maken volgens welke regels in de winkel betaald wordt.

Winkeliers zijn niet wettelijk verplicht om mee te doen maar hebben onderling afgesproken de regels zoveel mogelijk toe te passen. Er kunnen dus altijd winkels zijn die toch nog eurocenten wisselgeld geven. Naar verwachting zullen dit er
maar weinig zijn.

Over dit onderwerp - afronden of niet en het betalen met 1 en 2 centen - zijn hier al vaker vragen gesteld.

Aldi is een zaak die zich dus aan de juiste prijzen houdt.

Met vr.gr.

Hij schreef gebeurd....

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom probeer ik zoveel mogelijk op een bedrag uit te komen, dat eindigt op 1, 2, 6 of 7 cent bij de overige supermarkten =8-D Toch weer 5 euro op jaarbasis bespaard!
Als je gepast kan betalen, moet de supermarkt (of de winkel in het algemeen) het accepteren, dus 10,03 mag dan niet worden afgerond naar 10,05 als je met een briefje van 10 en een muntje van 1 cent en een muntje van 2 cent kan betalen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aldie is een beste winkel Het is in nederland een rare gewoonte om bedragen af te ronde dit gebeurt niet in Duitsland en Frankrijk Waarom hier dan wel (luiheid winkel) Het zou verplicht moeten worden om te betalen en dus ook terug te geven op de cent

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Straks gaan we alleen maar afronden op 10 eurocent.
Het is toch onzin om geen gebruik te mogen maken van de 2 eurocent.
Enkele keren is me overkomen dat ik twee eurocent terug ontving in plaats van een vijf eurocent muntje. Ze zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden
Sommige supermarkten proberen al om ook af te ronden op vijf eurocent als er gepind wordt. Zeker naar boven.
Het blijven kruideniers .

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

willems123 schreef op zondag 9 sep 2012, 20:33: Tja, het is hun tactiek om de klanten te laten keren, Aldi is enig supermarkt die de 1 en 2 cent muntje accepteert, als je de 1 en 2 cent muntjes kwijt bent, of je die weggooit of je weer bij Aldi betaalt... Slim toch.

De 1 en 2 centjes zijn nog steeds een wettig betaalmiddel en de winkeliers zijn naar mijn mening verplicht om ze aan te nemen. Bij ons in de DEKAmarkt worden ze nog wel aangenomen, maar niet meer terug gegeven.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jelle1st schreef op maandag 10 sep 2012, 13:30
Sommige supermarkten proberen al om ook af te ronden op vijf eurocent als er gepind wordt. Zeker naar boven.
.

Onzin. Er is geen supermarkt die dat doet. Het is technisch niet eens mogelijk.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo is dat @hans57,
eerst verbaasde ik me over de terguggave van 1 en 2 cent bij de Aldi en ik vond dat zelf ook niet nodig: een hoop gedoe en gezoek in mn portemonnee, druk in mn linkerbibs en een gat in mn linkerachterbroekzak.
Maar dat zal wel anders worden wanneer mn inkomen wordt verlaagd naar bijstandsnivo of wanneer mn AOW wordt uitbetaald en ik op de kleintjes moet gaan letten.
Dat had de Aldi goed ingeschat en daar kunnen de Appie en de Jumbo etc nog wel een puntje aan zuigen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

dames en heren aldi is duits bedrijf en die ronden niet af

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga tegenwoordig pinnen bij de Aldi. Maar voor heen ging ik naar Aldi toe voor een kleingheidje, om van mijn losse centen af te komen, maar dat ging mooi niet, ik moest gewoon betalen en niet alleen met 1 of 2 centen. Nou vraag ik je , je krijgt die centen terug maar mag niet voor drie euro in klein geld betalen. Sinds die tijd ga ik altijd pinnen want nu heb ik geen hoop losse centen meer.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afronden door supermarkten is wel handig maar volgens mij ronden ze te vaak naar boven af, en dat is volgens mij steeds in je nadeel en nooit in je voordeel zodat je aan het iende van het jaar zeg maar meer naar boven bent afgerond dan naar beneden e de supermarkten verdienen hieraan. Niet dat ik het bijgehouden heb maar dat egt mijn gevoel. Bter nog is dat de supermarkten zelf hun prijzen al afronden, of staat het beter dat een artikel 1,99 kost i.p.v. 2 euro of is dat ook in het voordeel van de supermarkten, prijzen eindigen vaak op .99 of iets met ,9m dus dat wordt dan altijd ,00 als je me nog kan volgen. Ik ben weinig tot geen prijzen tegengekomen die op ,1 ,2 eindigen die dan naar beneden afgerond dienen te worden,

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

adofan schreef op maandag 10 sep 2012, 13:22: Daarom probeer ik zoveel mogelijk op een bedrag uit te komen, dat eindigt op 1, 2, 6 of 7 cent bij de overige supermarkten =8-D Toch weer 5 euro op jaarbasis bespaard!
Als je gepast kan betalen, moet de supermarkt (of de winkel in het algemeen) het accepteren, dus 10,03 mag dan niet worden afgerond naar 10,05 als je met een briefje van 10 en een muntje van 1 cent en een muntje van 2 cent kan betalen.

als je echt slim bent: contant betalen bij bedragen die eindigen op 1,2,6,7; rest pinnen :)

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh, daar gaan we weer. Mensen doen weer moeilijk om een paar centen.

Het maakt mij niet uit of er wordt afgerond of niet, maar mensen denken echt dat het kapitalen kost, dat afronden. Hou jezelf maar voor de gek, want dat is niet zo.

Ik zal het proberen aan te tonen met een rekenvoorbeeld, zowel in het negatieve als in het positieve.

Stel: je gaat wekelijks 1 keer boodschappen doen bij de supermarkt, en je moet steeds 2 cent afrondingsverschil betalen. Dan kost je dat op jaarbasis 1 euro en 4 cent.

Je kan ook het onwaarschijnlijke geluk hebben dat je steeds 2 cent afrondingsverschil niet hoeft te betalen. Dan levert je dit op jaarbasis 1 euro en 4 cent op.

In de praktijk zal je de ene keer bij betalen, de andere keer heb je geluk, en valt het verschil in je voordeel uit.

Wat betekent dit nu? Niemand verdient erop, ook een supermarkt niet. Want die moet in evenveel gevallen centen laten liggen als dat ze extra centen rekenen.

Neem de proef eens op de som, en streep aan wanneer je 2 cent terug kreeg, en wanneer je 2 cent bij moest betalen. Je zult zien dat de balans na een jaar, misschien al eerder, praktisch op nul valt.

Ja, en daar gaat dit nu om, om die paar cent.

Ik ken mensen die op hoge poten hun beklag doen bij de kassamedewerker, wanneer ze die twee cent bij moeten lappen. Als hun kassabon echter 10,02 euro vermeldt, hoor je ze niet. Dan moeten ze net zo principieel die 2 centen betalen, maar dat doen ze dus niet.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over dit onderwerp van 1 en 2 eurocenten werd al eens geschreven.
Wat mij betreft ALDI nooit afronden, want ik woon in Roermond.
De ene keer doe ik boodschappen in Belgie, dan weer in Duitsland en dan weer in Nederland. Krijg in het buitenland altijd netjes mijn centjes (vaak NL centen?) en kan ze ook weer gebruiken.
Waren er maar winkels zoals ALDI, netjes alles uitbetalen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Edwin62, in jouw voorstel houdt de supermarkt dus altijd het afrondingsverschil, en dan kost het meer dan die 2 cent per kassabon.

Je rondt dan namelijk af per artikel, en als je 100 artikelen hebt waarmee dat gebeurt, dan kost jou dat afronden dus 1 euro. Als men pas bij de kassa gaat afronden, dan kost het je hooguit 2 cent, maar het kan je ook 2 cent ''voordeel'' opleveren.

De mensen die denken dat kassa's altijd naar boven afronden, hebben het mis. Bedragen van 1 en 2 cent worden automatisch naar beneden afgerond, dit geldt ook voor 6 en 7 cent. Bedragen van 3, 4, 8 en 9 cent worden naar boven afgerond. Het kost echter nooit meer dan 2 cent per bon.

Mensen, waar hebben we het over? Ik weet wel dat er veel mensen zijn die ieder dubbeltje of iedere euro tien keer moeten omdraaien voor ze het geld uitgeven, maar bedenk eens: hoeveel geld en energie kost het jezelf, als je van supermarkt naar supermarkt trekt, om daar steeds alleen de koopjes vandaan te plukken? Geen enkele supermarkt is namelijk met alle artikelen de goedkoopste.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

adofan schreef op maandag 10 sep 2012, 13:22: Daarom probeer ik zoveel mogelijk op een bedrag uit te komen, dat eindigt op 1, 2, 6 of 7 cent bij de overige supermarkten =8-D Toch weer 5 euro op jaarbasis bespaard!
Als je gepast kan betalen, moet de supermarkt (of de winkel in het algemeen) het accepteren, dus 10,03 mag dan niet worden afgerond naar 10,05 als je met een briefje van 10 en een muntje van 1 cent en een muntje van 2 cent kan betalen.
Ze moeten niets, maar in de praktijk is afgesproken om er niet moeilijk over te doen, wanneer een klant erop staat ''gepast'' te betalen.

Maar los hiervan: hoe vaak ga jij naar een supermarkt op jaarbasis, en hoe reken jij al winkelend uit dat je eindbedrag op 1,2, 6 of 7 cent uitkomt? Dan zit je wel je schoenzolen voor een veelvoud te verslijten.....Jij komt op een verschil van 5 euro uit, dan moet je per jaar 250 keer naar de supermarkt gaan.

Overigens: je bent hier zo principieel over dat bijbetalen. Ben jij net zo principieel als de kassamedewerker je 10 euro in rekening brengt als je kassabon 10,02 euro vermeldt? Of accepteer je dat dan plotseling met een glimlach op je gezicht?

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat als het b.v € 2,02 is, dan betaald u geen € 2,05 maar € 2,00 Als u dit op jaarbasis bekijkt kan het met een heel maar dan ook met een heel klein verschil eindigen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geld is geld en de kleine muntjes zijn volgens mij nog steeds een wettig betaalmiddel. Als Aldi deze muntjes accepteert en uitgeeft, dus niet wil afronden, dan heeft u alleen wat kleine muntjes in de knip, maar verder is het toch okee? In Duitsland krijg je ook nog steeds de kleintjes terug. Daar ronden ze ook niet af. Ik heb er geen moeite mee. Ik stop ze thuis gewoon in de spaarpot.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Cluwie: dat is dus wat ik bedoel, je hoort mensen alleen mekkeren als ze die twee cent extra moeten betalen, als het bedrag op 1,2, 6 of 7 cent eindigt, rondt een supermarkt af naar beneden. Ik zei al in mjn eerdere berichten: dan hoor je ze niet.

En 2,02 naar 2,05 afronden, dat mag dus niet. Echter: 2,03 naar 2,05 afronden mag dan weer wel.

Los daarvan, het gaat echt niet om miljoenen euro's die supermarkten in hun zak steken, al wordt de suggestie gewekt dat dat wel zo is. Nogmaals: wie weet wat kansberekening is, weet dat de kans om 2 cent te weinig te betalen in de praktijk net zo groot is als de kans dat je teveel betaalt. In het meest extreme negatieve geval kost het je (met mijn rekenvoorbeeld in een eerder bericht in gedachte), hooguit 1,04 op jaarbasis.

Kort gezegd: deze discussie zou alleen moeten gaan over het wel of niet afronden. Hoeveel kost het je als er niet wordt afgerond? Je staat langer aan de kassa, je mist wellicht je bus, waardoor je extra moet betalen voor je rit. Afronden kan dus ook zijn voorelen op een ander gebied hebben.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk betaal ik met de centen van de Aldi. Sommige winkeliers weigeren dat. Ik pik dit niet als ik centen krijg moet ik ze ook weer uit kunnen geven.
Dat afronden geeft de winkeliers veel winst per jaar.
Per pin moeten ze wel de juiste bedragen afschrijven.
Vaak wordt er afgerond naar boven.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij betreft mag het afronden vandaag nog afgeschaft worden.
Voor de invoering van de Euro werd er afgerond op 5 (gulden)cent.
Nu 5 eurocent (ruim 11 guldencent).
Volgens de winkeliers maakt het niets uit?
Als dat zo zou zijn, waarom doen ze het dan?
Antwoord: "Omdat het de winkeliers geld oplevert!"
Belgie, Duitsland en Luxemburg ronden niet af.
Waarom Nederland dan wel?

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met verbazing deze vraag te lezen, bent u soms iemand met te veel geld ofzo?? ik ben van mening dat ALLE winkels wat de ALDI doet zouden moeten doen ipv het afronden (lees stelen) van de klant. Mede daardoor ga ik graag bij de ALDI winkelen want daar krijg ik waar voor mijn 0,1 en 0,2 centen.
En waar in godesnaam staat dat winkels dit niet meer mogen doen??
Waar staat uberhaupt dat ze het WEL mogen doen, dit is door de winkelketens maar gewoon zelf bedacht om de klant het geld uit de zak te kloppen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zaterdag 8 sep 2012, 20:00: Ze mogen dat zelf kiezen, en Aldi kiest dus voor niet afronden.
gelukkig oet de aldi dat niet wij hebben het eens bij gehouden over 3 weken en kostte me toch 1euro 50 cent wat ik teveel betaalde dus laat iedereen dit GELD weer gaan gebruiken

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

HULDE voor Aldi lijkt mij de beste reactie.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

De 1 en 2 eurocent zijn vrijwel direct afgeschaft zonder veel protesten. Er wordt echter vergeten dat 2 eurocent bijna net zoveel is als onze oude stuiver (5 guldencent) en was daar eens aangekomen. ALDI ga zo door, voordat we het weten wordt er bij het pinnen ook afgerond.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Onze 1 & 2 euro centjes zijn nog steeds een wettig betaalmiddel, dus men moet ze aannemen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

vroeger was het 1 en 2 cent nu is het 1 euro cent en 2 euro cent dus meer dan het dubbele wat ze ons weer bestelen

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

marsvoncarstein schreef op zaterdag 8 sep 2012, 19:49: waarom rond supermarkt adli de bedragen bij de kassa niet af?
ze rekenen nog steeds met 1 en 2 centen, en die krijg je ook terug van hun.
er is toch afgesproken dat dit niet meer gebeurd bij contante betalingen.

Snap je zelf wel wat je vraagt?
Als jij graag teveel betaald dan zeg je toch bij de kassa dat ze het wisselgeld mogen houden ;-)

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

marsvoncarstein schreef op zaterdag 8 sep 2012, 19:49: waarom rond supermarkt adli de bedragen bij de kassa niet af?
ze rekenen nog steeds met 1 en 2 centen, en die krijg je ook terug van hun.
er is toch afgesproken dat dit niet meer gebeurd bij contante betalingen.

Afronden is de grotste onzin die er is. Prijs is prijs en dan hoef je nergens op te letten. Kijk naar Oostenrijk of Duitland die ronden toch ook niet af.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 06:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik spaar de 1 & 2 eurocenten voor het spaarkistje bij de Pets Play's voor de blindegeleidenhonden. en ik ben niet de enigste die dat doet, er zitten er altijd veel in dat kun je zien.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad zo dat in bijna alle winkels waar je contant betaalt, afgerond wordt. We kunnen hierover lang discussiëren, maar het gebeurt al vele jaren inmiddels en er wordt (te) weinig over geklaagd.
Misschien zou het beter zijn als de winkels 'afgeronde' prijzen op de schappen zetten, dus i.p.v. € 2,92 : € 2,90. Bij de kassa betaal je contant ook € 2,90. Wij als consument kunnen toch niet natrekken wat de winstmarges voor de winkeliers zijn (dat vraagt niemand zich toch af?), dus afgeronde prijzen voorkomen discussies.
Trouwens, zaterdag zagen wij in KASSA dat sommige winkeliers zelfs prijzen afronden als je pint, hoewel dit verboden is! Goed dat KASSA hier aandacht aan heeft besteed! Ik heb dit echter nog nooit meegemaakt.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aldi Nederland geeft het goede voorbeeld. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de meest winkels eindigen de prijzen op 99 dat is al jaren een soort van
boeren bedrog. Als iets 3,99 kost kost het toch 4 euro.
kijk eens op je strookje van de supermarkt hoeveel keer het eindgetal 99 is.
het wordt tijd dat de winkeliers een eerlijk met hun klanten omgaan,
dan hebben we ook niet meer te maken met 1 of 2 centen.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen direct na de invoering van de euro hadden wij korte tijd leuke, eerlijke prijzen. Al gauw kozen de winkeliers weer voor hun eigen gemak en voordeel.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

cathja schreef op dinsdag 11 sep 2012, 09:29: Het is inderdaad zo dat in bijna alle winkels waar je contant betaalt, afgerond wordt. We kunnen hierover lang discussiëren, maar het gebeurt al vele jaren inmiddels en er wordt (te) weinig over geklaagd.
Misschien zou het beter zijn als de winkels 'afgeronde' prijzen op de schappen zetten, dus i.p.v. € 2,92 : € 2,90. Bij de kassa betaal je contant ook € 2,90. Wij als consument kunnen toch niet natrekken wat de winstmarges voor de winkeliers zijn (dat vraagt niemand zich toch af?), dus afgeronde prijzen voorkomen discussies.
Trouwens, zaterdag zagen wij in KASSA dat sommige winkeliers zelfs prijzen afronden als je pint, hoewel dit verboden is! Goed dat KASSA hier aandacht aan heeft besteed! Ik heb dit echter nog nooit meegemaakt.

Afgeronde prijzen voor elk artikel is een slechte zaak. Je kan verwachten dat de winkelier al zijn artikelen naar boven gaat afronden. Ook is elke prijsverhoging dan minimaal 5 eurocent. Als er dan zo nodig moet worden afgerond dan over het totaal bedrag. En afronden als je pint is helemaal raar en ongewenst dit zou verboden moeten worden Zie hier ook niet het nut van Dit kan alleen door de nederlandse winkeliers bedacht worden
Hulde voor Aldi
Nee gewoon tot op de cent betalen en terug krijgen

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik waardeer het heel erg van de Aldi. Ik wil wel eens in een winkel een 1 of 2 euro cent muntje erbij geven om het wisselgeld te vergemakkelijken maar dan wil de kassajuf het niet aannemen. Dat vind ik dus echt schandalig, 1 en 2 euro cent muntjes zijn een gewoon erkentelijk betaalmiddel en winkeliers zouden verplicht moeten worden deze te accepteren!!

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

En.....erkentelijk moet natuurlijk erkend zijn!!!

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hans57:

ik verwacht niet dat een winkelier zijn prijzen alleen maar zal verhogen als hij afgeronde prijzen op de prijskaartjes zet. Weet jij dan hoeveel winst een winkelier op zijn producten heeft? Ik niet, en ben daar ook niet mee bezig. Bovendien zijn klanten over het algemeen aardig prijsbewust, dus een supermarkt bijvoorbeeld zal niet zijn eigen glazen willen ingooien door elk artikel alleen maar duurder te maken.
Ik kijk elke week naar aanbiedingen en kan daar het nodige geld mee uitsparen. Ik ben er dan ook niet bang voor dat afgeronde prijzen me de kop gaan kosten.
Verder ben ik van mening dat in elke winkel de 1- en 2-cent muntjes geaccepteerd moeten worden; het zijn wettige betaalmiddelen. Daarin geeft de Aldi het juiste voorbeeld!

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afschaffen die muntjes wat een drama om mee te werken en ook om ze te krijgen. Ze hadden ze nooit moeten maken wat een verspilling.
Pinnen is precies betalen wat je hebt en geen cent meer iedereen blij! Daar gaan we toch naar toe in de toekomst dus probleem opgelost.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

monstertje schreef op dinsdag 11 sep 2012, 21:49: Afschaffen die muntjes wat een drama om mee te werken en ook om ze te krijgen. Ze hadden ze nooit moeten maken wat een verspilling.
Pinnen is precies betalen wat je hebt en geen cent meer iedereen blij! Daar gaan we toch naar toe in de toekomst dus probleem opgelost.

Wat is het drama dan, snap het 'probleem' niet? Of kun je niet rekenen?

ve
door verwijderd - Sep 12, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het drama is dat banken de muntjes pas aannemen als je er 25 euro van hebt. Je snapt dat is een zak van een paar kilo en het duurt een eeuwigheid voordat je dat bij elkaar hebt. Totaal niet handig dus. Dus de banken maken het je moeilijk om er mee te werken. Het zijn net speelgoedmuntjes en ook de kassalades zijn er niet voor gemaakt zodat de 1,2 en 5 centjes in hetzelfde bakje zitten. Totaal niet handig met teruggeven dus. Dit heeft niets met iemands rekencappaciteit te maken.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2012 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

monstertje schreef op woensdag 12 sep 2012, 11:58: Het drama is dat banken de muntjes pas aannemen als je er 25 euro van hebt. Je snapt dat is een zak van een paar kilo en het duurt een eeuwigheid voordat je dat bij elkaar hebt. Totaal niet handig dus. Dus de banken maken het je moeilijk om er mee te werken. Het zijn net speelgoedmuntjes en ook de kassalades zijn er niet voor gemaakt zodat de 1,2 en 5 centjes in hetzelfde bakje zitten. Totaal niet handig met teruggeven dus. Dit heeft niets met iemands rekencappaciteit te maken.

De opmerking dat de kassalades er niet voor gemaakt zijn is natuurlijk kul.
Hoeveel jaar hebben wij al die euro en zou er in al die tijd geen oplossing gevonden zijn voor die kassalades Nee het is de onwil van de winkelier en dat moet ik toegeven ook de banken zijn erg moeilijk met het aannemen en verstrekken van munten.(zijn wel de banken die "wij" geholpen hebben )