ss
door ssiepievank Sep 11, 2021 om 17:31
Winkels & webshops

Alleen met een praxis plus app krijg ik korting. Ik vraag me af of dat mag.

Bij de praxis kan je tegenwoordig korting krijgen met een speciale app. Mijn telefoon heb ik niet altijd bij mij en eigenlijk wil ik ook niet dat ik aanbiedingen op mijn telefoon ontvang. In de winkel werd mij verteld dat ik alleen de korting krijg met deze app. Ik vind dat wel bijzonder. HET ging trouwens om een korting van 20%.

17148 18 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2021 om 17:41
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich merkwaardig en klantonvriendelijk maar het mag. Winkels etc. mogen dat zelf bepalen. In ieder geval zijn er ooik bij Praxis in hun folder vaak bonnen waarmee men een soortgelijke korting kan krijgen. het is op zich ook niet onlogisch dat u dit op uw telefoon ontvangt en men dan ook daar naar vraagt. U geeft aan dat niet te willen maar hoe vervelend dat ook lijkt, u heeft dan toch zelf uw e-mail adres aan Praxis doorgegeven (of telefoonnummer insien het SMS betreft) . U zou het zonder dit te hebben afgegeven niet kunnen ontvangen.

rj
door rjw Sep 11, 2021 om 20:02
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Het is niet zo heel merkwaardig. Dit is gewoon onderdeel van de digitale strategie van Praxis. Ze kunnen nog veel meer dingen bedenken voor klanten die de app willen gebruiken. Bijvoorbeeld volledig gepersonaliseerde aanbiedingen. Goed dat een bedrijf als Praxis hier mee bezig is. Er zijn genoeg oude bedrijven die niet innoveren en zich vervolgens laten verrassen door concurrenten die wel net iets anders bieden wat aanslaat in de markt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 11, 2021 om 20:17
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, mag ik het a.u.b. merkwaardig vinden? Zie de rest van mijn reactie en leg geen zout op de (slak van) de eerste 5 woorden.

tijger1
door tijger1 Sep 11, 2021 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft dus juist niet zijn mailadres aan Praxis gegeven.m

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 12, 2021 om 09:36
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Hoen kan men bij Praxis dan aan het adres komen???? Waaruit leid u af dat Ts dat niet heeft gedaan? Staat niet in de vraag en ik meen dan te mogen verwachten dat vraagsteller zelf reageert indien mijn reactie niet juist zoiu zijn en dan het niet alweer TIJGER! is.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2021 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

Misschien even lezen? De Ts wil geen app, want dan krijg je ook reclame in je mail. En dat wil hij juist niet.

Overigens mag iedereenreageren, dat maakt u niet uit

aurora1
door aurora1 Sep 15, 2021 om 18:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En zo is het maar net.

sira
door sira - Sep 11, 2021 om 17:45
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ja ik denk dat dat mag. Het is de keuze aan u om de app wel of niet te installeren en gebruiken.
Ik maak ook geen gebruik van al die apps en dan is het voor mij jammer maar helaas.

Er zijn winkels met klantenkaarten en als je daar gebruik van maakt, krijg je korting of spaar je punten. Ik doe dat ook niet, want dan kan ik bijna een extra tas meenemen voor al die klantenkaarten, bovendien hoeven ze niet alles van me te weten, maar dan moet ik achteraf niet zeuren dat ik achter het net vis, omdat ik geen korting krijg of geen punten spaar.

Het is de keus aan u.

panter22
door panter22 - Sep 11, 2021 om 18:06
6599 Antwoorden / Vragen

Er zijn wel meer winkels met aanbiedingen via de app. Jumbo, Lidl, AH.
Als je de app van een winkel niet wilt installeren, dan doe je het niet.
Misschien ben je al wat ouder en ben je niet gewend een telefoon bij je te hebben.
Maar het is handig. In nood kun je iemand bellen en ben je niet afhankelijk van anderen.
En als je geheugen genoeg hebt op je telefoon, zet de apps van de winkels er op.
Je krijgt automatisch aanbiedingen. Bij AH is het zeker handig met die persoonlijke aanbiedingen.
Die kortingen pak ik elke week even mee.

aurora1
door aurora1 - Sep 11, 2021 om 18:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk mag dat. Daarover beslissen bedrijven zelf.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 11, 2021 om 19:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Installeren en  na  korting gekregen  alle zooi weer verwijderen.

Heb ik een oude  nauwelijks gebruikte smartphone voor.

Als ik al deze zooi erop liet zit geheugen vol.

De 16 Gb is al 7¾ voor Android en  met vaste Apps  snel vol.

Een speciale App,   heb ik speciale  oude zooi telefoon voor!   7 jaren jonge Wiko!

justmeagain
door justmeagain Sep 12, 2021 om 00:35
623 Antwoorden / 8 Vragen

Er zijn meerderen apps waarin u al uw kortingskaarten kunt zetten. U heeft dan 1 relatief kleine app waar u talloze kaarten in kunt gebruiken en opslaan.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 12, 2021 om 09:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een kortingskaart maak ik dan foto van....

maar  enkele eisen de echte App en anders werken ze niet.

Maar belangrijker, met de echte App  sturen ze veel reclame zooi die lastig uit te zetten is.

Als Hornbach liefhebber kom ik zelden bij  Praxis en dan  is  een oude telefoon  de oplossing voor die enkele keer.

aurora1
door aurora1 Sep 13, 2021 om 20:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou uit protest en uit principe niet meer bij Pracis kopen...., dat zal ze leren….

Ja
door Ja Ja - Sep 11, 2021 om 19:42
5 Antwoorden / 2 Vragen

Is dit geen discriminatie van mensen zonder smartphone?

rj
door rjw Sep 11, 2021 om 20:00
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Nee. Een winkelier mag zelf weten aan wie hij korting wil geven. Zo zijn er ook bedrijven die senioren korting geven, of juist jongeren.

mahadma
door mahadma Sep 11, 2021 om 20:07
11541 Antwoorden / 51 Vragen

DOOR JA JA - 11 SEP. 2021 OM 19:42
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Is dit geen discriminatie van mensen zonder smartphone?

Onze pizzaria op de hoek heeft Studentenkorting,bij sommige entree's krijg je 65+ korting. En daarnaast, als je iedereen die geen smartphone wil/heeft/kan betalen vanavond op de koffie krijgt, kom je kopjes en koffie tekort.

Iv
door Ivo W Sep 11, 2021 om 20:40
729 Antwoorden / Vragen

Nee, dit is geen discriminatie. Het wel/niet kunnen tonen van een smartphone met de app is geen persoonskenmerk. En daarmee is het geen discriminatie.

Iedereen kan en mag in Nederland een smartphone bezitten. En dat hoeft anno 2021 ook geen geld te kosten. Genoeg oude smartphones die gratis te verkrijgen zijn.

me
door mein33 Sep 12, 2021 om 09:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ja ja,

Ja !!!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 12, 2021 om 09:47
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Meneer van 't Hek  haat publiek met een Smartphone.

Hij heeft er jarenlang een goed salaris aan overgehouden.

Heb al eens een oude defecte op podium gepleurd.

Was een extra lange voorstelling,  hij kon zijn verhaal weer eens kwijt.

Maar een  die je binnen 3 uren moet gebruiken na opladen?

Ja, die geven ze graag weg.

sira
door sira Sep 12, 2021 om 09:50
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Een winkelier mag zelf bepalen of hij op een klantenkaart of app zijn klanten korting geeft, hij geeft u die mogelijkheid. Maar nog belangrijker: u als klant mag zelf bepalen of hij/zij die klantenkaart neemt of app download en hier gebruik van maakt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 12, 2021 om 13:32
2055 Antwoorden / Vragen

Nee, het is het anders behandelen van mensen met en zonder een smartphone maar op basis waarvan zou je denken dat dat discriminatie is?

gerbera
door gerbera - Sep 11, 2021 om 21:52
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De "blauwe"superdoet dit met zgn bunusbox op je smartfone en zo zijn er meer zaken die kortingen geven met een app. daar is niets klantonvriendelijks aan het is uw eigen keuze daar wel of niet aan deel te nemen. Het is net als een klantenkaart van veel winkels, maar dan als app,  die op vertoon korting en of spaaracties voeren en u krijgt heus geen aanbiedingen op uw telefoon.
En het is best wel makkelijk als je de deur uit gaat om dan de telefoon mee te nemen, er kan van alles gebeuren onderweg.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 12, 2021 om 09:49
1389 Antwoorden / 10 Vragen

AH kom ik nooit maar andere sturen wel reclame  naar je mail box of telefoon.

gerbera
door gerbera Sep 12, 2021 om 10:25
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Gek hé, als je mail op je telefoon hebt ingesteld komt de reclame net als op je PC in de mailbox, dus ook op je telefoon.

aurora1
door aurora1 Sep 13, 2021 om 19:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uhm.. ja, wel apart...., nu ik er zo over nadenk....

ne
door neodutchio - Sep 11, 2021 om 22:10
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Ze mogen ook zeggen dat korting alleen geldig is voor personen in een korte broek of voor mensen met 11 tenen. U wilt gebruik maken van hun korting, dan gaat dat op de voorwaarde die zij er aan stellen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 12, 2021 om 09:53
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zeeman,  50% korting op Korte broeken!

Maar ook voor een Apple & Ei...

 had uitgebrande Desktop + Ei meegenomen... vonden ze leuke!

Maar een fietsenwinkel met inruil,  die had vooral over volle oud ijzer bak.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2021 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog meer sprookjes.

aurora1
door aurora1 Sep 13, 2021 om 19:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar hadden de gebroeders Grimm nog van kunnen leren.

ja
door januitgroningen - Sep 13, 2021 om 11:36
53 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat mag. Of het klantvriendelijk is! Maar Albert Heijn doet in principe hetzelfde, door extra aanbiedingen te plaatsen in de App.

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

ti
door titust Sep 13, 2021 om 13:12
15 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

aurora1
door aurora1 Sep 13, 2021 om 19:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

ja
door januitgroningen Sep 22, 2021 om 12:06
53 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

me
door mein33 - Sep 13, 2021 om 11:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jammer dan, gewoon elders naar het zelfde product op zoek en vaak is er dan wel een gelijksoortige aanbieding te vinden.

mo
door mof - Sep 13, 2021 om 12:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou dit niet mogen? Doet AH al jaren . Niemand krijgt zomaar korting. U geeft uw persoonsgegevens af via de app en u krijgt korting.

endemion
door endemion - Sep 13, 2021 om 14:26
237 Antwoorden / 3 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

aurora1
door aurora1 Sep 13, 2021 om 19:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

mk
door mkp - Sep 13, 2021 om 14:36
10 Antwoorden / 16 Vragen

Niet iedereen heeft een smartphone. Veel ouderen gewoon en simpele telefoon om te belle of gebeld te worden.
Tot een paar jaar geleden haden ze ook gewoon een pasje, dit kon je gebruiken. Pasjes nu afgeschaft.
Een par maanden geleden gebeld met klantenseervice, is er een andere oplossing? Krijg ik mail terug "schaft u maar een smartphone aan
en anders heeft u gewoon pech." Hoe klantonvriendelijk praxis klantenservice is.

aurora1
door aurora1 Sep 13, 2021 om 19:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Veel ouderen hebben een smartphone en zijn daar bedreven in. Waarom zou het met "ouderen" anders zijn dan met "jongeren"? “Ouderen” klagen en zeuren te veel.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 13, 2021 om 15:27
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zag op Zondagavond een uitzending van VPRO  Tegenlicht over Big Data.

Elke kaart  dus naast Praxis ook alle andere, zelfs de Credit Card   word bekeken wat je kocht.

Een AH  Bolus pas houder zal eerder Merk goederen kopen  als Apple of Samsung....

Zelf de Lidl  als voorkeur en  Xiaomi en  Huawei  in mijn huis.

Alleen de Hornbach geen kaartje voor nodig.

Omdat ik contant betaalde door mijn werk  en  banken geld storten geld kost voor ondernemers en particulieren,

Dan ben ik daar niet traceerbaar hoeveel zooi ik moest halen aan schroefjes en plugjes voor nieuwe  opgeleverde woning!

Maar ook kun je prima zien of  ik  in Groningen bleef of  Duitse  Lidl App naast de NL versie heb!

Maar zo word de korting van de  Praxis van 20% dus terug verdient.

Bekijk de aflevering van afgelopen zondag 12 september en je begreep waarom je  die kaart of App moet hebben!

PvBaak48
door PvBaak48 - Sep 13, 2021 om 16:38
65 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Albert Heijn ook dus wat is het probleem.
Aanbiedingen kun je uitzetten.

capteam
door capteam - Sep 13, 2021 om 19:27
44 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt de barcode ook in een andere app gebruiken, bijvoorbeeld Stocard, of desnoods de barcode uitprinten.

gallito
door gallito - Sep 14, 2021 om 19:41
479 Antwoorden / 66 Vragen

Praxis maakt reclame met deze extra korting op hun site bij bepaalde artikelen. Ik zag dit ook eerder toen ik een lamp zocht en Praxis 2 prijzen erbij vermeldde, waarvan 1 met zg Praxis Plus korting. Dat is wat TS bedoelt.

Co
door Contentino - Sep 15, 2021 om 18:03
16 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]